Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2021, 08:06   #241
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ale, u geeft toch al toe dat die niets met democratie te zien heeft.
Zelfs het parlement heeft hier geen democratische waarde, want de verkozenen zijn nooit verkozen op programmapunten die iets met "epidemie" te maken hebben. Zij vertegenwoordigen enkel maar het volk in die mate dat zij de campagnepunten verdedigen he.

Je kan evengoed zeggen dat het een bende willekeurige apen is die daar zitten en moeten oordelen over zaken waar zij helemaal niet voor verkozen werden. Dat is niet wat men "democratisch" zou noemen.

Ik zou zelfs zeggen dat het raken aan fundamentele burgerrechten nog dieper gaat dan een grondwetsherziening. Zonder een volksstemming daarover kan men uiteraard niet zeggen dat een beslissing op dat vlak enige democratische legitimiteit kan hebben he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2021, 08:36   #242
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
#dejeugdvtegenwoordighe ()

#pintjes,parties&grotemuiltgnpoliesop14?...
#vroegrijpvroegrot
Hoezo 'tegenwoordig'?

Denkt u dat het dertig jaar geleden niet gebeurde dat 14- en 15-jarigen eens een pintje dronken?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2021, 08:53   #243
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Gaap.

Uiteraard heeft het parlement niks te maken met uitvoeringsbesluiten.
In een democratie keurt het parlement de uitvoeringsbesluiten goed en pas dan gaat een uitvoeringsbesluit van kracht.
Maar zelfs vandaag is het parlement geschorst, er kunnen dus geen debatten of stemmingen gehouden worden.

Citaat:

Econoom Geert Noels vindt niet dat België zichzelf nu plots ‘de beste van de klas’ moet vinden: “In 30 jaar heb ik nog nooit zo weinig vrije meningsuiting gezien”

11 augustus 2020, pagina 3 van ‘Het Laatste Nieuws’. Wat we nodig hebben volgens econoom Geert Noels: Operatie Openlucht. “Er worden kwellingen opgelegd die niet nodig zijn. Buiten moet alles kunnen.” De voorpagina gisteren, een halfjaar later: ‘Experts en politici broeden op versoepelen in openlucht.’ Daar zou een mens toch grijze haren van krijgen?

https://www.hln.be/economie/econoom-...zien~ae1989ff/

Ik raad de voorstanders van de maatregelen aan om eerst het hele artiekel te lezen voor ze een reactie posten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2021, 09:17   #244
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Het is helaas eigen aan de mens en met ziet het meer en meer. Mensen die in de fout ingaan, weigeren hun verantwoordelijkheid te erkennen. Sterker nog, arrogant en als volwaardige psychopaten of narcisten gaan ze nog even een grote mond open trekken en de zaken volledig omdraaien en daarbij anderen in diskrediet brengen. De pers springt erop als vliegen op stront om het breed uit de smeren in de media. De wereld op zijn kop dus.

We zagen het al met de eigenaar van de hond die zijn hond liet loslopen, die vervolgens een loper aanviel, waarna deze de hond stak met een voorwerp en de hond kwam te overlijden. Aan de oorzaak van dit feit, namelijk de eigenaar die in overtreding met de wet zijn hond liet loslopen, gaat men doodleuk voorbij en enkel de loper wordt bestraft.

Of recentelijk de scooter die in Anderlecht op de vlucht gaat voor een politiecontrole en zich bij zijn vlucht te pletter rijdt tegen een andere combi. De politie is hier de grote boeman.

Hier nog zo'n voorbeeld van kinderen van 14 jaar;

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10...ngen-15-puurs/

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 18 februari 2021 om 09:18.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2021, 09:19   #245
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het is helaas eigen aan de mens en met ziet het meer en meer. Mensen die in de fout ingaan, weigeren hun verantwoordelijkheid te erkennen. Sterker nog, arrogant en als volwaardige psychopaten of narcisten gaan ze nog even een grote mond open trekken en de zaken volledig omdraaien en daarbij anderen in diskrediet brengen. De pers springt erop als vliegen op stront om het breed uit de smeren in de media. De wereld op zijn kop dus.

