Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2021, 19:20   #321
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik heb heel veel waardering en sympathie voor de reactie van de verantwoordelijke van die organisatie, die Unia te kakken zet door hun werking dan maar naar buiten op straat te houden.
Toegeven aan die chantage is onaanvaardbaar.

Als ze voortzetten in die richting, en niet toegeven aan de Unia chantage ga ik hen zeker een financieel steuntje geven.

Die mevrouw haar motivatie, haar kracht, en haar glasheldere analyse van de potsierlijke toestand die Unia hier veroorzaakte maakt van mij een fan.
Zie jij die mensen hun werking in dit winterweer op straat verderzetten?

Je weet maar al te goed wat de drijfveer is achter deze chantage. En wie dit mogelijk maakte.

Unia zit hoog, droog en warm binnen en telt haar jaarlijkse miljoenensubsidies. Het "Interfederaal Gelijkekansencentrum" is allesbehalve een onafhankelijke instelling. Unia is niet neutraal, niet objectief, en verdedigt, net als haar illustere voorgangers, maar één doelgroep, de mensen van allochtone origine. Unia discrimineert dus. Het bewijs daarvoor werd eens te meer geleverd.
Oud 8 februari 2021, 19:27   #322
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Toen ik onlangs zei dat je geld moest geven voor goede doelen werd ik hier bijna unisono weggelachen.
Iedereen heeft gemerkt dat jij de organisatie die gelinkt is aan het vermaledijde Blok altijd al in je hart hebt gedragen.
Oud 8 februari 2021, 19:47   #323
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Iedereen heeft gemerkt dat jij de organisatie die gelinkt is aan het vermaledijde Blok altijd al in je hart hebt gedragen.
Is Moeders voor Moeders gelinkt aan het VB? Wist ik niet. Ik kende ze zelfs niet.

Ik doneer aan gelijkaardige organisaties en het moet mij wel van het hart dat er een beetje een wildgroei is. Elk jaar komen er wel enkele bij en een link met een politieke partij lijkt mij in deze niet erg wenselijk.
Oud 8 februari 2021, 19:59   #324
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat heeft die vuilhoop van het Blok nu weer te zien met dit onderwerp ? Niets toch ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2021, 20:34   #325
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat moeders voor moeders niet gesubsidieerd wordt is geen toeval.

Citaat:
Wij zijn een typisch Vlaamse organisatie met Vlaamse waarden, en ja, dat leunt een beetje aan bij het Vlaams Belang, maar dat is wat de pers er van maakt. Ik aanvaard geld van het Vlaams Belang,” zegt Verdickt nog, “maar ook van de sp.a, Bart De Wever (N-VA, nvdr.) en Jean-Marie Dedecker (LDD, nvdr.). Moet ik dat dan ook weigeren? Dat is toch dikke flauwekul!”

Over de belastende getuigenissen in verband met discriminatie van voormalige medewerksters heeft Monique Verdickt ook een eigen visie: “In die periode hadden we medewerksters die er een sport van maakten buitenlandse moeders te helpen vóór de Belgische. Het is ook niet de bedoeling om personen te ondersteunen die, via het OCMW en het kindergeld, meer geld krijgen dan de mensen die hen bedienen." "Sterker nog,” gaat Verdickt verder, “die ex-medewerksters hebben nu zelf een eigen hulporganisatie die enkel buitenlanders helpt en geen Belgen. Is dat dan geen discriminatie?”

De Colen-connectie

Op persoonlijk vlak is er een duidelijkere link te leggen tussen Vlaams Belang en Moeders voor Moeders. Hun veelbesproken vondelingenschuif werd in 2000 plechtig geopend door Alexandra Colen. Zij is sinds 1995 verkozen in de kamer voor Vlaams Belang en staat op verschillende vlakken erg dicht bij Verdickt. De politica staat bekend om haar diepe rooms-katholieke geloof en is een verdedigster van rechts-conservatieve waarden. Colen zag in de vondelingenschuif een prachtig alternatief voor abortus. In 2007 toonde roerganger Filip Dewinter zich eveneens een groot voorstander van de vondelingenschuif. In naam van de partij pleitte hij voor gelijkaardige initiatieven in alle Vlaamse steden. Andermaal werd de vzw, of toch een initiatief ervan, expliciet gesteund door het Vlaams Belang.

