![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
Bekijk resultaten enquête: Is een pandemiewet noodzakelijk, relevant, opportuun ... | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
12 | 25,53% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
29 | 61,70% |
Ik weet het niet ... |
![]() ![]() ![]() |
6 | 12,77% |
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 23 februari 2021 om 10:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() Behalve die maskers in essentie wel denk ik. Verder is het wel degelijk zo dat er verschillen zijn tussen Zweden en België, ook zonder mee te stappen in de wijze waarop het 'succes' van Zweden wordt geminimaliseerd of ontkend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De N-VA-fractie legt dinsdag een eigen voorstel van pandemiewet neer in de Kamer.
De Vlaams-nationalisten willen vooral vermijden dat het parlement in een pandemie wordt uitgesloten van de besluitvorming, klinkt het. Omdat dergelijke maatregelen meestal dringend zijn, moet het parlement er in het N-VA-voorstel binnen de zeven dagen over stemmen. ‘Ons voorstel koppelt snelheid van optreden aan deugdelijke democratische besluitvorming’, dixit De Roover. Bron dS https://www.standaard.be/cnt/dmf20210223_93798883 De eerste vraag die ik mij stel is wat de meerwaarde kan zijn van een wet tegenover een MB. Minder tegenstand van de RvS ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met andere woorden, wanneer het eindbilan is opgesteld van wat er gedaan werd, wat de schade is, en wanneer de hysterie voorbij is. Binnen 10 - 15 jaar op zijn vroegste dus. In de veronderstelling dat we ooit nog uit dit zotte regime geraken wat alles behalve zeker is. Maar in de bijzonder optimistische veronderstelling dat we in enkele jaren dat gemaatregel achter ons kunnen laten, wanneer de virologen hun almacht is weggenomen en wanneer we de wonden gaan lekken van de gigantische economische crisis, wanneer men open begint te staan voor een wat meer objectieve analyse van de waanzin, en wanneer de gigantische brokken die gemaakt werden bij de jeugd hen het onderwijs duidelijk zijn geworden, dan zal men pas een "pandemie wet" mogen opstellen. Kijk, het kan zijn dat ik mis ben, en dat we volgend jaar een gigantische economische boom kennen, dat het dipje in het onderwijs is weggewerkt, en dat iedereen achteraf uiteindelijk blij en tevreden is van hoe het allemaal gegaan is. Ja, dan is een pandemie wet die dit gemakkelijker maakt aangewezen, natuurlijk, om idioten zoals ik de mond te snoeren zodat de goede overheid krachtdadig kan optreden. Maar als het er een beetje zwarter uit ziet dan moeten we eens bezinnen over wat er uitgestoken werd he. Laatst gewijzigd door patrickve : 23 februari 2021 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hier was een regel, met max 4 aan een tafel, in zweden 8 dacht ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belangrijke nuance, inderdaad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, dat zeg ik toch ook. Al moet je flexibel zijn he. Als er echt een steile piek is, kan je ook de horeca beperken tot terrassen. Zweden is zelf ook flexibel zijn zijn aanpak.
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 23 februari 2021 om 18:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Zweden heeft gewoon gerekend op het verstand van zijn bevolking.
Belgie heeft willen micromanagen, en probeert dat trouwens nog altijd. We zien het resultaat van onze overdaad aan politici die zich allemaal willen profileren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, dat is niet geheel zo. Als je de bevolking volledig laat doen, zijn er wél fuiven en hangt men wél samen aan de toog. Mij lijkt het niet zinnig om het beleid te bekritiseren vanuit zelfbedachte 'feiten'.
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 23 februari 2021 om 18:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Europees Commissaris
|
![]() Als men dat vanaf maart (of zelfs nog wat later) had toegestaan in binnenruimten, had dat wel degelijk tot de overbelasting van de ziekenhuizen kunnen leiden.
Verder zie ik fuifgedrag vooral als regressief, maar dat is nu het onderwerp niet. Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 23 februari 2021 om 18:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb je nu nog altijd niet begrepen dat bijna niets van wat de overheid u heeft wijsgemaakt waar was of is? Dat bijna niets van wat ze ons heeft opgelegd enige positieve impact heeft gehad. Je zou denken dat een simpele blik voorbij de grens voldoende zou moeten zijn om dat te beseffen. Maar blijkbaar zijn er dus nog altijd mensen die dat niet kunnen. Mensen die nog altijd geloven dat de belgie het met al zijn waanzin en willekeur goed gedaan heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men U zegt: fuiven en dood gaan, of niet fuiven ? En men kiest "fuiven en dood gaan", en ze fuiven en ze gaan dood, dan is dat toch perfect ? Laatst gewijzigd door patrickve : 23 februari 2021 om 19:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() En wie haalt er nu zelfbedachte 'feiten' bij?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gezamenlijk feesten is iets van alle tijden en regio's hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben de staat nodig die als een strenge vader kiest wat goed en slecht voor ons is. |
|
![]() |
![]() |