![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#103 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Martin, niet Martine. Martine mocht naar La plage, naar La Campagne, naar La Montagne, ... Martin mocht naar Le Couvent.
Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 8 maart 2021 om 20:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#106 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vind dat onbegrijpelijk. En stel daar in de eerste plaats de politiek die dat allemaal mogelijk maakt, maar evengoed - bij minderjarigen - de ouders voor verantwoordelijk. Het maakt in die zin niet uit of het om nieuwe, oude of toekomstige belgen gaat, maar wanneer worden hier is kordate maatregelen genomen? Waarom lopen die vrij rond? Waarom worden de ouders hier niet voor hun verantwoordelijkheid gezet? Waarom doet de politiek altijd alsof ze dat niet willen maar er spijtig genoeg niks aan gedaan kan worden? Dat is toch pure BS?
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit soort gedrag bij jongeren moet strenger aangepakt worden. En niet 30u taakstraf en sorry zeggen. Ze moeten bij hun ouders weggehaald worden en opvoeding krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
|
![]() In deze zaak als ze 16 zijn, en gezien de zwaarwichtigheid van de feiten kunnen ze als volwassenen berecht worden en een heel lange tijd in de cel verdwijnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://m.nieuwsblad.be/cnt/g1n10rabd Citaat:
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() Ik vermoed het ook. Dit wordt assisen. En lang brommen. Haatmisdrijf is verzwarende omstandigheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder: die rue de vaseline is geen straat (geen rue), maar een achtersteegje.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wie mishandelt of vermoordt een ander mens, en om welke reden? En specifiek: waarom zou het feit dat iemand homo is een reden of bijkomende reden zijn om hem of haar te mishandelen of te vermoorden? Ik zie wel twee of misschien meer groepen van mensen die daar toch hun enkel zouden kunnen verzwichten: o.a. - oer religieuzen, zowel kaloten maar natuurlijk vooral moslims - bepaalde kringen die graag afgeven op holebi's, ik denk aan extremere belangers (niet hun voorzitter, cfr zijn reactie)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
|
![]() Dat zal het onderzoek uitmaken. Het internet kent geen vergetelheid, alles wordt opgeslagen, ook discussies op chatforums. De delete toets gebruiken om iets definitiefs te verwijderen is een fabeltje. Als je iets echts definitiefs wil verwijderen moet je de harde schijf van de server met een mookhamer onklaar maken en/of verbranden of access hebben tot specifieke tools op die server om alle gegevens definitief uit te wissen. En als standaard gebruiker heb je daar geen toegang toe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog straffer: ik vind dat die gasten daar recht op hebben. Iedereen heeft recht op een correcte, dus ook soms strenge, opvoeding. In hun eigen belang (nu zitten ze voor heel wat jaren in gevangenis/jeugddetentiecentrum/... ipv de kortere maar vroegtijdig opgestarte heroriëntatie ...), en in het belang van de gemeenschap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik meen dat ze 19 jaar heeft gezeten.
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In die zin, antwoord je naast de kwestie. En kom je kan maar af met de traceerbaarheid van internetberichten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu, ik las ergens dat ze zulke overvallen al wel eens eerder hadden uitgehaald. Ik denk niet dat het een geplande moord was, eerder een roofoverval die uit de hand is gelopen.
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
|
![]() Het opsporen van die gesprekken en de kennisname ervan zal uitmaken of het slachtoffer, daar discuteren we niet over; hij is en blijft een slachtoffer, ze jong wou of heel jong. En dat zal een element zijn in de bestraffing van die gasten, als hun advocaat het slim speelt. We hebben het hier niet over een toevallige ontmoeting die totaal uit de hand gelopen is. Wel over een afspraak. Een afspraak waar beide partijen akkoord mee waren, maar langs ene kant weten we waarom (Diefstal en geweld) , maar nog niet de andere kant. Daarom het onderzoek afwachten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar zoals ik zojuist nog eens getoond heb loopt een van de ergste misdadigers die we ooit in ons land gehad hebben gewoon rond na amper 16 jaar. In mijn ogen is dat niet lang, in mijn ogen moet iemand die verantwoordelijk is voor meerdere ontvoeringen en moorden gewoon een spuitje krijgen. Citaat:
Het gaat niet over wie de daders zijn, het gaat zoals altijd over de complete straffeloosheid die zij ondervinden zolang ze niemand vermoorden. Over hoe justitie er blijkbaar niet in slaagt om gevaarlijke recidivisten effectief uit de maatschappij te verwijderen. En dat is dan weer terug te brengen op ons gebrek aan gevangenissen. Er is geen plaats dus worden straffen gewoon niet uitgevoerd. En blijkbaar is er geen enkele minister die het de afgelopen 20 jaar nodig vond om gevangenissen uit te breiden of bij te bouwen. We zouden een 3 strikes beleid moeten hebben. 3 losstaande ernstige misdrijven met geweld en de straf zou quasi levenslang moeten zijn. 1 misstap kan gebeuren, een 2e ook. Maar de 3e keer ben je een gevaar voor de maatschappij. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als die er was, en ze hebben zich voorgedaan als iemand anders, is het voorbedachte rade. Als er precedenten zijn met gaybashing zal een roofmoord ook niet echt pakken. |
|
![]() |
![]() |