Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2021, 17:28   #621
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Welke voordelen heeft het westen bij een symbiose met de islam en andersom ?
Een symbiose nog wel!

Vanuit Frankrijk krijgen we het zoveelste voorbeeld van de "symbiose" tussen het Westen en de Islam.

Citaat:
“Dood hen allemaal”: grote ophef in Frankrijk over agenten die in hinderlaag worden gelokt

Veel verontwaardigde reacties in Frankrijk nadat agenten zaterdag zijn aangevallen met projectielen en vuurwerk in een voorstad van Parijs. De beelden die door de politievakbond op Twitter zijn geplaatst, bezorgen koude rillingen. “Dood hen, dood hen allemaal”, roepen de jongeren.
https://www.hln.be/buitenland/dood-h...lokt~a3271c68/

Patrickve krijgt nog gelijk.

Citaat:
Uzelf afmaken als volk en cultuur begint met uw eigen tanden uit te trekken he, en allen die daar niet mee akkoord zijn als schurken voor te stellen. Met andere woorden: als hoogste ideaal uw culturele zelfmoord voorop te stellen.

Wel, een cultuur die zichzelf van kant maken als hoogste ideaal stelt, gaat niet lang meegaan. Zoveel is zeker. Het zal dus evident zijn dat onze onderdrukkers en opvolgers niet zo idioot zullen zijn als wij, en niet de multiculturele weg zullen opgaan.
Oud 16 februari 2021, 17:30   #622
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Dat zeg ik ook niet. Maar de Turken waren wel in mindere en meerdere mate een actor in het verhaal. En vandaag de dag stellen de Turken niks meer voor. Het illustreert wel de opgang en ondergang van dominante culturen. Lees eens opnieuw wat ik schreef.
Dat dominante culturen komen en gaan is duidelijk. Wat minder duidelijk was, was wat Turken te maken hadden daarmee.

Het feit dat een cultuur uiteindelijk overdonderd wordt door een andere is een natuurlijk evolutionair fenomeen zou ik zeggen. Moge de beste winnen.

Wat zielig is aan onze teloorgang, is niet zozeer dat we onder de voet gelopen worden door een sterkere cultuur, maar wel dat we het in ons zotte bolleke gehaald hebben dat we die vijanden moeten VERWELKOMEN en onszelf NIET VERDEDIGEN.

Dat soort suicidaire neiging van een eerder werelddominante cultuur is bij mijn weten nooit echt eerder voorgevallen. En dat sommigen dat met lede ogen aanzien, valt ergens te begrijpen, nee ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2021, 17:39   #623
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Wat zielig is aan onze teloorgang, is niet zozeer dat we onder de voet gelopen worden door een sterkere cultuur, maar wel dat we het in ons zotte bolleke gehaald hebben dat we die vijanden moeten VERWELKOMEN en onszelf NIET VERDEDIGEN.
"WIJ" hebben dat niet in ons zotte bolleke gehaald. Het is er het onderdanige plebs via de politieke correctheid in gedramd.
Oud 16 februari 2021, 17:39   #624
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als twee honden, het Westen en de moslims(ik meen ergens gelezen te hebben dat gij de moslims als 'de vijand' beschouwt) om een been vechten dan gaat een derde ermee vandoor.
Ik denk dat het evident is dat moslims onze vijanden zijn. En nee, ik heb het niet over die brave huisvader die opgevoed werd als moslim in zijn thuisland en gewoon maar leeft onder zijn traditie he. Dat is voor mij gewoon een brave sukkelaar. Maar de bewuste moslim, die gekozen heeft voor de moslimmigheid, ja dat is UITERAARD onze vijand, omdat de roots van zijn gedachtengoed TOTAAL HAAKS staat op alles wat ons lief is en de grond vormt van ons bestaan.

Het is bij die moslimmigheid een moeilijke oefening om het puur spirituele en mystieke (waar niks tegen is, natuurlijk) te onderscheiden van een fundamenteel waardenpatroon dat niet compatiebel is met onze maatschappelijke beschouwingen en die de grond zijn van onze vijandigheid.

