![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#781 |
Banneling
|
![]() Geheel terzijde, als je iets in de geschiedenis zou veranderen, hoe klein ook, en het blijkt toch dat je daardoor niet meer bestaat. Dan heb je daar ook geen last van. Ik zou eerder zeggen dat je dat gegeven noch goed noch slecht kan vinden.
Terwijl een holocaust heel veel mensen bijzonder veel leed berokkent. En dit als maatstaf gebruiken, leed, voor de bepaling van goed en slecht, is zeker relevant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#782 |
Europees Commissaris
|
![]() Patrickve, in hoeverre zie je jezelf als determinist?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#783 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets dat je niet slecht vindt, is goed he. Ethiek is enkel maar iets dat "afkeurend" werkt. Goed is afwezigheid van slecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#784 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik beschouw dat in een multiversum alles wat logisch kan bestaan, ook bestaat, en "tijd" is daar geen rol bij, want tijd is zelf een verschijnsel. Maw, alle mogelijke toekomsten en verledens bestaan, zolang die maar logisch zijn, in een mogelijk universum met mogelijke natuurwetten. Het enige wat niet bestaat, zijn incoherente dingen. Het enige wat deze wereld onderscheidt van alle andere, is mijn bewuste ervaring van deze, omdat ik toevallig ervaar wat een zeker onderdeel van dit universum, mijn lichaam, meemaakt. Zonder mijn aanwezigheid hier, is deze wereld slechts een van alle andere denkbare. WAAROM ik deze ervaar, en niet alle andere mogelijkheden, is mij totaal onbekend. Dat is de reden waarom zowel het verleden, als de toekomst, van deze specifieke wereld, zonder mijn aanwezigheid, geen belang heeft en enkel maar telt wat ik zal meemaken. Met dat verschil dat ik dit niet zou meemaken als het verleden niet was zoals het is geweest, wat precies het punt is dat ik hier maak. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 maart 2021 om 09:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#785 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dit is zeker ook zo een mening die je enkel hier durft te poneren, maar niet in het openbaar?
![]() |
![]() |
#786 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een sociale omgeving in werkelijkheid is, zoals ik reeds stelde, gebaseerd op een fundamenteel veinzen, zoals het geloof in Allah moet geveinsd worden in vele landen ter wereld om geen zware agressiviteit mee te maken, en zoals Galileo moest zeggen dat de aarde niet draaide he. Het fantastische aan dit forum is dat men hier echt mag nadenken en daar openlijk over schrijven. Wat een zeldzaamheid is in een emotionele religieuze dogmatische wereld waarin wij leven. Zoals je trouwens ziet aan je eigen emo reactie, heb je niet eens begrepen wat ik schreef: ik ging impliciet uit van Der Wanderer's aanname dat niet bestaan uiteindelijk impliceert dat je geen miserie hebt. Welnu, als je dat aanneemt, dan hebben de doden van de holocaust, eens ze dood waren, geen miserie he. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 maart 2021 om 09:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#787 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zeggen dat holocaust niemand leed veroorzaakte en het in een volgende post over intelligentie hebben. Je moet het maar doen.
![]() |
![]() |
#788 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En het leed voorafgaand aan het overlijden ? Het leed dat je hebt net voor het overlijden is niet relevant omdat je uiteindelijk toch dood bent. Als die logica op gaat dan neig je naar complete anarchie. Want dat is een zekerheid die we hebben bij geboorte. We gaan dood. En het leed dat je hebt of bezorgd aan anderen die logisch gezien ook dood gaan is dus ook niet relevant. Met Patrick zijn logica kan je krompraten wat recht is en rechtpraten wat krom is. Laatst gewijzigd door stuyckp : 10 maart 2021 om 10:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#789 |
Minister-President
|
![]() We zijn niet intelligent genoeg om het allemaal te begrijpen ...
