Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2021, 17:27   #41
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Neen, jij beweert hier dat er geen enkele Erdogan fan zit tussen de 58% die niet gaan stemmen zijn.
Dat aantal is onbekend, we kunnen het dus alleen met de stemmers schatten.
Het lijkt mij veel waarschijnlijker dat de verhouding binnen de niet-kiezers in dezelfde lijn ligt als bij de kiezers, dan zomaar beweren dat alle niet-kiezers tegen Erdogan zijn.
Aha, duimzuigen. Daar haalt gij uw informatie. Waarom ben ik niet verwonderd.
Oud 28 januari 2021, 17:27   #42
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
80% vd "Limburgse" Turken zijn pro Erdogan. Was duidelijk toen die Turkse president kwam speechen in de Ethias-Arena.
Bron?
Oud 28 januari 2021, 17:32   #43
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Neen neen, dat is voor uw rekening. Ge moet mij geen woorden in de mond leggen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Is er dan een correlatie tss stemgedrag en intelligentie?
Citaat:
Ik vind van wel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2021, 17:43   #44
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bullshit, jij telt gewoon alle niet-stemmers bij de anti-Erdoghans.
Waar jij dat uitzuigt zullen we maar best niet te weten komen.
Oud 28 januari 2021, 17:47   #45
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wilt u nu zeggen dat die 58% allemaal tegen Erdogan zijn?
Oud 28 januari 2021, 17:56   #46
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Schat, gij beweert dat iedereen die het niet eens is met mij een achterlijke dommekloot is. Dat zijn uw woorden en niet die van mij. Een conclusie die gij getrokken hebt uit onderstaand bericht van mij. Ik zeg nergens dat iemand die het niet eens is met mij een domme kloot is.

Citaat:
Iedereen met maar ook een greintje verstand(wat helaas bij 1/3 van de Noord-Belgische bevolking ontbreekt) weet dat de reden van 'bestraffing' van de provincie Antwerpen van geheel andere aard was. Tom liegt dus over de werkelijke reden.
Niet vergeten, schat, het is het bericht van Tom Van Grieken die compleet nergens op slaat en die aan de basis ligt van mijn post. Iemand die meegaat in die bewering van TVG mag terecht domheid aangewreven worden.
Oud 28 januari 2021, 17:57   #47
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bullshit, jij telt gewoon alle niet-stemmers bij de anti-Erdoghans.
Waar jij dat uitzuigt zullen we maar best niet te weten komen.
Bewijs het dan. Cijfers, schat.
Oud 28 januari 2021, 17:59   #48
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Wilt u nu zeggen dat die 58% allemaal tegen Erdogan zijn?
They don't give a fuck? Als het ze interesseerde zouden ze gaan stemmen. Al de rest is larie.
Oud 28 januari 2021, 18:09   #49
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
They don't give a fuck? Als het ze interesseerde zouden ze gaan stemmen. Al de rest is larie.
Nee, ge dacht de Noord-Belgen voor 1/3de hersenloos te kunnen noemen, en nu blijkt dat met jouw redenering 3/4 van de Turken onder die noemer valt.
Je bent in je eigen put gevallen, de rest is larie.

Laatst gewijzigd door Zucht : 28 januari 2021 om 18:09.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2021, 18:24   #50
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee, ge dacht de Noord-Belgen voor 1/3de hersenloos te kunnen noemen, en nu blijkt dat met jouw redenering 3/4 van de Turken onder die noemer valt.
Je bent in je eigen put gevallen, de rest is larie.
Ik heb met cijfers aangetoond dat uw 3/4 leugens zijn. Toch blijft ge ondanks de bewijzen die leugen aanbrengen. Uw sympathie voor het VB en de N-VA is doordrongen in uw berichten op dit forum. Ge bevestigt daarmee het verband tussen weinig verstand en xenofoob kiezen.
Oud 28 januari 2021, 18:30   #51
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb met cijfers aangetoond dat uw 3/4 leugens zijn. Toch blijft ge ondanks de bewijzen die leugen aanbrengen. Uw sympathie voor het VB en de N-VA is doordrongen in uw berichten op dit forum. Ge bevestigt daarmee het verband tussen weinig verstand en xenofoob kiezen.
De cijfers zijn : 3/4 heeft voor Erdoghan gestemd. Die heb je nergens weerlegd.
Over de aanhang bij niet-stemmers fantaseer jij maar wat. Je kan net het omgekeerde fantasteren, dat die allemaal pro-Erdoghan zijn, maar niet gaan stemmen omdat ze er gerust in zijn dat Erdo toch wint.

Daarom dat je weeral eens persoonlijk moet worden, omdat je weet dat je "cijfers" bullshit zijn.
Maar als verstandige Noord-Belg ga ik me niet verlagen tot dezelfde tactiek.
Wmb is de zaak klaar en duideijk.
Een goede avond nog verder.
Oud 28 januari 2021, 18:33   #52
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schat, gij beweert dat iedereen die het niet eens is met mij een achterlijke dommekloot is. Dat zijn uw woorden en niet die van mij. Een conclusie die gij getrokken hebt uit onderstaand bericht van mij. Ik zeg nergens dat iemand die het niet eens is met mij een domme kloot is.

Niet vergeten, schat, het is het bericht van Tom Van Grieken die compleet nergens op slaat en die aan de basis ligt van mijn post. Iemand die meegaat in die bewering van TVG mag terecht domheid aangewreven worden.
Neen, gij. Gij beweert immers dat er een correlatie is tussen kiesgedrag en intelligentie.

Citaat:
Oud 28 januari 2021, 18:35   #53
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge hebt helemaal niks aangetoond. En wat zou er mis zijn met enige sympathie voor N-VA en/of het VB, het zijn immers de twee grootste partijen van Vlaanderen. ?????

