Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 maart 2021, 15:08   #61
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
Wie gaat de Sharia buiten de wet stellen? Onze huidige politici? De EU die alles strikt aan banden legt om de islam zeker niets in de weg te leggen? Alles zit vast en bij iedere bootlading nieuwkomers zijn we dichter bij de nieuwe realiteit.
Als er wetgeving bestaat die bepaalde rechtsverhoudingen anders regelt dan de sharia, dan is de sharia niet van toepassing.

Meer is toch niet nodig, tenzij je show voor de galerij wil.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 16:43   #62
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Als er wetgeving bestaat die bepaalde rechtsverhoudingen anders regelt dan de sharia, dan is de sharia niet van toepassing.

Meer is toch niet nodig, tenzij je show voor de galerij wil.
Maak dat de ganzen wijs. Of liever de moslims.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 01:37   #63
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Als er wetgeving bestaat die bepaalde rechtsverhoudingen anders regelt dan de sharia, dan is de sharia niet van toepassing.

Meer is toch niet nodig, tenzij je show voor de galerij wil.
De diepere insteek van deze discussie is uiteindelijk wel het gegeven dat een wetgeving moet worden toegepast zonder meer; en dat dit niet mag afhangen van wie voor de rechter staat.

Willekeurig voorbeeld: https://www.dagelijksestandaard.nl/2...es-niet-kende/

Citaat:
Een verkrachter in Frankrijk is bij het aanhoren van zijn straf de gevangenisdans gedeeltelijk ontsprongen, omdat hij door de rechter niet in staat werd geacht de “culturele codes” te kennen die in het Westen gangbaar zijn. Zodoende kan een verkrachting hem niet kwalijk worden genomen, en werd hij tot de verbijstering vrijgesproken door de Franse strafrechter.
Al is in het artikel nergens sprake van het installeren van Sharia-wetgeving; de praktijk komt anders wel aardig in de buurt. De redenering van de rechter is bijzonder wereldvreemd, daar iemand wordt geacht de wetten te kennen van het land. Mijn echtgenote kreeg twee jaar geleden een boete in Frankrijk, omdat zij geen reservebril in de wagen had. Wij konden ons niet beroepen op 'ik wist het niet'. We werden geacht dit te weten.

En dan begin ik nog niet (want daar is al zoveel over gezegd/geschreven) de wet met betrekking op onverdoofd slachten.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 06:35   #64
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Ik vraag me af of ze in Saoedi-Arabie ook rekening houden met je culturele codes als je als toerist straalbezopen over straat waggelt en tegen een moskee staat te pissen.

Ik hoop dat die rechter een dochter heeft die ook eens kennis zal maken met iemand die niet zo op de hoogte is van de geplogenheden van de Franse cultuur.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 6 maart 2021 om 06:36.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 11:12   #65
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Toch kunnen homokoppels trouwen voor de kerk. Vroeger kon dat niet. Vroeger zaten er mensen genoeg in de kerk; dus kon de kerk zich die achterlijke opvatting veroorloven.
Maar toen liepen de kerken leeg. En zomaar ineens ... konden ook homokoppels trouwen voor de kerk. We zullen het maar op 'toeval' steken en niet op opportunisme.
Ja zo is het in deze tijd.
Gelovigen mogen geen positie innemen, maar iedereen anders mag zich wel opdringen in de gemeenschap.
Wat voor sjw moet je zijn om de dag van je huwelijk een politiek thema te maken?
Of stel je voor dat evolutionisten een school opstarten en christendom haar Bijbel komt opdringen? Andersom echter geen probleem.

In de RKK staan ze homohuwelijken toe, maar ik denk niet dat ze dit in de protestantse kerken doen. De Bijbel is daar de wet, net zoals voor moslims de sharia de wet is.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 11:19   #66
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ja zo is het in deze tijd.
Gelovigen mogen geen positie innemen, maar iedereen anders mag zich wel opdringen in de gemeenschap.
Wat voor sjw moet je zijn om de dag van je huwelijk een politiek thema te maken?
Of stel je voor dat evolutionisten een school opstarten en christendom haar Bijbel komt opdringen? Andersom echter geen probleem.

