![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#701 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 9 maart 2021 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#702 |
Banneling
|
![]() Een groot percentage van de hoogbegaafden komt in zijn leven in de problemen.
Van mensen met een hoog EQ heb ik nog geen cijfers gezien wat dat betreft dus is het niet onlogsch te veronderstellen dat die niet in de problemen komen. Met een hoog EQ kom je een heel eind. Terwijl een hoog IQ totaal geen garantie is op succes. Wel integendeel zou ik zeggen. Zelfs Einstein is bij wijze van spreken gerecupereerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#703 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat gezegd, ik zeg wel degelijk geregeld in werkelijkheid dingen zoals hier, maar er moet dan altijd een beetje de twijfel bij bestaan of het geen grappen zijn. En misschien is dat wel zo, wie zal het zeggen he. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#704 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#705 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard. Dat daar zelfs nog maar aan getwijfeld moet worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#706 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 9 maart 2021 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#707 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En daar zijn 3 stappen voor, niet meer. De eerste is: als iets, om te bestaan, als NOODZAAK heeft dat iets anders gebeurt, dan is het onmogelijk dat dat laatste "slecht" zou zijn, en het eerste niet. Als iets NOODZAKELIJK iets "slechts" moet hebben om te bestaan, dan kan dat niet goed zijn uiteraard. Let wel de nuance: het is niet omdat iets het gevolg is van iets slechts, dat het slecht zou zijn. Het is als iets ENKEL MAAR kan ontstaan als gevolg van iets dat slecht is, dat het ook slecht is. Het tweede is: een entiteit kan zijn eigen bestaan onmogelijk als fundamenteel slecht beschouwen. Het derde is: het ontstaan van een mens is een bijzonder onstabiel en chaotisch proces dat van heel veel toevalligheden afhangt, en dus van alles wat het entropiereservoir heeft gevoed waaruit die toevalligheden uit gehaald werden. Wat op aarde neerkomt op alle verleden processen (toch die die enige tijd geleden waren ervoor, zeg, enkele weken of maanden zodat de effecten op microschaal kunnen propageren). Voila. Uit die drie dingen volgt wat ik stel. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#708 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En dat soort visies noemt PatrickVe dus logica. En voor dat soort visies zegt u dus dat hij over argumenten beschikt, waar niet wordt op ingegaan ...
![]() |
![]() |
#709 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn eigen IQ is ook een pak hoger dan 100. Mijn EO is darentegen gemiddeld. En ik had toch graag een hogere EO gehad. Kwestie van niet zoveel niet begrepen te worden en mij niet te moeten ergeren aan traagheid. Lastig hoor als je 5 minuten in een meeting zit en je weet de oplossing al, dan duurt het soms nog 2 uur voor de rest dat ook ziet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#710 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar ben ik het mee eens hoor. Maar dat wil niet zeggen dat men a priori genocide als slecht moet beschouwen. En er kunnen dus omstandigheden zijn waar dat de te volgen weg is. Ik denk dat wat de wenselijkheid (ik heb het niet over de uitvoerbaarheid ervan) de huidige wereld een heel goed voorbeeld heeft waar het enorm veel problemen zou oplossen mocht het lukken. Het is dus gewoon iets dat men in zijn toolkit moet houden, maar ik ben het perfect met U eens, en de holocaust is daar een historisch voorbeeld van: men moet dat heel spaarzaam gebruiken, en vooral, bezinnen eer ge begint, want het kan verkeerd aflopen, zoals de holocaust een spectaculair voorbeeld is.
Laatst gewijzigd door patrickve : 9 maart 2021 om 13:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#711 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#712 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gezien het grote succes van genocides in het verleden om te komen tot waar we gekomen zijn, moet er toch wel een stevig argument zijn waarom dat nu plots no go zou zijn. En met genocides bedoel ik eigenlijk gans het evolutionaire verhaal he. Alle soorten die uitgestorven zijn, zijn in heel veel gevallen gewoon het gevolg van een vorm van genocide van hun opvolgers. Niet allemaal. Er zijn er die verdwenen zijn zonder last te hebben van hun opvolgers. Maar in veruit de meeste gevallen niet, in de zin dat zij zich konden handhaven TOT hun opvolgers ontstonden. Je kan in het corona gebeuren zeggen dat de Britse variant een genocide aan het plegen is op de vorige varianten bijvoorbeeld. Het komt erop aan om een andere verwante groep af te maken he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#713 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 9 maart 2021 om 13:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#714 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#715 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het romeinse rijk moordde anderen uit en het is niet onozel om te zeggen dat het romeinse rijk wel degelijk succesvol was gedurende lange tijd. Op evolutionaire schaal uiteraard is het kort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#716 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#717 |
Banneling
|
![]() Neen. Het romeinse rijk was zo succesvol omdat het een massa volkeren in haar rangen opnam, en romaniseerde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#718 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#719 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het beweren dat de aarde rond de zon draaide was in de 17de eeuw in het begin niet echt sociaal aanvaardbaar. Een homo zijn was in het Victoriaanse Engeland niet echt sociaal aanvaardbaar en als neger op een blanke bus zitten was in Zuid Afrika ook niet echt sociaal aanvaardbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#720 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Met andere woorden, het imaginaire beeld dat ik had kreeg een correctie waardoor ik daar de voorbeeldfunctie minder hoog kon inschatten nadien ![]() |
|
![]() |
![]() |