![]() |
#790 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#791 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het loutere feit dat u stelt dat zulks absurd illustreert dat u er eigenlijk geen bal van snapt of doelbewust de noodzaak van dit soort bewijsvoering wil minimaliseren omdat u in de grond feitelijk een revisionist bent. Ja, Don Diego. Dat komt er nu eenmaal van als je zulke boude claims maakt dat alle gebeurtenissen die plaatsvonden alle andere gebeurtenissen hebben beinvloed. Dan krijg je nu eenmaal zulke aberraties als had die T-Rex die dag die brontosaurus niet de keel doorgebeten dn was Jeanne d'Arc niet op de brandstapel terechtgekomen. En was Jeanne d'Arc niet op de brandstapel terechtgekomen dan was Argentinie nooit wereldkampioen voetbal geworden in '78. En als dat niet gebeurde dan had Bush nooit Irak binnengevallen. En dan had 9/11 nooit plaatsgevonden, Enz. ALs u vindt dta het ridicuul was om te vragen naar al die tussenstappen dan is dat enkel een illustratie van het feit dat Patrick's beweringen dat effectief ook zijn. Maar u vindt die echter interessant en nuttig want die holocaust moet van u geminimaliseerd of zelfs ontkend worden. Waarom? Tja, dat laat ik aan de individuele lezer over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#792 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 10 maart 2021 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#793 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Overigens is dat multiversum natuurlijk wel een theoretisch construct. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#794 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#795 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() tenzij u Stabroek niet meerekent onder A'pen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#796 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#797 | |||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Over absurd redeneren gesproken. Causaliteit is je blijkbaar onbekend ?: https://nl.wikipedia.org/wiki/Oorzakelijkheid Citaat:
Los daarvan heb ik duidelijk gesteld dat de Holocaust of welke historische gebeurtenis dan ook, een causaal gevolg was van alle voorgaande elementen, vanaf alles wat vooraf ging voor die knokpartij tussen die 2 dino’s en alles wat daarna gebeurde. Dat jij dat absurd vind is dan voor jouw rekening en ik zou daar graag een paar stevige argumenten van willen zien, die maken dat ik ongelijk zou hebben. Citaat:
Citaat:
Wat is daar zo moeilijk aan om te begrijpen ? Citaat:
Anyway, het frustreert je precies enorm dat er geen speld tussen te krijgen is, in die keten van causaliteit doorheen de hele geschiedenis, eh. Blijven zeggen dat iets ridicuul is, is geen argument hoor, maar eerder een gebrek eraan. Citaat:
Er zijn echter wel genoeg documenten beschikbaar in de nationale bibs van England en de VS, die aantonen dat er veel en veel minder Joden zouden gestorven zijn, mocht de zionistische top niet dwars gelegen hebben bij de voorstellen van de nazitop en mocht ze de aanbevelingen gevolgd hebben van de rabbi’s in Europa. Een paar pagina’s terug heb ik daar een vb van gegeven. Gemist mss ? Is die kennis dan geen plek waard in de geschiedenisboeken of mogen we dat gewoon niet weten ‘omdat die weigeringen ons onmenselijk toeschijnen’ en daarom niet vermeld mogen worden ? Of dacht je soms dat we álles al weten over die periode ? Citaat:
![]() |
![]() |
#798 |
Banneling
|
![]() Wederom, Don Diego, blijft u bewijzen niet goed mee te zijn in deze discussie. Patrick heeft het inmiddels wel begrepen hoor. Hij gaf toe dat het plaatsvinden vd holocaust geen absolute voorwaarde was voor uw eigen bestaan. Vermits de kans nog steeds blijft bestaan dat uw bestaan nog steeds een mogelijkheid blijft indien ook de holocaust NIET had plaatsgevonden.
Ben je vertrouwd met axioma's in wiskunde? Dan zul je ook weten dat die moeten gebaseerd zijn op 100 % zekerheid hetgeen we hier missen in de ze theorie. Het is allemaal dus speculatief en dient m.i. enkel een doel om wat edgy te zijn en de goegemeente een beetje te schokeren. In de trant van wees de gaskamers en concentratiekampen dankbaar want anders bestond je niet eens. Het kamp Auschwitz werd geopend in april 1940. Mss een idee om april voortaan als Aushwitzmaand te gedenken en ons bestaan te vieren? |
![]() |
![]() |
![]() |
#799 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt waarschijnlijk niet helemaal begrepen wat ik daar stelde. Ik ken de kans niet die maakt dat "jij" bestaat. Ik kan daar grove bovengrenzen van nemen, zoals het genetische (waarvan we weten dat het niet voldoende is, vermits tweelingsbroers niet dezelfde bewuste ervaring zijn). Ik weet niet hoe "precies" men moet zijn opdat uw bewuste ervaring aanwezig is en niet die van een ander. In welke mate kan jij wel ergens anders je bewuste ervaring hebben (en trouwens, waarom HEB je die niet ergens anders in een van die andere werelden) ? Dus in de mate dat het gaat om een fysische structuur te maken die goed op jou gelijkt, veel meer dan een tweelingsbroer, is er een maximale kans dat zich dat ergens anders kan overdoen, en dat zal zich dan ook wel voordoen. Je zal dat dan ook wel ervaren, neem ik aan, vermits het jezelf is, ergens anders. DAT is de reden waarom ik niet kan beweren dat de kans totaal nul is waarom jij niet ergens anders bestaat, en dat er dus een kans is dat jij wel degelijk ergens anders bestaat. In welke mate je dat ook ervaart weet ik niet natuurlijk, maar puur fysisch zal er een eindige kans zijn aan het kunnen verschijnen in een andere wereld. Dat is echter helemaal buiten de huidige discussie, waar men het wel degelijk heeft over het beoordelen van ASPECTEN van deze huidige geschiedenis welke de enige is waarvan jij het absolute bewijs hebt dat jij daaruit kan voortkomen. In de mate dat jij in vele werelden bestaat en dat ook ervaart, heeft daar eigenlijk maar weinig mee te maken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nu weet ik niet in welke mate jij ook in andere werelden aanwezig bent en die ervaart he. Maar in het geval dat dat zo is, dan vinden de holocaust slachtoffers daar ook hun troost in: in die andere werelden werden die niet vergast, dus dat ze dat in 1 wereld moesten meemaken was dan ook zo erg niet, niewaar ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#800 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |