Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 maart 2021, 07:57   #21
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In tegendeel, het is de normale manier van doen. En waar eindigt dat ? Waar de verdediging het haalt. Het is een evenwicht tussen gewapende burgers, die elkaar in toom houden.

Ik zie niet in waarom het privilege van zijn willetje op te dringen aan een kleine kliek bullebakken, overheid genoemd, moet toegekend worden.


De artikelen 71, 416 en 417 van het strafrechtboek bepalen zelfs hoe je ongestraft het recht in eigen handen kan en mag nemen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2021, 10:18   #22
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er zijn 17.2 geregisteerde vuurwapens per 100 inwoners in België.
Bogen en werpwapens moeten niet geregisteerd worden.
Zelfs een kind van 10 jaar kan vrij een boog kopen in de winkel.
Ze kunnen het moeilijk verbieden nietwaar, een stok en een stukje kletskoord.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2021, 10:23   #23
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ze kunnen het moeilijk verbieden nietwaar, een stok en een stukje kletskoord.
Zelf een werkend en betrouwbaar vuurwapen maken is ook niet moeilijk.
Zeker niet als je al beschikt over een luchtbuks.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2021, 04:24   #24
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
"Het recht in eigen handen nemen" kan nooit hard genoeg bestraft worden.

Waar eindigt dat immers?

Iemand laat zijn hond loslopen waar het niet mag en iemand anders 'neemt het recht in eigen hand' en steekt die hond dood.
Een tweede persoon ziet iemand een hond doodsteken, 'neemt het recht in eigen hand' en timmert die gast met een tak op zijn hoofd.
Een derde persoon ziet dat iemand met een tak op zijn hoofd geslagen wordt, 'neemt het recht in eigen hand' en schiet de geweldenaar dood.
Een vierde persoon ziet dat iemand een persoon doodschiet, 'neemt het recht in eigen hand' en gooit er een granaat naartoe.
...
Voor alle duidelijkheid: we waren begonnen met een loslopend hondje eh?


En wie bepaalt de straf? Degene die 'het recht in eigen hand neemt'?
Wat als ik dan vind dat die straf buiten alle proportie is en ik daarom ook 'het recht in eigen hand neem' en degene die als eerste 'het recht in eigen hand nam' eens flink onder handen neem?
Dat mag toch eh? Want ik doe niet meer dan 'het recht in eigen hand nemen'.

Zo kan ik ook in't dorp naast het bord "u rijdt te snel" gaan staan en bij iedereen die daadwerkelijk te snel rijdt een steen door de ruit gooien.
Dag mag, want er staan geen flikken te flitsen dus ik 'neem het recht in eigen hand'.
En met die steen ben ik nog een softie want ik kan daar ook gaan staan met een jachtgeweer...

Nee, tenzij we terugwillen naar de rechtspraak ten tijde van de Neanderthalers ben ik absoluut geen voorstander van 'het recht in eigen hand nemen'.

Het eindigt in een escalatie van geweld, willekeur en wetteloosheid.
En laat dat net redenen zijn waarom bepaalde figuren 'het recht in eigen hand' nemen.


Trouwens: uw openingspost is niet meer dan een opsomming en enkele vaststellingen.
Hebt u zelf ook een mening over het onderwerp?
Uw redenering klopt, maar waar eindigt het als via het gerecht alles ongestraft blijft of je hopen kosten moet maken om gerechtigheid, of iets in die zin, te krijgen?
Wat als je na een overval en aangifte bij de politie de raad krijgt geen klacht neer te leggen omdat het dan pas helemaal verkeerd zal aflopen met je omdat ze de daders en hun brutaliteit kennen?
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2021, 15:29   #25
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In tegendeel, het is de normale manier van doen.
Euh, nee. Dat is het niet.



Citaat:
En waar eindigt dat ? Waar de verdediging het haalt.
Ah ja?
Waarom quote je mijn voorbeeld van het loslopende hondje dan niet?
En toont mij eens aan waar in zo'n geval 'de verdediging het haalt'?