In het verleden zei Verdickt over Colen dat zij “sinds jaren kleren komt brengen” en “zich over het welzijn van kinderen bekommert”. Aangezien er wel meer vrouwen aan beide criteria voldoen, kan men toch vraagtekens plaatsen bij het feit dat een uitgesproken politiek figuur de inhuldiging van de vondelingenschuif verzorgde. Is dat dan geen statement? “Neen”, verweert Verdickt zich. “Wij hebben toch nog de vrijheid om zelf keuzes te maken? Mevrouw Colen is iemand die vecht voor het leven. Bovendien waren er nog andere politica's aanwezig zoals Miet Smet en Wivina Demeester.” Op de vraag of Colen een persoonlijke vriendin is, reageert de voorzitster kort: “Ik zie niet in wat dat daarmee te maken heeft. Ik heb vele vrienden, waaronder ook minister Dirk Van Mechelen. Wij zijn in hetzelfde dorp geboren.” Desalniettemin was het niet deze buddy, maar wel volksvertegenwoordiger Colen die Verdickt vóór de opening naar Hamburg vergezelde om het systeem van de vondelingenschuif te prospecteren.
https://dwars.be/artikel/stiefmoederlijk-behandeld

Met deze draad heeft "die vuilhoop van het Blok"niets te zien, maar wél met moeders voor moeders. En daar heb je zelf ook op gereageerd.
Oud 8 februari 2021, 20:38   #326
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is Moeders voor Moeders gelinkt aan het VB? Wist ik niet. Ik kende ze zelfs niet.

Ik doneer aan gelijkaardige organisaties en het moet mij wel van het hart dat er een beetje een wildgroei is. Elk jaar komen er wel enkele bij en een link met een politieke partij lijkt mij in deze niet erg wenselijk.
Nogmaals: het is geen toeval dat moeders voor moeders niet gesubsidieerd wordt maar de VZW's van Sihame El Kaouakibi wél. Zij is nochtans wel degelijk "gelinkt" aan een politieke partij.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 8 februari 2021 om 20:39.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2021, 20:50   #327
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals: het is geen toeval dat moeders voor moeders niet gesubsidieerd wordt maar de VZW's van Sihame El Kaouakibi wél. Zij is nochtans wel degelijk "gelinkt" aan een politieke partij.
Je zal het van mij niet aanvaarden, dus verwijs ik nogmaals naar Vlad.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Moeders voor moeders kan je aftrekken van de belastingen dus die wordt onrechtstreeks wel serieus gesubsidieerd.

Maar het klopt dat de hele subsidiesector in handen is van een klein clubje zogenaamd 'linkse' of 'progressieve' psychoten en schizofrenen die denken goed te doen en blind zijn voor de perverse effecten die hun gepamper, moderne rassentheorieën en 'alle macht aan de verbeelding er is geen werkelijkheid die maken we zelf' teweegbrengen.
De meeste van de goede doelen die ik steun krijgen ook enkel op die wijze ‘subsidies’ (50% belastingaftrek).

Voor wat de cultuursector betreft gelden andere systemen. Die hangen inderdaad af van subsidies.
Of die terecht zijn of niet, daar moei ik mij niet mee.
In dit geval is dat echter een bijna exclusief Antwerps ‘geval’. Dus ga eens op zoek wat er misliep bij de toekenning van de Antwerpse subsidies aan mevrouw Kaouakibi.
Oud 8 februari 2021, 21:00   #328
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Belastingaftrek is geen subsidie.

Toch mooi van " Vlaams-nationalistisch Antwerpen" om de multiculturele verrijking van een blauwe subsidieslurpster te steunen. Niet dan?
Jammer dat nu pas uitlekt dat Kaouakibi stront aan haar blauwe knikker heeft. En niet één blauwe die het doorhad of die zich verantwoordelijk voelde (voelt) om daar iets aan te doen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 8 februari 2021 om 21:01.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2021, 21:04   #329
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Belastingaftrek is geen subsidie.

