![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eigenlijk is zijn stelling eenvoudig. We zijn gevormd door de fouten van het verleden. Zonder die fouten van dat verleden zouden we nu een ander soort mens zijn die nog niet de kans hebben gehad om te leren van die fouten. En dus is het goed dat die fouten er zijn geweest, omdat wij daar door zijn gevormd. Dus daardoor zegt hij dat elke fout die we gemaakt hebben in het verleden goed zijn. Het ware beter om het te formuleren als dat er toch iets goed is aan die fouten. Al was het dan enkel dat we kunnen lessen trekken uit die fouten. Maar het blijven wel fouten. Zijn voorbeelden zijn totaal scheef en wekken daarom serieus weerstand op. Ook bij mij trouwens. Laatst gewijzigd door stuyckp : 6 maart 2021 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is in dat licht (en dat is mee voorwerp van dit debat) bijzonder dat ik hem op basis daarvan geen egocentrische kloothommel mag noemen. Dus doe ik het ook maar niet.
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De regels van de logica.
Citaat:
1 + 1 = 2 is juister dan 1 + 1 = 3. Dat zijn geen twee meningen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is mijn ideaal, dat heeft mij jaren ascetische training gekost om daartoe te komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is het zogenaamde "butterfly effect" he, op grote schaal. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp zelfs niet dat je die evidentie niet ziet. Zonder uw bestaan kunt ge geen moreel oordeel hebben, de wereld zonder U heeft voor U uiteraard geen belang. Alle mogelijke werelden bestaan, de enige die U kan interesseren is die waarin ge voorkomt, natuurlijk. En om daarin voor te komen, moet in het verleden van die wereld alles gebeuren wat ook gebeurd is, vooral in een wat verder verleden. Als dusdanig KAN JIJ ZELFS NIET BESTAAN in een andere wereld dan die die dit verleden heeft. Jouw enige bestaansreden dus 'treurenswaardig vinden' is gewoon absurd. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wijs U op een logisch denken dat haaks staat op al dat emotioneel irrationele. Maar ik ben niet de enige he. Er is een Japans spreekwoord dat zegt : "na 3 jaar heeft zelfs de grootste ramp haar nut". Er zijn blijkbaar mensen die buiten hun emotionele kader niet meer kunnen nadenken. Ik heb mijn gans leven mijzelf getrained om die begrenzingen te leren herkennen en aan de kant te zetten. En dan gaat er een wereld open aan mogelijkheden. Nog eens: ALLES is oorzakelijk verbonden in een sterk interagerende wereld zoals de onze, en hoe verder in het verleden, hoe groter die invloed. Verander 1 ding in het verleden, en het heden is behoorlijk anders. Doe dat ver genoeg in het verleden, en je bestaat niet meer. Dat is gewoon een natuurkundige evidentie. Zo goed als alle gebeurtenissen voor uw geboorte of conceptie zullen maken of jij bestaat of niet. Zeker gebeurtenissen die nogal een grote impact hebben, maar zelfs het flappen van de vleugels van een vlinder 70 jaar geleden ergens in een of ander oerwoud. Verander daar dus 1 ding aan en je hebt een wereld waar jij niet in voorkomt. Besef daar nu de gevolgen van. Het bovenstaande is een wetenschappelijke evidentie hoor. Denk na over wat dat betekent, en laat U niet hinderen door uw "menselijkheid". Laatst gewijzigd door patrickve : 6 maart 2021 om 11:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En iets algemener op dit forum.
Het gebruik van het woordje 'hersencellen'. Daar zou die AI ook werk me hebben. Je moet gewoon maar eens gaan lezen in welke context dit woordje meestal gebruikt wordt. Iedereen die die bepaalde mening niet deelt heeft er minder dan 2.... Eigenlijk ook serieus over de grens, als argument in een discussie kan dit wel tellen... maar soit. Als voorbeeldje zonder namen te noemen, er staan er zo honderden, duizenden mss op dit forum: Citaat:
Citaat:
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 6 maart 2021 om 11:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoniet is het gewoon maar naast elkaar praten. - ik vind dat blauw mooier is dan rood - ik vind groen veel schoner. - ik ben akkoord met den diene die blauw schoon vindt - ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bepaalde wetten zijn gemaakt om te beletten dat de geschiedenis zich herhaalt. Nooit meer !! De negationismewet moet er vooral voor zorgen dat de meelopers in de maatschappij niet worden beïnvloed door een of andere idioot. De zaak Dutroux heeft vooral voor een bewustzijn bij de bevolking gezorgd zodat de ongenaakbaarheid van bepaalde beroepsgroepen in vraag werd gesteld, en terecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En hij was akkoord. ![]() Maar het label "Wetenschappelijk/logisch" past ook voor een deel en is wat lichter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, het is toch evident dat "betreurenswaardigheid" causaal doorgegeven wordt. Hiermee bedoel ik dat als een oorzaak "betreurenswaardig" is, alle gevolgen daarvan even betreurenswaardig zijn natuurlijk.
Als ik het betreur dat ik een koe heb geslacht, dan is het even betreurenswaardig dat ik een biefstuk daarvan opeet he. Je kan niet zeggen dat de koe slachten betreurenswaardig is, maar de biefstuk opeten niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij weet het blijkbaar. Wie of wat houdt jou tegen om je insinuaties te bewijzen?
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zijn altijd dezelfde lafaarden die hun dubbelhartige bek houden als hen gevraagd wordt open kaart te spelen.
![]()
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed geprobeerd, alweer.
![]() |
![]() |