We zagen het al met de eigenaar van de hond die zijn hond liet loslopen, die vervolgens een loper aanviel, waarna deze de hond stak met een voorwerp en de hond kwam te overlijden. Aan de oorzaak van dit feit, namelijk de eigenaar die in overtreding met de wet zijn hond liet loslopen, gaat men doodleuk voorbij en enkel de loper wordt bestraft.

Of recentelijk de scooter die in Anderlecht op de vlucht gaat voor een politiecontrole en zich bij zijn vlucht te pletter rijdt tegen een andere combi. De politie is hier de grote boeman.

Hier nog zo'n voorbeeld van kinderen van 14 jaar;

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10...ngen-15-puurs/
De kinderen van 14 jaar hebben gedaan wat zij horen te doen: zich amuseren met hun vrienden.
Oud 18 februari 2021, 09:24   #246
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
De kinderen van 14 jaar hebben gedaan wat zij horen te doen: zich amuseren met hun vrienden.
Ik denk dat gij 2 gebeurtenissen - in beide gevallen met 14 jarigen - door mekaar haspelt.
Bekijk de link 'ns.
Oud 18 februari 2021, 09:28   #247
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Ik denk dat gij 2 gebeurtenissen - in beide gevallen met 14 jarigen - door mekaar haspelt.
Bekijk de link 'ns.
Ik verwar ze niet hoor.

Men probeert hier het harde optreden tegenover de 14-jarigen waar in het dit topic over gaat (en die zich perfect normaal gedroegen) te vergoelijken door aan te tonen dat sommige 14-jarigen echt krapuul zijn.

Ik wil daar niet in meegaan.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 18 februari 2021 om 09:28.
Oud 18 februari 2021, 09:31   #248
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar als er nu beslist is dat dat niet kan/mag, dan hebben ze zich daar ook aan te houden, of de "gevolgen" te dragen.
Oud 18 februari 2021, 09:36   #249
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Maar als er nu beslist is dat dat niet kan/mag, dan hebben ze zich daar ook aan te houden, of de "gevolgen" te dragen.
Neen, want die beslissing is inherent fout. De enige correcte gedraging is zich daartegen verzetten.
Oud 18 februari 2021, 09:38   #250
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, want die beslissing is inherent fout. De enige correcte gedraging is zich daartegen verzetten.
Maar dat ga jij niet beslissen...maar uw afgevaardigden in de regering.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 18 februari 2021 om 09:38.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2021, 09:41   #251
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan komen we weer bij het Befehl ist Befehl argument hé.

Wanneer vrijheden op disproportionele wijze worden ingeperkt, is burgerlijke ongehoorzaamheid uw ethische plicht.

Zie het als een vorm van staken, maar dan over een ander onderwerp dan arbeidsrelaties.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 18 februari 2021 om 09:42.
Oud 18 februari 2021, 09:44   #252
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wanneer vrijheden op disproportionele wijze worden ingeperkt, is burgerlijke ongehoorzaamheid uw ethische plicht.

Zie het als een vorm van staken, maar dan over een ander onderwerp dan arbeidsrelaties.
Wat heb jij al gedaan?
Oud 18 februari 2021, 09:45   #253
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat deden die kinderen verkeerd?
Het gaat hier om klasgenoten, die 8 uur per dag 5 dagen van de week in dezelfde klas zitten.
Ze gingen niet naar hun grootouders, ze gingen niet naar hun tantes, ze trokken niet op met neven of nichten.
Nee, ze zaten enkel waren met andere op een andere plaats en een ander uur dan waar de politici, virologen en corona-panikeurs willen.
Daarnaast zijn ze op een veel brutalere manier behandeld geworden dan meerderjarigen die net hetzelfde doen.
Gisteren nog gezien. twee bejaarde koppels die met hun mobiel-home naar Nederland wilde rijden.
Ze werden tegengehouden, kregen elk 250€ boete en mochten daarna gewoon naar huis.
Dat naar huis rijden deden ze niet, ze zijn gewoon langst een sluipweg naar Nederland gereden.
Oud 18 februari 2021, 09:47   #254
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat heb jij al gedaan?
Zo veel als mogelijk de regels genegeerd. Mij niets aangetrokken van dingen als "één knuffelcontact" en dergelijke.

