Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2021, 01:38   #501
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Hoe ver het allemaal gaat ...

Het meisje droeg een gedicht voor tijdens de eedaflegging van 'Sleepy Joe'.

Rel rond Nederlandse vertaling van gedichten Amanda Gorman: “Een witte vertaler: onbegrijpelijk”

Intussen:

Nauwelijks in functie of de nieuwe Amerikaanse president Joe Biden activeert zijn oorlogsmachinerie
Oud 28 februari 2021, 04:30   #502
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Als je daarnaast dit artikel legt krijg je een hele andere indruk van wat de "Equality Act" pretendeert te doen.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 09:10   #503
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Als je daarnaast dit artikel legt krijg je een hele andere indruk van wat de "Equality Act" pretendeert te doen.
Cookie Consent and Choices die site.

Citaat:
Het Huis van Afgevaardigden heeft donderdag gestemd voor de Equality Act, een wetsvoorstel dat discriminatie van mensen op grond van seksuele geaardheid en genderidentiteit verbiedt. Het zou ook de gebieden waarop deze discriminatiebescherming van toepassing is, aanzienlijk uitbreiden.

President Biden heeft tijdens de campagne gezegd dat deze wet een van zijn belangrijkste wetgevingsprioriteiten zou zijn tijdens de eerste 100 dagen van zijn presidentschap. De stemming in het Huis verliep grotendeels volgens de partijlijnen en werd gesteund door alle Democraten en slechts drie Republikeinen. Het wetsvoorstel gaat nu naar de Senaat, waar het lot ervan onduidelijk is.

Toen de Democraten in het Huis het wetsvoorstel vorige week indienden, herhaalde Biden zijn steun in een verklaring: "Ik dring er bij het Congres op aan om deze historische wetgeving snel aan te nemen," schreef hij. "Ieder mens moet met waardigheid en respect worden behandeld, en dit wetsvoorstel is een belangrijke stap om ervoor te zorgen dat Amerika zich houdt aan onze fundamentele waarden van gelijkheid en vrijheid voor iedereen.

Maar het is ook controversieel - terwijl de Equality Act brede steun geniet onder de Democraten, zijn veel Republikeinen ertegen, uit angst dat het inbreuk zou maken op religieuze bezwaren.

Hier is een kort overzicht van wat het wetsvoorstel zou doen, en welke kans het heeft om wet te worden.
Oprotten Biden?

Laatst gewijzigd door Universalia : 28 februari 2021 om 09:11.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 22:36   #504
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Cookie Consent and Choices die site.

Oprotten Biden?
Het wordt goedgekeurd in de Senaat.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2021, 14:17   #505
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Je bent niet alleen reuze grappig. Je bent ook heel flink. En ik vermoed ook heel correct. En oud.
Je kan dus niet verder dan een paar vage insinuaties met sarcasme als follow up.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2021, 14:30   #506
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb een sterk vermoeden maar hard maken kan ik het niet.

Voor mezelf noem ik hem Joe Pillpocket. Pillpocket is een soort kneedbaar snoepje dat je gebruikt als je je huisdier een pil moet geven maar je verwacht tegenstand. De pillpocket doet het huisdier dan niets vermoedend de pil binnenslikken.

Joe is de pillpocket en Kamala is de pil.
joe is een uitgedroogde caramel van enkele carnavals geleden
Oud 1 maart 2021, 15:33   #507
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
joe is een uitgedroogde caramel van enkele carnavals geleden
Een harde maar pittige plakker?

Laatst gewijzigd door parcifal : 1 maart 2021 om 15:33.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2021, 17:41   #508
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Voor mezelf noem ik hem Joe Pillpocket. Pillpocket is een soort kneedbaar snoepje dat je gebruikt als je je huisdier een pil moet geven maar je verwacht tegenstand. De pillpocket doet het huisdier dan niets vermoedend de pil binnenslikken.

Kamala een goede pil die het beter doet dan Joe ?
Oud 1 maart 2021, 17:41   #509
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Oud 1 maart 2021, 17:49   #510
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Elio bedoelt eigenlijk dat de bevolking tijdens de verkiezingen Joe Biden als presidentskandidaat krijgen voorgeschoteld om uiteindelijk Kamala Harris als president te krijgen.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2021, 18:22   #511
Gerard R.
Lokaal Raadslid

Standaard

Het beleid daar begint in ieder geval nu iets serieus te krijgen ipv. die voortdurende onzinnige, ultiem nogal dodelijke media-feesttent van die vorige rakker. Ja, ik ga die naam niet meer schrijven hoor.
Gerard R. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2021, 20:29   #512
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Je kan dus niet verder dan een paar vage insinuaties met sarcasme als follow up.
Neen, aangezien u ook niet echt uitnodigde tot debat. Gewoon een stomme ":ik ga mijn popcorn eens boven halen en amuseer me dan eens met samenzweringstheorieen".

