Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2021, 01:02   #21
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik vermoed dat het slachtoffer blank is, vandaar geen prioriteit voor de feministen van dienst.
Ik vermoed ook dat de daders 'licht getint' zijn, vandaar ook géén prioriteit voor feministen.

Mocht het slachtoffer allochtone roots hebben en de daders witmansen zijn, dan zou dat uiteraard wél een prioriteit vormen voor de Dolle Mina's.
2 !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2021, 01:04   #22
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
"Verkrachting wordt bestraft met een gevangenisstraf van vijf tot tien jaar. Bij verzwarende omstandigheden kan de straf oplopen tot twintig of zelfs dertig jaar."

De rechter dient dus geoordeeld te hebben dat het hier NIET om verkrachting gaat. Mevrouw droeg een kort rokje of zo? Fuck.
Ze lokte het dus zelf uit zal de rechter geoordeeld hebben.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2021, 02:06   #23
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Wel opletten dat je niet met teveel mensen in een cirkel gaat zitten in het stadspark ...

Er loopt hier een draad over 'het recht in eigen handen nemen'. Wel, als een een oorzaak wordt gezocht naar het waarom, dan is bovenstaande er alvast één van. Je zou voor minder.

Dat naar de rechters wordt gewezen is m.i. al te makkelijk. Ik ben geen jurist, maar ergens blijf ik van oordeel dat in de eerste plaats een minister van justitie hier een verpletterende verantwoordelijkheid draagt. Een rechter dient zich uiteindelijk te baseren op de wetten die van toepassing zijn. Hij hanteert het als referentiekader; maar kan op zich alsnog oordelen naar zowel geest als letter van de wet. Dat neemt niet weg dat de bestaande wetgeving blijkbaar nog steeds dermate rekbaar is, dat dit soort misdaden alsnog tot vrijspraak kunnen leiden. En dat neem ik een minister van justitie wel degelijk kwalijk.
Een ministrt van justitie is ook gehouden aan de scheiding der machten. Hij kan enkel sanctionerend optreden ten aanzien van de staande magistratuur. Beter is het om via het wetgevend deel vd machten de "interpretatiemogelijkheid" vd zittende magistratuur in te perken. Het kan niet zijn dat je in sommige kantons nogal wat te vrezen hebt en in andere niet.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2021, 02:09   #24
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Een ministrt van justitie is ook gehouden aan de scheiding der machten. Hij kan enkel sanctionerend optreden ten aanzien van de staande magistratuur. Beter is het om via het wetgevend deel vd machten de "interpretatiemogelijkheid" vd zittende magistratuur in te perken. Het kan niet zijn dat je in sommige kantons nogal wat te vrezen hebt en in andere niet.
En wie is er voor verantwoordelijk, dat dit er komt? Wie neemt die taak op zich? Wie neemt de beslissing (of doet het voorstel) om daar werk van te maken?

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2021, 03:41   #25
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
En wie is er voor verantwoordelijk, dat dit er komt? Wie neemt die taak op zich? Wie neemt de beslissing (of doet het voorstel) om daar werk van te maken?
Een of andere fractie in het parlement of een politieke partij die er een thema van wil maken in de hoop kiezers voor zich te winnen.
Oud 4 maart 2021, 03:53   #26
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Een of andere fractie in het parlement of een politieke partij die er een thema van wil maken in de hoop kiezers voor zich te winnen.
Uiteraard ... maar het staat zelfs een minister van justitie vrij om (binnen zijn/haar domein) voorstellen te doen, om dat domein beter te maken. Ik vind het gewoon stuitend dat een minister van justitie, dit soort toestanden maar op zijn beloop laat en telkens weer laat gebeuren zonder op zijn minst een poging te doen dit een halt toe te roepen. Ik kan daar echt niet bij ...

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2021, 08:19   #27
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Uiteraard ... maar het staat zelfs een minister van justitie vrij om (binnen zijn/haar domein) voorstellen te doen, om dat domein beter te maken. Ik vind het gewoon stuitend dat een minister van justitie, dit soort toestanden maar op zijn beloop laat en telkens weer laat gebeuren zonder op zijn minst een poging te doen dit een halt toe te roepen. Ik kan daar echt niet bij ...
De scheiding der machten is nu eenmaal de bluts met de buil nemen. Rechters doen wel vaker uitspraken die wereldvreemd lijken. De onafhankelijkheid vd magistratuur moet gevrijwaard blijven. Maar er mag wel een orgaan zijn die rechters wel eens kan aanspreken zodat ze niet helemaal denken dat ze niet meer op deze planeet leven.
Oud 4 maart 2021, 08:29   #28
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het zijn belachelijk lage straffen.
Ik vind die straffen ook veel te laag.

p.s.

En voor alle duidelijkheid daar ik in sommige teksten las dat er mensen zijn die verschil maken tussen verkrachters van allochtone origine en die van autochtone origine.

Daar kan je maar één ding op reageren dacht ik: ze maakten een zware fout en dienen daar ook zwaar voor gestraft te worden.

Wil het in bepaalde gevallen zeggen dat als een leuk vrouwtje een kort rokje aanheeft je die maar gewoon moet gaan verkrachten?

Dan is er toch iets serieus mis met dat soort van figuren of die hebben teveel duistere sites op het net bekeken.
Oud 4 maart 2021, 08:41   #29
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Om het even van welke origine ze zijn, indien de verkrachting onomstotelijk is bewezen mogen de daders van mij verbouwd worden. Alles der af, plassen door een tuitje.
Oud 4 maart 2021, 10:40   #30
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Om het even van welke origine ze zijn, indien de verkrachting onomstotelijk is bewezen mogen de daders van mij verbouwd worden. Alles der af, plassen door een tuitje.
Dat lijkt mij ook de beste optie maar ...

Vrouw verkracht op toilet, toch geen celstraf

Uit het artikel:

Citaat:
Het Gentse parket bracht de twee voor de strafrechter. Volgens hen was de seks met instemming van de vrouw gebeurd. De rechter beoordeelde de feiten als bijzonder ernstig, maar zag de context als verzachtende omstandigheid. ‘Daaruit blijkt een zekere onbezonnenheid en een verkeerde ingesteldheid, maar niet zozeer een louter criminele ingesteldheid.’
Ze moeten de vrouw wel een schadevergoeding betalen.

Daar ben je vet mee als je er voor de rest van je leven moet met leven.
Oud 4 maart 2021, 10:47   #31
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

Uit het artikel:

Belgisch gerecht en rechtvaardigheid zijn dan ook termen als water en vuur.
Oud 4 maart 2021, 10:49   #32
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Belgisch gerecht en rechtvaardigheid zijn dan ook termen als water en vuur.
Zo is dat inderdaad.
Oud 4 maart 2021, 14:12   #33
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Misschien hadden de daders oprecht berouw.
Oud 4 maart 2021, 14:41   #34
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

Uit het artikel:

Verkrachting uit onbezonnenheid? Wat is dat voor een degoutant concept. Sorry maar als het verkrachting is is het minimum 5 jaar. Is die rechter de wet aan het herschrijven? Misschien zelf een machist of mysogenist uit een ander tijdperk.

Misschien was de verdediging van "Jamaar ze hebben hun misdaad gefilmd. Ze vonden het dus niet zo erg meneer de rechter. En ze hadden wat gedronken en mevrouw ook. Hoe konden ze weten dat NEE NEE is en niet "Verdoof me maar dan kan ik niets meer zeggen? Dan kunnen jullie me groepsverkrachten en er mee gaan stoefen of het internet. Want ik ben toch maar een fucking PROOI." Niet waar meneer de rechter?"

Laatst gewijzigd door Bach : 4 maart 2021 om 14:50.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2021, 14:48   #35
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Misschien hadden de daders oprecht berouw.
En dan? Hebben ze haar 'per ongeluk' verkracht misschien? Bestaat dat legaal concept überhaupt?

Laatst gewijzigd door Bach : 4 maart 2021 om 14:49.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2021, 15:06   #36
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verkrachting uit onbezonnenheid? Wat is dat voor een degoutant concept. Sorry maar als het verkrachting is is het minimum 5 jaar. Is die rechter de wet aan het herschrijven? Misschien zelf een machist of mysogenist uit een ander tijdperk.

Misschien was de verdediging van "Jamaar ze hebben hun misdaad gefilmd. Ze vonden het dus niet zo erg meneer de rechter. En ze hadden wat gedronken en mevrouw ook. Hoe konden ze weten dat NEE NEE is en niet "Verdoof me maar dan kan ik niets meer zeggen? Dan kunnen jullie me groepsverkrachten en er mee gaan stoefen of het internet. Want ik ben toch maar een fucking PROOI." Niet waar meneer de rechter?"
Verkrachting mag gerust levenslang krijgen, vermits de meeste vrouwen er ook een levenslang trauma aan overhouden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2021, 15:24   #37
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:

We moeten gewoon wachten tot het eens de dochter of kleindochter van een magistraat overkomt. Dan komen die ook eens uit hun ivoren toren en onder de mensen.
Oud 4 maart 2021, 15:30   #38
denkimi
Banneling

Standaard

Altijd die hysterie over verkrachting. Met de opkomst van de morning after pil en hiv remmers is verkrachting in niets nog ernstiger dan andere vormen van geweldpleging.

Iemand die zomaar in elkaar geslagen of neergestoken wordt op straat zal daar mogelijk ook een levenslang trauma aan over houden. En in veel gevallen ook levenslang fysiek letsel.

Elke vorm van zinloos geweld moet zwaar gestraft worden.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2021, 15:51   #39
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Altijd die hysterie over verkrachting. Met de opkomst van de morning after pil en hiv remmers is verkrachting in niets nog ernstiger dan andere vormen van geweldpleging.

Iemand die zomaar in elkaar geslagen of neergestoken wordt op straat zal daar mogelijk ook een levenslang trauma aan over houden. En in veel gevallen ook levenslang fysiek letsel.

Elke vorm van zinloos geweld moet zwaar gestraft worden.
Alsof het trauma enkel over een eventuele zwangerschap of aids-besmetting zou gaan. Een vrouw die met geweld gepenetreerd wordt, is imo nog wat anders (vooral psychisch) dan enkele lappen tegen uw bakkes krijgen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 4 maart 2021 om 15:51.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2021, 16:04   #40
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan? Hebben ze haar 'per ongeluk' verkracht misschien? Bestaat dat legaal concept überhaupt?
Tut tut tut, er is al eens een bruine in het nieuws geweest die al slapend iemand verkracht had.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be