![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Di Rupo: Kappers kunnen midden februari open als cijfers blijven zoals ze nu zijn
De kappers, die sinds november gesloten zijn, zouden half februari kunnen heropenen "als de cijfers op het huidige plateau blijven" en met strikte gezondheidsprotocollen. Dat heeft Waals minister-president Elio Di Rupo vrijdagochtend gezegd in Matin Première op de RTBF-radio. Net als zijn collega van de Franse gemeenschap zal Elio Di Rupo op het Overlegcomité vrijdag pleiten voor duidelijke perspectieven voor de sectoren die nog door de crisis worden getroffen. "Het is dringend nodig om vooruitzichten te bieden aan de contactberoepen. Ik pleit voor 15 februari, op voorwaarde van een gunstige gezondheidssituatie", zei ook minister van Economie Pierre-Yves Dermagne op Bel RTL. Sorry, voor mij moet dat niet. Ik spaar veel geld uit sinds de kappers gesloten zijn. Mijn buurvrouw, die normaal iedere zaterdag naar de kapper gaat, rekende uit dat ze ondertussen bijna 1000 euro minder uitgegeven had aan de kapster. en ... En ze loopt er nog altijd even knap bij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Hier zien we weer de dictatoriale trekken van onze politiekers. Voor mij moet het niet, dus we verbieden het voor iedereen. Gelukkig zijn er nog veel kappers waar je wel terecht kunt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik speel geen tennis, geen voetbal, geen volleybal, geen basketbal,... Maar daarom vind ik het nog niet oké dat die sporten zouden worden verboden. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 22 januari 2021 om 09:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarom zouden ze het risico nemen op de fles te draaien door zich aan de regels te houden, terwijl gelijk net die beleidsmakers die voor die regels verantwoordelijk zijn, zelf die regels aan hun laars lappen; of op basis van juridisch gerommel in de marge de kantjes ervan aflopen en daar bovendien vrolijk ruchtbaarheid aan geven via allerhande communicatieplatoformen? Ik meen dat. Ze hebben groot gelijk.
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén kapper of kapster is met één klant bezig. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld manicure of pedicure. Daar ben je volgens mij veiliger dan in een supermarkt. Het probleem is, volgens mij, dat de maatregelen gelden voor beroepsgroepen. Hier in dit geval gaat het om contactberoepen. Maar, een masseuse is geen kapster. Er zou wat meer onderscheid mogen worden gemaakt binnen de beroepsgroepen zelf. Zoals binnen de horeca. Wat is het probleem als je in open lucht op een terras iets drinkt, of eet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige jobs worden sowieso uitgeoefend, legaal of niet. Vraag en aanbod. Dat iemand eens nadenkt over bepaalde contactberoepen en hun impact op de besmettingsgraad is goed. Ik denk dat veel zorgverleners voor meer besmetting zorgen dan de kapster die haar salon met één klant bezig is. Maar ja, dan zitten we bij de essentiële beroepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zijn nu een klein jaar verder en hebben ondertussen tijd genoeg gekregen om na te denken over de zinvolheid of zinloosheid van bepaalde maatregelen. Ik ben benieuwd naar het resultaat dat deze avond wordt verkondigd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() die komen gewoon aan huis nu
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echter is net het probleem dat al snel op veel plaatsen een loopje wordt genomen met de maatregels. Ik ging ook op café en op terrassen zitten tijdens de zomer....en ik heb de goede bedoelingen en intenties ook wel gezien maar ik heb ook dikwijls gezien wat daar van over bleef nadat de mannen hun 2de Duvel binnen hadden en de vrouwen hun 2 de rosé. Kappers hetzelfde...ik heb van die kleine kapsalonnetjes genoeg gezien waar de kapper zijn masker overal hing behalve voor mond en neus en dat de er binnen meer klanten aanwezig waren dan mocht. Maar ja zoals met veel moeten de goeie het bekopen voor de slechten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp dat kapsalons voor vrouwen belangrijker zijn in het leven. Voor mannen ? Iedereen kan toch wat overweg met een tondeuse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb weet van enkele kapsters die gewoon de vaste klanten doen, met de gordijnen toe en achteraan in de zaak. Of zelfs thuis in de garage die tijdelijk is ingericht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een broskopke, daar pas ik toch voor hoor. Nu heb ik mijn haar laten knippen door een familielid. Gaat ook.
Laatst gewijzigd door Weyland : 22 januari 2021 om 15:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat kappers en vooral coiffeuses gesloten moeten blijven.
Dat brengt met zich mee dat ze niet zo geneigd zijn om naar feestjes te gaan. Minder contacten dus. Het amuseert me ook dat sommige dames nu iets makkelijker hun echte leeftijd laten raden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |