Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2021, 19:32   #321
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
De seksuele meerderjarigheid ligt op 16 he.

Dat gezegd zijnde: ik ben tegen 'homofobie' als 'verzwarende omstandigheid'. Alsof een oud vrouwtje doden en beroven minder erg is.

Daar ben ik het evengoed met eens. Het is een vorm van klassejustitie die niet past in een democratie. Maakt het het voor een slachtoffer of de familie het minder erg als hij doodgemept wordt om zijn portefeuille of omwille van een andere reden?

Mij dunkt van niet.

Je ziet hetzelfde fenomeen op grotere schaal. Bvb

- sancties waardoor mensen sterven omdat ze niet meer aan voedsel of medicijnen kunnen komen zijn de dag van vandaag perfect acceptabel en worden niet eens meer als oorlogsdaden beschouwd.
- Omgekomen als 'collateral damage' in een drone strike, spijtig maar niet meer dan een statistisch gegeven.
- gefusilleerd als onschuldige zonder vorm van proces? OORLOGSMISDAAD!
- Omgekomen in een gasaanval? OORLOGSMISDAAD!

Ik zie eerlijk gezegd bitter weinig moreel verschil tussen de bovenstaande manieren van oorlog voeren. If anything zou ik zeggen dat de eerste allicht de meest wreedaardige en onmenselijke is gezien ze vaak nog met een hele lange periode van lijden en afzien gepaard gaat en heel bewust in de eerste plaatst de zwaksten in de samenleving raakt.

Vreemd genoeg is dat de dag van vandaag nochthans een perfect geaccepteerde vorm van 'diplomatie'.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 9 maart 2021 om 19:32.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2021, 19:40   #322
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Denk ik niet, kan niet voorbedachter zijn als ze eerst een date met het slachtoffer via internet plannen.
Plus dat ze een mes bij hadden waarmee hij neer is gestoken.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2021, 20:50   #323
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
We zullen het alleszins te weten komen. En eerder vroeg dan laat.
Zoals ik al schreef, indien het Vlaamsblokkers waren hadden we het al geweten. Mét naam en toenaam.
Oud 9 maart 2021, 20:55   #324
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Zoals ik al schreef, indien het Vlaamsblokkers waren hadden we het al geweten. Mét naam en toenaam.
Jaja. Toen deze discussie begon was je aan het hameren op de koran. Van uwe kak intrekken gesproken.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2021, 20:56   #325
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Net op De Afspraak. Ze spreken erover nog meer te sensibiliseren op de schoolbanken.
Waarom heeft een overheid altijd noodzaak beleid uit te voeren via propaganda op school, eerder dan een sterk voorbeeld bij de daders te stellen?

Sommige mensen kiezen een school om bepaalde ideologie te vermijden he.
Oud 9 maart 2021, 21:07   #326
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Jaja. Toen deze discussie begon was je aan het hameren op de koran. Van uwe kak intrekken gesproken.
Citaat:
Zijn ze dat dan allemaal? Er zijn homo's die voor het VB stemmen, en dat zijn diegene die weten waar het grootste gevaar zit. Je kent dat, met het hoofd naar beneden...
Citaat:
Leg mij dat verband eens uit?
Koran die oproept homo's te doden en het feit dat de media aan heel selectieve berichtgeving doet!
Welke kak trek ik dan in? Dat moet je echt eens uitleggen.

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 9 maart 2021 om 21:11.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2021, 21:12   #327
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg mij dat verband eens uit?
Koran die oproept homo's te doden en het feit dat de media aan heel selectieve berichtgeving doet!
Welke kak trek ik dan in? Dat moet je echt eens uitleggen.
De praktijk: de 3 moorden met homohaat als verzwarende omstandigheid, deze inbegrepen, komt uit andere hoek. Wie steekt er dan de kop in het zand?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2021, 21:23   #328
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik heb het altijd raar gevonden dat een moord op een persoon waar een label op geplakt kan worden plots veel erger is dan een moord op een persoon zonder label.
In feite is dat discriminatie maar daar hoor je niemand over.
Als die kerel "gewoon" vermoord werd dan wordt dat niet anders behandeld. Als het motief zijn geaardheid was, dan geldt dit als verzwarende omstandigheid. Als een hetero vermoord wordt door 3 homo's louter omdat hij hetero is, dan is dat eveneens een verzwarende omstandigheid.

