Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2021, 09:16   #461
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik heb ook geen zin meer om in de catacomben van het forum te gaan zoeken, maar wie hier al wat jaartjes op de teller heeft weet heel goed dat enkele van de rolmodellen van Breivik (Fjordman, en ook Alexandra Colen haar vent) zeeeer populair waren bij de Blokkers. Zijn 'manifest' stond vol met citaten vanuit hun proza...
Het lijkt wel alsof jij het voldoende vindt om een coherentie te vinden in een andere politieke visie dat daarmee het bewijs geleverd is van hun uitroeibaarheid. Nee, daarmee heb je enkel maar aangegeven dat het inderdaad een andere politieke visie is. Een die op dit ogenblik, door de gangbare politieke visie, zelfs met "wettelijke middelen" tot zwijgen wordt gebracht, wat dus wel degelijk de "andersheid" van die politieke visie benadrukt.

Ja, de Darwinistische genocidaire visie is inderdaad een coherente, en ANDERE visie dan die die nu aan de macht is. Het is echter wel de dominante visie en zelfs een vanzelfsprekende geweest, doorheen de wereldgeschiedenis. De andere was minder waard dan die van eigen groep, en was zelfs, als die niet te onderwerpen was, uitroeibaar want een potentiele vijand en concurrent.

Waarom het enige argument daartegen scheldwoorden moeten zijn, is mij een raadsel. Mocht men nu nog gaan argumenteren dat die visie op lange termijn in eigen vel snijdt, dan zou er een politiek debat kunnen zijn. Mocht men nu nog argumenteren dat het venster van opportuniteit voor die visie ondertussen gesloten is, dan zou men een punt hebben. Dat het uitroeien van de Afrikaanse bevolking om gans dat continent aan te slaan niet in de praktijk meer kan lukken of zo, ja, daar zou een zinvol argument kunnen voor zijn. Dat wij die kans hebben laten glippen, ja. Maar waarom er gewoon maar domme verwijtwoordjes moeten gebruikt worden, ontgaat mij. Het lijkt wel alsof men niet kan openstaan voor alternatieve politieke visies en in een bekrompen wereldje lijkt te denken dat alles wat niet strookt met een eigen visie, gewoon recht heeft op "stank" en dergelijke als diepe redeneringsvorm.

Een Breivik is als dusdanig eigenlijk veel coherenter want geweld en uitroeien maken logisch deel van zijn visie ; terwijl het uitroeien van extreem rechtse kakkerlakken door vredelievende mensen een contradictie is. Breivik was veel coherenter dan de moordenaar van Pim Fortuyn. Het is perfect coherent om als genocidaire moordenaar de tegenstanders van genocidaire moordenaars willen uit te roeien. Maar het is totaal van de pot gerukt om als vredelievende mensenminnaar anderen gaan uit te moorden omdat ze het niet met U eens zijn he !

Die incoherentie is exact wat we ook voorhebben met onze gelovige vrienden: de predikanten van tolerantie weten niet wat ze moeten doen tegenover intoleranten. Daarentegen, intoleranten weten perfect hoe ze moeten omgaan, zowel met andere intoleranten als met toleranten. Die visie is veel coherenter en universeler.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 februari 2021 om 09:25.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2021, 10:47   #462
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Geef eens een paar voorbeelden, want je lijkt me te zeggen dat humor verboden moet worden.

Als het een onschuldige vorm van humor is ga je dat niet als een bange broekschijter zitten wissen he.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2021, 11:01   #463
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef eens een paar voorbeelden, want je lijkt me te zeggen dat humor verboden moet worden.
zowat alles in de trend van wat de zot al lachend zegt zekers?
Oud 13 februari 2021, 11:03   #464
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Als het een onschuldige vorm van humor is ga je dat niet als een bange broekschijter zitten wissen he.
De rechtbank sprak de flik vrij omdat het humor is.

