Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2021, 21:13   #1041
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zeg jongens, de tragische dood van die kleine, kunt ge dat apart houden van dit vuile vld-verhaaltje van Sihame El Kaouakibi?
Het is niet alleen een vuil VLD verhaaltje. Er is ook het N-VA verhaaltje dat nog veel vuiler is.

Het door N-VA gedomineerde stadsbestuur van Antwerpen heeft grof geschat zo'n 4 miljoen euro aan Kwak Habibi besteed. Met twijfelachtig resultaat. Wat voor kansarmen bestemd was, ging op aan designer meubelen of verdween gewoon in haar zakken.

4 miljoen: da's 80 keer meer dan de 50.000 euro startpremie die ze kreeg bij de VLD.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02...d-in-opspraak/

Citaat:
En dat had Sihame El Kaouakibi mee te danken aan de stad Antwerpen en jeugdschepen Nabilla Ait Daoud. Vanuit haar kabinet - ondertussen overgenomen door Jinnih Beels (SP.A) - kwam er de voorbije legislatuur een stevige subsidiestroom op gang: elk jaar tussen de 150.000 en 250.000 euro, met als toetje in 2018 3 miljoen voor het Urban Center, het nieuwe gebouw van Let’s Go Urban op het Kiel.

Laatst gewijzigd door vanderzapig : 13 februari 2021 om 21:14.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2021, 21:16   #1042
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bon;

Ondertussen zijn de kappers weer open om fysiek het haar af te doen...

Juridisch en politiek echter volgt ongetwijfeld ook een "kappersbezoek",ik kan bijna niet wachten tot de handgranaten over en weer gaan vliegen tussen de partijen over dergelijke partijgerelateerde "vzw-tjes"....

Tenzij ik moet geloven dat dit echt het enige is.....

Laatst gewijzigd door kelt : 13 februari 2021 om 21:16.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2021, 05:30   #1043
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Het is niet alleen een vuil VLD verhaaltje. Er is ook het N-VA verhaaltje dat nog veel vuiler is.

Het door N-VA gedomineerde stadsbestuur van Antwerpen heeft grof geschat zo'n 4 miljoen euro aan Kwak Habibi besteed. Met twijfelachtig resultaat. Wat voor kansarmen bestemd was, ging op aan designer meubelen of verdween gewoon in haar zakken.

4 miljoen: da's 80 keer meer dan de 50.000 euro startpremie die ze kreeg bij de VLD.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02...d-in-opspraak/
Citaat:
En dat had Sihame El Kaouakibi mee te danken aan de stad Antwerpen en jeugdschepen Nabilla Ait Daoud. Vanuit haar kabinet - ondertussen overgenomen door Jinnih Beels (SP.A) - kwam er de voorbije legislatuur een stevige subsidiestroom op gang: elk jaar tussen de 150.000 en 250.000 euro, met als toetje in 2018 3 miljoen voor het Urban Center, het nieuwe gebouw van Let’s Go Urban op het Kiel.
Soort zoekt soort.
Oud 14 februari 2021, 11:31   #1044
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

De N-VA is er niet rechtstreeks bij betrokken dus zal dat wel een stille dood sterven..
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2021, 13:24   #1045
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
De N-VA is er niet rechtstreeks bij betrokken dus zal dat wel een stille dood sterven..
De N-VA zal dezelfde weg opgaan als alle andere partijen die de 10% grens niet meer haalden. Allemaal dus behalve het Vlaams Belang.

Dat De Wever zich in 2023 opnieuw verkiesbaar stelt als partijvoorzitter zal daar niets aan veranderen. De Wever heeft zijn partij vandaag gedoemd om één van de mini Vivaldipartijtjes te worden van de volgende Vlaamse regering.
Oud 14 februari 2021, 13:27   #1046
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De bevoegde schepen Nabilla Aït Daoud is nochtans een N-VA'er. Haar burgemeester is N-VA partijvoorzitter.

Ik ga akkoord dat het niet de partij N-VA is die moet spitsroeden lopen. Maar in een normale wereld zou de media het Antwerpse stadsbestuur minstens even hard op de rooster moeten leggen als ze nu met de OpenVLD aan het doen zijn.