Zelfs bij een uitgemaakte zaak is dit geen garantie op 'de verdediging haalt het'.
Een vader van een verkrachtte dochter kan evengoed door de verkrachter overhoop geschoten worden als hij de verkrachter wil gaan doodschieten.

En helemaal pervers wordt het als je weet dat die verkrachter recht in zijn schoenen staat want hij nam immers het recht in eigen hand toen iemand hem overhoop wou schieten.


Citaat:
Het is een evenwicht tussen gewapende burgers, die elkaar in toom houden.
Oke, een beetje zoals in de USA dus (gewapende burgers).
Ja, dat lijkt me echt wel een ideaal streefdoel.

En jij wil ze dan bovendien nog eens het recht geven om 'het recht in eigen handen te nemen'. Dat belooft...

Bovendien lijkt me dat een heerlijke wereld om in te vertoeven. Je wandelt op straat en bij elke stap loop je het risico dat iemand je overhoop schiet omdat hij een vergissing maakte in zijn beoordeling om het recht in eigen handen te nemen.

Daarnaast is het ook nog eens een vrijbrief voor geweld. Iemand die bij mij aan de deur aanbelt kan ik met een gerust hart neerschieten. Een simpele verklaring dat hij mijn dochter bij de keel greep toen die de deur opende volstaat.
Knal! Kogel door de kop. Recht in eigen hand. Volgende!

Citaat:
Ik zie niet in waarom het privilege van zijn willetje op te dringen aan een kleine kliek bullebakken, overheid genoemd, moet toegekend worden.
De wetgevende macht ligt bij het parlement.
Dat wordt door de bevolking gekozen.
Met uw 'kleine kliek bullebakken' verwijst u dus in principe naar u zelf.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2021, 15:39   #26
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Uw redenering klopt, maar waar eindigt het als via het gerecht alles ongestraft blijft of je hopen kosten moet maken om gerechtigheid, of iets in die zin, te krijgen?
Laat ons het er over eens zijn dat dat nogal geen klein beetje overdreven is eh?
"Alles blijft ongestraft"... Ik vraag me af hoe de gevangenissen dan overvol zijn geraakt.

Daarnaast is hetgeen u hier 'ongestraft' noemt vaak een gevolg van ingebouwde mechanismen die bestaan om de onschuldige burger te beschermen.
En daar loopt het vaak spaak. Die regels worden al te graag ge- of misbruikt door (de advocaten van) misdadigers om hen vrij te pleiten.
Ik denk dan aan verjaringstermijnen, ergens een vergeten komma in een PV, een vergeten zinnetje in een aanklacht...

En daar ben ik het 100% mee eens: dat kan beter geregeld worden. Het is immers idioot (maar het gebeurt wel) dat bv een overvaller vrij gepleit wordt om een agent een foutje maakte in de afhandeling van zijn aanhouding.

Maar om dan om die reden te gaan ijveren om de bevolking het recht in eigen hand te laten nemen gaat mij wat ver. Zeker omdat er ook dan totaal geen zekerheid is dat alles wel 'rechtvaardig' gaat afgehandeld worden.

Citaat:
Wat als je na een overval en aangifte bij de politie de raad krijgt geen klacht neer te leggen omdat het dan pas helemaal verkeerd zal aflopen met je omdat ze de daders en hun brutaliteit kennen?
Het is niet omdat de politie je de raad geeft om geen aangifte te doen dat je die raad ook moet volgen eh?

Trouwens: wat als het slachtoffer van de overval het recht in eigen handen zou mogen nemen? Zou hij dan wel, tot de tanden gewapend, naar de overvallers durven trekken?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2021, 15:49   #27
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.163
Standaard

Mag ik aan de voorstanders van 'het recht in eigen hand nemen' dan nog even het volgende vragen:

Wat doen we met rechtbanken als we het recht in eigen hand nemen legaliseren?