Toch mooi van " Vaams-nationalistisch Antwerpen" om de multiculturele verrijking van een blauwe subsidieslurpster te steunen. Niet dan?
Jammer dat nu pas uitlekt dat Kaouakibi stront aan haar blauwe knikker heeft. En niet één blauwe die het doorhad of die zich verantwoordelijk voelde (voelt) om daar iets aan te doen.
Het was al van in 2015 bekend dat er daar met de boekhouding problemen waren. Er is toen zelfs een nieuwe RVB aangesteld met iemand van Deloitte in.
En fyi vanuit de Vlaamse Regering heeft Sven Gatz (van de infame VLD ) subsidies geweigerd aan haar vzw.
De links vind je terug in mijn eerdere posts in deze draad.
Oud 8 februari 2021, 21:18   #330
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het was al van in 2015 bekend dat er daar met de boekhouding problemen waren. Er is toen zelfs een nieuwe RVB aangesteld met iemand van Deloitte in.
En fyi vanuit de Vlaamse Regering heeft Sven Gatz (van de infame VLD ) subsidies geweigerd aan haar vzw.
De links vind je terug in mijn eerdere posts in deze draad.
Juist. Dat liet ik eveneens horen. Maar NIEMAND van jouw favoriete partijen voelde zich verantwoordelijk om de "problemen" met El Kouakibi aan te pakken. Zij is ook geen Vlaams-nationaliste, hé?
"Antwerpen" nam intussen wél maatregelen.
Oud 8 februari 2021, 21:22   #331
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

El Kaouakibi geraakte ook zonder Sven Gatz (van de infame VLD) aan bakken subsidies.
Oud 8 februari 2021, 22:08   #332
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Het is eigenlijk simpel, wat is er gebeurt? Ervaren politieke krokodillen bieden een jong bruin naïef meisje quasi onbeperkte financiële middelen waar ze mee kan doen wat ze zelf wil. Als ze dan op een dag op de verkeerde schenen schopt hebben ze meteen een stok om mee te slaan.

Het zal wel zoiets geweest zijn zeker?
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2021, 23:36   #333
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Ze zijn die marokkaanse heks al aan het wit wassen.

Citaat:
Vlaams Parlementslid Sihame El Kaouakibi (Open Vld) krijgt huiswerk mee van bewindvoerder
Citaat:
“Een constructief gesprek. Ik heb haar mijn vragen meegegeven en wacht op de antwoorden. Het doet mij plezier dat mevrouw El Kaouakibi haar medewerking wil verlenen”, zei Annemie Moens na afloop.

Ook de advocaten van Sihame El Kaouakibi reageren tevreden. “Dit was een eerste kennismaking. Wij krijgen de tijd om onze antwoorden op de vragen van mevrouw Moens te formuleren”, reageerde advocaat Omar Souidi.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2021, 23:56   #334
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Ook GvA vindt heel dat gedoe niet koosjer.

Maar dat het niet koosjer is, dat voelt iedereen met een klein beetje gevoel voor integriteit aan.
https://www.gva.be/cnt/dmf20210205_9...0mqzZxBw%3D%3D

Laatst gewijzigd door daiwa : 8 februari 2021 om 23:57.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2021, 07:02   #335
wagner.666
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ook GvA vindt heel dat gedoe niet koosjer.

Maar dat het niet koosjer is, dat voelt iedereen met een klein beetje gevoel voor integriteit aan.
https://www.gva.be/cnt/dmf20210205_9...0mqzZxBw%3D%3D
Kan het niet lezen achter een betaalmuur.
Ps ik zou niet weten wat er Vlaams aan dat wijf is, vooral niet met zo een pruik op hare kop.
Oud 9 februari 2021, 08:34   #336
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan het niet lezen achter een betaalmuur.
Ps ik zou niet weten wat er Vlaams aan dat wijf is, vooral niet met zo een pruik op hare kop.
Het zit inderdaad achter een zware betaalmuur dat artikel dus niet gelezen.

