Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2021, 00:24   #21
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dit vind ik toch erg, al die complottheorieën.

Ik vraag me af of ze evenveel schrik hebben als ze onder de zonnebank gaan liggen. Dat is pas bewezen gevaarlijk.

En als ze zich niet willen laten vaccineren, vooruit dan maar. Ze moeten dan wel niet klagen als anderen weten dat ze niet gevaccineerd zijn.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210206_96413995
Ik heb een hekel aan mensen met nul komma nul medische kennis, die uitspraken doen over mensen die deze keuze maken. Dat woord complottheorie moet dan altijd gebruikt worden om de ander in diskrediet te brengen.

Heb jij ook maar enig argument om te garanderen dat het vaccin geen gevaarlijke bijwerkingen heeft? Weet jij überhaupt wat er in het vaccin zit? Zonder dit te weten, kun je ook niet inschatten wat de bijwerkingen op lange termijn zijn.
Weet jij hoe het gastro intestinaal stelsel werkt en welke rol het speelt bij onze immuniteit? Welke factoren hier een invloed op hebben? Dit is een tak van de wetenschap die zich pas de laatste 10 jaar echt ontwikkeld heeft en waarvan enorm veel niet geweten is. Er zijn wel aanwijzingen, en veel mensen die dicht bij me staan maken zich zorgen over het vaccin. Dit zijn stuk voor stuk mensen met medische diploma's, die weten waar ze over praten.

Dit vaccin is, hoe je het ook draait of keert, een gevaarlijk medisch experiment.
De helft van de jonge vrouwen om me heen weigert het vaccin omdat ze nog kinderen willen en er niet gerust in zijn. En ze hebben overschot van gelijk

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 7 februari 2021 om 00:27.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2021, 01:32   #22
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dit vind ik toch erg, al die complottheorieën.

Ik vraag me af of ze evenveel schrik hebben als ze onder de zonnebank gaan liggen. Dat is pas bewezen gevaarlijk.

En als ze zich niet willen laten vaccineren, vooruit dan maar. Ze moeten dan wel niet klagen als anderen weten dat ze niet gevaccineerd zijn.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210206_96413995

Eenmaal genetisch gemodificeerd geef je het door bij geboorte.

Goed gek wie dat doet.

Jij spreekt over vaccinatie terwijl het modificatie is.

Laatst gewijzigd door Mambo : 7 februari 2021 om 01:34.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2021, 01:37   #23
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Wat zou een grotere invloed kunnen hebben op vruchtbaarheid ?
Een actief virus
Of
Een vaccin bestaande uit virus eiwitten of rna.
Dus, bang dat het vaccin vruchtbaarheidsproblemen veroorzaakt, maar het virus zelf niet. Daar ben je maar een weekje ziek van.
Oud 7 februari 2021, 02:39   #24
XenApp
Parlementslid

XenApp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik heb een hekel aan mensen met nul komma nul medische kennis, die uitspraken doen over mensen die deze keuze maken. Dat woord complottheorie moet dan altijd gebruikt worden om de ander in diskrediet te brengen.

Heb jij ook maar enig argument om te garanderen dat het vaccin geen gevaarlijke bijwerkingen heeft? Weet jij überhaupt wat er in het vaccin zit? Zonder dit te weten, kun je ook niet inschatten wat de bijwerkingen op lange termijn zijn.
Weet jij hoe het gastro intestinaal stelsel werkt en welke rol het speelt bij onze immuniteit? Welke factoren hier een invloed op hebben? Dit is een tak van de wetenschap die zich pas de laatste 10 jaar echt ontwikkeld heeft en waarvan enorm veel niet geweten is. Er zijn wel aanwijzingen, en veel mensen die dicht bij me staan maken zich zorgen over het vaccin. Dit zijn stuk voor stuk mensen met medische diploma's, die weten waar ze over praten.

Dit vaccin is, hoe je het ook draait of keert, een gevaarlijk medisch experiment.
De helft van de jonge vrouwen om me heen weigert het vaccin omdat ze nog kinderen willen en er niet gerust in zijn. En ze hebben overschot van gelijk
Niet zo ongeduldig. Dadel gaat afkomen met waterdichte wetenschappelijke studies die NU al gepubliceerd zijn. Die gaan uitwijzen dat er geen langetermijneffecten zijn.
Deze draad is geen fake-news, geen populisme en moet niet gefactchecked worden. Heb even vertrouwen!
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2021, 03:05   #25
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is wel eigenaardig dat je dat zegt, want dat is min of meer hetzelfde gevaar als corona !
Corona is ongeveer even gevaarlijk als van kanker te sterven dit jaar.
Die dames hebben natuurlijk overschot van gelijk. Die moeten helemaal niet gevaccineerd worden. Als die corona opdoen is dat een snotneus.
Onder de 30 jaar is er geen enkele reden om een experimenteel vaccin te nemen. Boven de 70 wel.
Lol. Den Trick heeft een Rudy moment.
Oud 7 februari 2021, 05:34   #26
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

