Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
21 januari 2021, 15:31 | #3821 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
|
EV-cijfers 2020 van China zijn uit, de grootste automarkt van de wereld.
7% BEV in december, brengt het op 5,1% BEV voor gans 2020. PEV 2020 is 6,3%, dwz 81% zijn nog altijd pure EVs. - Tesla model 3 alleen was goed voor 11% van alle stekkerwagens (PEV) - De NIO ES6 heeft de populaire BMW 530 Le ingehaald (sinds september) - XPeng P7 staat reeds 19e (3,7k in december, slechts ~6 maand op de markt) <> Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 21 januari 2021 om 15:54. |
|
21 januari 2021, 16:40 | #3822 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
Citaat:
13% is de wanhoop nabij. Staat in uw post he? Ik wist dat op voorhand. En het zal nog veel erger worden.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
21 januari 2021, 17:32 | #3823 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
|
Dat staat er niet, zelfs cijfermatig niet.
Dit wel: Dat blijkt uit onderzoek onder 1200 bestuurders van elektrische voertuigen. Slechts 59 procent van hen zou een elektrische auto van hun merk aanbevelen. Citaat:
Citaat:
Als je thuis überhaupt niet kunt laden aan een eigen laadpaal (garage + oprit) moet je het maar zelf weten. Wslk daarom dat gestegen algemeen aantal van 6% naar 13%. Teveel laten zich reeds een EV aanpraten die niet voldoet aan hun verplaatsingen en laadmogelijheden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
De evolutie van EV gaat snel, vele informeren zich niet over de nabije toekomst. En er worden nog altijd oude versies aangeboden, stel voor je laat je een oud of nieuw model zonder deftig batterijmanagement aanpraten. Mooi vb is de Nissan Leaf op 5 jaar tijd. Not. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 21 januari 2021 om 18:01. |
||||||
21 januari 2021, 19:23 | #3824 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
Begrijpen is uw sterkste kant niet.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
21 januari 2021, 19:48 | #3825 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
|
Nee, jouw interpretatie begrijpen van een Duits onderzoek (1.200 deelnemers), doet niemand hier.
Je leest zelfs niet wat er juist staat en leest die tekst diagonaal zoals het jou uitkomt. psst ik vertel je wat over een buurland van Duitsland, daar moeten ze heel ontevreden zijn over bepaalde plofwagens. aandeel naar brandstofsoort nieuwe inschrijvingen laatste 5 jaar. brandstof: 2016 > 2017 > 2018 > 2019 > 2020 - diesel : 20,2% > 17,9% > 12,7% > 7,5% > 3,8% - electriciteit: 1% > 1,7% > 4,9% > 12,7% > 20% https://www.kentekenradar.nl/brandstof/#2020 Ze worden steeds meer ontevreden die Nederlanders (en in andere landen ook ) Laatst gewijzigd door Micele : 21 januari 2021 om 19:55. |
21 januari 2021, 20:15 | #3826 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
|
Porsche Taycan USA, instapmodel, 79,2 kWh batterijpack, enkel achtertractie, zonder opties, $ 80k. Niet slecht eigenlijk.
Met de +14 kWh grotere batterij $86k. https://electrek.co/2021/01/19/you-c...r-under-80000/ De optielijst is wel redelijk lang, soit typisch Duits merk. Zelfs om sneller te laden moet je bijbetalen. Soit, als je die "spaarTaycan" op jouw oprit hebt staan weten de buren dat niet hé. Die kennen het verschil wslk niet met een Taycan 4S die $104k-$110k, of met de Turbo $151k / Turbo S $185k vanafprijs. Zelfs de bandenmaat verschilt amper. Zoals je ziet de basisTaycan met hetzelfde batterijpack 93,4 kWh kost ($86k) ruim minder dan de helft van het topmodel Turbo S ($185k), en wslk is het rijbereik zelfs ruim meer... Een ruimere Tesla model S 100kWh AWD LR+ kost momenteel $ 69,4k, amper opties want bijna alles inbegrepen. Laatst gewijzigd door Micele : 21 januari 2021 om 20:17. |
21 januari 2021, 23:26 | #3827 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
|
Tesla verlaagt alvast al de prijzen in Europa.
