Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2021, 16:42   #21
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Succes. U komt snel weer met beide voetjes op de grond
Dat is in ieder geval een betere studie dan dat ik van die andere vaccins heb gezien.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2021, 16:48   #22
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Dat is in ieder geval een betere studie dan dat ik van die andere vaccins heb gezien.
Er is ieder uur nu wel een andere studie. Terwijl ze de ene publiceren is er al een andere die net het tegengestelde beweert.

Ik volg de actualiteit en het enige dat ik daar lijk aar te nemen is dat al die vaccins niks uithalen. Spijtig maar ik had ook niks anders verwacht.

Een vaccin maken voor een virus waar men eigenlijk nog niks over weet is dan ook niet echt realistisch.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 januari 2021 om 16:51.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2021, 16:50   #23
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er is ieder uur nu wel een andere studie. Terwijl ze de ene publiceren is er al een andere die net het tegengestelde beweert.
Een studie verwarren met gazetten praat hé.
Oud 29 januari 2021, 16:53   #24
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een studie verwarren met gazetten praat hé.
Ik volg de actualiteit en het enige dat ik daar lijk waar te nemen is dat al die vaccins niks uithalen. Spijtig maar ik had ook niks anders verwacht.

Een vaccin maken voor een virus waar men eigenlijk nog niks over weet is dan ook niet echt realistisch.

Die studies gaan altijd uit van de bedrijven in kwestie of worden gesponsord door de bedrijven in kwestie

Denkt U nu echt dat die farma wereld bestaat uit menslievende individuen ? Dat zijn de grootste geldwolven ter wereld na de olie concerns.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 januari 2021 om 16:55.
Oud 29 januari 2021, 16:57   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Rest dan nog de enige echte vraag : is covid fake of niet?

Told you.

Laatst gewijzigd door Mambo : 29 januari 2021 om 16:58.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2021, 16:59   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind wel de aantallen gevallen niet.

Pfizer zegt ook dat het werkt op oude mensen, omdat er 10 ouderlingen in de placebogroep ziek waren, en 1 in de vaccinatie groep of zo.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2021, 17:02   #27
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik vind wel de aantallen gevallen niet.

Pfizer zegt ook dat het werkt op oude mensen, omdat er 10 ouderlingen in de placebogroep ziek waren, en 1 in de vaccinatie groep of zo.
megatestplatform Israël zal het uitwijzen, zonder de orthodoxte negationisten weliswaar
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2021, 17:04   #28
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In Israël sterven ze nu nog sneller met vaccinaties dan zonder.

Kijk zelf.
https://www.facebook.com/10001549513...10235/?app=fbl

Laatst gewijzigd door Mambo : 29 januari 2021 om 17:05.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2021, 17:04   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
megatestplatform Israël zal het uitwijzen, zonder de orthodoxte negationisten weliswaar
Dat is de controlegroep
Oud 29 januari 2021, 17:16   #30
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Citaat:
Dat is de controlegroep
Wat Hitler nooit heeft gekund, Joden als proefkonijn gebruiken op deze schaal.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2021, 21:18   #31
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ook op Gibraltar.

https://www.wanttoknow.nl/gezondheid...pfizer-vaccin/
Oud 29 januari 2021, 22:16   #32
Yog Sothoth
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik volg de actualiteit en het enige dat ik daar lijk waar te nemen is dat al die vaccins niks uithalen. Spijtig maar ik had ook niks anders verwacht.

Die studies gaan altijd uit van de bedrijven in kwestie of worden gesponsord door de bedrijven in kwestie

Denkt U nu echt dat die farma wereld bestaat uit menslievende individuen ? Dat zijn de grootste geldwolven ter wereld na de olie concerns.
Daarom dat Merck hun onderzoek hebben stop gezet, omdat uit hun studies blijkt dat hun vaccin niet goed werkt.
Yog Sothoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2021, 08:04   #33
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(...)
Ik volg de actualiteit en het enige dat ik daar lijk aar te nemen is dat al die vaccins niks uithalen. Spijtig maar ik had ook niks anders verwacht.
(...)
Ik denk dat pas in maart, ten vroegste, een evaluatie kan gemaakt worden over het effect van de vaccinatie.
Momenteel wordt ieder half gerucht dik uitgesmeerd in de media.
Als ik tussen de lijnen lees en luister dan merk ik toch dat enige voorzichtigheid is geboden.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2021, 08:07   #34
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is de controlegroep
Ja, als die rode zones met orthodoxen en de Arabische gemeenschap worden afgesloten, wat zeer gevoelig ligt wegens verkiezingen in maart.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2021, 09:01   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ja, als die rode zones met orthodoxen en de Arabische gemeenschap worden afgesloten, wat zeer gevoelig ligt wegens verkiezingen in maart.
Helemaal niet. De controle groep moet zich juist zo veel mogelijk mengen met de anderen. Ze moeten immers op gelijke wijze blootgesteld worden.
Oud 31 januari 2021, 12:36   #36
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat pas in maart, ten vroegste, een evaluatie kan gemaakt worden over het effect van de vaccinatie.
Als ik tussen de lijnen lees en luister dan merk ik toch dat enige voorzichtigheid is geboden.
Ik denk of beter gezegd ben er omzeggens zeker van dat we vertrokken zijn voor (nog vele) jaren. Mijn voorspelling komt steeds dichterbij.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 januari 2021 om 12:36.
Oud 31 januari 2021, 12:45   #37
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
In België is de groep van 70 tot 100 jarigen 12% van de bevolking. Als je weet dat 90% van de doden in deze leeftijdscategorie zit, dan moet in Israël waar men al 20% voor de 2de keer heeft ingeënt, het aantal doden nu toch bijna heel drastisch moeten dalen want 7 dagen na de 2de prik zou je maximaal beschermd zijn. Hopende dat ze toch met deze groep zijn beginnen inenten.

Dus eigenlijk zou het dodental met zeker 80% moeten dalen in Israel ongeveer nu onmiddellijk.

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 31 januari 2021 om 12:46.
Oud 31 januari 2021, 13:47   #38
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik volg de actualiteit en het enige dat ik daar lijk waar te nemen is dat al die vaccins niks uithalen.
Er zijn op dit moment in België per 100 personen zo'n 2.45 prikken gezet, wat met twee prikken per persoon en een bepaalde inwerktijd betekent dat tussen de grofweg 1,25 en 2,45% van de bevolking nu deels beschermd is door het vaccin. Ter vergelijking: het aantal mensen dat al (gedeeltelijke) specifieke afweer had opgebouwd doordat ze het virus zelf al gehad hebben loopt tegen de 15%, en deal lang geleden uitgesproken verwachting is dat je de groepsimmuniteit eens echt zijn werk zal gaan zien doen vanaf ongeveer 60% beschermde mensen. Nu concluderen dat vaccinaties niet helpen is dan ook gerust een erg premature conclusie te noemen.

Citaat:
Spijtig maar ik had ook niks anders verwacht.
Al kan het natuurlijk altijd prematuurder.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Rest dan nog de enige echte vraag : is covid fake of niet?
Dat is een van de weinige vragen in het leven waar een heel duidelijk antwoord op is, en dat antwoord is "Nee, natuurlijk niet", en niet ", Told you."

Citaat:

Told you.
Spijtig maar ik had ook niks anders verwacht.
Oud 31 januari 2021, 15:20   #39
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Er zijn op dit moment in België per 100 personen zo'n 2.45 prikken gezet, wat met twee prikken per persoon en een bepaalde inwerktijd betekent dat tussen de grofweg 1,25 en 2,45% van de bevolking nu deels beschermd is door het vaccin. Ter vergelijking: het aantal mensen dat al (gedeeltelijke) specifieke afweer had opgebouwd doordat ze het virus zelf al gehad hebben loopt tegen de 15%, en deal lang geleden uitgesproken verwachting is dat je de groepsimmuniteit eens echt zijn werk zal gaan zien doen vanaf ongeveer 60% beschermde mensen. Nu concluderen dat vaccinaties niet helpen is dan ook gerust een erg premature conclusie te noemen.

Ik denk dat je wat achter loopt. Voor die groepsimmuniteit te bereiken wordt nu al meer en meer gesproken over op zijn minst bijna 90% .....Bijna onbereikbaar maar kom het is niet anders.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nede...ukken-7-vragen

Oké, maar wanneer hebben we dan groepsimmuniteit bereikt voor het coronavirus?
Vorig jaar werd vaak een percentage genoemd van minstens 60 procent. Zoveel mensen zouden immuun moeten zijn om groepsimmuniteit te behalen. Het is de vraag of dat genoeg is.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 januari 2021 om 15:24.
Oud 31 januari 2021, 15:26   #40
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
dat je de groepsimmuniteit eens echt zijn werk zal gaan zien doen vanaf ongeveer 60% beschermde mensen.
Dat komt wel van een oversimplisme. Dat is de toepassing, door Ferguson, in zijn paper van 16 maart 2020, van 1 - 1/R0 met R0 = 2.5. Dan kom je uit op 60% als je de condities van het SIR model aanneemt, namelijk homogeneiteit van de bevolking. Sindsdien heeft iedereen dat klakkeloos herhaald. Ten eerste is die R0 = 2.5 overroepen: die is maar heel heel kortstondig waargenomen begin maart 2020. Nadien is de R waarde nooit echt veel boven de 1.5 gegaan. We kunnen dus aannemen dat zelfs onder SIR hypothesen, de groepsimmuniteit bereikt zou worden bij 33%, en niet bij 60% (dit wel onder de toepasselijke condities van social distancing en zo, maar niet van sluitingen, lockdowns, en dergelijke meer).

Maar bovendien is het gekend dat heterogeneiteit de groepsimmuniteit die nodig is doet dalen. Dus is het heel goed mogelijk dat Belgie met zijn misschien 20% geimmuniseerden er dicht bij kan zitten.

Het is wel sneu dat er aanwijzingen zijn dat lockdowns de "winst" van de heterogeneiteit deels teniet doet (ttz, de meest contactrijken die het eerste besmet geraken, en dus "voor meer" meetellen in de groepsimmuniteit, worden door lockdowns belet om zich zo snel te besmetten, en lockdowns geven een effect van homogeneiseren).

Dat er in sommige streken waar het laat-maar-waaien was een hogere daadwerkelijke immuniteit wordt vastgesteld dat die "groepsimmuniteit" is ook begrijpelijk: een vrije epidemie gaat veel hoger dan gewoon maar groepsimmuniteit: dat is namelijk niet het "eindpunt", maar het maximum, het ombuigpunt van de besmettingscurve.

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 januari 2021 om 15:27.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be