worden zwangere vrouwen gevaccineerd?
Oud 7 februari 2021, 06:01   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Wat zou een grotere invloed kunnen hebben op vruchtbaarheid ?
Een actief virus
Of
Een vaccin bestaande uit virus eiwitten of rna.
Dus, bang dat het vaccin vruchtbaarheidsproblemen veroorzaakt, maar het virus zelf niet. Daar ben je maar een weekje ziek van.
Je bent een weekje ziek van corona aan die leeftijd zonder vaccin. En met vaccin ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2021, 06:08   #28
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het verwondert mij toch ook dat men aan tieners voorstelt van zich te vaccineren ; ik dacht dat men al te weinig vaccins had om ouderen allemaal te vaccineren ? Dat zijn toch allemaal verspilde vaccins ?

Of is er geen haast omdat men toch van plan is blijven te maatregelen ?
Oud 7 februari 2021, 06:09   #29
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Ja er is geen resultaat van bekend. Je kan dan niet ja of neen zeggen.

Pfizer vaccin kan mogelijks onvruchtbaarheid veroorzaken
Van verschillende vaccinkandidaten wordt verwacht dat ze de vorming van humorale antilichamen tegen spike-eiwitten van SARS-CoV-2 induceren . Syncytin-1 (zie Gallaher, B., “Response to nCoV2019 Against Backdrop of Endogenous Retroviruses” – http://virological.org/t/response-to...troviruses/396 ), dat is afgeleid van menselijke endogene retrovirussen (HERV) en verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van een placenta bij zoogdieren en mensen en daarom een ??essentiële voorwaarde is voor een succesvolle zwangerschap, wordt ook in homologe vorm aangetroffen in de spike-eiwitten van SARS-virussen. Er is geen indicatie of antilichamen tegen spike-eiwitten van SARS-virussen ook zouden werken als anti-Syncytin-1-antilichamen. Als dit echter het geval zou zijn, zou dit ook de vorming van een placenta voorkomen, waardoor gevaccineerde vrouwen in wezen onvruchtbaar zouden worden. Voor zover ik weet, heeft Pfizer / BioNTech nog geen monsters van geschreven materiaal vrijgegeven dat aan patiënten is verstrekt, dus het is onduidelijk welke informatie, eventueel, over (potentiële) vruchtbaarheidsspecifieke risico’s veroorzaakt door antilichamen is opgenomen.

https://www.artsenvoorvrijheid.be/bl...d-veroorzaken/
Oud 7 februari 2021, 08:33   #30
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Dat lijkt me een gezonde redenering van de dame in kwestie, zeker aangezien ze niet in een risicogroep zit.

Ik hoop dat je ons hier om de oren gaat slaan met wetenschappelijk bewijs dat alle vaccins geen effect hebben op de vruchtbaarheid bij vrouwen op lange termijn.

Dat er bewezen is dat je van covid19 kan dood gaan, lijkt me nogal wiedes.
Ik voer dagelijks 100-en zaken uit waarvan ik kan dood gaan. Het is niet dat ik van iets zou kunnen dood gaan, dat ik het niet doe.

Het WZC mag ze weigeren en met een volledig loon thuis laten zitten. Het is natuurlijk mogelijk dat in het contract staat dat men experimentele vaccins verplicht dient te laten zetten wanneer gewenst tijdens de duur van het contract.
Zal ze blij zijn, stages zijn doorgaans onbetaald...
ER wordt bij ons niets verplicht, en met het chronisch personeelstekort zal men ook niemand 'thuislaten' we zitten trouwens aan een ratio van 97% vaccinaties, bewoners worden ook niet buitengezet als ze geen vaccinatie nemen.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2021, 08:35   #31
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Voor zover ik weet niet, er zijn nog een klein aantal beperkingen, gekende allergieën tegen bepaalde bestanddelen enz.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2021, 08:49   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Dat is de vraag natuurlijk niet. De vraag is of zwangere vrouwen speciaal een voordeel hebben bij vaccinatie.

Het blijkt dat, in tegenstelling tot wat men van in 't begin vertelde, er geen enkele correlatie is tussen covid en zwangerschap.

https://www.webmd.com/lung/news/2020...tcomes-study#1

Citaat:
At the start of the pandemic, the U.S. Centers for Disease Control and Prevention thought the risk for pregnant women was greater than for others. But the new findings should reassure pregnant women that their risk is in line with other groups, researchers said.

