Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 maart 2021, 08:10   #901
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Grappig. Van de ene kant zeggen dat hij niks vreest en dat hij zo snel mogelijk zijn naam wil zuiveren. En van de andere kant een vertragingsmaneuver uithalen.

Ten gronde verandert dat weinig. Een andere onderzoeksrechter zal dezelfde feiten in het dossier aantreffen.
Anderzijds kan een onderzoeksrechter al gewraakt worden voor een bord spaggetti. En maar goed ook als je ziet dat zo een geit publiekelijk zegt dat ze vooringenomen is...
Oud 12 maart 2021, 08:47   #902
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Dom en naief staat vast. Tweede keer dat ze dit voor heeft.

Maar dat maakt haar nog niet onbekwaam he.
Uiteraard maakt haar dat wel onbekwaam.

Een domme en naïeve onderzoeksrechter is totaal onbekwaam.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2021, 08:49   #903
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Anderzijds kan een onderzoeksrechter al gewraakt worden voor een bord spaggetti. En maar goed ook als je ziet dat zo een geit publiekelijk zegt dat ze vooringenomen is...
Ik zou het als beklaagde ook niet normaal vinden dat de onderzoeksrechter die op mijn zaak zit tijdens het onderzoek cadeaus in ontvangst neemt van mogelijke slachtoffers.

Bij de zaak Dutroux voelt dat natuurlijk wat wrang aan, maar eigenlijk is het de evidentie zelve dat je geen cadeaus aanneemt van partijen in het onderzoek.
Oud 12 maart 2021, 09:26   #904
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Bij de zaak Dutroux voelt dat natuurlijk wat wrang aan, maar eigenlijk is het de evidentie zelve dat je geen cadeaus aanneemt van partijen in het onderzoek.
Dan ontgaat mij de zin van een onderzoeksrechter functie aan te nemen.

Waarom verkopen die hun onderzoek niet aan de hoogste bieder ? Lijkt mij toch lucratief als idee ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 maart 2021 om 09:27.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2021, 11:48   #905
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grappig. Van de ene kant zeggen dat hij niks vreest en dat hij zo snel mogelijk zijn naam wil zuiveren. En van de andere kant een vertragingsmaneuver uithalen.

Ten gronde verandert dat weinig. Een andere onderzoeksrechter zal dezelfde feiten in het dossier aantreffen.
Je legt dat allemaal mooi uit, met schone woorden en rookgordijnen vooral.

Het ging niet over feiten in het dossier en vertragingsmaneuvers, maar over de vooringenomenheid van onderzoeksrechters op de sociale media/de openbaarheid. Van onderzoeksrechters wordt verwacht dat ze neutraal het onderzoek voeren.

Je moet ook niet den aard van het beestje onderschatten, onderzoeksrechters zijn advocaten die met dat beroep het zout niet op hun petatten kunnen verdienen, wegens te lomp en te arrogant. Klaarblijkelijk zijn dat pluspunten voor de Belgische magistratuur...

Laatst gewijzigd door Xenophon : 12 maart 2021 om 11:49.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2021, 12:18   #906
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je legt dat allemaal mooi uit, met schone woorden en rookgordijnen vooral.

Het ging niet over feiten in het dossier en vertragingsmaneuvers, maar over de vooringenomenheid van onderzoeksrechters op de sociale media/de openbaarheid. Van onderzoeksrechters wordt verwacht dat ze neutraal het onderzoek voeren.

Je moet ook niet den aard van het beestje onderschatten, onderzoeksrechters zijn advocaten die met dat beroep het zout niet op hun petatten kunnen verdienen, wegens te lomp en te arrogant. Klaarblijkelijk zijn dat pluspunten voor de Belgische magistratuur...
Hij had dat argument van partijdig onderzoek perfect kunnen inbrengen in de behandeling ten gronde ipv nu. Maar ja, dan moet hij wel eerst voorkomen en dat wil hij ondanks zijn grote mond niet meemaken.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2021, 12:19   #907
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij had dat argument van partijdig onderzoek perfect kunnen inbrengen in de behandeling ten gronde ipv nu. Maar ja, dan moet hij wel eerst voorkomen en dat wil hij ondanks zijn grote mond niet meemaken.
Ja, wachten tot de partijdige onderzoeksrechter het 'onderzoek' heeft afgerond en u droog in de kakker pakt...
Oud 12 maart 2021, 12:23   #908
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om dan het verwijt te krijgen: "waarom heb je dat destijds niet opgeworpen? Nu is het onderzoek al afgerond"
Oud 12 maart 2021, 12:24   #909
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, wachten tot de partijdige onderzoeksrechter het 'onderzoek' heeft afgerond en u droog in de kakker pakt...

De onderzoeksrechter haar werk wordt toch mee beoordeeld door de rechter ten gronde? Snap jij eigenlijk wel een moer van strafrecht?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 12 maart 2021, 12:31   #910
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik zou het als beklaagde ook niet normaal vinden dat de onderzoeksrechter die op mijn zaak zit tijdens het onderzoek cadeaus in ontvangst neemt van mogelijke slachtoffers.

Ik denk niet dat er iemand is die zich ooit zou laten omkopen voor een bord spaggetti. Allez, dan is zelfs ne koffie al te veel.

Persoonlijk bidet ik aan IEDEREEN die hier binnen komt water/koffie aan.