Merk op dat als ik zeg "vijand" dat geen verwijt is, dat geen belediging is, maar gewoon een objectieve vaststelling. Zoals de leeuw de objectieve vijand is van de antilope.

Er is niks te halen bij een moslim, dat ons kan dienen, tenminste in zijn fundamenten. Dat wil niet zeggen dat uit de Arabische cultuur geen dingen kunnen gehaald worden, natuurlijk. Wij kunnen ook leren genieten van couscous en waterpijp. Maar het is niet de couscous en de waterpijp die maken dat de moslims onze vijanden zijn he.

Als je het hebt over "symbiose", dan bedoel je misschien dat wij de waterpijp en de couscous kunnen leren apprecieren, en zij de waterzooi. Maar het gaat daar niet over he !

Het gaat over de fundamenten. Als die totaal verschillend zijn, dan zijn we elkaars vijanden. Daar is gewoon niks aan te doen. Dat valt niet te verenigen, en wij kunnen niet meer samenleven, dan dat een antilope in een leeuwenfamilie kan leven he.

Natuurlijk kunnen we beseffen dat de strijd te duur gaat zijn voor ons beiden. Dan komen we tot een tijdelijke wapenstilstand, en een tijdelijk vredespact, wat niet anders is dan een koude oorlog. Met de bedoeling natuurlijk, langs beide kanten, om ooit zodanig machtiger te worden dan de andere om die onder de voeten te lopen he.

Dat is nu eenmaal het lot van het bestaan.
Oud 16 februari 2021, 17:49   #625
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Helemaal mee eens, Patrick.

Wat je laatste paragraaf betreft dit: De meeste scholen worden vandaag al bevolkt met een meerderheid van kinderen met allochtone roots, in meerderheid moslims. De mooie grote Vlaamse gezinnen van negen of meer kinderen (zoals het Limburgse gezin waar ik de oudste dochter van ben) bestaan niet alleen niet meer, ze werden vervangen door andere "kroostrijke" gezinnen.
Over een vijftal jaar worden al die "jongeren" onderworpen aan de kiesplicht.
Must I say more?
Oud 16 februari 2021, 18:50   #626
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het evident is dat moslims onze vijanden zijn. En nee, ik heb het niet over die brave huisvader die opgevoed werd als moslim in zijn thuisland en gewoon maar leeft onder zijn traditie he. Dat is voor mij gewoon een brave sukkelaar. Maar de bewuste moslim, die gekozen heeft voor de moslimmigheid, ja dat is UITERAARD onze vijand, omdat de roots van zijn gedachtengoed TOTAAL HAAKS staat op alles wat ons lief is en de grond vormt van ons bestaan.

Het is bij die moslimmigheid een moeilijke oefening om het puur spirituele en mystieke (waar niks tegen is, natuurlijk) te onderscheiden van een fundamenteel waardenpatroon dat niet compatiebel is met onze maatschappelijke beschouwingen en die de grond zijn van onze vijandigheid.

Merk op dat als ik zeg "vijand" dat geen verwijt is, dat geen belediging is, maar gewoon een objectieve vaststelling. Zoals de leeuw de objectieve vijand is van de antilope.

Er is niks te halen bij een moslim, dat ons kan dienen, tenminste in zijn fundamenten. Dat wil niet zeggen dat uit de Arabische cultuur geen dingen kunnen gehaald worden, natuurlijk. Wij kunnen ook leren genieten van couscous en waterpijp. Maar het is niet de couscous en de waterpijp die maken dat de moslims onze vijanden zijn he.

Als je het hebt over "symbiose", dan bedoel je misschien dat wij de waterpijp en de couscous kunnen leren apprecieren, en zij de waterzooi. Maar het gaat daar niet over he !

Het gaat over de fundamenten. Als die totaal verschillend zijn, dan zijn we elkaars vijanden. Daar is gewoon niks aan te doen. Dat valt niet te verenigen, en wij kunnen niet meer samenleven, dan dat een antilope in een leeuwenfamilie kan leven he.