"The initial reports from the CDC were very frightening, but it may not be as bad as it seemed to be initially," said Dr. Jennifer Wu, an ob-gyn at Lenox Hill Hospital in New York City. She was not part of the study, but reviewed the findings.
Het is in het algemeen zo dat men voor zwangere vrouwen altijd dubbel voorzichtig is met nieuwe geneesmiddelen, en deze vaccins zijn daar geen uitzondering op.

We vergeten een beetje dat deze vaccins experimentele dingen zijn, die enkel maar toegepast worden omdat er een dringendheid is ; maar we moeten die dan ook enkel maar toepassen waar er dringendheid en nood is natuurlijk.

Het blijft enorm merkwaardig dat men zo cavalier met die vaccins omspringt, en aan de andere kant bijzonder moeilijk doet over geneesmiddelen waarvan de bijwerkingen al decennia gekend zijn en het risico op slechte verrassingen minimaal of onbestaande is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 februari 2021 om 08:52.
Oud 7 februari 2021, 08:54   #33
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is de vraag natuurlijk niet. De vraag is of zwangere vrouwen speciaal een voordeel hebben bij vaccinatie.

Het blijkt dat, in tegenstelling tot wat men van in 't begin vertelde, er geen enkele correlatie is tussen covid en zwangerschap.

https://www.webmd.com/lung/news/2020...tcomes-study#1

Het is in het algemeen zo dat men voor zwangere vrouwen altijd dubbel voorzichtig is met nieuwe geneesmiddelen, en deze vaccins zijn daar geen uitzondering op.

We vergeten een beetje dat deze vaccins experimentele dingen zijn, die enkel maar toegepast worden omdat er een dringendheid is ; maar we moeten die dan ook enkel maar toepassen waar er dringendheid en nood is natuurlijk.

Het blijft enorm merkwaardig dat men zo cavalier met die vaccins omspringt, en aan de andere kant bijzonder moeilijk doet over geneesmiddelen waarvan de bijwerkingen al decennia gekend zijn en het risico op slechte verrassingen minimaal of onbestaande is.
Komkom. Het is door meerdere testfases gegaan. Er zijn geen aanwijzingen dat het ernstige bijwerkingen van veroorzaken.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2021, 10:19   #34
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Komkom. Het is door meerdere testfases gegaan. Er zijn geen aanwijzingen dat het ernstige bijwerkingen van veroorzaken.
Op de testgroep die geen ouderen, zwangere vrouwen of kinderen bevat. De testgroep moest gezond en tussen een bepaalde leeftijd zijn, de grote testfase is nu in de bevolking.

Daarom dat ze bepaalde vaccins nu opeens niet meer toedienen aan 55+, na de varkensgriep vaccinatieramp een decennia terug zijn ze ook voorzichtiger betreft kinderen.

Het beste wat ze nu kunnen doen is 65+ en risico's inenten met de veilige vaccins en voor de rest de maatregelen opzeggen. Dat is de meest logische optie.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2021, 10:49   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is geen enkele informatie over hoe een gevaccineerde reageert op een corona variant nadat de antilichamen afgenomen zijn. Is die minder of meer ziek ?
Oud 7 februari 2021, 10:54   #36
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is geen enkele informatie over hoe een gevaccineerde reageert op een corona variant nadat de antilichamen afgenomen zijn. Is die minder of meer ziek ?
Er is geen bewijs. Maar er zijn welke sterke aanwijzingen dat de immuniteit er ook voor mutaties is. Weliswaar in mindere mate, maar nog steeds.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2021, 11:14   #37
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Uit de bijsluiter van het Pfizer vaccin:

4.6 Vruchtbaarheid, zwangerschap en borstvoedingZwangerschap
Er is beperkte ervaring met het gebruik van Comirnaty bij zwangere vrouwen. De resultaten van dieronderzoek duiden niet op directe of indirecte schadelijke effecten wat betreft de zwangerschap, de ontwikkeling van het embryo/de foetus, de bevalling of postnatale ontwikkeling (zie rubriek 5.3).
Toediening van Comirnaty tijdens de zwangerschap mag uitsluitend worden overwogen wanneer de potentiële voordelen opwegen tegen eventuele potentiële risico’s voor de moeder en de foetus.
Borstvoeding.
Het is niet bekend of Comirnaty in de moedermelk wordt uitgescheiden.

5 VruchtbaarheidDe resultaten van dieronderzoek duiden niet op directe of indirecte schadelijke effecten wat betreft reproductietoxiciteit (zie rubriek 5.3).

