Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2021, 13:26   #321
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb ...
Spijtig dat je de rest niet geciteerd hebt. Het belangrijkste heb je niet meegenomen.
Oud 22 januari 2021, 13:26   #322
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Besluit: de magistratuur zit vol met linkiewinkies.

Of, hoe verklaart u dat onze kwetsbare islamitische 'boefjes' nauwelijks gestraft worden? Wie denkt u dat de schade betaalt in Brussel veroorzaakt door de terreur van de mohammedjugend?
Niet dat krapuul maar de slachtoffers zelf !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 13:29   #323
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eh, naar Dries ?
Grapjas.
Oud 22 januari 2021, 13:32   #324
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
U hebt het dus over de VOKA partij of toch de partij waarvan de voorzitter zegt dat VOKA zijn baas is ?
Ik ben blij dat u mij gelijk geeft dat die partij dwaas lult.
Maar links vindt die niet-eens-meer-20-partij zich niet hoor. Ze roepen dat ze rechts conservatief zijn !

Tijdens de laatste verkiezingen zien we dat de NVA zwaar (7%) verliest en VB zwaar wint. Wij kunnen dus stellen dat nationalistisch rechts en meer specifiek de N-VA regering veel te maken heeft met groei van het extreem rechtse VB.
Voor de regering met N-VA was het VB ook groot.
Zoals de verstandige forummer weet was N-VA een tijdje een alternatief voor het VB, maar N-VA heeft de originele VB kiezers teleurgesteld en dus zijn die teruggekeerd.
Dus N-VA was verantwoordelijk voor het inkrimpen van het VB.
Helaas een tijdelijk fenomeen, waar ik toen al voor vreesde.
En dat truukje zal zich waarschijnlijk niet herhalen.
20-25% van de kiezers lijkt me een natuurlijke grootte te zijn voor N-VA.
Toch nog dubbel zo groot als de elfjes.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 13:42   #325
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Mooi zo. Dan hoeven ze (= de Blok parlementairen) niet uit partijtucht tegen te stemmen als er binnenkort in plenaire vergadering een stemming komt om zijn onschendbaarheid op te heffen.
Dus dan maar meehuilen met de poco-wolven in het bos.
Oud 22 januari 2021, 13:42   #326
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Moesten ze nu eens evenveel werk maken met de BLM onruststokers in Brussel na te jagen zoals ze werk maken om Van Langenhove na te jagen dan werd Brussel terug een leefbare stad.

Laatst gewijzigd door lamenielachen : 22 januari 2021 om 13:47.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 13:46   #327
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Moesten ze nu eens evenveel werk maken met de onruststokers in Brussel na te jagen al ze va
Die hebben allemaal al een briefje gehad dat ze dat niet meer mogen doen, zaak gesloten.
Oud 22 januari 2021, 13:48   #328
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
De linkiewinkies hebben dus zelf geen problemen met de gore teksten in de koran en die op sociale media worden gezet. De maskers vallen af.
Men meet duidelijk met twee maten en gewichten.
Oud 22 januari 2021, 13:51   #329
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
natuurlijk comform aan het EVRM en de kous is af.
Dat is al verkeerd, he.

Een democratische beslissing moet conform aan NIKS zijn, behalve aan de wens van de meerderheid. Wat die wens ook is.

De meerderheid beslist individueel of ze al dan niet iets conform een of andere verklaring wil doen he. Als ze dat niet wil, dan is het zo. Maar daarvoor moet die meerderheid dat nog kunnen zeggen ook. En voor een meerderheid dat kan zeggen, moet je het al kunnen zeggen als minderheid.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 januari 2021 om 13:54.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 13:52   #330
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spijtig dat je de rest niet geciteerd hebt. Het belangrijkste heb je niet meegenomen.
Ik zal het even herhalen:

Citaat:
In een democratie kan je ook wetten aanpassen. Dus waar is het probleem ?
Het probleem is weer dat men een democratie verwart met een particratie en die zijn niet helemaal hetzelfde. Een fout die hier op dit forum regelmatig gemaakt wordt.
Het volstaat dat er een meerderheid gevonden wordt om een wet aan te passen, natuurlijk comform aan het EVRM en de kous is af.
U zegt: het volstaat dat een meerderheid wordt gevonden.

Wel, dat is hier het probleem. Een democratie bestaat immers niet enkel uit het vinden van een meerderheid in het parlement, maar ook uit de mogelijkheid om uw mening te uiten ZODAT DIE MEERDERHEID IN HET PARLEMENT KAN WORDEN BEREIKT.

Democratie is ruimer dan het indrukken van een knop in het parlement. Als het verboden wordt om een bepaalde mening te uiten, zal het ook zo goed als onmogelijk zijn om ooit een meerderheid te kunnen vinden die het eens is met die mening.

Een voorbeeldje: Stel ik ben voor het privatiseren van het openbaar vervoer. Propaganda maken voor het privatiseren van het openbaar vervoer wordt echter bestraft.

Hoe kan ik dan ooit de bevolking overtuigen dat het privatiseren van het openbaar vervoer een goed idee is?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 22 januari 2021 om 13:52.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 13:53   #331
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

Wel, dat is hier het probleem. Een democratie bestaat immers niet enkel uit het vinden van een meerderheid in het parlement, maar ook uit de mogelijkheid om uw mening te uiten ZODAT DIE MEERDERHEID IN HET PARLEMENT KAN WORDEN BEREIKT.