In deze gaat de verdediging het dus proberen spelen op roofmoord in plaats van op moord omwille van de geaardheid.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2021, 21:31   #329
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als die kerel "gewoon" vermoord werd dan wordt dat niet anders behandeld. Als het motief zijn geaardheid was, dan geldt dit als verzwarende omstandigheid. Als een hetero vermoord wordt door 3 homo's louter omdat hij hetero is, dan is dat eveneens een verzwarende omstandigheid.

In deze gaat de verdediging het dus proberen spelen op roofmoord in plaats van op moord omwille van de geaardheid.
De homo's onder de daders worden dus sowieso vrijgesproken.
Oud 9 maart 2021, 21:36   #330
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vind dat het tijd wordt dat er in dit soort zaken geen sprake meer kan zijn van 'verdediging'.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2021, 21:56   #331
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ja het valt niet op. Eerst grove verontwaardiging en nu vulgaire grappen over holebi’s en lgtb’s.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 9 maart 2021 om 22:00.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2021, 22:08   #332
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
welk soort 'jongeren' doet dit ?
Onnozele ziekelijke pummels zonder hersens in een achterwerk !!

Of de daders nu links , centrum , rechts , psychisch en/of fysisch achtergesteld zijn ,
interesseert me geen ene zak , ik heb totaal geen respekt voor zulk krapuul !!
Levenslang in zwaar bewaakte instelling ermee !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2021, 22:10   #333
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Denk ik niet, kan niet voorbedachter zijn als ze eerst een date met het slachtoffer via internet plannen.
Daarom juist wel. Een geplande roofmoord.
Denk aan de mp3-moord, zinloos geweld.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2021, 22:40   #334
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Ik vind dat het tijd wordt dat er in dit soort zaken geen sprake meer kan zijn van 'verdediging'.

(Los van bovenstaande zaak)

Ik kan daar op zich wel in vinden. En gelijk ook weer niet. Ik vind dit een zeer moeilijke.

Indien nu reeds 100% duidelijk is, dat de oorzaak/reden van de moord puur te zoeken is bij de geaardheid van het slachtoffer, dan lijkt het me evident dat geen enkel argument aanvaardbaar is in functie van een verdediging. Zelfs voor roofmoord in feite. Een dader kan in bepaalde gevallen met 100% zekerheid aangeduid worden. De motivatie echter niet.

En dat laatste is nu net de oorzaak dat een advocaat bijvoorbeeld een duidelijke moord omwille van de geaardheid van het slachtoffer kan (en blijkbaar ook mag pogen te) herleiden naar roofmoord. Op zich vind ik dat laakbaar. Een cliënt bijstaan is één ding. Onwaarheden vertellen in functie van dat doel is iets geheel anders.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2021, 22:49   #335
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Enkel als het als een paal boven water zou staan dat het slachtoffer vermoord werd met het doel hem te beroven zie ik de verdediging voor roofmoord gaan. Ik schat dat de verdediging voor minder zal gaan: "Ze wouden hem enkel beroven. Er kwam ruzie van en ze staken met een mes in zijn borst in de daaropvolgende chaos". Iets in die aard. Ze waren met drie. Professionele politie kan dat uitklaren lijkt me.

De man was blijkbaar zwaar toegetakeld. Dat wijst op een hate crime. En dat is wel degelijk een verwarende omstandigheid.

Laatst gewijzigd door Bach : 9 maart 2021 om 22:52.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2021, 22:52   #336
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht

Ik kan daar op zich wel in vinden. En gelijk ook weer niet. Ik vind dit een zeer moeilijke.

