Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2021, 20:28   #101
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Er is hier in belgie een vrouw die mede verantwoordelijk was voor 11 ontvoeringen en verkrachtingen, waaronder 4 moorden. Een vrouw die 2 kinderen liet verhongeren in haar kelder.

16 jaar heeft ze gezeten. Voor 11 ontvoeringen en 4 moorden. Die vrouw loopt hier gewoon terug vrij rond.
16 jaar is toch wat anders dan oliebollen eten op een voetbalmatch 2 maand na de veroodeling....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 20:35   #102
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Er is hier in belgie een vrouw die mede verantwoordelijk was voor 11 ontvoeringen en verkrachtingen, waaronder 4 moorden. Een vrouw die 2 kinderen liet verhongeren in haar kelder.

16 jaar heeft ze gezeten. Voor 11 ontvoeringen en 4 moorden. Die vrouw loopt hier gewoon terug vrij rond.
Michelle Martine. Ze kreeg zelfs onderdak bij een Naamse rechter.
Oud 8 maart 2021, 20:37   #103
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Michelle Martine. Ze kreeg zelfs onderdak bij een Naamse rechter.
Martin, niet Martine. Martine mocht naar La plage, naar La Campagne, naar La Montagne, ... Martin mocht naar Le Couvent.

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 8 maart 2021 om 20:40.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 20:42   #104
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
een aantal jaar geleden zijn er toch wat jongeren naar een voetbalmatch mogen gaan.
Klopt. Dat herinner ik me nog. Maar dat was voor de huidige hoogconjunctuur en de Belgische ploeg speelde in die tijd zo slecht dat het als een zware straf kon worden beschouwd zo'n triest kijkstuk te moeten bijwonen
Oud 8 maart 2021, 20:44   #105
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Was David (41) in Beveren niet het eerste slachtoffer van groepje jonge gaybashers?

-

In het onderzoek naar de dood van David P. (41) uit Sinaai, de man van wie het lichaam teruggevonden werd in een park in Beveren, werden drie verdachten opgepakt voor verhoor. Het gaat om een 16-jarige en twee 17-jarigen, zo bevestigt het parket. Volgens bronnen dichtbij het onderzoek waren de verdachten niet aan hun proefstuk toe.

LEES OOK. David (41) werd in de val gelokt, toegetakeld en vermoord omdat hij homo was: “Het maakt ons heel bang

Zondagochtend heeft een 17-jarige verdachte, woonachtig in Antwerpen, zich aangeboden bij de politie. Hij werd verhoord over de feiten, en wordt vandaag op vordering van het parket Antwerpen voorgeleid voor de jeugdrechter in Antwerpen.

Afgelopen nacht hebben zich nog een 17-jarige verdachte, woonachtig in Verrebroek (Beveren), en een 16-jarige verdachte, woonachtig in Kieldrecht, aangeboden op het politiecommissariaat.

Bronnen dichtbij het onderzoek bevestigen intussen dat de verdachten al gekend zijn bij de politiediensten voor feiten van gaybashing.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210308_93286260
Oud 8 maart 2021, 20:50   #106
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Gelukkig zijn de meeste daders van geweldmisdrijven al gekend bij het gerecht, anders moesten ze er nog naar zoeken wie het was.
Ja dat is vaak wat ik nog het meest hemeltergende vind. Keer op keer hebben we daders die al een ellenlange lijst feiten op hun kerfstok hebben maar toch vrij rondlopen.

Ik vind dat onbegrijpelijk. En stel daar in de eerste plaats de politiek die dat allemaal mogelijk maakt, maar evengoed - bij minderjarigen - de ouders voor verantwoordelijk.

Het maakt in die zin niet uit of het om nieuwe, oude of toekomstige belgen gaat, maar wanneer worden hier is kordate maatregelen genomen? Waarom lopen die vrij rond? Waarom worden de ouders hier niet voor hun verantwoordelijkheid gezet? Waarom doet de politiek altijd alsof ze dat niet willen maar er spijtig genoeg niks aan gedaan kan worden? Dat is toch pure BS?
Oud 8 maart 2021, 20:52   #107
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ja dat is vaak wat ik nog het meest hemeltergende vind. Keer op keer hebben we daders die al een ellenlange lijst feiten op hun kerfstok hebben maar toch vrij rondlopen.

Ik vind dat onbegrijpelijk. En stel daar in de eerste plaats de politiek die dat allemaal mogelijk maakt, maar evengoed - bij minderjarigen - de ouders voor verantwoordelijk.

Het maakt in die zin niet uit of het om nieuwe, oude of toekomstige belgen gaat, maar wanneer worden hier is kordate maatregelen genomen? Waarom lopen die vrij rond? Waarom worden de ouders hier niet voor hun verantwoordelijkheid gezet? Waarom doet de politiek altijd alsof ze dat niet willen maar er spijtig genoeg niks aan gedaan kan worden? Dat is toch pure BS?
Ik ga akkoord met deze post.

Dit soort gedrag bij jongeren moet strenger aangepakt worden. En niet 30u taakstraf en sorry zeggen. Ze moeten bij hun ouders weggehaald worden en opvoeding krijgen.
Oud 8 maart 2021, 21:06   #108
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Dit soort gedrag bij jongeren moet strenger aangepakt worden. En niet 30u taakstraf en sorry zeggen. Ze moeten bij hun ouders weggehaald worden en opvoeding krijgen.
In deze zaak als ze 16 zijn, en gezien de zwaarwichtigheid van de feiten kunnen ze als volwassenen berecht worden en een heel lange tijd in de cel verdwijnen.
Oud 8 maart 2021, 21:11   #109
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een aantal jaar geleden zijn er toch wat jongeren naar een voetbalmatch mogen gaan.
De mededader van de moord op Joe Van Holsbeeck
https://m.nieuwsblad.be/cnt/g1n10rabd
Citaat:
Minister van Justitie Laurette Onkelinx vindt de beslissing van opvoeders om met Mariusz O. naar het voetbal te gaan wereldvreemd. ,,Ik vind dat rekening gehouden moet worden met de ernst van de feiten. Maar evengoed met het feit dat we in België leven. Een land dat getraumatiseerd is door de moord op Joe Van Holsbeeck. We leven niet op de maan.''

De instelling oordeelt dat het bezoek aan een voetbalmatch hoort tot haar educatief project. En alles is toch goed verlopen?

,,Alles is inderdaad goed verlopen. Maar stel dat iemand op de tribunes Mariusz O. had herkend? Of stel dat Mariusz O. ontsnapt was. Ik vind dat het risico veel te groot was om dat toe laten. Heeft de instelling gedacht aan de impact op de ouders en familie van Joe als zoiets bekend zou worden? En wat als er familie van Joe in het stadion had gezeten?''

Mogen andere geplaatste jongeren van u wel naar het voetbal?

,,Ik heb er mijn twijfels over of naar een match van de Rode Duivels educatief verantwoord is. Vele niet gestrafte jongeren dromen daar ook van maar kunnen het zich niet veroorloven. Wat is dat voor een signaal voor die jongeren?''

Hoe wil u zoiets vermijden in de toekomst?

,,Zelfs met de beste wetten van de wereld kan je dat niet veranderen. Het is de mentaliteit die moet veranderen.''
Oud 8 maart 2021, 21:12   #110
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
In deze zaak als ze 16 zijn, en gezien de zwaarwichtigheid van de feiten kunnen ze als volwassenen berecht worden en een heel lange tijd in de cel verdwijnen.
Ik vermoed het ook. Dit wordt assisen. En lang brommen. Haatmisdrijf is verzwarende omstandigheid.
Oud 8 maart 2021, 21:17   #111
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
die man was dus overduidelijk een pedofiel
we horen niets over de daders hun afkomst en de recherche wil er niets over zeggen.

de antiracismeclubs slaan in paniek. de ene minderheidsgroep vermoordt een andere minderheid. ik verwacht een pr-actie dat de vlaming homofoob is want een homograpje genre de A'pse rue de vaseline is natuurlijk even erg als moord
Overduidelijk een pedofiel? Heb jij weet dat de jeugdige daders hun werkelijke leeftijd opgaven? Zo niet, dan uit jij hier wel een grove redeneerfout.

Verder: die rue de vaseline is geen straat (geen rue), maar een achtersteegje.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 21:22   #112
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wie mishandelt en vermoordt er nu homoseksuelen, en om welke reden?
Scherper gesteld,
wie mishandelt of vermoordt een ander mens, en om welke reden? En specifiek: waarom zou het feit dat iemand homo is een reden of bijkomende reden zijn om hem of haar te mishandelen of te vermoorden?

Ik zie wel twee of misschien meer groepen van mensen die daar toch hun enkel zouden kunnen verzwichten: o.a.
- oer religieuzen, zowel kaloten maar natuurlijk vooral moslims
- bepaalde kringen die graag afgeven op holebi's, ik denk aan extremere belangers (niet hun voorzitter, cfr zijn reactie)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 8 maart 2021, 21:24   #113
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Overduidelijk een pedofiel? Heb jij weet dat de jeugdige daders hun werkelijke leeftijd opgaven? Zo niet, dan uit jij hier wel een grove redeneerfout.

Verder: die rue de vaseline is geen straat (geen rue), maar een achtersteegje.
Dat zal het onderzoek uitmaken. Het internet kent geen vergetelheid, alles wordt opgeslagen, ook discussies op chatforums. De delete toets gebruiken om iets definitiefs te verwijderen is een fabeltje. Als je iets echts definitiefs wil verwijderen moet je de harde schijf van de server met een mookhamer onklaar maken en/of verbranden of access hebben tot specifieke tools op die server om alle gegevens definitief uit te wissen. En als standaard gebruiker heb je daar geen toegang toe.
Oud 8 maart 2021, 21:30   #114
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ook ik ga akkoord met die post.
Nog straffer: ik vind dat die gasten daar recht op hebben.
Iedereen heeft recht op een correcte, dus ook soms strenge, opvoeding.

In hun eigen belang (nu zitten ze voor heel wat jaren in gevangenis/jeugddetentiecentrum/... ipv de kortere maar vroegtijdig opgestarte heroriëntatie ...), en in het belang van de gemeenschap.

Oud 8 maart 2021, 21:32   #115
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
16 jaar is toch wat anders dan oliebollen eten op een voetbalmatch 2 maand na de veroodeling....
Ik meen dat ze 19 jaar heeft gezeten.
Oud 8 maart 2021, 21:32   #116
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Dat zal het onderzoek uitmaken. Het internet kent geen vergetelheid, alles wordt opgeslagen, ook discussies op chatforums. De delete toets gebruiken om iets definitiefs te verwijderen is een fabeltje. Als je iets echts definitiefs wil verwijderen moet je de harde schijf van de server met een mookhamer onklaar maken en/of verbranden of access hebben tot specifieke tools op die server om alle gegevens definitief uit te wissen. En als standaard gebruiker heb je daar geen toegang toe.
Tuurlijk dadde. Maar ondertussen was er toch maar de conclusie in deze draad, zonder objectieve reden.
In die zin, antwoord je naast de kwestie. En kom je kan maar af met de traceerbaarheid van internetberichten.

Oud 8 maart 2021, 21:34   #117
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vermoed het ook. Dit wordt assisen. En lang brommen. Haatmisdrijf is verzwarende omstandigheid.
Nu, ik las ergens dat ze zulke overvallen al wel eens eerder hadden uitgehaald. Ik denk niet dat het een geplande moord was, eerder een roofoverval die uit de hand is gelopen.
Oud 8 maart 2021, 21:47   #118
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tuurlijk dadde. Maar ondertussen was er toch maar de conclusie in deze draad, zonder objectieve reden.
In die zin, antwoord je naast de kwestie. En kom je kan maar af met de traceerbaarheid van internetberichten.
Het opsporen van die gesprekken en de kennisname ervan zal uitmaken of het slachtoffer, daar discuteren we niet over; hij is en blijft een slachtoffer, ze jong wou of heel jong. En dat zal een element zijn in de bestraffing van die gasten, als hun advocaat het slim speelt. We hebben het hier niet over een toevallige ontmoeting die totaal uit de hand gelopen is. Wel over een afspraak. Een afspraak waar beide partijen akkoord mee waren, maar langs ene kant weten we waarom (Diefstal en geweld) , maar nog niet de andere kant. Daarom het onderzoek afwachten.
Oud 8 maart 2021, 22:02   #119
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Kijk, misschien hebben we gewoon een andere kijk op wat erg lang is.

Maar zoals ik zojuist nog eens getoond heb loopt een van de ergste misdadigers die we ooit in ons land gehad hebben gewoon rond na amper 16 jaar. In mijn ogen is dat niet lang, in mijn ogen moet iemand die verantwoordelijk is voor meerdere ontvoeringen en moorden gewoon een spuitje krijgen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht

Dit.

Het gaat niet over wie de daders zijn, het gaat zoals altijd over de complete straffeloosheid die zij ondervinden zolang ze niemand vermoorden. Over hoe justitie er blijkbaar niet in slaagt om gevaarlijke recidivisten effectief uit de maatschappij te verwijderen.

En dat is dan weer terug te brengen op ons gebrek aan gevangenissen. Er is geen plaats dus worden straffen gewoon niet uitgevoerd. En blijkbaar is er geen enkele minister die het de afgelopen 20 jaar nodig vond om gevangenissen uit te breiden of bij te bouwen.

We zouden een 3 strikes beleid moeten hebben. 3 losstaande ernstige misdrijven met geweld en de straf zou quasi levenslang moeten zijn. 1 misstap kan gebeuren, een 2e ook. Maar de 3e keer ben je een gevaar voor de maatschappij.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 22:05   #120
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nu, ik las ergens dat ze zulke overvallen al wel eens eerder hadden uitgehaald. Ik denk niet dat het een geplande moord was, eerder een roofoverval die uit de hand is gelopen.
De contactnames op die app zullen eenvoudig te achterhalen zijn.

Als die er was, en ze hebben zich voorgedaan als iemand anders, is het voorbedachte rade. Als er precedenten zijn met gaybashing zal een roofmoord ook niet echt pakken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be