![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben geen antisemiet. Maar als dat bestuur van die synagoge nu sluit onder de stelling dat dat is vanwege de negatieve beeldvorming in de media, denk ik dat het met een deel van die gemeenschap niet zal lukken om tot een rationeel vergelijk te komen.
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die zijn religie boven burgerzin en algemeen belang van volksgezondheid stelt, kan wat mij betreft best oprotten https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210124_96364416
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 25 januari 2021 om 01:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zolang die jood zich dan de zondag erop laat testen he? Van nevenstaand belang, want we weten dat zulke strenggelovigen niet zomaar seculier worden. Dat kan je niet afdwingen.
Laatst gewijzigd door Weyland : 25 januari 2021 om 01:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Is toch niet erg, op zondag testen?
Volgens hun geloof mogen die zelfs geen telefoon gebruiken op de Sabbat of te veel afstand wandelen, tenzij in een uiterst noodgeval waar leven en dood van afhangt. Een dag erna jezelf laten testen is uiteraard perfect mogelijk in dit geval. We zijn bij nader order nog steeds geen authoritaire anti-theïsten he? Dit ze zich zondag niet laten testen hebben ze uiteraard geen excuus voor. Laatst gewijzigd door Weyland : 25 januari 2021 om 01:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#69 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het gaat gewoon om op de dag erop testen hoor. Het testdorp was er niet enkel zaterdag. Dat is niet hetzelfde als plat op de buik gaan voor een religie.
Ik vind orthodoxe joden ook overdreven religieus, maar ben geen antitheïstische fascist die geen dag kan wachten en pestgedrag voorsta. Zoals jij blijkbaar wel bent. Laatst gewijzigd door Weyland : 25 januari 2021 om 11:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.hln.be/binnenland/freili...tler~aa013dab/
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel volk in de synagoge.
Nog veel meer volk in de teststraten. Het eerste is verboden, het tweede verplicht.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 25 januari 2021 om 12:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vervolgingen zijn schering en inslag als het over geloof gaat ....kijk maar wat Myanmar nu doet met zijn Moslims ....Kijk maar wat Syrië doet met de Christenen ![]() De meeste miserie in de wereld is er net gekomen door al die fantasten die niet zonder die onzichtbare vriendjes durven te leven...... ![]() Niemand wordt geboren als een gelovige ....als een andere kwibus je dat allemaal niet wijsmaakt geloof je nooit in die onzin. Ik heb al dat gezeik niet nodig om te weten wat goed of slecht zijn is in het leven....en of het vergaren van rijkdom daartoe behoort laat ik aan jouw mening over ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 januari 2021 om 12:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() dikke vette ²
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De testperiode op Spoor Oost wordt verlengd tot eind deze week.
Tot nu zijn er slechts 1600 van de 6500 opgeroepenen komen opdagen. Naast de sabbat zijn er nog andere argumenten: Het is te ver tot Spoor Oost. De meesten hebben geen auto, grote gezinnen, om er te geraken moeten ze twee maal de bus nemen, en de taxi is te duur. Bron dS: https://www.standaard.be/cnt/dmf20210125_96241721 Het wordt niet expliciet gezegd maar uit het artikel concludeer ik dat de joden gewoonweg niet veel zin hebben om zich te laten testen, of het mag toch geen moeite kosten. Mijn inziens ook omdat er controle op quarantaine van positief getesten mogelijk is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zou wel eens willen weten hoeveel er zich hier vrijwillig zouden laten testen omdat er zogezegd een uitbraak in hun buurt is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het resultaat van de test is uiteindelijk enkel van belang voor de statistieken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want positief zijn heeft het voordeel dat je nadien weet dat je immuun bent. Wat ook een voordeel is. En waarschijnlijk enkele maanden niet (erg) besmettelijk ook niet. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 januari 2021 om 21:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor wie niet kan thuiswerken bestaan er op de werkvloer maatregelen. Als ze niet kunnen gerespecteerd worden dan is het naar huis. In bepaalde werkomgevingen wordt er sowieso regelmatig getest, bij wie in contact komt met ouderen bv. Binnen de huiselijke kring. Als er een positief test is de kans groot dat de rest van het gezin ook positief test. En dan ? Het eten aan huis laten leveren ? Ik ben er zeker van dat er in de supermarkt veel positieven rondlopen die wel of niet getest zijn. Ik blijf erbij, het resultaat van het testen kan interessant zijn voor wetenschappers. Voor de rest, meerwaarde ? Mij interesseert het aantal opnames, aantal op ic, overlijdens. Als al die joden zich laten testen, in welke zin worden we daar wijzer van. Ook al is de helft besmet, so what. Zoals de joodse vrouw in de uitzending Terzake daarjuist insinueerde. Als er veel besmettingen zijn dan is dat een reden om ons te stigmatiseren. Je kan evengoed een gele ster in de brievenbus poneren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zelfde probleem in New York
![]() "After a long spring of cat-and-mouse police chases after clandestine synagogue services and other attempts by the ultra-Orthodox to evade quarantine, followed by the summer slowdown in infections, the New York City health department reported startling new statistics in late September showing that certain neighborhoods in Brooklyn and Queens, most of them featuring large ultra-Orthodox populations, were reporting virus test results averaging 4.7 percent positive, compared to just over 1 percent in the rest of the city. Two weeks later, the average jumped to more than 6 percent." Laatst gewijzigd door Bach : 26 januari 2021 om 00:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hadden we er ons niks van aangetrokken en alles laten waaien waren we er nu ''waarschijnlijk'' al vanaf ook ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 januari 2021 om 05:11. |
|
![]() |
![]() |