![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"ik heb een bewijs gezien van de stelling van Pythagoras, vol fouten". Denk jij dat je zou bestaan mocht de holocaust niet hebben plaatsgevonden ? Laatst gewijzigd door patrickve : 7 maart 2021 om 17:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het antwoord ligt vervat in je laatste paragraaf. Dat de holocaust heeft plaatsgevonden staat vast. Wie dat ontkent wordt niet ernstig genomen. Waarom er dan zo zwaar aan tillen? Omdat het kwetsend is voor de slachtoffers? De nakomelingen van die slachtoffers hebben er anders geen lessen uit getrokken.
![]() |
![]() |
#424 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom antwoordt je niet op de vragen?
![]() |
#425 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#426 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zeg dat als je beweert dat in een bewijs een fout staat, je verondersteld bent van die precies aan te geven, en aan te geven waarom.
En ja, ik kan U een fout bewijs van de stelling van Pythagoras geven, maar de enige manier om aan te geven dat dat bewijs fout is, is door aan te tonen waar de fout staat. Om een fout bewijs van de stelling van Pythagoras te geven, moet ik mij niet voor Pythagoras nemen he ![]() Maar goed: Ik herhaal dus mijn vraag: denk jij dat jij zou bestaan mocht de holocaust niet plaatsgevonden hebben ? Of zelfs, mocht een koeiescheet 300 jaar geleden niet plaatsgevonden hebben ? (denk eraan dat de wereld op microniveau en zelfs op meteorologisch niveau chaotisch is en "well mixing" is he). Laatst gewijzigd door patrickve : 7 maart 2021 om 17:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In zulk een klimaat zal er niemand zijn die nog iets wil opbouwen laat staan dat er middelen zouden vrijgemaakt worden tot studie en onderzoek. Wie zou er in godsnaam onder zulke omstandigheden nog aan een gezin willen beginnen. Enkel psychopathische warlords zouden er wel bij varen. Niet eens een overweging waard. Karikaturaal denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De opzet van Tavek is duidelijk.
![]() |
![]() |
#430 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar men kan best van oordeel zijn dat de holocaust willen overdoen, een slecht idee is. Dat is echter niet hetzelfde als de historische holocaust "afkeuren", wat, zoals ik al ten treure heb herhaald hier, gewoon debiel is VOOR ONS die daar het product van zijn. Dan moeten we de ontbossing van Europa afkeuren, dan moeten we het uitroeien van de indianen afkeuren en dus de oprichting van de USA, en dan moeten we ongeveer alles afkeuren in de geschiedenis waarvan we NU niet zouden vinden dat het opportuun is om dat nog eens over te doen. Dan moeten we dus eigenlijk alles afkeuren wat gemaakt heeft dat wij zijn wat wij zijn. Dat is gewoon krankzinnig. Wij zijn wat wij zijn omdat alles gebeurd is zoals het gebeurd is. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 maart 2021 om 18:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het feit dat de wil en de dadendrang bestond om Nazi's en Japanners te verslaan heeft evengoed de wereld geschapen tot wat ze nu is. Wil dit dan zeggen dat het futiel was dat die dadendrang bestond om dat te doen en dat men Hitler maar zijn gang had moeten laten gaan? De geschiedenis is idd wat ze is en we kunnen ze niet meer veranderen. Wat niet wil zeggen dat we er niet uit kunnen leren. We moetn natuurlijk wel weten wat we juist willen leren. Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 7 maart 2021 om 18:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al dat "streven" is idioot want gebouwd op bijzonder naieve waanideeen. En bij dat zo plezant mogelijk leven zit natuurlijk alles wat je nodig acht om het plezant te maken. Waaronder plezier bedervers beletten van het plezier te bederven, en daar kan je dus verschillende strategieen voor bedenken, waaronder eventueel - maar bezint eer ge begint - ze gaan afmaken. God schept de dag, en De Witte kruipt erdoor he. En ja, ook wat nadenken voor de dag nadien. En dat is het. Ik denk dat men om dat kunnen te doen, zo vrij mogelijk moet zijn in het bepalen van zijn plezier, en een vrij ruime mogelijkheid moet hebben om plezier bedervers uit te schakelen. En dan is er dit: het grote probleem is dat plezierbedervers die zich zouden koest houden, mochten ze weten dat als ze teveel de fun bederven, ze wel eens geelimineerd kunnen worden, zich nu veilig voelen en voluit voor het bederven van de fun gaan. Citaat:
Het is gewoon een contrafactuele zaak om daar delen van "goed" en andere delen van "slecht" te vinden, het is een constructie, een geheel dat ons heeft voortgebracht. En dat is een *andere* discussie dan de discussie over de wenselijkheid om eventueel in de toekomst genocides als oplossingsstrategie te gebruiken, dan wel de geschiedenis, waaronder de holocaust, te gebruiken als testcases om te zien hoe dat verkeerd kan aflopen. Citaat:
Het zou grappig zijn mocht er een wet komen die zou stellen dat de bom op Hiroshima goedkeuren, verboden zou zijn, he. Voor mij is dat van 't zelfde. Even idioot. Maar ik denk niet dat zo een wet er zal komen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#434 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik onthou:
Citaat:
De ene volkerenmoord is de andere niet, anders ging de ene massamoordenaar niet vrijuit terwijl de andere alle duivels over zich heen krijgt.
