Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2021, 13:19   #41
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Maar Fred toch, tegen dat iedereen gevaccineerd is zijn de zwaksten er niet meer.
Valt te bezien of dit virus zich dan niet gaat richten op de minder zwakken. Een variant in die zin en het is zo ver.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2021, 13:21   #42
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Valt te bezien of dit virus zich dan niet gaat richten op de minder zwakken. Een variant in die zin en het is zo ver.
Als de bedorven danzen van rond de dertig getroffen worden, maar kinderen en bejaarden veilig, alles loslaten.

Laatst gewijzigd door Weyland : 8 februari 2021 om 13:21.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2021, 13:21   #43
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het najaar zouden we toch aan de 80% moeten geraken, optimistisch gezien.
En dan ja, elk jaar een prikje of twee voor wie het wilt.
Eens dat iedereen de kans heeft gekregen om zich te laten vaccineren dan moet niemand nog beginnen zagen, tenzij de vaccins niet zouden functioneren.
Tegen dan zal de ontwikkeling ook al iets verder staan, neem ik aan.
Het najaar ? Dan wordt het weer winter. Volgens mij gaan we nog heel lang heel veel geduld moeten hebben.
Oud 8 februari 2021, 17:42   #44
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist. Ik hoop dat de wetenschap niet met de vingers zit te draaien.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2021, 18:17   #45
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Als de bedorven danzen van rond de dertig getroffen worden, maar kinderen en bejaarden veilig, alles loslaten.
Als het maar kinderen of jongeren waren die dood gingen dan was het geen probleem geweest. Die hebben toch geen invloed op het beleid.

Het jammerlijke is dat corona juist die groep treft die politiek de meeste invloed heeft, maar tegelijk ook het simpelst van geest is en het gemakkelijkst bang te maken.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2021, 04:39   #46
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Als het maar kinderen of jongeren waren die dood gingen dan was het geen probleem geweest. Die hebben toch geen invloed op het beleid.

Het jammerlijke is dat corona juist die groep treft die politiek de meeste invloed heeft, maar tegelijk ook het simpelst van geest is en het gemakkelijkst bang te maken.

En we zijn er nog niet vanaf.

https://www.demorgen.be/nieuws/virus...rden~b6de786e/
Oud 10 februari 2021, 05:55   #47
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, als je ziet hoe weinig men probeert in eerste lijn te verzorgen, terwijl alle hints er zijn dat dat best kan werken, dan zou ik mij geen illusies maken.

Het is bijzonder grappig dat Merck, de uitvinder van ivermectine, maar die daar al 20 jaar geen brevet meer voor heeft, zelf een nieuw geneesmiddel, cd24, zit te pushen, en er krantenartikels verschijnen over een test op 30 patienten (dertig) in Israel, die allemaal genezen zijn, haha, maar er met geen woord gerept wordt over testen waar honderden en honderden mensen getest werden.

Let op, voor een commercieel bedrijf vind ik dat normaal. Wat ik totaal verkeerd vind, is dat onze mensen betaald met publieke fondsen, gewoon meegaan met dat commerciele gedoe, en zelf niet kijken naar middelen die werken, omdat die niet door commerciele firma's gepushed worden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 februari 2021 om 05:56.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2021, 12:53   #48
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geduld Rudy geduld. Begin je het te begrijpen van de Fred zijn 2027 voorspelling. Het zou zelfs kunnen dat dit nog optimistisch is.

Microbiologe: "Coronavarianten zullen ons over 10 jaar nog bezighouden"
Microbiologe Sharon Peacock gaat ervan uit dat varianten van het coronavirus SARS-CoV-2 de wereld ook begin jaren 2030 nog zullen bezighouden.

Alles is om zeep voor dit decennium.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 februari 2021 om 12:56.
Oud 11 februari 2021, 12:59   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geduld Rudy geduld. Begin je het te begrijpen van de Fred zijn 2027 voorspelling. Het zou zelfs kunnen dat dit nog optimistisch is.

Microbiologe: "Coronavarianten zullen ons over 10 jaar nog bezighouden"
Microbiologe Sharon Peacock gaat ervan uit dat varianten van het coronavirus SARS-CoV-2 de wereld ook begin jaren 2030 nog zullen bezighouden.
Eh, ja, dat is niet moeilijk he. Vandaar mijn vraag: welk mirakel denkt gij dat er in 2027 zou gebeuren ?

Kijk naar griep: daar zijn wij nu al sinds mensheugenis mee geconfronteerd. Niemand heeft toch in 1918 gezegd "dit gaat ons tot in 1925 bezighouden!". Nee, griep is voorgoed. Met soms wat nijdiger en soms wat minder nijdige varianten he.