Het principe is niet zo moeilijk, lachen met humor mag voorlopig nog.
Oud 13 februari 2021, 11:15   #465
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De rechtbank sprak de flik vrij omdat het humor is.

Het principe is niet zo moeilijk, lachen met humor mag voorlopig nog.
Awel, waarom heeft Van Langenhove dan als een schijter vanalles zitten wissen voor het parket kwam? Hij had rustig kunnen zeggen dat ze een aantal grapjes over vreemdelingen gingen vinden.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2021, 11:43   #466
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Awel, waarom heeft Van Langenhove dan als een schijter vanalles zitten wissen voor het parket kwam? Hij had rustig kunnen zeggen dat ze een aantal grapjes over vreemdelingen gingen vinden.
Het is inderdaad bijzonder teleurstellend van hem, en de reden waarom ik denk dat het een groot politicus zal worden. Maar goed, het is aan de andere kant wel begrijpelijk, ik zou ook niet echt gerust zijn als ik voor de Inquisitie moet verschijnen, want met zo een zotten weet ge nooit.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 februari 2021 om 11:44.
Oud 13 februari 2021, 11:58   #467
Gast_Peken
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is inderdaad bijzonder teleurstellend van hem, en de reden waarom ik denk dat het een groot politicus zal worden.
Driesje volgt het voorbeeld van Frankie om binnen enkele jaren ook minister te worden zonder stemmen ????
Gast_Peken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2021, 12:34   #468
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De opmars van rechts-extremisme in Vlaanderen
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210212_98151000

Hoe zou dat komen.
Oud 13 februari 2021, 12:41   #469
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Dan kunnen we uwe VLD evengoed linken aan sympatisanten vh islamitisch salafisme.

https://pallieterke.net/2019/11/jiha...?cn-reloaded=1
WTF ?

Bart Somers dient direct in de gevangenis gestoken te worden!

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2021, 12:52   #470
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat krijg je als de overige partijen al decennia-lang lijnrecht ingaan tegen de wil vd bevolking.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2021, 13:00   #471
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Nee dat heet 'fight or flight response'.

Fin, ik ben geen Dries-fan hoor. Ik vind gewoon dat de poco respons hierop zeer hypocriet is. We praten over wat onnozele MEME's he...
Den Dries vindt zelf dat hij kon vervolgd worden:

https://www.demorgen.be/nieuws/hoe-d...n-he~b39404a4/

Maar in werkelijkheid is er na de confrontatie op de VRT sprake van paniek binnen Schild & Vrienden, zo leert het onderzoek. Vanaf het moment dat Van Langenhove weet wat er hem boven het hoofd hangt, stuurt hij Telegram-berichten naar leden van de besloten groepen. “Zeg mij eens alle erge dingen van de Discord. Welke erge dingen stonden daar op?”, vraagt hij aan ene B.D. “Ik MOET dat weten. Ik kan daarvoor vervolgd worden hé.”

B.D. antwoordt: “Bijna alle shit is verwijderd voor de reportage.” En: “Alle referenties met jews, jew, jood, joden zijn weg. Niks antisemitisch meer. Neger ook.”
Oud 13 februari 2021, 13:04   #472
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Den Dries vindt zelf dat hij kon vervolgd worden:

https://www.demorgen.be/nieuws/hoe-d...n-he~b39404a4/

Maar in werkelijkheid is er na de confrontatie op de VRT sprake van paniek binnen Schild & Vrienden, zo leert het onderzoek. Vanaf het moment dat Van Langenhove weet wat er hem boven het hoofd hangt, stuurt hij Telegram-berichten naar leden van de besloten groepen. “Zeg mij eens alle erge dingen van de Discord. Welke erge dingen stonden daar op?”, vraagt hij aan ene B.D. “Ik MOET dat weten. Ik kan daarvoor vervolgd worden hé.”