In de RKK staan ze homohuwelijken toe, maar ik denk niet dat ze dit in de protestantse kerken doen. De Bijbel is daar de wet, net zoals voor moslims de sharia de wet is.
Uw antwoord is wederom helemaal naast de essentie.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 11:21   #67
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Uw antwoord is wederom helemaal naast de essentie.
Neen, jij bepaalt de essentie niet.
Homohuwelijken zijn enkel via de katholieke kerk toegelaten.
Protestantse kerken die ik ken doen dat niet en laten zich liever vervolgen.
Dus je lult maar wat.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 11:26   #68
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Neen, jij bepaalt de essentie niet.
Homohuwelijken zijn enkel via de katholieke kerk toegelaten.
Protestantse kerken die ik ken doen dat niet en laten zich liever vervolgen.
Dus je lult maar wat.
En waarom homohuwelijken binnen de katholieke kerk zijn toegelaten, heb ik uitgelegd in de post waar je op reageerde met gebruikelijke onzin. Naast de essentie dus.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 11:29   #69
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
En waarom homohuwelijken binnen de katholieke kerk zijn toegelaten, heb ik uitgelegd in de post waar je op reageerde met gebruikelijke onzin. Naast de essentie dus.
Het is lulpraat. Homohuwelijken zijn daar toegelaten omdat het vaticaan een wereldse positie inneemt door mee te lopen met de tijdsgeest van vandaag.
Niet die van onze Heiland.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 11:31   #70
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik vraag me af of ze in Saoedi-Arabie ook rekening houden met je culturele codes als je als toerist straalbezopen over straat waggelt en tegen een moskee staat te pissen.

Ik hoop dat die rechter een dochter heeft die ook eens kennis zal maken met iemand die niet zo op de hoogte is van de geplogenheden van de Franse cultuur.
Boomknuffelaarsracisme.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 11:32   #71
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het is lulpraat. Homohuwelijken zijn daar toegelaten omdat het vaticaan een wereldse positie inneemt door mee te lopen met de tijdsgeest van vandaag.
Niet die van onze Heiland.
En die ingesteldheid kwam er toevallig net op een moment dat de kerken begonnen leeg te lopen. Allemaal toeval ...
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 11:33   #72
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ja zo is het in deze tijd.
Gelovigen mogen geen positie innemen, maar iedereen anders mag zich wel opdringen in de gemeenschap.
Wat voor sjw moet je zijn om de dag van je huwelijk een politiek thema te maken?
Of stel je voor dat evolutionisten een school opstarten en christendom haar Bijbel komt opdringen? Andersom echter geen probleem.

In de RKK staan ze homohuwelijken toe, maar ik denk niet dat ze dit in de protestantse kerken doen. De Bijbel is daar de wet, net zoals voor moslims de sharia de wet is.
Religieuze boekjes hebben met wetgeving niets van doen. Laat die verhaaltjes en zo maar voor in het kerkje.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 11:38   #73
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
En die ingesteldheid kwam er toevallig net op een moment dat de kerken begonnen leeg te lopen. Allemaal toeval ...
Ze denken dat ze door die wereldse positie terug volk zullen trekken. Katholicisme is mijn religie niet.
Hoe dan ook: Voor gelovige mensen staat God eerst. De katholieken kunnen geen homohuwelijk toelaten en zich nog christen noemen. Net zoals een moslim geen wetten kan respecteren die tegen zijn religie aangaan.
Zij zullen blijven leven naar de sharia omdat hen dat geboden is. Het is niet omdat wij geen sharia erkennen dat moslims onderling geen sharia praktiseren in Europa.
Net zoals een staat geen homohuwelijken kan erkennen om op te dringen in de kerk, Nasvhille verklaring vergeten?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 11:42   #74
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Religieuze boekjes hebben met wetgeving niets van doen. Laat die verhaaltjes en zo maar voor in het kerkje.
Ik denk dat het eerder tijd is voor segregatie en me nog meer te verdiepen in eindtijdeschatologie.
Wij hebben de anti christ, moslims de dajjal. We nemen die geest er van gemeenschappelijk waar in de symbolen en tijdskronieken.
Tic tac.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 12:16   #75
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Tic tac.
Pontiac
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 20:06   #76
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
De diepere insteek van deze discussie is uiteindelijk wel het gegeven dat een wetgeving moet worden toegepast zonder meer; en dat dit niet mag afhangen van wie voor de rechter staat.