Corona nu ook he. Het is enkel onze manier waarop we BESLISSEN van daarmee om te gaan die kan wijzigen, niet de ziekte zelf he. Als wij beslist hebben om onze maatschappij te wurgen omdat een fractie van het volk van corona dood gaat, dan zullen we ons blijven wurgen tot we beslissen van ons niet meer te wurgen, maar dat heeft niks met corona zelf te maken. Dat laatste gaat uiteraard blijven.

Vandaar mijn initiele reactie "ge moet U niet beginnen wurgen, want eens ge daarmee begint, kunt ge daar niet meer mee ophouden". Natuurlijk dacht ik niet dat we na onze eerste bijzonder slechte wurgervaring in maart-april dat nog eens gingen overdoen, ik dacht dat we toen begrepen hadden dat dat wurgen veel erger is dan die paar corona lijken. Maar blijkbaar niet. Tot mijn grote ontstentenis verkiezen we dat wurgen, en hebben dat in vorige november nog eens overgedaan. Wel, als we dat wurgen verkiezen, gaan we dat blijven doen he. En ik zie niet in waarom we in 2027 van gedacht zouden veranderen als we dat nu niet doen.

Aan de ziekte zelf gaat dat niks veranderen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 februari 2021 om 13:01.
Oud 11 februari 2021, 13:03   #50
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie mijn schrijfsels wat heeft gelezen zal merken dat ik sinds heel het begin van de pandemie herhaaldelijk voorspelde dat we het vlaggen zouden hebben tot 2027.

En kijk mijn voorspelling wordt met de dag meer bewaarheid.

Ik wens aan iedereen veel moed. En wie het niet aankan moet er zich maar bij neerleggen of een weg zoeken naar de uitgang

https://www.hln.be/binnenland/bloomb...odig~a8ad3a1c/
Dat zou kunnen. Maar net zo goed kan het veel minder lang duren eer we dat covid-19 virus de baas zijn. Het zou ook kunnen dat het inderdaad in diverse oorden op onze planeet blijft sluimeren en soms eens aanleiding geeft tot een lokale uitbraak. En, om het zoveel mogelijk onder controle te houden is het aangewezen dat het vaccineren voor iedereen verplicht wordt. En, dat men hier nu aub niet komt mekkeren over "vrijheid" en "mensenrechten". Bij ons is bvb. de vaccinatie tegen polio verplicht. Hoor je daar iets over? Hallo?
Oud 11 februari 2021, 13:06   #51
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Sowieso zal covid-19 beter behandelbaar worden in de toekomst en de golven beter voorspelbaar en in de kaart gebracht. Het leven zal zich wel normaliseren op den duur. Daar vertrouw ik wel in.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2021, 13:18   #52
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sowieso zal covid-19 beter behandelbaar worden in de toekomst en de golven beter voorspelbaar en in de kaart gebracht. Het leven zal zich wel normaliseren op den duur. Daar vertrouw ik wel in.
Uiteraard maar op den duur wanneer is dat ? 2027 ? 2030 ?
Oud 11 februari 2021, 13:18   #53
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat zou kunnen. Maar net zo goed kan het veel minder lang duren eer we dat covid-19 virus de baas zijn.
Vergeet dat maar. We zijn het griep virus ook nooit de baas gekund.

Citaat:
En, om het zoveel mogelijk onder controle te houden is het aangewezen dat het vaccineren voor iedereen verplicht wordt.
Dat is bijzonder naïef. Zoals je ziet is men niet eens in staat om daar voldoende, en vooral, voldoende SNEL vaccins voor te produceren. Vergeet niet dat vaccins heel specifiek zijn, en dat gans het "vaccin paradigma" gebaseerd was op een fout gebleken aanname: dat het virus niet snel evolueert. Het virus evolueert enkel maar snel als het moet. Dat is wat we de laatste maanden ontdekt hebben, en men wil het niet toegeven, maar dat gooit gans dat vaccinatie paradigma op de vloer. Wat wij nu doen, is met veel moeite vaccineren tegen de ziekte die bijna voorbij is en die we, door onze maatschappij kapot te maken, een jaar hebben kunnen rekken.

Het is gewoon dwaas om zelfs maar te denken dat men dit "onder controle" kan houden. Men heeft de maatschappij opgeblazen op basis van een bijzonder kinderachtige dokters-illusie, en nu blijkt dat die illusie, eh, wel, een illusie is gebleken.