Gaan we de hele samenleving enkel baseren op 'recht in eigen hand' of blijven rechtbanken ook nog bestaan?

Wie beslist er trouwens of het wel rechtvaardig was dat iemand het recht in eigen hand nam?

Wat is zelfs 'recht' nog als de burgers er individueel over mogen beslissen?

Als ik een extreem groene jongen was, mag ik dan iemand die een blikje in de kant gooit neerknallen? Als extreem groene jongen vind ik dat immers rechtvaardig. De vervuiler wordt bestraft. Vrij streng ja, maar voor mij kan er op gebied van milieuvervuiling niet streng genoeg gestraft worden.

En over welke rechten hebben we het precies? Enkel strafrecht? Of mag ik mijn buurman ook neerknallen als hij de fiscus opgelicht heeft?

En als ik mijn buurman dan toch neerknal (ook al mag ik het bv niet), wie gaat mij dan straffen?
Kan ik rustig thuis afwachten tot iemand van zijn familie het recht in eigen handen komt nemen of moet ik toch nog naar de rechtbank?
Zou ik straf vinden dat ik in dat geval me toch nog moet gaan verantwoorden voor 'een kleine kliek bullebakken'.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2021, 16:02   #28
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Mag ik aan de voorstanders van 'het recht in eigen hand nemen' dan nog even het volgende vragen:

Wat doen we met rechtbanken als we het recht in eigen hand nemen legaliseren?

Gaan we de hele samenleving enkel baseren op 'recht in eigen hand' of blijven rechtbanken ook nog bestaan?

Wie beslist er trouwens of het wel rechtvaardig was dat iemand het recht in eigen hand nam?

Wat is zelfs 'recht' nog als de burgers er individueel over mogen beslissen?

Als ik een extreem groene jongen was, mag ik dan iemand die een blikje in de kant gooit neerknallen? Als extreem groene jongen vind ik dat immers rechtvaardig. De vervuiler wordt bestraft. Vrij streng ja, maar voor mij kan er op gebied van milieuvervuiling niet streng genoeg gestraft worden.

En over welke rechten hebben we het precies? Enkel strafrecht? Of mag ik mijn buurman ook neerknallen als hij de fiscus opgelicht heeft?

En als ik mijn buurman dan toch neerknal (ook al mag ik het bv niet), wie gaat mij dan straffen?
Kan ik rustig thuis afwachten tot iemand van zijn familie het recht in eigen handen komt nemen of moet ik toch nog naar de rechtbank?
Zou ik straf vinden dat ik in dat geval me toch nog moet gaan verantwoorden voor 'een kleine kliek bullebakken'.
Deadwood 1870's....

Wild wild west....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2021, 17:05   #29
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Mag ik aan de voorstanders van 'het recht in eigen hand nemen' dan nog even het volgende vragen:

Wat doen we met rechtbanken als we het recht in eigen hand nemen legaliseren?

Gaan we de hele samenleving enkel baseren op 'recht in eigen hand' of blijven rechtbanken ook nog bestaan?

Wie beslist er trouwens of het wel rechtvaardig was dat iemand het recht in eigen hand nam?

Wat is zelfs 'recht' nog als de burgers er individueel over mogen beslissen?

Als ik een extreem groene jongen was, mag ik dan iemand die een blikje in de kant gooit neerknallen? Als extreem groene jongen vind ik dat immers rechtvaardig. De vervuiler wordt bestraft. Vrij streng ja, maar voor mij kan er op gebied van milieuvervuiling niet streng genoeg gestraft worden.

En over welke rechten hebben we het precies? Enkel strafrecht? Of mag ik mijn buurman ook neerknallen als hij de fiscus opgelicht heeft?

En als ik mijn buurman dan toch neerknal (ook al mag ik het bv niet), wie gaat mij dan straffen?
Kan ik rustig thuis afwachten tot iemand van zijn familie het recht in eigen handen komt nemen of moet ik toch nog naar de rechtbank?
Zou ik straf vinden dat ik in dat geval me toch nog moet gaan verantwoorden voor 'een kleine kliek bullebakken'.
Het is niet omdat je het recht in eigen handen neemt, dat je daarom vind dat je niet gestraft mag worden hé.
Als mijn kinderen bijvoorbeeld slachtoffer van een Dutroux zouden worden, veronderstel ik nu dat ik wel ga proberen om die persoon onder de grond ga proberen krijgen (je weet dat waarschijnlijk pas echt als het zich stelt).
Ik ga dan in den bak meoten zitten, ja, so what.

Zelfde met drugs, ik reed vroeger de grens over en weer om wiet te gaan halen. Daarom vind ik niet dat als ik gepakt wordt er geen verantwoordelijkheid moet worden genomen.
In dat opzicht doet gij dat ook, het recht in eigen handen nemen.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2021, 18:12   #30
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Het is niet omdat je het recht in eigen handen neemt, dat je daarom vind dat je niet gestraft mag worden hé.
Het is het één of het ander eh?

Als je het recht in eigen handen mag nemen, ga ik er vanuit dat je daar niet voor gestraft kan worden.
Gestraft worden voor iets wat je mag...
Dan wordt het helemaal een rattenest.

Citaat:
Als mijn kinderen bijvoorbeeld slachtoffer van een Dutroux zouden worden, veronderstel ik nu dat ik wel ga proberen om die persoon onder de grond ga proberen krijgen (je weet dat waarschijnlijk pas echt als het zich stelt).
Ik ga dan in den bak meoten zitten, ja, so what.
Inderdaad. Net omdat je het recht niet in eigen handen mag nemen.
En ik zou dat zo graag houden.

Citaat:
Zelfde met drugs, ik reed vroeger de grens over en weer om wiet te gaan halen. Daarom vind ik niet dat als ik gepakt wordt er geen verantwoordelijkheid moet worden genomen.
In dat opzicht doet gij dat ook, het recht in eigen handen nemen.
De wet niet volgen is niet hetzelfde als het recht in eigen handen nemen he?
Door de wet niet te volgen wordt je geconfronteerd met recht(spraak).
En dan wordt ik nog altijd liever gehoord en veroordeeld door een rechter (die zich ook aan regels moet houden) dan dat ik veroordeeld wordt door een medeburger die dan maar zelf moet beslissen wat hij een gepaste straf voor mij zou vinden.

Met over de grens rijden en wiet te gaan halen val ik overigens niemand anders lastig.
Er heeft dus niemand baat bij mij te straffen door het recht in eigen handen te nemen.
En dat zou ik graag zo houden.
Want anders loop ik het risico aan de grens tegengehouden te worden door burgers die vinden dat zij het recht in eigen handen mogen nemen en mij dus mogen neerknallen omdat ik 3 gr wiet op zak heb.

Kortom: ik denk dat we dezelfde mening toegedaan zijn. Ik kan in sommige gevallen begrip opbrengen voor mensen die het recht in eigen handen nemen (geloof me vrij, mijn moeder is ooit vermoord, ik ken het wraakgevoel maar al te goed) maar ik kan het niet goedkeuren.
En aangezien jij stelt dat mensen die het recht in eigen handen nemen nog steeds gestraft moeten worden ben jij dus duidelijk ook van mening dat het recht in eigen handen nemen niet legaal mag worden.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 09:22   #31
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Het is het één of het ander eh?

Als je het recht in eigen handen mag nemen, ga ik er vanuit dat je daar niet voor gestraft kan worden.
Gestraft worden voor iets wat je mag...
Dan wordt het helemaal een rattenest.



Inderdaad. Net omdat je het recht niet in eigen handen mag nemen.
En ik zou dat zo graag houden.