Ik wil eigenlijk gewoon zeggen dat als een bord spaghetti al beschouwd wordt als partijdig zijn, dan zijn die tweets er mijlenver over...
Oud 12 maart 2021, 12:33   #911
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Uiteraard maakt haar dat wel onbekwaam.

Een domme en naïeve onderzoeksrechter is totaal onbekwaam.
I stand corrected. Als je het zo zegt dan kan ik daar niet veel tegenin bbrengen
Oud 12 maart 2021, 12:49   #912
Sneaky
Minister-President

Standaard

De poco menigte gaat zich er toch eens bij moeten neerleggen dat een niet onsignificatnt deel van de vlaamse bevolking er zo over denkt. Dit soort debiele processen maakt die mensen alleen maar meer populair.

Feit is dat die mensen de fopkes van den Dries best wel konden pruimen. En als humor kan ik daar persoonlijk ook wel mee lachen, hoewel ik het gedachtengoed van DVL ten stelligste verwerp. Humor kan en mag over alles gaan. Waarom mag Jeroom dan wel racistische humor maken? Omdat hij toevallig met een negerin getrouwd is?

Hoe langer dit in de media blijft, hoe populairder DVL gaat worden. Als ze in mijne studententijd over mij een pano-reportage hadden gemaakt hadden ze dat zeker evengoed kunnen framen om mij tot parlementslid te catapulteren denk ik. Soms denk ik dat de poco media stiekem extreme rechts wil promoten. Zo een beetje als anti-homo politici die zich stiekem in hun gat laten boren...
Oud 12 maart 2021, 13:44   #913
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De poco menigte gaat zich er toch eens bij moeten neerleggen dat een niet onsignificatnt deel van de vlaamse bevolking er zo over denkt. Dit soort debiele processen maakt die mensen alleen maar meer populair.

Feit is dat die mensen de fopkes van den Dries best wel konden pruimen. En als humor kan ik daar persoonlijk ook wel mee lachen, hoewel ik het gedachtengoed van DVL ten stelligste verwerp. Humor kan en mag over alles gaan. Waarom mag Jeroom dan wel racistische humor maken? Omdat hij toevallig met een negerin getrouwd is?

Hoe langer dit in de media blijft, hoe populairder DVL gaat worden. Als ze in mijne studententijd over mij een pano-reportage hadden gemaakt hadden ze dat zeker evengoed kunnen framen om mij tot parlementslid te catapulteren denk ik. Soms denk ik dat de poco media stiekem extreme rechts wil promoten. Zo een beetje als anti-homo politici die zich stiekem in hun gat laten boren...
dat wist ik nu écht nog niet van DVL...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2021, 13:44   #914
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De onderzoeksrechter haar werk wordt toch mee beoordeeld door de rechter ten gronde? Snap jij eigenlijk wel een moer van strafrecht?
Vriend, als jij, in een strafonderzoek tegen u, een onderzoeksrechter laat doen die openlijk tegen u is, dat is pure waanzin.

Een aanfluiting van strafrecht.
Oud 12 maart 2021, 14:15   #915
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat onderzoek is in 2018 begonnen. Meer dan 2 jaar om tot de beslissing te komen dat hem die onderzoeksrechter wil wraken. Dat is broek in ei-gedrag.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 12 maart 2021, 14:34   #916
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat er iemand is die zich ooit zou laten omkopen voor een bord spaggetti. Allez, dan is zelfs ne koffie al te veel.

Ik wil eigenlijk gewoon zeggen dat als een bord spaghetti al beschouwd wordt als partijdig zijn, dan zijn die tweets er mijlenver over...
Er werd ook een vulpen aangeboden, die werd aanvaard.

Uiteraard gaat dat maar over zeer kleine bedragen.
Het gaat ook niet per se over 'omkopen'. Men hoort als onderzoeksrechter gewoon geen enkele schijn van partijdigheid te dragen.

Ik zou het ook problematisch vinden als ik in een rechtszaak zou zijn verwikkeld en ik zie de tegenpartij de rechter trakteren op een etentje. Daarbij doet het er naar mijn mening helemaal niet toe of het dan gaat over een traktatie bij een sterrenrestaurant of bij de plaatselijke pittazaak: men doet zoiets als rechter gewoonweg niet.
Oud 12 maart 2021, 14:34   #917
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Citaat:
Dat onderzoek is in 2018 begonnen. Meer dan 2 jaar om tot de beslissing te komen dat hem die onderzoeksrechter wil wraken. Dat is broek in ei-gedrag.
Eerst argumenteer je dat hij te vroeg klaagt, nu dat hij te laat klaagt.

Wat is het nu?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 12 maart 2021 om 14:35.
Oud 12 maart 2021, 14:41   #918
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eerst argumenteer je dat hij te vroeg klaagt, nu dat hij te laat klaagt.

Wat is het nu?
Inderdaad. Ofwel doe je dat onmiddellijk. Ofwel roep je het in voor de correctionele rechtbank.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 12 maart 2021, 14:41   #919
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gaan eten is een vorm van socializing, en dat kan een onderzoeksrechter zich niet permiteren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2021, 14:43   #920
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Ofwel doe je dat onmiddellijk. Ofwel roep je het in voor de correctionele rechtbank.
Of op eender welk moment dat je schikt.

Kan jij trouwens met zekerheid zeggen wanneer DVL en/of zijn advocaten kennis namen van die tweets en de likes?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be