Net als de OpenVLD wou het stadsbestuur "diversiteit" kopen, maar kreeg gesjoemel in de plaats.

Het verschil met OpenVLD is dat de belastingbetaler 80 keer meer geld kwijt is aan de vergissing van Aït Daoud & De Wever dan aan het geklooi van Somers & Rutten.

Ik verfoei de OpenVLD over de hele lijn en ik waardeer in veel gevallen de N-VA en BDW. Maar dergelijke bedragen zijn toch te groot om er naast te kijken.

Ik snap dan ook niet waarom alleen Lachaert kop van jut is voor iets dat van vóór zijn tijd dateert, en BDW (als burgemeester, niet als partijvoorzitter) buiten beeld en buiten schot blijft.
Oud 14 februari 2021, 13:36   #1047
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

En dat alles op voorwaarde dat het klopt wat er de voorbij weken in de pers is verschenen.

De wijze woorden van Dadeemelee indachtig:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Mag ik er de aandacht,op trekken dat er nog niks bewezen is.
Oud 14 februari 2021, 13:38   #1048
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik snap dan ook niet waarom alleen Lachaert kop van jut is voor iets dat van vóór zijn tijd dateert, en BDW (als burgemeester, niet als partijvoorzitter) buiten beeld en buiten schot blijft.
Ik denk dat de media nogal simplistisch te werk gaat, ze hebben nood aan een verhaaltje met één slechterik, dit is deze keer de VLD.
Het kan zijn dat ze binnen x aantal dagen focussen op die andere investeringen, maar het is precies altijd één per keer die aangevallen wordt.
Oud 14 februari 2021, 13:47   #1049
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik denk dat de media nogal simplistisch te werk gaat, ze hebben nood aan een verhaaltje met één slechterik, dit is deze keer de VLD.
Het kan zijn dat ze binnen x aantal dagen focussen op die andere investeringen, maar het is precies altijd één per keer die aangevallen wordt.
Dat de media nood hebben aan een verhaaltje met één slechterik is flauwe kul. Beide Vlaams-nationalistische partijen ontbreken er nooit in als ze negatief in beeld kunnen gebracht worden.

De "kwaliliteitsmedia" worden van staatswege zwaar gesubsidieerd. Wiens brood men eet, diens woord men spreekt. Het lijkt er op dat de mediaslaafjes van de politiek dankbaar gebruik maken van deze gelegenheid om eens te doen wat "in normale omstandigheden" onmogelijk is.
Oud 14 februari 2021, 14:00   #1050
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat de media nood hebben aan een verhaaltje met één slechterik is flauwe kul. Beide Vlaams-nationalistische partijen ontbreken er nooit in als ze negatief in beeld kunnen gebracht worden.

De "kwaliliteitsmedia" worden van staatswege zwaar gesubsidieerd. Wiens brood men eet, diens woord men spreekt. Het lijkt er op dat de mediaslaafjes van de politiek dankbaar gebruik maken van deze gelegenheid om eens te doen wat "in normale omstandigheden" onmogelijk is.
Wie zat er in het bestuur van VRT die het hoofdonderwerp van deze draad gaat ?

Juist Ja. S.... E. K.......
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2021, 14:30   #1051
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
De bevoegde schepen Nabilla Aït Daoud is nochtans een N-VA'er. Haar burgemeester is N-VA partijvoorzitter.

Ik ga akkoord dat het niet de partij N-VA is die moet spitsroeden lopen. Maar in een normale wereld zou de media het Antwerpse stadsbestuur minstens even hard op de rooster moeten leggen als ze nu met de OpenVLD aan het doen zijn.

Net als de OpenVLD wou het stadsbestuur "diversiteit" kopen, maar kreeg gesjoemel in de plaats.

Het verschil met OpenVLD is dat de belastingbetaler 80 keer meer geld kwijt is aan de vergissing van Aït Daoud & De Wever dan aan het geklooi van Somers & Rutten.

Ik verfoei de OpenVLD over de hele lijn en ik waardeer in veel gevallen de N-VA en BDW. Maar dergelijke bedragen zijn toch te groot om er naast te kijken.