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 28 januari 2021 om 18:35.
Oud 28 januari 2021, 20:07   #54
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bewijs het dan. Cijfers, schat.
Die cijfers heb je al:

Citaat:
Citaat:
Net geen 75 procent van de Belgische Turken stemde bij de presidentsverkiezingen op Erdogan, zo blijkt uit de officiële resultaten uit het buitenland.
https://www.demorgen.be/nieuws/nerge...lgie~b0c1dbbc/
Waar zijn jouw cijfers?
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2021, 21:15   #55
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De cijfers zijn : 3/4 heeft voor Erdoghan gestemd. Die heb je nergens weerlegd.
Over de aanhang bij niet-stemmers fantaseer jij maar wat. Je kan net het omgekeerde fantasteren, dat die allemaal pro-Erdoghan zijn, maar niet gaan stemmen omdat ze er gerust in zijn dat Erdo toch wint.

Daarom dat je weeral eens persoonlijk moet worden, omdat je weet dat je "cijfers" bullshit zijn.
Maar als verstandige Noord-Belg ga ik me niet verlagen tot dezelfde tactiek.
Wmb is de zaak klaar en duideijk.
Een goede avond nog verder.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ge hebt helemaal niks aangetoond. En wat zou er mis zijn met enige sympathie voor N-VA en/of het VB, het zijn immers de twee grootste partijen van Vlaanderen. ?????
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Die cijfers heb je al:

Waar zijn jouw cijfers?
Ik weet dat jullie het als trouwe volgzame schapen het gewoon zijn om alles voorgekauwd te krijgen zonder zelf ook maar enig denkwerk te verrichten. Maar de waarheid vind je in dit geval door hieronder op de link te klikken die ik al eerder in deze draad aanbood, aandachtig te lezen en zelf een beetje te rekenen op het niveau van het lager onderwijs.

Citaat:
...
Een mooi voorbeeldje om te illustreren hoe men kan overdrijven en daardoor aan schandelijke framing doet: zowel politici als media schetsen het beeld dat de meeste Turkse Belgen(75%) Erdoganfan zouden zijn. Wat bleek echter bij de verkiezingen in 2018? Van de 142.000 stemgerechtigde Turken in België heeft 31% voor de AKP gekozen. 11% heeft voor de oppositie gekozen. En een 58%, een duidelijke meerderheid, van die Turken in België heeft zich niet eens de moeite genomen om hun stem uit te brengen. Een minderheid van de Turkse Belgen(31%) blijken fan te zijn van Erdogan.

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 28 januari 2021 om 21:15.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2021, 21:45   #56
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind van wel.
Ah OK, dan is het goed.

Citaat:
Ik neem absoluut geen gas terug. Het gaat hier toch over België? En het noordelijk deel van België bestaat uit ongeveer 1/3de extreemrechtse kiezers. België is daar niet uniek in.
Semantics beste. Maar goed, u maakte dus een compleet overbodige stelling dan aangezien er overal zo'n 1/3 achterlijken zijn. Een open deur intrappen dus.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2021, 21:46   #57
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet dat jullie het als trouwe volgzame schapen het gewoon zijn om alles voorgekauwd te krijgen zonder zelf ook maar enig denkwerk te verrichten. Maar de waarheid vind je in dit geval door hieronder op de link te klikken die ik al eerder in deze draad aanbood, aandachtig te lezen en zelf een beetje te rekenen op het niveau van het lager onderwijs.
Dat gaat over dezelfde verkiezingen en dus dezelfde cijfers. De Standaard gaat ervan uit dat alle niet-stemmende Turken geen Erdogan aanhanger zijn. Dat is even absurd als zeggen: "We hebben 100 Belgen op covid getest. 20 waren positief. Er zijn dus slechts 20 covid patiënten in België."

Bij DS hebben ze allang geen volk meer dat nog helder kan nadenken. Als je graag wilt dat men jou serieus neemt dan zou je hun statistische nonsens best niet te veel na-papegaaien.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2021, 21:49   #58
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een tip : Als je onzin verkondigt die weerlegt wordt, dan zal het herhalen van die onzin met een belediging erbij, het niet geloofwaardiger maken.
Oud 28 januari 2021, 22:00   #59
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Dat gaat over dezelfde verkiezingen en dus dezelfde cijfers. De Standaard gaat ervan uit dat alle niet-stemmende Turken geen Erdogan aanhanger zijn. Dat is even absurd als zeggen: "We hebben 100 Belgen op covid getest. 20 waren positief. Er zijn dus slechts 20 covid patiënten in België."

Bij DS hebben ze allang geen volk meer dat nog helder kan nadenken. Als je graag wilt dat men jou serieus neemt dan zou je hun statistische nonsens best niet te veel na-papegaaien.
De Morgen heeft het alleen over diegenen die zijn gaan stemmen en dan is het inderdaad 3/4. De titel insinueert echter dat het over alle Belgische Turken gaat en dat is een pertinente leugen. Dat zou betekenen dat 7 op 10 voor Erdogan zijn terwijl het slechts 3 op 10 zijn. Dat is misleiding van de hoogste orde. Alle veronderstellingen over de niet-stemmenden zijn evenveel waard als pas gebruikt wc-papier. Het enige waar dat nog goed voor is om doorgespoeld te worden richting de riolering.
Oud 28 januari 2021, 22:02   #60
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een tip : Als je onzin verkondigt die weerlegt wordt, dan zal het herhalen van die onzin met een belediging erbij, het niet geloofwaardiger maken.
Dat is een uitstekende tip die je best zelf overweegt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be