Dan zeg ik ook dat je de pot op kan he.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2021, 20:31   #513
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat is koffiedik kijken. Maar de partijleiding heeft liever dit profiel gezien (vrouw en kleurling) voor de presidentsverkiezing. Ze hebben het nog gedaan met een blanke oude vent omdat ze vreesden dat de kiezer er nog niet rijp voor was. Een tweede Hillary-debacle wilden ze vermijden.
Oud 1 maart 2021, 21:50   #514
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is koffiedik kijken. Maar de partijleiding heeft liever dit profiel gezien (vrouw en kleurling) voor de presidentsverkiezing. Ze hebben het nog gedaan met een blanke oude vent omdat ze vreesden dat de kiezer er nog niet rijp voor was. Een tweede Hillary-debacle wilden ze vermijden.
Je moet daar nu éénmaal pragmatisch in zijn. Pete Butigeig (man wat een naam!) kan best wel een zeer valabal man zijn, het feit dat hij homo is, maakt hem voor vele Amerikaanse kiezers onaanvaardbaar, dan duid je maar een andere kandidaat aan voor je partij hé.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2021, 22:05   #515
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Je moet daar nu éénmaal pragmatisch in zijn. Pete Butigeig (man wat een naam!) kan best wel een zeer valabal man zijn, het feit dat hij homo is, maakt hem voor vele Amerikaanse kiezers onaanvaardbaar, dan duid je maar een andere kandidaat aan voor je partij hé.
Ik had nog altijd liever Sanders gezien maar voor veel Amerikanen (Dems inbegrepen) is hij een soort Noord-Koreaans geheim agent. Als de Reps Trump kunnen laten vallen en keizen voor een valabele kandidaat met ervaring en gematigd van toon dan vind ik dat ze de kaart van Nikki Haley moeten durven trekken. Anders Kasich. Een opportunist, dat wel. Maar ook iemand met connecties buiten de partijgrenzen. Amerika heeft minder polarisatie nodig, niet meer.

Mocht blijken dat Joe enkel diende voor de schone schijn en Kamala de feitelijke kandidaat was dan vind ik dat wel ergens kiezersbedrog.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 1 maart 2021 om 22:08.
Oud 1 maart 2021, 22:08   #516
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Ik had nog altijd liever Sanders gezien maar voor veel Amerikanen (Dems inbegrepen) is hij een soort Noord-Koreaans geheim agent. Als de Reps Trump kunnen laten vallen en keizen voor een valabele kandidaat met ervaring en gematigd van toon dan vind ik dat ze de kaart van Nikki Haley moeten durven trekken. Anders Kasich. Een opportunist, dat wel. Maar ook iemand met connecties buiten de partijgrenzen. Amerika heeft minder polarisatie nodig, niet meer.
Zit "verzoenen" wel in het DNA van de Republikeinen? Er was hier onlangs op canvas een vierdelige docu over president Reagan. Tjonge, wat een schurk
Oud 1 maart 2021, 22:11   #517
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Zit "verzoenen" wel in het DNA van de Republikeinen? Er was hier onlangs op canvas een vierdelige docu over president Reagan. Tjonge, wat een schurk
Reagan kon het zich toen veroorloven gelet op het debacle van Jimmy Carter in tijdens de gijzelingsaffaire. Let wel, ik vond eigenlijk niet dat Carter het slecht aanpakte maar de perceptie werd wel zo gecreeerd.

Wie een beetje zin voor verantwoordelijkheid heeft gaat de polarisering niet nog verder laten toenemen. But it takes two to tango. En de Reps werkten daarvoor wel goed mee met de Dems inzake de impeachment van Nixon.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 1 maart 2021 om 22:12.
Oud 1 maart 2021, 22:21   #518
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Reagan kon het zich toen veroorloven gelet op het debacle van Jimmy Carter in tijdens de gijzelingsaffaire. Let wel, ik vond eigenlijk niet dat Carter het slecht aanpakte maar de perceptie werd wel zo gecreeerd.

Wie een beetje zin voor verantwoordelijkheid heeft gaat de polarisering niet nog verder laten toenemen. But it takes two to tango. En de Reps werkten daarvoor wel goed mee met de Dems inzake de impeachment van Nixon.
De tijden zijn veranderd, mij lijkt het aanzetten tot kiesfraude ("find me 12 000 votes") vele malen erger dan een afluisteraffaire in de doofpot te proberen steken, maar blijkbaar denken de meeste Republikeinen van vandaag daar anders over.
Oud 1 maart 2021, 23:03   #519
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
De tijden zijn veranderd, mij lijkt het aanzetten tot kiesfraude ("find me 12 000 votes") vele malen erger dan een afluisteraffaire in de doofpot te proberen steken, maar blijkbaar denken de meeste Republikeinen van vandaag daar anders over.
Er word de Reps mss veel vergeven maar dat komt dan ook door het 2-partijensysteem. Beeld je eens in dat er in Belgie enkel de PS en N-VA zou bestaan. Als de N-VA betrapt zou worden op bedenkelijke praktijken dan gaan die kiezers niet noodzakelijk PS stemmen he.
Oud 1 maart 2021, 23:34   #520
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet rijp ?
Wel rijp voor Obama en bijna voor Hillary Clinton ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be