Willekeurig voorbeeld: https://www.dagelijksestandaard.nl/2...es-niet-kende/



Al is in het artikel nergens sprake van het installeren van Sharia-wetgeving; de praktijk komt anders wel aardig in de buurt. De redenering van de rechter is bijzonder wereldvreemd, daar iemand wordt geacht de wetten te kennen van het land. Mijn echtgenote kreeg twee jaar geleden een boete in Frankrijk, omdat zij geen reservebril in de wagen had. Wij konden ons niet beroepen op 'ik wist het niet'. We werden geacht dit te weten.

En dan begin ik nog niet (want daar is al zoveel over gezegd/geschreven) de wet met betrekking op onverdoofd slachten.
Onvoorstelbaar !!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 20:07   #77
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Neen, jij bepaalt de essentie niet.
Homohuwelijken zijn enkel via de katholieke kerk toegelaten.
Protestantse kerken die ik ken doen dat niet en laten zich liever vervolgen.
Dus je lult maar wat.
Iedere geestelijke heeft het recht om zo een huwelijk te weigeren.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 20:13   #78
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Voor de rest, mijn idee over de SHARIA,,,,
Een wetgeving geschreven door mannelijke psychopaten in het voordeel van mannelijke psychopaten.
Voorbeeld: Een vrouw heeft bij een verkrachtingsklacht "4 getuigen" nodig in haar voordeel. De Islam spreekt van "getuigen". In de beschaafde wereld zijn dat in het beste geval "perverte gluurders". M.A.W. Elke verkrachte vrouw is totaal kansloos....
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2021, 08:40   #79
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Iedere geestelijke heeft het recht om zo een huwelijk te weigeren.
Een kerk is een hiërarchie en in de katholieke kerk is de paus baas. Als die zegt dat de evolutietheorie, genderreletavisme en andere ontucht aanvaard wordt; wordt dat onderwezen in hun scholen en die mensen mee opgenomen in hun gemeenschap, rituelen en sacramenten.

Zo zal de katholieke kerk geen homohuwelijk weigeren vermoed ik.
De wereld en haar politieke correctheid duwt alzo de gelovigen die alles op de Schrift reflecteren dieper in de doctrine. Want een homohuwelijk is niet van God uit de Schrift, verre van; het is een doodzonde.

Ik kan best begrijpen dat mensen volgens hun eigen geloofsdoctrine willen leven als de wereld absurditeiten voor normaal begint te nemen. Dat ge mekander de duivel aan wilt doen, go ahead. Maar laat de gelovige instituten met rust zoals men verwacht dat gelovige instituten anderen met rust laten.

Als de sharia meer orde in Brussel kan brengen dan de democratie, is dat een tragische realiteit die we beter aanvaarden om een lang verhaal kort te maken.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 7 maart 2021 om 08:41.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2021, 13:40   #80
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
De diepere insteek van deze discussie is uiteindelijk wel het gegeven dat een wetgeving moet worden toegepast zonder meer; en dat dit niet mag afhangen van wie voor de rechter staat.

Willekeurig voorbeeld: https://www.dagelijksestandaard.nl/2...es-niet-kende/
Die rechter had in zijn vonnis ook moeten illustreren in welke culturen verkrachtingen dan wel horen tot de culturele codes. In feite is het racistisch om te stellen dat verkrachtingen gangbare normen zijn in sommige culturen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be