Ik heb er ook totaal géén idee van wat er Vlaams is aan de dame waar het over gaat.

Wat ik wel al geruime tijd opgtemerkt heb dat er meer- en meer mensen nop de politieke stoeltjes verschijnen die eigenlijk in 'ons' land niet moeten zijn.

Onze Politici valt dat precies niet op maar binnenkort zijn zij misschien allemaal hun job kwijt, misschien zal er dan pas nagedacht worden?

Een lugubere gedachte maar toch ...

Vijgen voor- of na Pasen?
Oud 9 februari 2021, 08:48   #337
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het zit inderdaad achter een zware betaalmuur dat artikel dus niet gelezen.

Ik heb er ook totaal géén idee van wat er Vlaams is aan de dame waar het over gaat.

Wat ik wel al geruime tijd opgtemerkt heb dat er meer- en meer mensen nop de politieke stoeltjes verschijnen die eigenlijk in 'ons' land niet moeten zijn.

Onze Politici valt dat precies niet op maar binnenkort zijn zij misschien allemaal hun job kwijt, misschien zal er dan pas nagedacht worden?

Een lugubere gedachte maar toch ...

Vijgen voor- of na Pasen?
Meer en meer worden de racistisch rechtse rakker geconfronteerd met een werkende multiculturele maatschappij.
En toch blijven ze hopen dat hun stem achter het cordon vergooien daar iets zal aan doen.
Het levert wel een pathetisch schouwspel op fora en laat ons toch op zijn minst elke keer eens meewarig glimlachen, soms zelfs medelijdend schaterlachen.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2021, 10:02   #338
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sihame El Kaouakibi is al langer bezig zichzelf wit te wassen. Ze verklaard zelf dat ze mee de audit bestelde die tegen haar zin in werd gebruikt om via de rechtbank een bewindvoerder aan te stellen. Verder verklaarde ze ook dat ze reeds in November 2020 geldsommen terug gestort heeft naar Let's Go Urban.

Het is uitkijken naar de andere bestuurders die naar haar zeggen met de Noorderzon zijn verdwenen.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 9 februari 2021 om 10:02.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2021, 10:19   #339
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Heel die asiel-, migratie- en integratiesector is een grote zwendel op kosten van de eigen bevolking die zelf geen geld heeft om de wachtlijsten voor (jonge) mensen met psychische problemen, voor dagopvang voor mensen die daar nood aan hebben, voor financiële steun voor aanpassingen aan woningen, voertuigen en mobiliteitsinfrastructuur, voor sociale woningen, voor alle soorten hulp voor mensen die daar nood aan hebben, voor de hele staatsinfrastructuur, ... . Zoveel mensen die hulp kunnen gebruiken of in regelrechte nood leven, zoveel infrastructuur die dringend aan verbetering toe is, maar de overgrote deel van de financiële middelen gaat naar mensen van de andere kant van de wereld, naar hangmatters die zich gewoon te goed voelen of te lui zijn om bepaald werk uit te voeren of naar de kwaaltjes en imperfecties van de bemiddelden. Ik word niet goed van de werkelijkheid maar gelukkig is er de verbeelding voor de 'dogooders' en hun aanhang.

Gaza-stad 2025 = Berlijn 1945

Gennez, De Sutter en co tegen houten palen in Breendonk
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2021, 11:18   #340
wagner.666
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Meer en meer worden de racistisch rechtse rakker geconfronteerd met een werkende multiculturele maatschappij.
En toch blijven ze hopen dat hun stem achter het cordon vergooien daar iets zal aan doen.
Het levert wel een pathetisch schouwspel op fora en laat ons toch op zijn minst elke keer eens meewarig glimlachen, soms zelfs medelijdend schaterlachen.
en laat ons toch op zijn minst elke keer eens meewarig glimlachen, soms zelfs medelijdend schaterlachen in 2024, als de vivaldi het zolang volhoud, het zal hard aankomen bij de rode en blauwe rakkers.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be