Een totaal andere aanpak zal moeten naar voren geschoven worden, maar die is tot hier toe niet mogelijk omdat die zou interfereren met die doktersillusie: "mensen opsluiten en dan vaccineren".

Die aanpak zal moeten zijn: ermee leven, zoals wij met andere risico's en ziektes leerden leven gedurende eeuwen, en de meest kwetsbaren zo veel mogelijk beschermen. En dat zal vooral gaan naar BEHANDELEN. Behandelen was uit den boze tot hier toe, want men moest zo veel mogelijk slachtoffers hebben, en zoveel mogelijk drama, zodat iedereen zich zou laten vaccineren.

Als zal blijken dat dit gigantische vaccinatie fiasco op een grote sisser uitloopt, zal men wel eindelijk moeten inzien dat die zotte dokters de maatschappij de afgrond ingeduwd hebben met hun dwaze remedies en nu echt terug moeten gaan naar hun stiel van dokter, en mensen verzorgen, en niet van viro-dictator.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 februari 2021 om 13:19.
Oud 11 februari 2021, 13:19   #54
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, wil dat zeggen dat we het normaal gaan vinden om zo te leven ? Ik denk dat het vroegere leven wel niet meer terugkomt, waar je vrij mensen kon ontmoeten. Dat is voorgoed achter de rug denk ik. Tenzij we BESLISSEN dat dat terug moet komen, maar hoe langer we wachten, hoe minder kans daartoe is.

Ik denk dat geen enkele vorm van vermakelijke sociale contacten nog terugkomt. Ik denk dat restaurantjes en zo voorgoed tot het verleden behoren, en dat reizen en zo enkel nog maar voor belangrijke dingen en onder draconische condities zal kunnen. Toerisme zal grotendeels gedaan zijn he, en vakantiereizen ook.

Alles waar volk samenkwam voor niet-dringende redenen zal iets zijn dat tot het verleden behoort en waar de herinneringen stilaan zullen aan uitsterven.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 februari 2021 om 13:22.
Oud 11 februari 2021, 13:20   #55
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat zou kunnen. Maar net zo goed kan het veel minder lang duren eer we dat covid-19 virus de baas zijn. Het zou ook kunnen dat het inderdaad in diverse oorden op onze planeet blijft sluimeren en soms eens aanleiding geeft tot een lokale uitbraak. En, om het zoveel mogelijk onder controle te houden is het aangewezen dat het vaccineren voor iedereen verplicht wordt. En, dat men hier nu aub niet komt mekkeren over "vrijheid" en "mensenrechten". Bij ons is bvb. de vaccinatie tegen polio verplicht. Hoor je daar iets over? Hallo?
Akkoord maar dat zal alleen maar helpen als die vaccins efficiënt zijn en dat wordt met de dag onzekerder. Het virus muteert zo snel dat vaccins het niet kunnen bijbenen.
Ik geef je op een blaadje dat die vaccinaties binnen 2 maanden gaan worden stopgezet wegens niet doeltreffend.

Dat lees je toch al tussen de regels door van de virologen. De enige die nog wat mompelt dat het wel beter gaat gaan is die Van Damme maar heel overtuigend is hij zeker niet meer . Vlieghe die laat het al verstaan....we staan nog nergens.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 februari 2021 om 13:26.
Oud 11 februari 2021, 21:53   #56
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Akkoord maar dat zal alleen maar helpen als die vaccins efficiënt zijn en dat wordt met de dag onzekerder. Het virus muteert zo snel dat vaccins het niet kunnen bijbenen.
Ik geef je op een blaadje dat die vaccinaties binnen 2 maanden gaan worden stopgezet wegens niet doeltreffend.
Volgens mij wordt er uitgekeken naar de evolutie In Israël, het UK ...
Als daar geen resultaten worden geboekt tegen april, mei, dan mogen we ons wel vragen beginnen stellen.
Oud 11 februari 2021, 23:49   #57
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, wil dat zeggen dat we het normaal gaan vinden om zo te leven ? Ik denk dat het vroegere leven wel niet meer terugkomt, waar je vrij mensen kon ontmoeten. Dat is voorgoed achter de rug denk ik. Tenzij we BESLISSEN dat dat terug moet komen, maar hoe langer we wachten, hoe minder kans daartoe is.

Ik denk dat geen enkele vorm van vermakelijke sociale contacten nog terugkomt. Ik denk dat restaurantjes en zo voorgoed tot het verleden behoren, en dat reizen en zo enkel nog maar voor belangrijke dingen en onder draconische condities zal kunnen. Toerisme zal grotendeels gedaan zijn he, en vakantiereizen ook.

Alles waar volk samenkwam voor niet-dringende redenen zal iets zijn dat tot het verleden behoort en waar de herinneringen stilaan zullen aan uitsterven.
Komende zomer zal de doorslag moeten geven. Als de massa bang blijft dan is het inderdaad afgelopen met onze beschaving zoals wij die gekend hebben.

Ik heb daarentegen een goede hoop dat in mei, juni, juli 2021 — er rellen aan gaan komen waarbij ministers, virologen, gekielhaald worden. Vergelijkbaar met bestorming van het Capitool — maar met meer geweld. De zomer smoort het virus, de meeste mensen zijn inmiddels gevaccineerd, tel er bij op werklozen, failliete ondernemers, opgefokte jeugd. Hun (terechte) agressie zal zich keren tegen hun doemleraren.

Dit moet het kantelmoment worden. Enkel chaos kan ons uit deze hypnose halen — denk ik.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 12 februari 2021 om 00:02.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2021, 03:55   #58
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De volgende decennia worden aldus niets om naar uit te kijken. En zeggen dat er dan nog meisjes zijn die bang zijn dat ze onvruchtbaar zouden kunnen worden.
Dat zou gezien het toekomstbeeld zowat het minste zijn van mijn zorgen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 februari 2021 om 04:00.
Oud 12 februari 2021, 04:32   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij wordt er uitgekeken naar de evolutie In Israël, het UK ...
Als daar geen resultaten worden geboekt tegen april, mei, dan mogen we ons wel vragen beginnen stellen.
Goe poeier, natuurlijk, want in april-mei zal het overal een beetje luwen zoals vorig jaar natuurlijk. Israel is NU AL beter gevaccineerd dan wij dat in september zullen zijn he.

Er zijn interessante en tevens tegenstrijdige berichten uit Israel. Blijkbaar vallen er onder de gevaccineerden bijna geen zware zieken. En tegelijkertijd blijken ze ginder evenveel zware zieken te hebben als tijdens hun vorige lockdown. Het lijkt er dus op dat het gros van de gevaccineerden niks te maken had met de epidemie - zoals het gros van de verboden contacten niks te maken heeft met de epidemie.

Zoals je kan zien valt deze lockdown ginder qua gevallen en vooral qua doden niet echt te onderscheiden van hun vorige. Je zou verwachten dat we nu heel veel gevallen hebben en bijna geen doden. Maar nee, die twee zijn in dezelfde verhouding nu, en in het vroege najaar. Ik zie het effect van die vaccins niet, eerlijk gezegd. Je zou verwachten dat je nu zo goed als geen doden meer hebt.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer(22).png‎
Bekeken: 788
Grootte:  296,1 KB
ID: 113851  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer(21).png‎
Bekeken: 800
Grootte:  283,9 KB
ID: 113852  

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 februari 2021 om 04:38.
Oud 12 februari 2021, 21:58   #60
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goe poeier, natuurlijk, want in april-mei zal het overal een beetje luwen zoals vorig jaar natuurlijk. Israel is NU AL beter gevaccineerd dan wij dat in september zullen zijn he.

Er zijn interessante en tevens tegenstrijdige berichten uit Israel. Blijkbaar vallen er onder de gevaccineerden bijna geen zware zieken. En tegelijkertijd blijken ze ginder evenveel zware zieken te hebben als tijdens hun vorige lockdown. Het lijkt er dus op dat het gros van de gevaccineerden niks te maken had met de epidemie - zoals het gros van de verboden contacten niks te maken heeft met de epidemie.

Zoals je kan zien valt deze lockdown ginder qua gevallen en vooral qua doden niet echt te onderscheiden van hun vorige. Je zou verwachten dat we nu heel veel gevallen hebben en bijna geen doden. Maar nee, die twee zijn in dezelfde verhouding nu, en in het vroege najaar. Ik zie het effect van die vaccins niet, eerlijk gezegd. Je zou verwachten dat je nu zo goed als geen doden meer hebt.
Ik begrijp wat je bedoelt.
Ik stel mij wel de vraag of het opportuun en/of relevant is het aantal "cases" te bekijken. Er wordt steeds meer getest.
Toegegeven, het aantal besmettingen interesseren mij niet meer zoveel. Opnames en doden.
Wat ik dus zie in uw tabellen is een sterke daling van het aantal doden na een sterke stijging, en dat vanaf het begin van hun massale vaccinatie.
Wat ook wordt bevestigd in deze posting
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=202
Die daling na de jaarwisseling is toch iets te opvallend.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be