Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2021, 11:59   #201
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Tegen dat de laatste bestelde vaccins geleverd zijn is er geen een die nog efficiënt zal zijn.
Inderdaad, hoe meer ze vaccineren, hoe vlugger het virus een omweg zal vinden om je toch te besmetten.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 12:11   #202
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Tegen dat de laatste bestelde vaccins geleverd zijn is er geen een die nog efficiënt zal zijn.
Als er aan het huidige tempo verder ingeënt wordt is 70 % van de Belgische bevolking 2 x geprikt in maart 2024. Houzee!
Oud 5 maart 2021, 14:09   #203
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Er komen meer resistente varianten virussen op de markt omdat er meer mensen worden ingeënt waardoor het virus meer z'n best doet om die te omzeilen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210305_92493005

"Nog hebben de Maastrichtse microbiologen geen idee hoe het virus de oversteek heeft gemaakt, al zijn er wel meldingen bekend uit Aruba en Curaçao. De tien infecties tot dusverre in Limburg zijn niet allemaal aan elkaar gelinkt. In Sittard lijkt wel sprake van een groter cluster. “Je ziet duidelijk dat het virus, in het nauw gedreven door onze vaccins, bezig is om te overleven.” Die nieuwe routes zijn de nieuwe varianten die steeds vaker opduiken."
Het is ongelofelijk dat die grote geleerden de basisleerstof uit hun eigen cursussen aan het herontdekken zijn he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 15:17   #204
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is ongelofelijk dat die grote geleerden de basisleerstof uit hun eigen cursussen aan het herontdekken zijn he
Het is het vaccin zelf dat zorgt dat de mutaties ontstaan. Een gevaccineerde wordt besmet met het standaard virus en spuwt een modificatie uit.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 15:27   #205
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Het is het vaccin zelf dat zorgt dat de mutaties ontstaan. Een gevaccineerde wordt besmet met het standaard virus en spuwt een modificatie uit.
Zelf gevonden?

Laatst gewijzigd door parcifal : 5 maart 2021 om 15:28.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 15:41   #206
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Zelf gevonden?
Oftewel een boek daarover gelezen, dat weet ik niet. Maar 't is wel waar, mutaties ontstaan IN besmetten, NIET bij overdracht tussen mensen.

Als je door immuniteit (of die door vaccinatie komt of door besmetting) die niet totaal is, een besmetting opdoet, dan gaan de virussen in uw lichaam uiteraard een nogal strenge selectiedruk ondergaan richting immuunontwijking, he.

Als je 100% immuun bent, doe je geen besmetting op. Het is alsof je bent zoals een tafel of een boek of zo voor dat virus. Je bestaat niet als gastheer.

Maar als je deels immuun bent, en toch een lichte infectie kan opdoen, dan ben je de ideale incubator voor een resistente versie. Dat gebeurt zelfs in elke zieke, terwijl zijn eigen immuunsysteem aan het uprampen is, behalve dat dat tegen het einde van de ziekte aan is, en hij dan niet veel meer verspreidt.

Aangezien het vaccin echter een heel nauw spectrum heeft, lijkt het mij logisch dat mensen bij wie het vaccin "half" werkt en toch besmet geraken, gemakkelijker een vaccin-resistent virus zullen kweken dan mensen die natuurlijk besmet zijn, waar de immuniteit breder en veranderlijker is. Enfin, die gaan ook resistente versies maken, maar die resistente versie zal niet door *iedereen* zijn immuniteit geraken, vanwege de breedte en de variabiliteit.
Oud 5 maart 2021, 15:51   #207
edwinp
Banneling

Standaard

vaccineren werkt, 0 coronadoden in de rusthuizen momenteel, dat is een indicatie om u tegen te zeggen.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 16:01   #208
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
vaccineren werkt, 0 coronadoden in de rusthuizen momenteel, dat is een indicatie om u tegen te zeggen.
Of iedereen is daar al besmet, toevallig is dat iets wat ze niet gemeten en bijgehouden hebben. Nu is iedereen ingeënt en kan het niet meer nagegaan worden. Bewijzen vernietigen noemt dat ook.
Oud 5 maart 2021, 16:04   #209
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja dat is het hé, maar als je het zegt doen ze alsof het antivaxer bijgeloof is.