Natuurlijk kunnen we beseffen dat de strijd te duur gaat zijn voor ons beiden. Dan komen we tot een tijdelijke wapenstilstand, en een tijdelijk vredespact, wat niet anders is dan een koude oorlog. Met de bedoeling natuurlijk, langs beide kanten, om ooit zodanig machtiger te worden dan de andere om die onder de voeten te lopen he.

Dat is nu eenmaal het lot van het bestaan.
Ok.
Oud 16 februari 2021, 21:22   #627
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Neen dat is hij niet. DVL is 1 van de grootste nitwits die ik al in de politiek heb zien verschijnen. Kan perfect de concurrentie aangaan met collega nitwits als. Calvo of Rousseau. Inhoud nihil.
Ik begrijp het negativisme hier totaal niet over Dries Van Langenhove.

Schild en vrienden is ideologisch één van de beste projecten in Vlaanderen. Inhoud top !

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2021, 21:27   #628
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Klasse van Tom Van Grieken dat hij Dries Van Langenhove en de mensen van Schild en Vrienden blijft steunen. Dat mag gezegd worden !

Ik ben er bijna 100% zeker van dat de mensen van Schild en Vrienden zullen veroordeeld worden door de rechtbank. Niet omdat ze iets misdaan hebben, maar omdat het Gentse gerecht rechtstreeks onder invloed staat van de vrijmetselarij loge. De Vlaams Blok VZW's zijn ook veroordeeld door het hof van beroep in Gent. Dit terwijl het Vlaams Blok gewoon een gezonde vlaams nationalistische visie er op na hielt. Van Schild en Vrienden is dit juist hetzelfde.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 16 februari 2021 om 21:27.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2021, 21:32   #629
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Aantal voorkeurstemmen behaald bij de verkiezingen door Sophie Wilmès: 16180

Dries Van Langenhove (toen nieuwkomer): 39295

Met negativisme heeft dat weinig vandoen, maar.....Wilmés is een partijgenoot van Bouchez met de grand bouche en Van Langenhove stond op een lijst van het Vlaams-Belang....
Oud 16 februari 2021, 22:52   #630
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Een symbiose nog wel!

Vanuit Frankrijk krijgen we het zoveelste voorbeeld van de "symbiose" tussen het Westen en de Islam.

https://www.hln.be/buitenland/dood-h...lokt~a3271c68/
Ja, ondertussen kennen we onze verrijkers wel, maar dat is niet echt de symbiose die Ke Nan bedoelde, vermoed ik.
Maar nu weet ik nog steeds niet welke voordelen het westen heeft bij een symbiose met de islam en andersom.
Ik zal nog even wat geduld moeten oefenen voor z’n verhelderende antwoord hierop.
Citaat:
Patrickve krijgt nog gelijk.
’t Ja, z’n Darwinistische meningen komen soms bikkelhard aan, maar in hun fond zijn ze meestal juist en valt er weinig tegenin te brengen.
Oud 16 februari 2021, 23:20   #631
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, ondertussen kennen we onze verrijkers wel, maar dat is niet echt de symbiose die Ke Nan bedoelde, vermoed ik.
Maar nu weet ik nog steeds niet welke voordelen het westen heeft bij een symbiose met de islam en andersom.
Ik zal nog even wat geduld moeten oefenen voor z’n verhelderende antwoord hierop.

’t Ja, z’n Darwinistische meningen komen soms bikkelhard aan, maar in hun fond zijn ze meestal juist en valt er weinig tegenin te brengen.
Ke Nan kan niet antwoorden op je vraag want dan weet iedereen dat zijn symbiose alles is behalve een symbiose. Het zal eerder neerkomen op hetzelfde dat Wallonië aan België bindt: parasitisme op de kap van Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 16 februari 2021 om 23:21.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2021, 05:21   #632
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok.
Ik zou er nog dit aan willen toevoegen. Hoewel ik Macron voor geen millimeter betrouw, is het wel soms een goeie discours schrijver. En hij heeft de vinger op de wonde gelegd dat gans het probleem is met de islam, en dat trouwens gedurende meer dan 1000 jaar het grote probleem was met het christendom ook: het verschil tussen het spirituele en het politiek-maatschappelijke is heel heel moeilijk te maken.

