![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gisteren in De Zondag de resultaten van een grootschalige enquête onder ouders met schoolkinderen. 88% is tevreden over de aanpak van corona in onderwijs.
https://www.dezondag.be/stemouders/ Daar sta je dan met je stelling dat dat beleid door de publieke opinie zou afgestraft worden. Buiten de groep die kinderen heeft heb je uiteraard wel de extreme groep die kinderen wil opsluiten. Maar die groep zal relatief klein zijn.
Think I forgot how to be happy. Something I'm not but something I can be. Something I wait for. Something I'm made for. Laatst gewijzigd door dalibor : 15 februari 2021 om 14:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1203 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop het ,maar betwijfel het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een globaal resultaat van de N-VA in een peiling zegt dus weinig over wat mensen van het onderwijsbeleid vinden. Een enquête over het onderwijsbeleid des te meer.
![]() |
![]() |
#1206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wel, ik zou zeggen: als de N-VA boven de kiesdrempel blijft, is dat omdat Weyts de scholen niet gesloten heeft. Zoniet zou de N-VA waarschijnlijk nog geen 8% halen. Nu gij weer ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar als de N-VA terug stijgt is het wel wegens Ben en zijn open school politiek. ![]() Wel een beetje doorzichtig volgens mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja, je zal daar evenveel moeite mee hebben als met een exploderend plateau. Laatst gewijzigd door patrickve : 15 februari 2021 om 15:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1210 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1212 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk dat er meer besmettingen zijn als de scholen open zijn maar niet dat er meer besmettingen zijn IN de scholen.
Ik denk dat het meer te maken heeft met hoe mensen leven als hun kinderen naar school gaan. Zelf gezien: Plots is er opvang nodig want er is iemand positief getest op school: Beide ouders werken dus sturen ze ze maar naar de grootouders. Veel meer intergenerationele contacten dus. Dat soort dingen. En van hot naar her rijden. Als mensen niet buiten moeten komen dan blijven ze ook voor andere dingen vaak binnen. Het ding van " Aangezien ge nu toch onze kleine naar 't school doet, kunt ge ook ineens nog is langs de supermarkt, langs zus en langs zo.... enz" ... Nog een mening: te veel virologen en te weinig gedragspsychologen. Da's allemaal kei interessant dat een viroloog weet hoe besmettingen gebeuren, maar we leven in een maatschappij en we moeten dus ook naar het sociologisch aspect kijken. Tenslotte zijn wij het die het virus verspreiden en niet het virus zelf.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Als de scholen gesloten zijn,dalen de besmettingen." Dat is wat we nu zien,maar ik verwacht terug stijgende cijfers begin maart nadat de scholen terug een tijdje open zijn geweest.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, wat hij zegt is dat het idiote gemaatregel in scholen contraproductief is. Dat men zieke kinderen gewoon naar school moet laten gaan, en daar eventueel wat kameraadjes besmetten, eerder dan iedereen naar huis te sturen en ze dus bij oma te parkeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1215 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1216 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je kan er eigenlijk gewoon je klok op gelijk zetten. Dus als komende week/weken de cijfers stijgen dan is dat nog maar weer eens een indirect bewijs. Het zoveelste...
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Over een week kennen we het effect van de kappers. Zal dan al aan de scholen liggen zeker ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een cijfer daalt (en het heeft geen belang dat het steeg de dag daarvoor en in het bovenstaande argument past) en scholen werden gesloten, examens werden afgenomen of wat dan ook in de 2 of 3 weken ervoor, of in de 2 of 3 weken erna, dan is dat een bewijs dat het sluiten van scholen dat cijfer doet dalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1219 |
Europees Commissaris
|
![]() U bedoelt het effect van "Het einde van de krokusvakantie".
![]() |
![]() |
![]() |
#1220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat baten kaars en bril... |
|
![]() |
![]() |