...
5.3
...
Genotoxiciteit/carcinogeniciteitEr is geen onderzoek naar genotoxiciteit of carcinogeniciteit uitgevoerd. De componenten van het vaccin (lipiden en mRNA) hebben naar verwachting geen genotoxisch potentieel.ReproductietoxiciteitReproductie- en ontwikkelingstoxiciteit zijn onderzocht bij ratten in een gecombineerd onderzoek naar de vruchtbaarheid en ontwikkelingstoxiciteit, waarbij vrouwtjesratten Comirnaty intramusculair toegediend kregen voorafgaand aan het paren en tijdens de dracht (ze kregen 4 volledige humane doses, wat leidde tot relatief hogere waarden bij ratten vanwege de verschillen in lichaamsgewicht, waarbij de periode liep van dag 21 voorafgaand aan het paren tot dag 20 van de dracht). Neutraliserende antistofresponsen op SARS-CoV-2 waren aanwezig bij de moederdieren van vóór het paren tot het einde van het onderzoek op dag 21 na de geboorte, evenals bij foetussen en nakomelingen. Er waren geen vaccingerelateerde effecten op de vrouwelijke vruchtbaarheid, de drachtof de ontwikkeling van embryo/foetus of nakomelingen. Er zijn geen gegevens van Comirnaty
10 beschikbaar met betrekking tot de overdracht van het vaccin via de placenta of de uitscheiding in de moedermelk.

De bijsluiter van het moderna vaccin is wat risico's voor zwangere of borstgevende vrouwen een quasi kopiëren/plakken.

Hoe komt het dat er een neutraliserende antistoffenrespons werd gemeten bij blootstelling van sars-cov-2 aan niet ingeënte foetussen en nakomelingen van gevaccineerde ratten ?

Ik heb daar nog geen enkele expert of wetenschapper iets zinnig over weten uit te kramen.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 7 februari 2021 om 11:14.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2021, 11:16   #38
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Zowel pfizer als astrazeneca zijn niet goedgekeurd voor zwangere vrouwen en bijgevolg ook deze die kans hebben om dit jaar zwanger te worden. Ook het WHO adviseert ertegen.

Vrouwen mogen wel zelf hun beslissing maken op wat ze zelf denken, maar als ze dan die keuze maken worden ze vergeleken met de middeleeuwen. Voortgaand op andere vaccins kun je alle kanten op, de ene is perfect veilig, de andere helemaal niet. Dat wordt proefondervindelijk ontdekt de komende jaren.

https://www.nationalgeographic.com/s...t-experts-say/
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2021, 11:20   #39
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is geen bewijs. Maar er zijn welke sterke aanwijzingen dat de immuniteit er ook voor mutaties is. Weliswaar in mindere mate, maar nog steeds.
Nee, er is vooral bewijs dat enkele mutaties al volstaan om de immuniteit laten af te nemen. Wat jij niet begrijpt is dat hoe meer men vaccineert, hoe hoger de selectiedruk komt om wel degelijk aan immuunontwijking te doen. Omdat een virus dat dat niet doet, gewoon verdwijnt.

Het is ook tekenend dat we tot in juli of zo nergens immuunontwijkende mutaties hebben gezien, en dat de eerste precies ontstaan zijn in Brazilie, waar groepsimmuniteit min of meer bereikt werd. Het is ook tekenend dat dezelfde mutaties herontdekt worden op verschillende onafhankelijke plekken.

Aangezien we nu bijna overal in de wereld traag vaccineren, gaan we langzaam maar zeker de selectiedruk opvoeren terwijl besmettingen legio zijn: dat is de ideale incubator om resistentie te kweken tegen het vaccin.

Als jij ook maar 10 seconden denkt dat er geen resistente strains zullen zijn tegen november volgend jaar, dan moet je wel heel weinig begrijpen van evolutie.

En nu is de mop deze: in vele gevallen veroorzaken gedeeltelijke immuunreacties mildere ziekteverschijnselen. Maar dat is nu precies met deze corona versie niet altijd het geval: men heeft ontdekt dat mensen met een sterke initiele cross immuniteitsreactie eerder een slechtere pronostiek hadden. En dat is te begrijpen: corona is niet zozeer een gevaarlijke infectie, maar triggert een immuun-overreactie. Dat is de reden waarom ik met een vaccin wil wachten, tot men weet of een gevaccineerde juist meer of minder kans heeft om ernstig ziek te worden van corona als hij het toch opdoet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 februari 2021 om 11:21.
Oud 7 februari 2021, 11:20   #40
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het onderzoek hiernaar is lopende.

Mocht blijken dat na de uitwerking van het vaccin de gevaccineerden meer en virulenter Covid19 krijgen na blootstelling aan sars-cov-2 dan niet-gevaccineerden is dat goed nieuws voor de big farma. Ze kunnen dan meerjaarlijkse vaccins opdringen en meer medicatie slijten aan het surplus van Covid19 lijders.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be