De wet niet volgen is niet hetzelfde als het recht in eigen handen nemen he?
Door de wet niet te volgen wordt je geconfronteerd met recht(spraak).
En dan wordt ik nog altijd liever gehoord en veroordeeld door een rechter (die zich ook aan regels moet houden) dan dat ik veroordeeld wordt door een medeburger die dan maar zelf moet beslissen wat hij een gepaste straf voor mij zou vinden.

Met over de grens rijden en wiet te gaan halen val ik overigens niemand anders lastig.
Er heeft dus niemand baat bij mij te straffen door het recht in eigen handen te nemen.
En dat zou ik graag zo houden.
Want anders loop ik het risico aan de grens tegengehouden te worden door burgers die vinden dat zij het recht in eigen handen mogen nemen en mij dus mogen neerknallen omdat ik 3 gr wiet op zak heb.

Kortom: ik denk dat we dezelfde mening toegedaan zijn. Ik kan in sommige gevallen begrip opbrengen voor mensen die het recht in eigen handen nemen (geloof me vrij, mijn moeder is ooit vermoord, ik ken het wraakgevoel maar al te goed) maar ik kan het niet goedkeuren.
En aangezien jij stelt dat mensen die het recht in eigen handen nemen nog steeds gestraft moeten worden ben jij dus duidelijk ook van mening dat het recht in eigen handen nemen niet legaal mag worden.
Ik reageerde eerder over de draadtitel, over mensen die het recht steeds vaker in eigen handen nemen, niet of dat mag.
Legaal wil ik dat idd niet.

Met het wietgedoe bedoel ik dat ik op die moment ook eigenmachtig optreed.
Ik eigen mezelf het recht toe om de wet niet na te leven.
Hier maakt het me dan eerder geen zak uit of dit mag of niet.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 14:37   #32
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ik reageerde eerder over de draadtitel, over mensen die het recht steeds vaker in eigen handen nemen, niet of dat mag.
Ah zo, ik dacht, aangezien je een post van mij quote, dat het een reactie op mij was...

Citaat:
Legaal wil ik dat idd niet.
Dat dacht ik al.

Citaat:
Met het wietgedoe bedoel ik dat ik op die moment ook eigenmachtig optreed.
Ik eigen mezelf het recht toe om de wet niet na te leven.
Hier maakt het me dan eerder geen zak uit of dit mag of niet.
Dat snap ik.
Maar zoals gezegd zijn dat 2 verschillende dingen.
Je moet eerste de wet overtreden (wiet gaan halen) vooraleer er sprake kan zijn van het recht in eigen handen nemen (iemand eigenhandig straffen).
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 15:54   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Mag ik aan de voorstanders van 'het recht in eigen hand nemen' dan nog even het volgende vragen:

Wat doen we met rechtbanken als we het recht in eigen hand nemen legaliseren?
-=> opdoeken natuurlijk

Citaat:
Gaan we de hele samenleving enkel baseren op 'recht in eigen hand' of blijven rechtbanken ook nog bestaan?
Nee, het Wilde westen. De snelste pistolero wint.

Citaat:
Wie beslist er trouwens of het wel rechtvaardig was dat iemand het recht in eigen hand nam?
Die die dat recht het eerste in eigen handen neemt.

Citaat:
Wat is zelfs 'recht' nog als de burgers er individueel over mogen beslissen?
De winnaar heeft gelijk.

Citaat:
Als ik een extreem groene jongen was, mag ik dan iemand die een blikje in de kant gooit neerknallen?
Ja. Dat is het idee ervan.

Maar als Jefke groene jongens niet graag heeft, knalt hij die groene jongen eerst af.

Citaat:
En over welke rechten hebben we het precies? Enkel strafrecht? Of mag ik mijn buurman ook neerknallen als hij de fiscus opgelicht heeft?
Het natuurlijke recht van de "sterkste". Zoals het hoort.

Citaat:
En als ik mijn buurman dan toch neerknal (ook al mag ik het bv niet), wie gaat mij dan straffen?
Zijn broer.