Het spreekt vanzelf dat een "godsdienst" in het kader van het spirituele, het mystieke, het filosofische en zo voort uiteraard geen enkele reden kan zijn om iemand als vijand te zien. DAT is trouwens het basis concept in "godsdienst vrijheid". Moesten gelovigen, of dat nu christenen, moslims of pastafarianen zijn, zich enkel bezig houden met mystieke beschouwingen van de wereld, dan was daar niks mis mee en konden wij allemaal "multicultureel" samenleven.

Maar wij weten allemaal dat de mystieke kant van zo een godsdiensten maar een dun laagje vernis is voor een heel concreet WAARDENSYSTEEM waarop een politiek-maatschappelijk concept wordt gebouwd.

Welnu, de fundamenten van die waardensystemen zijn niet verenigbaar. Als de uitgangspunten incompatiebel, en bovendien dogmatisch vastgelegd zijn, dan ligt de vijandigheid vast.

De westerse waarden zijn, helemaal vanonder, die van de Verlichting: rationaliteit en de individuele mens als centraal concept. Dat laat nog een enorme waaier aan politieke concepten toe, dat laat nog enorm veel maatschappelijke visies toe, die elkaar kunnen confronteren en die ook een vorm van vijandigheid met elkaar hebben. Maar er is ergens een gemeenschappelijke sokkel: elke vorm van rationeel redeneren is aanvaard door iedereen, en uiteindelijk telt het "individuele welzijn van de leden van de maatschappij". Waar het om gaat is 1) wat dat welzijn precies is en 2) hoe dat het beste bereikt wordt en 3) hoe de verschillende vormen van welzijn tegen elkaar afgewogen worden.

Maar dat men rationeel tewerk dient te gaan, en dat men uiteindelijk het menselijke welzijn dient na te streven op politiek vlak, valt niet echt te bediscussieren. Het is de hoeksteen van ons waardensysteem.

Bij politiek-doctrinaire godsdiensten, en het dient gezegd, de enige die vandaag van enige tel is op dat vlak, is de islam, is dat helemaal het geval niet. Rationaliteit is daar onderworpen aan geopenbaard dogmatisme en het individuele welzijn is ondergeschikt aan "de glorie van het opperwezen" in casu Allah. We kunnen dus onmogelijk tot een vergelijk komen. Dat zal nooit lukken he.

Maar let wel, zelfs in ons westers politiek spectrum zijn er soms verschijnselen die even hard afwijken: fundamentalistische groenen die zitten te zeveren van hoe de mens een soort van ziekte is van de aarde zijn eveneens "buiten kader". Die zoeken ook niet het individuele welzijn op he. Die zijn evengoed de vijand van de westerse maatschappij.

Men moet goed opletten voor een paard van Troie, en dat paard wordt met de Islam ook bovengehaald. Het gaat als volgt: men beweert dat men *in de grond* wel degelijk het individuele welzijn nastreeft, maar dat "de regels van de Islam volgen" daar de "weg" toe zou zijn. Ik zou zeggen dat dat maatschappelijke kwakzalverij is. Er is geen enkel BEWIJS, of geen enkele REDENERING die aangeeft dat dat het geval zou moeten zijn ; mocht die redenering er trouwens zijn, dan zou DIE volstaan om tot normale verlichte politiek-maatschappelijke principes te komen, en dan hebben we het irrationele niet eens nodig.

Hetzelfde paard van Troie dient zich aan met extremistische groenen: de mens zou zogezegd moeten vernietigd worden om terug in harmonie met de natuur kunnen te leven en dus voor het individuele welzijn te zorgen. Dat is even absurd natuurlijk.