Indien nu reeds 100% duidelijk is, dat de oorzaak/reden van de moord puur te zoeken is bij de geaardheid van het slachtoffer, dan lijkt het me evident dat geen enkel argument aanvaardbaar is in functie van een verdediging. Zelfs voor roofmoord in feite. Een dader kan in bepaalde gevallen met 100% zekerheid aangeduid worden. De motivatie echter niet.

En dat laatste is nu net de oorzaak dat een advocaat bijvoorbeeld een duidelijke moord omwille van de geaardheid van het slachtoffer kan (en blijkbaar ook mag pogen te) herleiden naar roofmoord. Op zich vind ik dat laakbaar. Een cliënt bijstaan is één ding. Onwaarheden vertellen in functie van dat doel is iets geheel anders.
Los van het feit of het nu om moord of doodslag gaat vind ik dit een extreem zware misdaad.

Het is eigenlijk ‘tigerkidnapping’ waarbij geld afgeperst wordt onder fysieke bedreiging. Dat is één van de zwaarste misdrijven die ik mij kan indenken.
Oud 9 maart 2021, 23:06   #337
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik hen alle vertrouwen in onze rechterlijke macht om met een complete wereldvreemde uitspraak te komen

Bv vrijspraak voor alledrie omdat je niet kunt bewijzen wie hem nu vermoord heeft
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2021, 23:11   #338
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Ik hen alle vertrouwen in onze rechterlijke macht om met een complete wereldvreemde uitspraak te komen

Bv vrijspraak voor alledrie omdat je niet kunt bewijzen wie hem nu vermoord heeft
Ook de culturele codes niet vergeten indien de daders een migranten achtergrond hebben.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2021, 23:13   #339
jad°relen°ir
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht

Ik begrijp dat er een zaak van gemaakt wordt, om een gerechtvaardigde straf uit te spreken en om na te gaan wat het motief was en dergelijke meer. Ik begrijp niet dat daar dan uiteindelijk niets mee gedaan wordt.

En dat laatste maakt mij eigenlijk nog giftiger dan ik vandaag al was. De daders zijn gekend, voor meerdere feiten. Hoe vaak hebben we dat de laatste jaren al wel niet gehoord of gelezen? Waar blijft het beleid dat iets doet met die kennis?

Gepaste straffen? Afschrikbeleid?

Nope, gewoon niets.
Niets wordt dat crapuul in de weg gelegd.
Een strafje om eens mee te lachen, want de crimineeltjes hadden een moeilijke jeugd, minder kansen, pa & ma waren geen fraai voorbeelden, ... alle excuses zijn goed om ze niets in de weg te leggen. En het begint met het pikken van een handtas van een onoplettende dame en het eindigt (euh, neen, wellicht niet) met de moord op iemand die in de val gelokt wordt om te beroven. Want waarom zou je als crimineel niet proberen grenzen te verleggen, de buit én het plezier tijdens de slag, kunnen alleen maar groter worden.

Vandaar: tijd om dat soort volk niet meer van enige vorm van verdediging te voorzien. Castratie met twee bakstenen, een loden bol aan de enkel en dagelijks de middenberm van de E40 laten opkuisen. In 't beste geval zal iedereen die passeert wel twee keer nadenken alvorens een ander kwaad te doen. Ik weet dat ik het nogal karikaturaal voorstel, maar met de tamme-goedzak-mentaliteit die we hanteren, zal het ook niet beteren.

Edit: dat het motief mogelijks een rol speelt in 't bepalen van de strafmaat, goh, 't zou niet mogen he.. of het nu roofmoord was, of omwille van religie of huidskleur of geaardheid.. neen, in dit soort situaties verwacht ik hardheid van justitie. Verpletterende hardheid.

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 9 maart 2021 om 23:21.
Oud 9 maart 2021, 23:25   #340
jad°relen°ir
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht

Is dat niet wreed dat die kans er dik in zit..?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be