Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2002, 14:41   #41
koen devoldere
Vreemdeling

Standaard

Beste allen,

Ik kreeg daarnet een mailtje binnen met de uitnodiging om eens te loeren bij dit forum en eventueel een mening weer te geven.

Bij deze...

... ben ik nogal geschrokken van het bedroevend lage niveau van de discussie. Misschien is dit enkel bij dit thema zo, maar toch.

Kaloten, tsjeven, verraad aan Vlaaderen,...

Zijn hier jongeren aan het woord of stokoude en met een lichte vorm van dementie vertonende oudstrijders die met een onverwerkt oorlogsverleden zitten of in hun jeugd zwaar misbruikt zijn geweest door de plaatselijke geestelijke (vul zelf in: non, pater, priester,...).

Soit.

Wat de mislukkingen van CD&V betreft: inderdaad, het trekt op niks - en hiermee bedoel ik de oppositie. CD&V heeft te kampen met enkele oud-ministers die kost wat kost nog een minister willen worden. Dat zorgt ervoor dat die partij geen èchte keuzes durft maken: Vlaams of Belgisch, sociaal-economisch links of rechts, progressief of waardenbehoudend,... Enzovoort. En dat zal wel nog een tijdje voortduren, namelijk tot de oude garde misnoegd de partij heeft verlaten en het nieuwe talent, voorzover reeds voorhanden, het voortouw kan nemen. Nog een paar legislaturen geduld alstublieft...

Ik persoonlijk heb de CD&V alleen actief meegemaakt in de oppositie en heb de partij nog geen echt alternatief horen bieden voor paars-groen, maar stilaan ontkiemt wel een partij-ideologie gebaseerd op "het verenigen van mensen". Wat dat precies betekent en of dat politiek wervend is, is mij ook nog niet duidelijk maar het kan wel iets worden. Iedereen die ooit actief was of is in een bepaalde vereniging, weet dat de gedragingen en opvattingen van de mensen actief in die vereniging, haaks staan op het hyper-individualisme dezer jaren waarvan paars-groen het politiek verlengstuk.

Nog iets over mezelf, mocht je denken dat hier een of andere pater of godsdienstwetenschapsstudent aan het woord is:

24 jaar, sinds kort actief lid van CD&V en Jong-CD&V, student aan de VUB en overtuigd vrijzinnig. Om maar te zeggen dat CD&V stilaan verjongd en ook niet-kerkelijk en niet-gepensioneerden kan overtuigen.

Enige voorwaarde om door CD&V overtuigd te kunnen worden is wel dat je over enig verstand en nuanceringsvermogen beschikt. Met alle respect, maar er zijn er in dit forum maar weinig die hieraan voldoen.
koen devoldere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2002, 16:38   #42
Kevin Devos
Lokaal Raadslid

Kevin Devos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koen devoldere
24 jaar, sinds kort actief lid van CD&V en Jong-CD&V, student aan de VUB en overtuigd vrijzinnig. Om maar te zeggen dat CD&V stilaan verjongd en ook niet-kerkelijk en niet-gepensioneerden kan overtuigen.
Dat wist ik al

Citaat:
Enige voorwaarde om door CD&V overtuigd te kunnen worden is wel dat je over enig verstand en nuanceringsvermogen beschikt. Met alle respect, maar er zijn er in dit forum maar weinig die hieraan voldoen.
Hopelijk heb je het hier niet op mij ... Maar als je het over een aantal extreem-rechtse en extreem-linkse militanten hebt dan denk ik dat ook al lang, maar ik durfde het niet echt neer te schrijven.
Oud 17 september 2002, 17:18   #43
koen devoldere
Vreemdeling

Standaard

Had het niet op jou uiteraard.

Maar op een paar andere, in nietszeggende slogans sprekende, pubers met een overschot aan hormonen die hun verlangens-die-je-bij-pubers-nu-eenmaal-veel-aantreft blijkbaar nog niet kwijt kunnen.
Oud 17 september 2002, 17:19   #44
realist
Vreemdeling

Standaard

de grootste stommitieit van de tsjeeven is dat ze de antipolitiek cfr. Vlaams Blok na hollen
realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2002, 17:23   #45
realist
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
. Om maar te zeggen dat CD&V stilaan verjongd en ook niet-kerkelijk en niet-gepensioneerden kan overtuigen.

Amai, ga eens een klapke doen met Herman van Rompuy. Of bezoek zijn site : www.hvanrompuy.com je zal wel anders piepen.
realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2002, 17:25   #46
koen devoldere
Vreemdeling

Standaard

Kan je dit staaltje van verbazingwekkend diepzinnig wetenschappelijk gefundeerd denken ietwat verder uitwerken alstublieft?

Welke anti-politiek? Is reageren tegen een bepaalde beleidsmaatregel van paars-groen anti-politiek???