Citaat:
Kan ik rustig thuis afwachten tot iemand van zijn familie het recht in eigen handen komt nemen of moet ik toch nog naar de rechtbank?
Zie je wel dat je het weet
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 15:55   #34
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Bovendien lijkt me dat een heerlijke wereld om in te vertoeven. Je wandelt op straat en bij elke stap loop je het risico dat iemand je overhoop schiet omdat hij een vergissing maakte in zijn beoordeling om het recht in eigen handen te nemen.
Inderdaad, dat maakt het bestaan pittig.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 15:55   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Deadwood 1870's....

Wild wild west....
Hijg
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 15:56   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Waarom quote je mijn voorbeeld van het loslopende hondje dan niet?
En toont mij eens aan waar in zo'n geval 'de verdediging het haalt'?
Die haalt het niet altijd, dat is juist het punt ! Vae victis he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 18:29   #37
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
-=> opdoeken natuurlijk



Nee, het Wilde westen. De snelste pistolero wint.



Die die dat recht het eerste in eigen handen neemt.



De winnaar heeft gelijk.



Ja. Dat is het idee ervan.

Maar als Jefke groene jongens niet graag heeft, knalt hij die groene jongen eerst af.



Het natuurlijke recht van de "sterkste". Zoals het hoort.



Zijn broer.



Zie je wel dat je het weet
Oke, ofwel ben je er mee aan't lachen (wat uw goed recht is natuurlijk), ofwel ben je serieus maar dan is het mijn goed recht weer om die mening dermate absurd te vinden dat ik er verder geen aandacht aan ga besteden.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 20:28   #38
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Oke, ofwel ben je er mee aan't lachen (wat uw goed recht is natuurlijk), ofwel ben je serieus maar dan is het mijn goed recht weer om die mening dermate absurd te vinden dat ik er verder geen aandacht aan ga besteden.
Heb je dat nooit voor dat je tegelijkertijd serieus bent en aan het lachen ? Dat het serieus zijn, grappig is ? Of dat het grappig zijn, eigenlijk serieus is ?

Ik zie niet echt het probleem om in een totaal gewelddadige wereld te leven. Elke dag is pittig, en je gaat tenminste niet traag en versleten dood, maar in een gevecht. En je hebt het plezier om te doden tot je zelf aan de beurt bent. Dat is gewoon een ander bestaan he, het bestaan dat normaal is in de natuur en normaal geweest is de laatste paar miljard jaar.

Het enige wat je daarvoor nodig hebt is:

1) beseffen dat je ECHT dood zal gaan, en dat het ooit "binnen 5 minuten" zal zijn.

2) dat niet erg vinden, veel minder erg dan onvrij te leven

3) U bevrijden van allerlei "duurzame" waanbeelden en "noodzakelijkheden".

En dan kan je een grote slachtpartij als een leuk festijn bekijken, of je daar nu in omkomt, of het overleeft.

Maar ja, dat is eigenlijk zo eigenaardig vanuit ons huidig totaal absurd wereldje dat het heel grappig is. En ik weet niet of ik echt serieus ben of niet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 maart 2021 om 20:29.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 01:56   #39
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

En wij maar op eieren lopen om niet persoonlijk te worden ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Ik zie niet echt het probleem om in een totaal gewelddadige wereld te leven. Elke dag is pittig, en je gaat tenminste niet traag en versleten dood, maar in een gevecht. En je hebt het plezier om te doden tot je zelf aan de beurt bent. Dat is gewoon een ander bestaan he, het bestaan dat normaal is in de natuur en normaal geweest is de laatste paar miljard jaar.

Het enige wat je daarvoor nodig hebt is:

1) beseffen dat je ECHT dood zal gaan, en dat het ooit "binnen 5 minuten" zal zijn.

2) dat niet erg vinden, veel minder erg dan onvrij te leven

3) U bevrijden van allerlei "duurzame" waanbeelden en "noodzakelijkheden".

