![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Berichten: 65.571
Kom eens buiten man. Dan zou u minder zuur reageren. Ongeprovoceerd dan nog, jongejonge. Laatst gewijzigd door Weyland : 27 januari 2021 om 12:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Groot-Nederland is een fictie en zal dit altijd blijven. Het is een dagdromen van mensen die de realiteit niet willen zien. En de realiteit is: Vlamingen en Hollanders passen niet bij mekaar. Zeker niet in één staatsverband. Nu niet en later maar evenmin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Weyland : 27 januari 2021 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk moogt u dit. Maar nogmaals, Nederland is geen verlengde van Vlaanderen. Verre van! Noch historisch, noch in de realiteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik kom even graag in Nederland als in Vlaanderen en leef als dusdanig. Dat mag toch? Leer er toch mee leven man. En gouden tip: minder zuurheid. Je hebt een reputatie hier hoor (zelfs op onschuldige luchtige draden).
Laatst gewijzigd door Weyland : 27 januari 2021 om 13:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wallonië ook niet.
![]() |
#111 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mensen moeten leren dingen los te laten als ze van een ander hun nationalistische zin niet krijgen. Ik kan dat. Ook clash ik geregeld Hollanders, zelfs hier op het forum, maar ik beschouw dat als normaal gezien de politieke geschiedenis. Wees maar zeker dat ik het land ken en diens gebreken en toch ben ik geen Belgicist. En ondanks de politieke realiteit vandaag ben ik een gelukkig persoon.
Ik heb ook met eigen ogen gezien, in Nederland, hoe orangistische staatsmythen de geesten kunnen vertroebelen. En op dit forum verdedig ik Belgen vaak tegen Hollandse arrogantie (gisteren nog). Onder beste personen die ik ken zitten ook Hollanders en ik zie Holland als een eigenzinnige regio met een zekere trots, troeven, maar ook gebreken. Laatst gewijzigd door Weyland : 27 januari 2021 om 13:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Soms heb ik de indruk dat jij net wel wakker ligt van alle zaken Vlaams.
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als Antwerpenaar (Brabander) ben ik meestal toch goed onthaald geweest in Limburg. Het valt allemaal wel mee dus.
![]() Bekrompen staatsmythen zullen ook minder bijval vinden in ons land, al hangt dat eerder per individu af, denk ik. De geschiedenis is maakbaar. Zelf zie ik overlappingen met Wallonië en Nederland, ook van over de Maas. Verschillen evenzeer. De geschiedenis heeft ons met Wallonië samengebracht. Gewerkt hebbend tussen Hollanders kan ik zelfs begrip opbrengen voor zij die van Groot-Nederland niet moeten hebben. Al clashte ik nog het meeste met een Zeeuws-Vlaming en Brabanders op mijn vorige baan. Met mensen uit Hollands Brabant (Willemstad, Dinteloord) en Rotterdam kwam ik het beste overeen, maar toch met de culturele verschillen. Dat lag eerder aan het individu, denk ik hoor. Die zuiderlingen waarmee ik clashte waren ook erg nationalistisch, terwijl die noorderlingen hun nationalisme relativeerden. Leukere individuen (maar goed, die Belgen op mijn baan ervoor waren ook leuker en ook mensen die de dingen niet te ernstig namen). Er was wel een Dordt met een kinderlijke kijk op zijn eigen land, dat wel, maar geen slecht persoon. Hij was een gelovige protestant en Dordrecht kent veel mensen van die slag (Rotterdam-Oost ook, daar niet van). Echt andere cultuur, valt zeker niet te ontkennen. Laatst gewijzigd door Weyland : 27 januari 2021 om 13:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat taal betreft. Ik heb van de week geleerd dat Waals-Brabant in het Waals Roman payis is, en niet Braibant walon. Uit de tijd van toen het het Romaanstalige deel van Brabant was. Ook al bestaat de provincie pas sinds 1995, ze hadden al een naam voor de streek waarop die gebaseerd is. Laatst gewijzigd door Weyland : 27 januari 2021 om 13:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |