![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is de NVA die deze ongelijkheid (voordeel Walen tov nadeel Vlamingen)op de federale regering hare boot moet gooien. Anders zijn ze het niet waard om voor de Vlamingen op te komen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
U kunt naief zijn, maar het wereldrecord naiviteit willen breken is nog van een andere orde. Trouwens N-VA of De Wever ooit al iets weten doen in het voordeel van de Vlaamse burger ? Ik niet.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 1 februari 2021 om 18:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is een aangenaam ervaren maar daar koop ik niks mee. Ik ben het beu om geconfronteerd met het eindeloos ellebogenwerk van Vlaamse arrivisten. En dan breekt het ogenblik aan dat je besluit dat het genoeg is geweest. En dan krijg je twee roversbendes op uw nek die gezamenlijk beginnen te huilen en roepen "get a live!" Ze hadden mijn toekomst al geprogrammeerd. Die onnozele Vlaming speelde zijn gronden kwijt en wij hebben niks gezien. Bukken en kruipen! Vlaanderen is groter dan Antwerpen. En die verraders dachten dat ze het spel verder konden spelen. Ze zijn razend geworden. Nee onnozelaars. Met alle Chinezen maar niet langer met den deze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het scheelde zelfs niet veel of ze kwamen op de strafbank naast het VB te zitten.
![]() |
![]() |
#145 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn Belgische politici, allemaal. . Noch Vlaanderen noch de Vlaming heeft daar iets van te verwachten.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 1 februari 2021 om 19:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil je nu argumenteren dat omwille van 'gelijkheid' dat deelstaten allemaal hetzelfde moeten doen als wat de federale staat beslist ? Want je begrijpt toch ook dat elke keuze limieten stelt ? Waarom hebben we dan in 1980 eigenlijk overgestapt op federalisering ? ![]() Waarom ga je ervan uit dat 'ongelijkheid' die trouwens inherent is aan een gescheiden bestuur tussen gefedereerde eenheden vs de centrale federale staat negatief is ? Dat was nu toch net de wens van de regionalisten ? De gebraden kiekens gingen toch in de mond van de Vlaming vliegen van zodra Vlaendren zijn eigen boontjes zou kunnen doppen ? Wel, Zuhal dopt nu jouw en mijn boontjes. En ikke zie alsnog nul komma nul voordeel, we zijn eigenlijk eerder gebutfucked. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus er is nog steeds vermenging van bevoegdheden in deze. Voor de NVA is dit precies van weinig belang. Ze leggen zich slaafs neer bij het arrest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De federale regering heeft voor zover ik weet geen enkele uitspraak gedaan over deze materie, die buiten haar competentie ligt en waar zij niets mee te maken heeft. Sorry, maar ik begrijp echt niet waar je op doelt en vanuit welke logica. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is het Grondwettelijk hof die het voor de federale regering opnam, omdat die inkomstenverlies heeft. Maar dat verlies is er ook van de Walen. Je gaat dan zeggen, Ja maar daar is niemand die dat aanvecht. Dan komt het over als, je mag de wet overtreden, zolang er maar niemand over klaagt. En de wetgever zelf... die sluit zen ogen.... De federale regering heeft voor zover ik weet geen enkele uitspraak gedaan over deze materie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het zou er nog aan mankeren. De soep is reeds genoeg aangebrand. Voor mij is het eenvoudig. Ik heb steeds gedacht dat wij in een democratie leefden. Maar in een democratie moeten verschillen in meningen uitgepraat kunnen worden. Maar deze benadering is er niet meer. Nog nooit is er verstarring in die mate |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is al sinds heugenis een politieke multikultuur.
![]() |
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
Maar buiten uzelf, zult u daar geen kat (laat staan een mens) van overtuigen. Blijven draaien u plaat...u bent best grappig.
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat dan -puur toeval uiteraard- direct spoort met zijn eigen obsessies rond vlaming versus waal terwijl de meeste partijen daar geen kloten van de Schoof aan interesse voor hebben. Rare jongens, die Vlaams-nationalisten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Want het is nu éénmaal zo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
|
![]() Neen hoor, maak u geen zorgen. Ik heb geen verzorging nodig.
Wat kwetst is dat Demir zomaar eventjes een half miljard extra in onze nek draait.