Citaat:
Sterke Euro. In het vooruitzicht dat Tesla sowieso made in Europe wagens gaat aanbieden (bevrijd van vervoer en importtaksen) Andere merken doen het blijkbaar ook (batterijen worden goedkoper) meer massaproductie komst andere modellen (ook van de concurrentie) ... Citaat:
https://www.vroom.be/nl/nieuws/ceo-a...-duurder-22706 Niet meer als logisch anders betalen ze boetes voor teveel zuipende wagens, lees CO2-uitstoot wagenpark. ---- Laatst gewijzigd door Micele : 21 januari 2021 om 23:42. |
||
22 januari 2021, 10:19 | #3828 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
Citaat:
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
23 januari 2021, 13:48 | #3829 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
|
Tesla model 3 prijsverlaging (én 20 - 30 km meer WLTP rijbereik) is nu een feit in Europa.
Én de enkele forse verbeteringen zoals dubbel glas en warmtepomp serie, en enkele kWh meer. Volgens Franse bron heeft dit ten gevolge dat andere EV-constructeurs ook hun prijzen gaan verlagen, onder de andere de VW ID.3 basis is nu € 2.500 goedkoper, die reageerden onmiddellijk. Andere zullen volgen. Met emissiebonus heb je daar al een ID.3 vanaf 26.890 € (350 km) Een Tesla model 3 begint daar vanaf € 36.800 in de regel (448 km), in Bouches-du-Rhône zelfs maar € 31.800. Daar kunnen de Belgen enkel maar van dromen, een model 3 begint hier vanaf € 47.990, of 2k goedkoper geworden, zero-giftigheids premie is namelijk enkel voor kankerbakken gereserveerd. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 23 januari 2021 om 13:58. |
||
23 januari 2021, 16:19 | #3830 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
|
We lezen ook bevestigingen van Dacia dat die inderdaad dit jaar een compacte stadswagen,en een iets groter model op de markt zal zetten met prijzen tussen de 15000 en de 25000€.Dat zijn dus EV's met prijszettingen plof temidden de ICE-prijzen.
Het is ondertussen al een tijdje duidelijk dat 30000€ in Europa het "pijnpunt" is.Eens EV's daar onder gaan worden ze aanvaardbaarder,zo simpel is het. Het is die "kip-en-ei" situatie tussen beschikbare laadstations en beschikbare (lees: betaalbare-) wagens,gekoppeld met fiscale aanmoedigingen uiteraard,die aan het verdwijnen is... Ik ben overigens van mening dat die fiscaliteit (ook hier) ten gronde een markverstorende factor is. Het onvermijdelijke moet niet gesubsidieerd worden. Laatst gewijzigd door kelt : 23 januari 2021 om 16:21. |
23 januari 2021, 22:44 | #3831 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Gezondheidskosten moeten nu eenmaal betaald worden. Of telt de vervuiler betaald niet meer? Maar van mijn part mag men bepaalde subsidies volledig laten vallen als de aankoopprijzen ongeveer hetzelfde niveau halen voor vergelijkbare wagens. Dan moet men de vervuiler betaald dan beter aan het tankstation kasseren. Wie geen of bijna geen fossiele brandstof verbrand, dus ook voor plug-in hybrides die wel altijd bijladen, worden dan amper bestraft. Zeggen we 40.000 € voor een model 3 long range. Dus die moet nog 17.000 € goedkoper worden in BE. De overheid kasseert tenslotte op dat prijsverschil ook 21 % BTW, dat is ook fiscaliteit. Ze klagen daar echt niet over sinds ze de 4000 € bonus afgeschaft hebben die de hogere BTW compenseerde. Laatst gewijzigd door Micele : 23 januari 2021 om 23:08. |
|||
24 januari 2021, 19:46 | #3832 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
|
Spionagefotos van de nieuwe model S of refresh-prototype, we weten natuurlijk nog niet hoe het design er uiteindelijk gaat uitzien.