En dan kan je een grote slachtpartij als een leuk festijn bekijken, of je daar nu in omkomt, of het overleeft.

Maar ja, dat is eigenlijk zo eigenaardig vanuit ons huidig totaal absurd wereldje dat het heel grappig is. En ik weet niet of ik echt serieus ben of niet.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2021, 13:47   #40
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Heb je dat nooit voor dat je tegelijkertijd serieus bent en aan het lachen ? Dat het serieus zijn, grappig is ? Of dat het grappig zijn, eigenlijk serieus is ?
Dat ken ik maar al te goed. Als grote Bill Hicks-fan weet ik dat de realiteit serieus nemen heel grappig kan zijn.

Citaat:
Ik zie niet echt het probleem om in een totaal gewelddadige wereld te leven.
Jij vindt het dus niet erg om, zonder reden en zonder gevolg voor de dader, op straat neergestoken te worden.
Of dat dat met je naasten gebeurd.
Ik weet niet of je kinderen hebt (het is ook mijn zaak niet) maar wat als je tegen hen zegt dat het je totaal niet interesseert dat ze morgen doodgeschoten worden?

Citaat:
Elke dag is pittig,
En daar is geweld noodzakelijk voor?

Citaat:
en je gaat tenminste niet traag en versleten dood, maar in een gevecht.
Wat is het voordeel van te sterven in een gevecht?

Citaat:
En je hebt het plezier om te doden tot je zelf aan de beurt bent.
Beetje angstwekkend te weten dat er mensen zijn die plezier zouden hebben in het doden van anderen.

Citaat:
Dat is gewoon een ander bestaan he, het bestaan dat normaal is in de natuur en normaal geweest is de laatste paar miljard jaar.
In de natuur is doden voor het plezier echt niet de norm hoor. Er wordt gedood om te overleven. Om voedsel te vergaren, om territorium af te bakenen. Niet om het 'plezier van het doden'.

Citaat:
Het enige wat je daarvoor nodig hebt is:

1) beseffen dat je ECHT dood zal gaan, en dat het ooit "binnen 5 minuten" zal zijn.
Dat besef heb ik maar al te goed en toch kan ik uw gedachtegang niet volgen.

Citaat:
2) dat niet erg vinden, veel minder erg dan onvrij te leven
Dus vrijheid komt voor u met de toestemming om anderen te doden??

Citaat:
3) U bevrijden van allerlei "duurzame" waanbeelden en "noodzakelijkheden".
Ook weer: komt die bevrijding door het doden van anderen? Of door het wachten tot iemand dat met u doet?
Denkt u dat u zichzelf vrijer gaat vinden als je op straat bij elke stap de kans hebt om gedood te worden door iemand die dat gewoon mag?

Citaat:
En dan kan je een grote slachtpartij als een leuk festijn bekijken, of je daar nu in omkomt, of het overleeft.
"Plezier hebben in het doden van anderen", "een slachtpartij als leuk festijn bekijken"...
Ik wil geen rood driehoekje maar ik ben dus van mening dat zulke gedachtegangen gevaarlijk zijn en personen met zulke gedachtegangen hulp nodig hebben.
Ik veronderstel dat u dus ook opkijkt naar moslim-terrorisme en vindt dat die mensen minstens werken aan het voor u na te streven wereldbeeld?

Citaat:
Maar ja, dat is eigenlijk zo eigenaardig vanuit ons huidig totaal absurd wereldje dat het heel grappig is.
U een wereld voorstellen waarin doden voor het plezier de norm is, waarin slachtpartijen als een festijn beschouwd worden is inderdaad zeer absurd maar volgens mij echter totaal niet grappig.

Citaat:
En ik weet niet of ik echt serieus ben of niet.
Misschien daar eerst eens even over nadenken vooraleer je hier in feite niet meer doet dan moordenaars verheerlijken.
Want daar komt uw betoog nu wel degelijk op neer.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 12 maart 2021 om 13:50.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be