Democratie is ruimer dan het indrukken van een knop in het parlement. Als het verboden wordt om een bepaalde mening te uiten, zal het ook zo goed als onmogelijk zijn om ooit een meerderheid te kunnen vinden die het eens is met die mening.

Een voorbeeldje: Stel ik ben voor het privatiseren van het openbaar vervoer. Propaganda maken voor het privatiseren van het openbaar vervoer wordt echter bestraft.

Hoe kan ik dan ooit de bevolking overtuigen dat het privatiseren van het openbaar vervoer een goed idee is?
Voila.
Oud 22 januari 2021, 13:54   #332
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In een democratie kan je ook wetten aanpassen. Dus waar is het probleem ?
Het probleem is weer dat men een democratie verwart met een particratie en die zijn niet helemaal hetzelfde. Een fout die hier op dit forum regelmatig gemaakt wordt.
Het volstaat dat er een meerderheid gevonden wordt om een wet aan te passen, natuurlijk comform aan het EVRM en de kous is af.

De beslissing om het EVRM te ondertekenen is evenzeer een democratische beslissing.

Net zoals het democratisch oké was om destijds verdragspartij te worden, is het evenzeer democratisch oké om het te verlaten.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 22 januari 2021 om 13:54.
Oud 22 januari 2021, 13:55   #333
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En even voor de duidelijkheid: ik heb het hier over algemene principes hé, niet over wat DVL concreet wil of nastreeft.

Ik vind DVL eerlijk gezegd maar een loser.
Oud 22 januari 2021, 14:17   #334
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Voor de regering met N-VA was het VB ook groot.
VB verkiezingen 2014 : 5.92 %
VB verkiezingen 2019 : 18.5 %

Het VB is idd ooit eens groter geweest. Doch na de Zweedse rechtse is het VB enorm geboomed. Met recht en reden kan een verstandig mens zeggen dat Zweeds rechts met nationalistisch rechts als grootste partij aan de basis ligt van de huidige groei van extreem rechts !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
20-25% van de kiezers lijkt me een natuurlijke grootte te zijn voor N-VA.
Hoop doet leven.
Ik vrees na Kucam, na het zonnepanelendrama,...dat de N-VA van een nu niet eens meer 20 naar een 11je gaat afdalen.
Ieder zijn gedacht.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 14:22   #335
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De beslissing om het EVRM te ondertekenen is evenzeer een democratische beslissing.

Net zoals het democratisch oké was om destijds verdragspartij te worden, is het evenzeer democratisch oké om het te verlaten.
Wel, ja, zolang het reversiebel blijft is het voor mij OK. En in de grond ben ik wel akkoord met alle liberty rights van de EVRM. Ik heb meer moeite met universele claim rights, dat heeft geen plaats in een universele verklaring.
Oud 22 januari 2021, 14:24   #336
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het VB is idd ooit eens groter geweest.
Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan "vele VB kiezers hebben na de periode die aan 2014 vooraf ging, zich laten verleiden door het discours van "N-VA is het VB buiten het cordon" en hebben hun stem aan N-VA gegeven".

Om nadien vast te stellen dat ze door de eerste de beste stofzuiger verkoper in de stofzuigerzak waren gezet, en terug richting VB zijn gegaan.
Oud 22 januari 2021, 14:24   #337
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Het VB is idd ooit eens groter geweest. Doch na de Zweedse rechtse is het VB enorm geboomed. Met recht en reden kan een verstandig mens zeggen dat Zweeds rechts met nationalistisch rechts als grootste partij aan de basis ligt van de huidige groei van extreem rechts !

Hoop doet leven.
Ik vrees na Kucam, na het zonnepanelendrama,...dat de N-VA van een nu niet eens meer 20 naar een 11je gaat afdalen.
Ieder zijn gedacht.
Wachten op de volgende peiling. Tzal gene vette zijn.

Van Grieken zal weer kunnen lachen, die pikt alle radicale stemmen af die voorheen gecharmeerd waren door Francken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 14:34   #338
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zeker. Maar niet zoals patrickve het stelt, die gaat uit van het gewoon niet hoeven te blijven binnen de limieten van een bestaand verdrag. Dat kan natuurlijk niet.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 14:53   #339
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
U hebt het dus over de VOKA partij of toch de partij waarvan de voorzitter zegt dat VOKA zijn baas is ?
Maar links vindt die niet-eens-meer-20-partij zich niet hoor. Ze roepen dat ze rechts conservatief zijn !

Tijdens de laatste verkiezingen zien we dat de NVA zwaar (7%) verliest en VB zwaar wint. Wij kunnen dus stellen dat nationalistisch rechts en meer specifiek de N-VA regering veel te maken heeft met groei van het extreem rechtse VB.
Is voka links??? En komt voka op voor het grootkapitaal, binnenlands en buitenlands zoals la Belgique met zijn dwaze linkiewinkies doet, of komt voka op voor de investerende Vlaming die werk verschaft en het peil van het welzijn van de Vlamingen op een hoger peil brengt???
Iets waar links jaloers op is en wil nihileren met hun naar beneden gerichte maatregelen van iedereen gelijk voor de wet... Behalve natuurlijk hun eigen ivoren toren van waaruit zij het plebs misleiden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 14:54   #340
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Maar VB is links dacht ik...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be