Een overheid hoort zich niet op algemene wijze te mengen met wie we thuis afspreken.

Van de avondklok trek ik me ook niets aan. Wegens de sluiting van de horeca zijn er natuurlijk weinig dingen te doen na 12u.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 18 februari 2021 om 09:48.
Oud 18 februari 2021, 09:48   #255
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik denk dat we hier jammer genoeg aan het opschuiven zijn in het 'welles-nietes' gedoe en dat de focus uit het openingstopic nochtans was dat politie op orders van een magistraat kinderen in de cel stopten. En dat het saucissenvolk dat graag reageert op HLN.BE daarvoor zat te cheeren.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2021, 09:49   #256
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik verwar ze niet hoor.

Men probeert hier het harde optreden tegenover de 14-jarigen waar in het dit topic over gaat (en die zich perfect normaal gedroegen) te vergoelijken door aan te tonen dat sommige 14-jarigen echt krapuul zijn.

Ik wil daar niet in meegaan.
Ik wil u daar wel in volgen.
Dat zou dan toch wel leep zijn van betr poster.
Soit.
Oud 18 februari 2021, 09:50   #257
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn zoveel beslissingen waarin ik me allesbehalve kan vinden.

Ik zwem graag in mijn blootje....Ik gebruik eigenlijk liever cannabis dan Alcohol...Ik rijd graag sneller dan 120....en nog een paar 100 dingen die ik liever anders zou zien.

Maar me daartegen verzetten zal me alleen maar problemen en boetes opbrengen. Het enige dat je kan doen is een wet aanvechten.

Hetgeen jij voorstelt is een vorm van anarchisme.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 februari 2021 om 09:56.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2021, 09:51   #258
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zit geen meerderheid aan Vlaamse verkozen afgevaardigden in de regering.
De meerderheid van de federale regering heeft zelfs nooit op een kieslijst gestaan in Vlaanderen.
De kiezers van het VB en de PVDA hun afgevaardigden mochten zelfs niet eens meedoen aan de regeringsgespreken en vorming.

De Vlamingen hebben gewoon een regering gekregen die hun door de strot is gejaagd en waarvoor de meerderheid aan Vlamingen niet hebben gekozen.
Oud 18 februari 2021, 09:51   #259
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik denk dat we hier jammer genoeg aan het opschuiven zijn in het 'welles-nietes' gedoe en dat de focus uit het openingstopic nochtans was dat politie op orders van een magistraat kinderen in de cel stopten. En dat het saucissenvolk dat graag reageert op HLN.BE daarvoor zat te cheeren.
Het opzet van deze discussie was dan ook niet echt om over de aanvaardbaarheid van de maatregelen zelf te gaan discussiëren (hoewel het daar is op uitgedraaid). Dat is al in tal van andere topics gebeurd.

Het ging mij inderdaad hoofdzakelijk over het feit dat tal van mensen blijkbaar zitten te juichen dat er zo drastisch wordt gereageerd op iets wat eigenlijk een klein akkefietje was. Dat is wat echt zorgwekkend is.
Oud 18 februari 2021, 09:52   #260
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Er zijn zoveel beslissingen waarin ik me allesbehalve kan vinden.

Maar me daartegen verzetten zal me alleen maar problemen en boetes opbrengen. Het enige dat je kan doen is een wet aanvechten.

Hetgeen jij voorstelt is een vorm van anarchisme.
Opgelet, ik roep niet op om u te verzetten tegen elke beslissing waar u het niet mee eens bent hé.

Wat nu gebeurt is echter totaal uniek. Nog nooit eerder heeft een overheid zo'n vanzelfsprekende dingen als gewoon gezellig thuis met enkele vrienden of familieleden verboden.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 18 februari 2021 om 09:53.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be