Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2021, 13:01   #201
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ten eerste voeren niet alle landen hetzelfde beleid. Dat is wat de Pravda U wijsmaakt. Heb je al veel gehoord van recent gelockdown in India bijvoorbeeld ? Na hun catastrofale lockdown in de eerste piek hebben ze daar bijgeleerd, en met behandelingen begonnen, he.
...
Dat ik daar nog niet aan gedacht had, om India als Grote Voorbeeld te nemen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2021, 13:05   #202
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Te weinig seks kan wel voor problemen zorgen.

Sommige karaktereigenschappen die vroeger niet zo opvielen, kunnen veel scherper tot uiting komen en zelfs leiden tot persoonlijkheidsstoornissen - grenzend aan paranoïde of schizofreen gedrag, bijvoorbeeld als iemand meegaat in allerlei samenzweringstheorieën.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 4 maart 2021, 13:07   #203
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het ondermijnt tenminste uw bewering dat alle landen onze idiote politiek volgen he. India, dat is meer dan Europa en de USA en Canada samen qua bevolking. Je zat er dus ver naast, dat ik "alleen" ben. Maar er wordt daar door onze Pravda natuurlijk niet over gepraat.

Ik zie niet goed in waarom het belachelijk is om India te volgen, maar dat het normaal is om China na te apen.

India heeft eerst gedaan wat de WHO hen zegde. Maar toen bleek dat het voor een gigantische ramp ging zorgen, hun opbloeiende economie omzeep helpen, en enorm veel mensen laten sterven van honger, hebben ze die waanzin, in tegenstelling tot ons, laten varen.

Ze hebben hun eigen vaccins ontwikkeld, maar vooral, ze hebben toegespitst op VERZORGEN. Wat een gek idee, he, om proberen mensen te verzorgen als er een epidemie is in plaats van de overgrote meerderheid van gezonden op te sluiten.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 maart 2021 om 13:17.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2021, 13:08   #204
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ondermijnt tenminste uw bewering dat alle landen onze idiote politiek volgen he. India, dat is meer dan Europa en de USA en Canada samen qua bevolking. Je zat er dus ver naast, dat ik "alleen" ben. Maar er wordt daar door onze Pravda natuurlijk niet over gepraat.

Ik zie niet goed in waarom het belachelijk is om India te volgen, maar dat het normaal is om China na te apen.

India heeft eerst gedaan wat de WHO hen zegde. Maar toen bleek dat het voor een gigantische ramp ging zorgen, hun opbloeiende economie omzeep helpen, en enorm veel mensen laten sterven van honger, hebben ze die waanzin, in tegenstelling tot ons, laten varen.

Ze hebben hun eigen vaccins ontwikkeld, maar vooral, ze hebben toegespitst op VERZORGEN. Wat een gek idee, he, om proberen mensen te verzorgen als er een epidemie is in plaats van de overgrote meerderheid van gezonden op te sluiten.
Hoezo, China na apen?

China heeft het gewoon laten waaien. Dat is de enige realistische verklaring.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2021, 13:16   #205
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Da's normaal, want ge hebt er zelfs niet aan gedacht om hierop te reageren:

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=192

Durft ge ?
Oud 4 maart 2021, 13:17   #206
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hoezo, China na apen?

China heeft het gewoon laten waaien. Dat is de enige realistische verklaring.
Ja, China's propaganda na-apen. Er met uw twee lompe voeten in trappen.

Wat wij doen is wat China officieel heeft gedaan, iets dat zelfs nog nooit OPGEKOMEN WAS bij onze westerse denktanks.
Oud 4 maart 2021, 13:43   #207
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, China's propaganda na-apen. Er met uw twee lompe voeten in trappen.

Wat wij doen is wat China officieel heeft gedaan, iets dat zelfs nog nooit OPGEKOMEN WAS bij onze westerse denktanks.
Dus u denkt, als ik mij niet vergis, dat, moest dit virus niet in China zijn ontstaan, maar bijvoorbeeld Zweden of Brazilië, dat dit nooit zijn vaart had gelopen?

Doet mij inderdaad wel wat terugdenken aan de Ebolacrisis van enkele jaren geleden, die niemand zich nog herinnert omdat het "bijgot" 1 dag in de krant heeft gestaan.
Oud 4 maart 2021, 13:55   #208
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Dus u denkt, als ik mij niet vergis, dat, moest dit virus niet in China zijn ontstaan, maar bijvoorbeeld Zweden of Brazilië, dat dit nooit zijn vaart had gelopen?
Voor zover ik weet zijn algemene lockdowns nooit deel geweest van epidemie plannen in het Westen. Hiermee bedoel ik: mensen verbieden van op straat te komen en zo. Restaurants sluiten en scholen sluiten wel. Grote samenkomsten verbieden ook. Zelfs openbaar vervoer platleggen. Maar nooit mensen opsluiten die a priori gezond zijn.

Als we kijken hoe wij destijds op de Spaanse griep hebben gereageerd, dan was dat 10 keer minder hevig dan wij nu doen voor corona dat bijna 2 ordes van grootte minder erg is. Kijk naar de Aziatische griep van 1957 en zo, niks werd gedaan.

De algemene lockdown met mensen opgesloten bij hen thuis is een PURE CHINESE UITVINDING VAN VORIG JAAR.