Doen alsof je corona kon uitroeien is de grootste leugen dat ze in die crisis hebben rondgestrooid en dat is bij veel mensen blijven plakken, die denken echt dat je zo'n virus kunt uitroeien door een mondmasker en 1,5 meter.
Oud 5 maart 2021, 16:07   #210
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aangezien het vaccin echter een heel nauw spectrum heeft, lijkt het mij logisch dat mensen bij wie het vaccin "half" werkt en toch besmet geraken, gemakkelijker een vaccin-resistent virus zullen kweken dan mensen die natuurlijk besmet zijn, waar de immuniteit breder en veranderlijker is. Enfin, die gaan ook resistente versies maken, maar die resistente versie zal niet door *iedereen* zijn immuniteit geraken, vanwege de breedte en de variabiliteit.
Ik zie niet in waarom gevaccineerden die besmet worden door het virus een minder brede immuniteit zouden ontwikkelen dan niet-gevaccineerden.

Is er bij besmetting dan niet zowiezo een immuuntraining op het volledige virus?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 16:16   #211
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom gevaccineerden die besmet worden door het virus een minder brede immuniteit zouden ontwikkelen dan niet-gevaccineerden.
Omdat die gevaccineerden ENKEL op het S proteine getrained worden, en dan nog het S proteine van 1 enkel virus, namelijk het originele Chinese.

Het punt is dat de gevaccineerde die besmet wordt, nog geen "natuurlijke" immuniteitsrespons heeft opgewekt, maar wel een immuniteit heeft die door het vaccin werd opgewekt. Tijdens de eerste fase van propagatie van het virus gaat dat virus dus een flinke anti-vaccinale selectie ondergaan, omdat alle varianten die door vaccinale immuniteit tegengewerkt worden, minder gaan propageren in zijn lichaam, dan die paar uitvindingen van anti-vaccin varianten, die het lichaam als het ware bijna voor zich hebben. Het zullen dus voornamelijk DIE varianten zijn die hij gaat propageren naar anderen toe.

Een "maagdelijke" die geinfecteerd wordt, heeft aanvankelijk geen preferentie. Die gaat min of meer dezelfde mix en wat willekeurige varianten verspreiden aan anderen.

Uw eigen primaire immuunrespons komt pas in werking na 5 dagen of zo, maar dan is uw besmettelijke periode al grotendeels voorbij.

Besmette gevaccineerden zijn dus echte broedmachines voor anti-vaccin varianten. Gezien de grote uniformiteit in de gevaccineerden, is dat zoals een monocultuur: eens je daar door breekt is dat vaccin niet veel meer waard.

Vandaar dat ik voorstander ben om die vaccins voor te behouden voor enkel maar hen die het meeste risico lopen, tot we in staat zijn om SNEL iedereen te hervaccineren.
Oud 7 maart 2021, 14:57   #212
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
doemdenkers, youtube-virologen, conspiracy-nuts en antivaxers
4 lelijke woorden voor iedereen die niet zoals een schaap in het gareel loopt.
Ik had me er al aan verwacht.

Eigenlijk hoop ik dat 70% van de maatschappij zoals jou zijn. Dan laten ze mij hopelijk met rust.

Een maand of 2 geleden stond er nog een artikel in De Morgen over 1/3 van de artsen die niet gevaccineerd wenst te worden, of zelf de vaccins weigert te injecteren. Enkele maanden later trekken de artsen ineens allemaal aan het zelfde zeil. Geen sprake van externe druk? Mijn collega's zijn bang, weigerden oorspronkelijk het vaccin maar moeten toegeven door psychologische druk (schuldgevoelens, intimidatie met verlies van werk) van werkgevers.

Ik geef niet toe. Ben bereid om mijn werk ervoor op te geven. Ik vind het hallucinant hoeveel mensen in onze samenleving bereid zijn om onder druk een onbekende chemische substantie in hun lichaam te laten spuiten.

Andersdenkenden worden Youtube - viroloog genoemd, maar ik ben nog op zoek naar een artikel dat bewijst dat een gevaccineerde een ander niet kan besmetten. Tot nu toe lijkt eerder het tegendeel waar te zijn. En toch blijven onze media het verhaal van groepsimmuniteit verspreiden.

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 7 maart 2021 om 15:04.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2021, 15:03   #213
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Definieer het begrip "coronadode" aub.
Sterven met covid en sterven door covid is niet hetzelfde.
Oud 7 maart 2021, 15:07   #214
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Absoluut. Het is waarschijnlijk op die manier dat de Z-A varianten ontstaan zijn he, omdat er groepsimmuniteit was, en de enige manier om te overleven voor het virus, was van zich aan te passen. Dat is trouwens de reden waarom infectie ziektes blijven bestaan he. Mochten ze zich niet kunnen onttrekken aan immuniteit, dan zouden ze verdwijnen eens er groepsimmuniteit is.