Niet-reageren zou precies anti-politiek, want de negatie van democratie met meerderheid versus oppositie.

Jij noemt mij tsjeef.

Hoe noem ik jou?
Oud 17 september 2002, 17:30   #47
koen devoldere
Vreemdeling

Standaard

In tegenstelling tot wat Herman Van Rompuy van zichzelf denkt, is hij niet de partij, en alleszins al niet de toekomst van de partij.

Zijn website heb ik al bezocht, en dat bevestigde alleen wat ik allang wist: hij is de typische oude cvp'er, paternalistisch op zijn best, hypocriet op zijn slechtst.

Dus je mag gerust Herman Van Rompuy op de hoogte hiervan stellen. Ik zal er niet wakker van liggen; hij nog veel minder.
Oud 18 september 2002, 14:17   #48
thomasvw
Vreemdeling

Standaard

Deze discussie is werkelijk danig grotesk en lachwekkend dat het niet eens de moeite waard is om te reageren. Aan het stel neo-liberale fascisten dat hier vlaams blok-praat komt verkopen kan ik slechts 1 advies geven: leave this country (of toch minstens dit forum)!
thomasvw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2002, 17:40   #49
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enige voorwaarde om door CD&V overtuigd te kunnen worden is wel dat je over enig verstand en nuanceringsvermogen beschikt.
Ik heb verstand noch nuanceringsvermogen.
Wie mij nog wil overtuigen om in de politiek tout court te geloven zal over 50 jaar misschien geboren worden...maar dan ben ik allang tot stof en as weergekeerd.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2002, 19:21   #50
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomasvw
Deze discussie is werkelijk danig grotesk en lachwekkend dat het niet eens de moeite waard is om te reageren. Aan het stel neo-liberale fascisten dat hier vlaams blok-praat komt verkopen kan ik slechts 1 advies geven: leave this country (of toch minstens dit forum)!
Waarde thomasvw,
Kan je in je alwetendheid en met je waanzinnig sterke onderscheidingsvermogen (na een vijftal overdonderende postings) misschien ook reeds een lijstje posten van de personen die je hier graag had zien oprotten? Vermeld er ook het ideologische hokje bij waarin je ze ongetwijfeld feilloos zal kunnen plaatsen. Het zal de discussie vergemakkelijken wanneer alle andersdenkenden netjes afgevoerd worden.
Benieuwd welke webmaster aan deze gedachtenholocaust gaat meewerken.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2013, 17:00   #51
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian Bekijk bericht
De kaloten hebben gedurende meer dan veertig jaar de macht uitgeoefend in dit apenland. Nu zitten ze al meer dan drie jaar in de oppositie. Oppositevoeren kunnen ze na al die tijd nog steeds niet, dat was al geweten. De paars-groene junta olv Michel en zijn secondant Verafstoodt mogen itspoken wat ze willen, de kaloten weten niet wat ze er mee moeten aanvangen.

Gedurende decennia hebben de kaloten de macht uitgeoefend in het belgikske. In al die tijd hebben zij om de macht te kunnen behouden twee grote zaken verwezenlijkt:

1. De uitverkoop van Vlaanderen
2. Het overboord gooien van conservatieve principes, zowel in hun beleid als in hun partij.

Tijdens het bestuur van de kaloten is de belgische staat 4x hervormd. 4x hebben de volksverraders van CVP de Vlaamse belangen overboord gegooid in hun ijver om toch maar die verrekte belgische staat te kunnen redden. want dat federalisme is er NIET gekomen omwille van Vlaanderen maar om de belgische staat te redden. Door dat federalisme zijn de Vlamingen hun meerderheidspositie kwijtgespeeld (via paritaire samenstellingen van overheidsorganen), werden de financiële transfers groter dan ooit tevoren, werden de taalfaciliteiten grondwettelijk vastgelegd, werd de vlaamse hoofdstad in een apart gewest gestopt,...

Tjdens het bestuur van de kaloten is het liberaal-individualisme met al zijn schadelijke uitwassen groter geworden. De gevolgen zijn navenant: meer zeden-en waardenverval, druggebruik explosief toegenomen, echtscheidingen toegenomen, rechten voor sexueel afwijkenden, abortus toegelaten (waar de kaloten zelfs niet eens een regeringscrisis voor over hadden!), toenemende vereenzaming en vervreemding, verdwijning van sociale controle,...

Natuurlijk kunnen niet alle -zeker deze laatste- opgesomde problemen volledig op de rekening van de CVP geschreven worden, maar hun aandeel er in mag ook niet onderschat worden. Immers, de Politiek kan "baas" zijn over alle menselijke Culturele activiteiten (in brede betekenis: alles wat buiten de Natuur valt). De kaloten hebben telkens gegeven en toegegeven.
Ondertussen zitten ze al meer dan 5 jaar terug in de meerderheid, ook daar bakken ze er niets van.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be