Momenteel is het vooral Open VLD dat (terecht) onder vuur ligt. Maar ik begin ook te geloven dat het Antwerps stadsbestuur haar deel van de kritiek zal krijgen. Niet omdat het subsidies stak in een veelbelovend project (persoonlijk geloof ik nog steeds dat het in se een goed project is), maar omdat te lang getreuzeld werd om een onderzoek in te stellen. Reeds enkele jaren geleden blijken geruchten te zijn opgedoken van onbehoorlijk bestuur in de VZW. Iedere overheidsdienst is tegenwoordig echter zodanig tuk op het woord 'diversiteit' dat soms wel eens blindheid voor de realiteit durft in te treden. Maar natuurlijk zullen vooral Sihame zelf en Open VLD de grootste klappen krijgen. En volgens mij zal blijken dat dat volkomen terecht is. In deze affaire hangt veel te veel rook opdat er geen vuur zou zijn.
Oud 14 februari 2021, 14:49   #1052
Jos_be
Burger

Standaard

Diegenen die dit gesjoemel proberen goed te praten, tonen een duidelijk gemis aan normen. Het is niet meer dan normaal dat er duidelijkheid wordt gevraagd om de besteding van publieke middelen. Trouwens dit illustreert alleen maar de gangbare mening dat politici zakkenvullers zijn.
Jos_be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2021, 15:11   #1053
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Deze middag op het nieuws was Verstraeten weer duidelijk in de lijn van de VTM. Die gast heeft volgens mij zelfs 2 linker handen, voeten en oren....Na hoeveel minuten had hij er de N-VA al bij betrokken en viel de OVLD weg naar de achtergrond ?????.

Laatst gewijzigd door TREBRON : 14 februari 2021 om 15:22.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2021, 15:16   #1054
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deze middag op het nieuws was Verstraeten weer duidelijk in de lijn van de VTW. Die gast heeft volgens mij zelfs 2 linker handen, voeten en oren....Na hoeveel minuten had hij er de N-VA al bij betrokken en viel de OVLD weg naar de achtergrond ?????.
What's new pussycat?
Oud 14 februari 2021, 18:09   #1055
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dat alles op voorwaarde dat het klopt wat er de voorbij weken in de pers is verschenen.

De wijze woorden van Dadeemelee indachtig:
Citaat:
Mag ik er de aandacht,op trekken dat er nog niks bewezen is.
De wijze woorden van Dadeemelee berusten op behoorlijk losse schroeven. De gesubsidieerde kwaliteitsmedia tonen zich al enkele dagen nog happiger om de VLD in het nauw te drijven dan het Vlaams Belang.

Wie de subsidies vandaag aan wie uitdeelt weten we. Wie wie of wat morgen wel of niet subsidieert niet. Er zal hoe dan ook moeten bespaard worden. Ook op de subsidiëring van de media.
Oud 14 februari 2021, 18:34   #1056
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

't Scheldt lost vandaag nog een nieuwe teaser. Met genoeg details en een tip richting politie. En belooft er nog eentje morgen.

https://www.tscheldt.be/nieuwe-infor...eNhrTvGTj-V2aY

Nieuwe informatie rond Sihame El Kaouakibi: het naarstig weghalen van meubelen uit het Jacob Jordaenshuis (J.J.House)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2021, 18:51   #1057
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Enkel op dit forum wordt dit overroepen onderwerp nog wat warm gehouden door VB’ers. NVA’ers houden zich koest omdat zij het zijn die de meeste subsidies gegeven hebben.
In de media staat het ondertussen ergens tussen het oud nieuws.
Oud 14 februari 2021, 18:52   #1058
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Enkel op dit forum wordt dit overroepen onderwerp nog wat warm gehouden door VB’ers. NVA’ers houden zich koest omdat zij het zijn die de meeste subsidies gegeven hebben.
In de media staat het ondertussen ergens tussen het oud nieuws.
Kom, vertel nog eens wat over Kucam en Francken .
Oud 14 februari 2021, 18:55   #1059
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Kom, vertel nog eens wat over Kucam en Francken .
Niet van onderwerp veranderen Zucht!
Oud 14 februari 2021, 19:24   #1060
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De wijze woorden van Dadeemelee berusten op behoorlijk losse schroeven.
Dadee herinnert ons aan het vermoeden van onschuld. Dat is een fundament van onze rechtsstaat. Geen losse schroef.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be