Nee, maar het verschil is waarschijnlijk wel dat de natuurlijke immuniteit RUIMER is dan die door DEZE vaccins. Deze vaccins zijn toegespitst op dat S proteine, en niks anders. Het is dus gemakkelijker om daarrond weg te evolueren, dan rond ALLE mogelijke epitopen van gans het virus.

Met andere woorden, een virus dat zijn S proteine voldoende aanpast kan HELEMAAL doorheen het vaccin. Terwijl natuurlijke immuniteit veel gevarieerder immuniteit heeft. Men kan dus verwachten dat bij natuurlijke immuniteit de bevolking een gevarieerder immuniteitsbeeld heeft, en men niet GANS de bevolking terug 'maagdelijk' heeft. Sommigen zullen nog cross immuniteit hebben, anderen niet. De epidemische golven zullen minder brutaal zijn.
Ik ben uitgenodigd voor vaccinatie met Astra Zeneca. Ben wettelijk niet verplicht maar word wel op andere manieren onder druk gezet. Wat zou jij doen? Heb nog geen kinderen, maar dat was in de nabije toekomst gepland

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 7 maart 2021 om 15:08.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2021, 17:04   #215
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik ben uitgenodigd voor vaccinatie met Astra Zeneca. Ben wettelijk niet verplicht maar word wel op andere manieren onder druk gezet. Wat zou jij doen? Heb nog geen kinderen, maar dat was in de nabije toekomst gepland
Mijn idee is: 60+: vaccineren, niet twijfelen
30- : (nog) niet vaccineren, niet twijfelen (behalve risico geval).

Daartussen is het moeilijk te zeggen. Die zever over dat steriel worden is dat, hoor: zever. Hoe hoger je in de leeftijdsschaal zit, hoe meer vaccineren nu zinvol is denk ik. Hoe lager, hoe meer het kifkif is, en onder de 30 zou ik het voorlopig niet nemen, je hebt daar niks mee te winnen. Maar het is ook geen drama als je het neemt. Je gaat waarschijnlijk mottiger zijn van het vaccin dan van corona en qua risico is het vergelijkbaar, en in beide gevallen miniem.

Er kunnen andere overwegingen spelen, zoals de verminderde kans om het door te geven.

Dus zelfs al ben je beneden de 30, dan nog is gevaccineerd zijn niet een totale ramp he. Maar het heeft sanitair voor jezelf absoluut geen zin. Het is niet noodzakelijk nefast.

Als je niet zeker bent of je al corona gehad hebt, mag je je verwachten aan een serieuse patat na de tweede injectie. Ik zou denken dat voor jongeren een 1-injectie vaccin zoals Janssens eigenlijk beter is. Hier in Frankrijk geeft men maar 1 injectie meer aan mensen die corona gehad hebben.

Vandaar dat ik zou zeggen: als je wat kan wachten, wacht tot daar meer duidelijkheid over is. Maar nog eens, het is geen drama: je gaat 3 dagen van de slag zijn en nadien is het OK.

edit: mijn kritiek is niet op het individueel nemen van een vaccin. Het is over het dynamische effect dat het gaat hebben als men teveel mensen traag gaat vaccineren: dat is het virus in de richting duwen van vaccin ontwijking, dus OOK voor de kwetsbaren.

Maar die vaccins zijn veilig hoor, op individueel vlak. Maar je bent er wel wat mottig van als je jong bent, gewoon omdat de reactie veel te hevig is. Ik zou denken dat men dat zal aanpassen als ze er meer kijk op hebben. Nu was het een race naar maximale efficientie bij ouderen, maar dat zijn niet noodzakelijk de goeie zaken bij jongeren.

Ge moet gene schrik hebben van die vaccins hoor. Ze zijn redelijk nutteloos voor jongeren, en ge kunt er wat mottig van zijn, maar dat is het ook.

Ik ga mij wel ook eens laten vaccineren, ik ben een stuk ouder. Maar haast heb ik niet.

edit2: ik begin te denken dat waar ik voor vreesde, namelijk een erg gemene reactie als je ondanks vaccinatie toch nog corona opdoet, niet voorvalt, gezien er al veel mensen die het vaccin genomen hebben, ondertussen toch door de Z-A variant moeten besmet zijn, en men ziet geen explosie van zware gevallen.

Het was voor mij de voornaamste reden om terughoudend te zijn ten aanzien van vaccinatie, maar ik begin te denken dat dat risico uiteindelijk niet aanwezig is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 maart 2021 om 17:28.
Oud 7 maart 2021, 17:32   #216
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zou kunnen. De rusthuizen zitten met lege kamers om U tegen te zeggen.

Nergens doden gevonden in die lege kamers.

Je kan het altijd aan de vaccinatiecampagne linken natuurlijk.