Met andere woorden, godsdiensten (en sommige andere vergelijkbare ideologieen zoals extremistische groenen) zijn schijnbaar gewoon maar mystieke gedachtenspelletjes, maar zijn in werkelijkheid politiek maatschappelijke visies die niet verenigbaar zijn met wat eigen is aan onze westerse maatschappijen: rationaliteit en individueel welzijn voor de groepsleden. En fervente voorvechters van die maatschappelijke visies kunnen dus niet anders zijn dan vijanden van onze maatschappij.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 februari 2021 om 05:24.
Oud 17 februari 2021, 07:45   #633
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Aantal voorkeurstemmen behaald bij de verkiezingen door Sophie Wilmès: 16180

Dries Van Langenhove (toen nieuwkomer): 39295

Met negativisme heeft dat weinig vandoen, maar.....Wilmés is een partijgenoot van Bouchez met de grand bouche en Van Langenhove stond op een lijst van het Vlaams-Belang....
Hij kreeg ook 39000 euro belastinggeld. Voor zijn campagne. De Kouwakibi van uiterst rechts.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2021, 08:12   #634
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, stuur de islam weg uit Vlaanderen en onze fabrieken draaien niet meer, onze wegen worden niet meer hersteld, we zouden geen internet-kabels onder de grond krijgen....
Tenzij de Vlaming terug wil werken, zullen we "de islam" wel nodig blijven hebben.

Tenzij het VB eigenlijk de al even utopische Willy Wonka is, en de hoempa loempa's kan inzetten natuurlijk. Je weet nooit.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2021, 08:13   #635
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Tja, stuur de islam weg uit Vlaanderen en onze fabrieken draaien niet meer, onze wegen worden niet meer hersteld, we zouden geen internet-kabels onder de grond krijgen....
Zever in pakskes.

Citaat:
Tenzij de Vlaming terug wil werken, zullen we "de islam" wel nodig blijven hebben.
Natuurlijk niet. Er zijn Polen ook.
Oud 17 februari 2021, 08:18   #636
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zever in pakskes.

Men kan ook het personeel een degelijk loon betalen en de sociale hangmat afbouwen. Wedden dat ze dan wel autochtonen vinden die deze jobs willen doen?
Oud 17 februari 2021, 08:20   #637
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Zever in pakskes.

Als we de veel goedkopere Polen zouden wegsturen zouden er nog maar weinig huizen gerenoveerd of gebouwd worden.
Maar het probleem met onze bedrijven, onze straten, onze bekabeling zou blijven bestaan als we "de islam" wegsturen.

Ogen sluiten voor de realiteit is niet echt iets voor een Darwinist. Wie dat te veel doet wordt opgegeten door de roofdieren.

Oud 17 februari 2021, 08:24   #638
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Hij kreeg ook 39000 euro belastinggeld. Voor zijn campagne. De Kouwakibi van uiterst rechts.
Gezien haar mager stemmenaantal kreeg Wilmés blijkbaar niets van haar partaai. LOOOOL. Maar ze werd wel tot premier gebombardeerd.

Hoe je ook draait en kronkelt. Je weet evengoed als ik dat er in dit apenland stront aan de knikker is. En nog geen beetje. De stank hangt overal.
Oud 17 februari 2021, 08:26   #639
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Men kan ook het personeel een degelijk loon betalen en de sociale hangmat afbouwen. Wedden dat ze dan wel autochtonen vinden die deze jobs willen doen?
Behoorlijk loon....dan heb je nog straffere vakbonden nodig !
Gaan de prijzen voor de consument / klant stijgen
Daalt de koopkracht...en mort het volk.

Wie ooit een bedrijf van dichtbij gezien heeft weet dat bvb de textielsector geen enkele ruimte heeft om hogere lonen te betalen (of meer volk aan te trekken). Kapot belast en onmogelijk gemaakt door de globale maatschappij waar de concurrentie geen rekening moet houden met milieu, sociale toestanden, ethische belemmeringen (conflict minerals bvb),.... en waar ze kwalitatief hoogstaande producten kunnen produceren en naar hier brengen tegen de prijs dat men hier nog niet eens de grondstoffen kan inkopen.

Oud 17 februari 2021, 08:26   #640
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht

Tenzij het VB eigenlijk de al even utopische Willy Wonka is, en de hoempa loempa's kan inzetten natuurlijk. Je weet nooit.

Als de Vlamingen niet wilden werken waren de Walen allang verhongerd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be