Let wel, mensen DIE ZIEK ZIJN in quarantaine plaatsen is al zo oud als de straat, maar ganse bevolkingen voor maanden in hun huizen opsluiten is een Chinese uitvinding.

En onze politici en dokters hebben gezien dat dat passeerde omdat ze paniek hadden gezaaid, en nemen dat nu als "gemakkelijkheidsoplossing".

Had dit in een Westers land ontstaan, dan denk ik dat we er adequater bij de bron op hadden gereageerd. De Chinezen zijn propagandisten maar intern willen ze geen slecht nieuws. Vandaar dat ik er 95% zeker van ben dat het bij hen uitgewoekerd is in najaar 2019, en dat hun lockdowns en zo enkel op het staartje werden toegepast, waar dat natuurlijk bijzonder goed werkt.

Het gegeven dat we gevallen gevonden hebben in Europa die dateren van november en zo, wil zeggen dat het al goed aan het woekeren was ginder. Het gegeven dat Franse journalisten spraken van een 20 keer heviger griep epidemie in Wuhan dan gewoonlijk begin december. Dat dokters die ongerust waren, de mond gesnoerd kregen einde december, wil zeggen dat de ziekenhuizen toen al goed bezig waren.

Er waren geen openbare maatregelen toen. Denk even na hoe het bij ons zou geweest zijn mocht NIEMAND IETS WETEN in de eerste helft van maart, als onze maand maart hun maand december was. En men dus pas einde april een lockdown zou toepassen. Met tussendoor nog het Chinees nieuwjaar waar iedereen zijn familie gaat zien.

Het kan niet anders dan dat het uitgewoekerd was he. Geef corona in een totaal "ongemaatregelde" maatschappij nog anderhalve maand de vrije loop nadat de ziekenhuizen beginnen vol te stromen, en geef nog een groot familiefeest ondertussen, zonder de mensen te waarschuwen en TE BEWEREN TOT MIDDEN JANUARI dat er geen MENS-MENS overdracht is. Denk je echt dat er nog veel volk overblijft om ziek te worden nadien ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 maart 2021 om 14:02.
Oud 5 maart 2021, 12:43   #209
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Er heeft nog iemand naar het nonneke geluisterd: een president naar mijn hart!

https://www.hln.be/buitenland/presid...nken~aed3aacb/

Erra555 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 13:07   #210
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard President Bolsonaro

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht

Die man is niet echt een fan van coronamaatregelen.
Er zijn veel sterfgevallen, maar vindt toch dat er moet gestopt worden met janken en zagen.
tja.

Laatst gewijzigd door Rudy : 5 maart 2021 om 13:08.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 13:16   #211
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Er zijn veel sterfgevallen, maar vindt toch dat er moet gestopt worden met janken en zagen.
tja.
Wat is het probleem?

Mensen moesten toch stoppen met janken en zagen?

En veel sterfgevallen... Een oversterfte van 7% in het Vlaams Gewest. Dat is significant maar nu toch ook niet dramatisch?

https://www.statistiekvlaanderen.be/nl/sterfte
Oud 5 maart 2021, 13:55   #212
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht

Ik vind het grappig dat men in een BELGISCHE krant schrijft over "record aantal doden in Brazilie"

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 maart 2021 om 13:55.
Oud 5 maart 2021, 13:55   #213
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind het grappig dat men in een BELGISCHE krant schrijft over "record aantal doden in Brazilie"
'Ja maar de bevolkingsdichtheid van België...'
Oud 5 maart 2021, 13:55   #214
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
tja.
Er zijn daar VEEL MINDER sterfgevallen dan bij ons.
Oud 5 maart 2021, 15:22   #215
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik had gisteren een nog een Braziliaan aan de lijn. Het is hier erg zei hij. 2000 doden op een dag, een record.
Ik zei, dat valt nog mee , in België was het drie keer zo veel per aantal inwoners.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 15:46   #216
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ik had gisteren een nog een Braziliaan aan de lijn. Het is hier erg zei hij. 2000 doden op een dag, een record.
Ik zei, dat valt nog mee , in België was het drie keer zo veel per aantal inwoners.
Jamaar, jamaar als ge nu al hogere wiskunde moet gebruiken om gelijk te krijgen

Nu, op dit ogenblik is het wel niet waar. Nu heeft Brazilie meer doden per dag dan Belgie... gewoon om correct te blijven.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 maart 2021 om 15:48.
Oud 5 maart 2021, 15:49   #217
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een reden temeer om te stoppen met janken en zagen
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 15:50   #218
edwinp
Banneling

Standaard Breaking News

Het overlegcomité zal hoogstwaarschijnlijk de toegestane bubbels verhogen tot 8 !!!

Altijd hilarisch, mensen die knal achter de feiten aanlopen, was het niet zo droevig
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 15:53   #219
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ondermijnt tenminste uw bewering dat alle landen onze idiote politiek volgen he.
...
Ik heb niet gezegd dat alle landen onze politiek volgen.
Zo ook volgen alle huisartsen de actueel gangbare conclusies van de wetenschap niet. Maar de orde pakt die fantasten wel flink bij hun teelballen.

Oud 5 maart 2021, 15:55   #220
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Da's normaal, want ge hebt er zelfs niet aan gedacht om hierop te reageren:

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=192

Durft ge ?
Neen hoor. Dat durf ik niet. Stel je voor dat de paus het te weten komt.

Ge ziet, ik kan ook zeveren hé.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be