B.D. antwoordt: “Bijna alle shit is verwijderd voor de reportage.” En: “Alle referenties met jews, jew, jood, joden zijn weg. Niks antisemitisch meer. Neger ook.”
Het is wel vreselijk dat ge de spot niet meer zou mogen drijven met negers en joden natuurlijk. Maar ja, in een dictatuur waarin wij leven is dat uiteindelijk niet verwonderlijk, de middeleeuwen zijn terug he.

Het is inderdaad enerzijds spijtig dat DVL niet durft opkomen voor het feit dat men met joden en negers moet kunnen spotten, maar ik begrijp zijn schrik voor onze Inquisitie (het gerecht). Het is gemakkelijk te zeggen dat anderen maar moedig moeten zijn. Zolang je geen rechters of politici mag doodschieten, zitten we met een fundamenteel probleem he. Je kan je dan eigenlijk niet echt verdedigen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 februari 2021 om 13:06.
Oud 13 februari 2021, 13:44   #473
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In Belgique mag de politie zelfs geen vluchtende illegalen stoppen door op de vluchtauto te schieten. Het gebruik van kussentjes om illegalen te doen zwijgen die na meerdere mislukte pogingen gratis naar hun land van oorsprong worden gebracht is ook afgeschaft. Ook in dit geval werd de politie veroordeeld.

Nu moet Van Langenhove uitgeschakeld worden. Niet omdat hij één Jood vergaste of één neger de handen afkapte maar omdat hij een stemmenkanon is voor de fascisten-racisten-neonazi's.

Niet één zelfverklaarde democraat die doorheeft dat hij op deze manier karrenvrachten voer levert voor de extreemrechtse massamoordenaars. Zij betekenen een veel te groot gevaar voor de 11 miljoen landgenossen die zich, tous ensemble, achter de driekleurige streep op een Belgische dweil scharen.
Oud 13 februari 2021, 15:50   #474
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Dat krijg je als de overige partijen al decennia-lang lijnrecht ingaan tegen de wil vd bevolking.
Wie niet handelt zoals Blokkers willen, handelt lijnrecht tg de wil v/d bevolking ?

Is this serious ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2021, 16:12   #475
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb ook geen zin meer om in de catacomben van het forum te gaan zoeken, maar wie hier al wat jaartjes op de teller heeft weet heel goed dat enkele van de rolmodellen van Breivik (Fjordman, en ook Alexandra Colen haar vent) zeeeer populair waren bij de Blokkers. Zijn 'manifest' stond vol met citaten vanuit hun proza...
Schuldig bij associatie. Slecht argument. Next.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2021, 17:17   #476
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie niet handelt zoals Blokkers willen, handelt lijnrecht tg de wil v/d bevolking ?

Is this serious ?
Je bedoelt dat de partij voor wie 90 procent van de bevolking OFFICIEEL NIET koos WEL handelt naar de wil van de bevolking?
Oud 13 februari 2021, 17:36   #477
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je bedoelt dat de partij voor wie 90 procent van de bevolking OFFICIEEL NIET koos WEL handelt naar de wil van de bevolking?
Al de andere traditionele partijen gaan in dezelfde richting als de VLD en daarmee zullen Vlamingen zoals u moeten leven.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2021, 17:39   #478
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Al de andere traditionele partijen gaan in dezelfde richting als de VLD en daarmee zullen Vlamingen zoals u moeten leven.
Welke richting ? Die van de kiesdrempel ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2021, 17:54   #479
Gast_Peken
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Welke richting ? Die van de kiesdrempel ?
Inderdaad, ik denk dat de komende peilingen zelfs voor NVA een dramatisch moment zou kunnen worden. Jammer...
Gast_Peken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2021, 17:57   #480
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gast_Peken Bekijk bericht
Inderdaad, ik denk dat de komende peilingen zelfs voor NVA een dramatisch moment zou kunnen worden. Jammer...
Zijt daar maar zeker van !!!
Of dit jammer is ? Dat is uw persoonlijke mening.
Ik heb een totaal andere.

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 13 februari 2021 om 17:58.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be