De 90 miljoen compensate die ze er al voor gekregen hebben kunnen meespelen.

In 240 Vlaamse rusthuizen staat meer dan een op de tien kamers leeg, in 76 zelfs meer dan een op de vijf. Door de sterfgevallen tijdens de coronacrisis dreigt het probleem alleen maar groter te worden.

Laatst gewijzigd door Mambo : 7 maart 2021 om 17:39.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2021, 17:54   #217
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn idee is: 60+: vaccineren, niet twijfelen
30- : (nog) niet vaccineren, niet twijfelen (behalve risico geval).

Daartussen is het moeilijk te zeggen. Die zever over dat steriel worden is dat, hoor: zever. Hoe hoger je in de leeftijdsschaal zit, hoe meer vaccineren nu zinvol is denk ik. Hoe lager, hoe meer het kifkif is, en onder de 30 zou ik het voorlopig niet nemen, je hebt daar niks mee te winnen. Maar het is ook geen drama als je het neemt. Je gaat waarschijnlijk mottiger zijn van het vaccin dan van corona en qua risico is het vergelijkbaar, en in beide gevallen miniem.

Er kunnen andere overwegingen spelen, zoals de verminderde kans om het door te geven.

Dus zelfs al ben je beneden de 30, dan nog is gevaccineerd zijn niet een totale ramp he. Maar het heeft sanitair voor jezelf absoluut geen zin. Het is niet noodzakelijk nefast.

Als je niet zeker bent of je al corona gehad hebt, mag je je verwachten aan een serieuse patat na de tweede injectie. Ik zou denken dat voor jongeren een 1-injectie vaccin zoals Janssens eigenlijk beter is. Hier in Frankrijk geeft men maar 1 injectie meer aan mensen die corona gehad hebben.

Vandaar dat ik zou zeggen: als je wat kan wachten, wacht tot daar meer duidelijkheid over is. Maar nog eens, het is geen drama: je gaat 3 dagen van de slag zijn en nadien is het OK.

edit: mijn kritiek is niet op het individueel nemen van een vaccin. Het is over het dynamische effect dat het gaat hebben als men teveel mensen traag gaat vaccineren: dat is het virus in de richting duwen van vaccin ontwijking, dus OOK voor de kwetsbaren.

Maar die vaccins zijn veilig hoor, op individueel vlak. Maar je bent er wel wat mottig van als je jong bent, gewoon omdat de reactie veel te hevig is. Ik zou denken dat men dat zal aanpassen als ze er meer kijk op hebben. Nu was het een race naar maximale efficientie bij ouderen, maar dat zijn niet noodzakelijk de goeie zaken bij jongeren.

Ge moet gene schrik hebben van die vaccins hoor. Ze zijn redelijk nutteloos voor jongeren, en ge kunt er wat mottig van zijn, maar dat is het ook.

Ik ga mij wel ook eens laten vaccineren, ik ben een stuk ouder. Maar haast heb ik niet.

edit2: ik begin te denken dat waar ik voor vreesde, namelijk een erg gemene reactie als je ondanks vaccinatie toch nog corona opdoet, niet voorvalt, gezien er al veel mensen die het vaccin genomen hebben, ondertussen toch door de Z-A variant moeten besmet zijn, en men ziet geen explosie van zware gevallen.

Het was voor mij de voornaamste reden om terughoudend te zijn ten aanzien van vaccinatie, maar ik begin te denken dat dat risico uiteindelijk niet aanwezig is.
Ik weet het zo nog niet.
Mijn vrouw haar gehandicapte broer is ook ingeënt en gaat ferm achteruit.
Je verstaat niks meer wat hij zegt.
Hij krijgt zijn eten niet meer naar zijn mond.
Is fel verzwakt.

Volgens mij zal hij niet lang meer leven.

Uiteraard alles kan op toeval berusten.
Oud 7 maart 2021, 18:25   #218
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Inderdaad, hoe meer ze vaccineren, hoe vlugger het virus een omweg zal vinden om je toch te besmetten.
Maar je niet meer doden.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2021, 18:28   #219
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Maar je niet meer doden.
Deze ronde misschien niet, maar volgende reden misschien eens zo meer.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2021, 18:34   #220
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Maar je niet meer doden.
Dat is een open vraag.

Het is niet omdat je tijdens je leven al eens een griep of een griepvaccin hebt gehad dat je niet meer aan griep kan sterven he.

Maar ja, het kan zijn dat op korte termijn een vaccin de hevigheid van de ziekte beperkt. Maar met een IMMUUNZIEKTE is dat eigenlijk niet zo evident.

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 maart 2021 om 18:37.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be