![]() |
![]() |
#435 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Holocaust had enkel tot doel een groep mensen te vernietigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Holocaust was een manier om de strijd tegen het door de Nazi's gepercipieeerde gevaar van het jodendom te winnen. Daarvoor moesten mensen vernietigd worden. Voor de nazi's waren de vijandelijkheden van de joden tegen het duitse volk al vele jaren aan de gang. Dus zaten zij ook in een strijd tegen hun vijand die hen aangevallen had volgens hen. En "mensen vernietigen". Je kan moeilijk zeggen dat de bom op Hiroshima niet diende om mensen te vernietigen he. Ah, of is het zoals met corona, om een "signaal" te geven ![]() Dus uw argument is op 5 minuten omgekeerd. In de twee gevallen werden vele mensen die niks met de zaak te maken hadden, op vrij onaangename wijze moedwillig afgemaakt, in het kader van een strijd tegen een vijand waartoe die mensen de facto gerekend werden. In de twee gevallen diende het om de eigen natie volgens eigen perceptie van een vijand te verlossen. De Holocaust heeft op 5 jaar dus 6 miljoen doden veroorzaakt. Dat is een tempo van 100 000 per maand. De bom op Hiroshima deed dat op 10 seconden. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 maart 2021 om 19:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is nu eenmaal zo dat tijden van oorlog de enigen zijn waar het staatsapparaat efficient werkt. Want ze moeten dan wel, er is concurrentie met de vijand he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een kind van een verkrachte moeter moet het goed vinden dat hij het product is van die verkrachting enkel omdat hij anders niet zou bestaan ? Zever. Dat kind als het goed opgevoed wordt, gaat het verschil kennen tussen goed en slecht. En weet dat een verkrachting slecht is. Dat hij dus ontstaan is door een slechte daad. Maar dat maakt hem zelf nog niet slecht dus zie ik niet in waarom dat kind uw vermeende consekwent zijn moet hanteren en die verkrachting moet goedkeuren. Dat is niet zo. Hij keurt die verkrachting dus af, maar hij doet dat wetende dat hij de tijd niet kan terugdraaien en ook in feite niet verantwoordelijk is voor die verkrachting en ze ook niet kon beletten. Moest hij kunnen terugkeren in de tijd en die wel beletten dan voorkomt hij uiteraard zijn bestaan. Ik denk niet dat hij dat zou doen. Want bvb die moeder kan perfect het niet fijn vinden dat ze verkracht is, maar wel blij zijn met dat kind. Eventueel na een tijd van verwerking. Dat kind is de verkrachter niet he. Uw logica klopt niet. Ik blijf daar bij. Daal van die ivoren toren van u af en stop met te denken dat je in alles zowat gelijk hebt want dat is niet zo. Laatst gewijzigd door stuyckp : 7 maart 2021 om 21:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De VS zal niet altijd de sterkste zijn, of bereid om het eigen volk op te offeren voor andermans oorlog. Vergeet maar beter niet dat de EU niet eens in staat is om zichzelf te verdedigen. De atoombommen die op Hiroshima en Nagasaki werden gedropt hadden ook tot doel een groep mensen te "vernietigen". Geen Joden, noch het eigen volk, maar evengoed onschuldige mensen. IK kan 'dat gebruik" niet goedkeuren. De VS hebben bijna de hele autochtone populatie die zich verdedigde tegen de bezetter uitgemoord of de hongerdood ingedreven. De sterkste heeft gewonnen. Het doel heiligt de middelen heet dat. Hitler dacht er hetzelfde over.
![]() |