Citaat:
De Cd*A zal vermoedelijk wat beter worden, de neus zal hertekend zijn. Voor het krachtigste model - de drie-motorige - zal wel meer koeling nodig zijn of minder goede Cd. Laatst gewijzigd door Micele : 24 januari 2021 om 19:58. |
|
26 januari 2021, 12:00 | #3833 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Biden gaat alle federale voertuigen (personen en busjes) electrificeren.
De 140 000 US Postal Service camionetten, die gemiddeld 25 jaar oud zijn, zijn alleen al een gigantische order voor EV producenten. |
26 januari 2021, 12:10 | #3834 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 26 januari 2021 om 12:13. |
||
28 januari 2021, 22:03 | #3835 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
|
De verkoop van VW Groep 2019 < - > 2020
De EU CO2-maatregelen zullen daar ook hun rol gespeeld hebben. Einde 2021 zal er gekasseerd worden (link 2019)... Moest VW Gp sinds 2018 helemaal geen CO2-reductie van hun wagenpark hebben... Citaat:
Ze mogen hun CEO nu wel bedanken... Het VOW.de aandeel steeg +30% de laatste 3 maanden: https://www.marketwatch.com/investin...od=over_search Laatst gewijzigd door Micele : 28 januari 2021 om 22:28. |
|
29 januari 2021, 16:31 | #3836 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
|
Tesla Van gaat er ooit komen wslk op basis van Tesla X maar dan met normale achterdeuren.
Als er genoeg batterijen zijn... (wslk 4680 form factor) Citaat:
De vrachtwagen zal wslk de prioriteit krijgen op die 4680 cellen. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 29 januari 2021 om 16:47. |
||
5 februari 2021, 15:51 | #3837 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
|
Ford gaat nu $ 22 miljard investeren in EV-ontwikkeling, dubbel zoveel als oorspronkelijk. En nog extra $7 miljard in autonome voertuigen.
Citaat:
|
|
7 februari 2021, 12:43 | #3838 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
|
Model S krijgt eindelijk cocurrentie?
° Lucid gaat zijn Lucid Air limousine uitbrengen, wslk eerst hun topversie en pas later de versies met kleiner batterijpack. Qua grootte en electrische prestaties directe concurrent met de Tesla model S versies. Maar qua productieaantallen zal het nog tot 2022 duren voor te kunnen meeijveren met de refresh Model S 2021. ° Tegen 2022 zal Mercedes wslk ook zijn EQS klaar hebben, of de electrische S-klasse: https://www.groenlicht.be/2020/01/29...edes-eqs-2020/ ° Idem BMW i7: https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...future-bmw-i7/ Alles goed voor de consumenten (die anders +100k aan een luxe-ICE verspillen ) Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 7 februari 2021 om 12:48. |
|
8 februari 2021, 17:08 | #3839 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
|
|
9 februari 2021, 11:00 | #3840 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
|
EV Sales geeft de 2020-rangschikking van de landen met de *meeste stekkerwagens volgens aantallen.
Landen zoals Duitsland en andere die nog vette premies geven voor plug-in-hybrides vertekenen natuurlijk het beeld. (ze beschermen hun automerken) Omgerekend naar pure BEV staat USA natuurlijk voor Duitsland, en andere landen zullen ook klimmen in deze ranking. vbn: - Duitsland heeft slechts ~48/52 verhouding BEV/PHEV, USA heeft ~80/20, China ook ~80/20. - NL zal veel beter doen dan Zweden die zelfs maar 30/70 BEV/PHEV hebben, NL 82/18... enz... - Europa gemiddeld heeft ~ 57/43 BEV/PHEV helaas tendens naar meer PHEV want 2019 was nog 61/39. De Europese merken worden nog altijd beschermd in hun specifieke landen (vooral Duitsland) - Frankrijk heeft nog 61/39 dankzij Renault en Peugeot die wel redelijk veel BEV maken. Het klassement pure BEV zou er dan wat anders uit zien. Een eigen klassement per capita zou nog beter zijn, maar die rangschikking kent men eigenlijk al, toch die de EV-markt gevolgd heeft. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 9 februari 2021 om 11:24. |
|