![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1 op 3 belgen heeft nu slaapproblemen die zo erg zijn dat ze eigenlijk moeten behandeld worden.
https://www.hln.be/wetenschap/we-lig...g-is~a5fe8787/ Corona bezorgt ons slapeloze nachten. Letterlijk. Bij bijna één Belg op de drie zijn de klachten wegens slapeloosheid nu al zo erg dat deze mensen eigenlijk behandeld zouden moeten worden. Bovendien is de kans bijzonder klein dat deze klachten na de epidemie vanzelf weer verdwijnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#562 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ga toch lekker slapen meteen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#563 |
Minister-President
|
![]() We leven uiteindelijk ook in een samenleving waarin wij ons zelf wijsmaken, dat wanneer wij niet elke dag een complimentje krijgen, wij gefaald hebben.
Bovendien ben ik ervan overtuigd dat er in zekere mate een verband is met 'zich depressief voelen' en (zie draad van Elio) de woke-cultuur: Alles stoort. Alles kwetst.
![]() |
#564 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#565 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Morgen vraagt hoe slecht of goed je slaapt
https://www.demorgen.be/beter-leven/...oren~ba782a10/ België slaapt slecht. Voor de coronacrisis was er bij 7 ?* 8 procent van de Belgen sprake van slapeloosheidsklachten. Na twee lockdowns is dat opgelopen tot maar liefst 29 procent, zo blijkt uit VUB-onderzoek. Bijna één op de drie dus. Lijdt u aan slapeloosheid sinds covid-19? Wat zijn uw ervaringen? De Morgen wil van u horen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#566 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=Travis Bickle;9625282
Bovendien ben ik ervan overtuigd dat er in zekere mate een verband is met 'zich depressief voelen' en (zie draad van Elio) de woke-cultuur: Alles stoort. Alles kwetst.[/[/INDENT]QUOTE] vergeet niet de pampergeneratie nu komen ze eens iets tegne in hun leven en dan crashen er velen dat sommige volwassenen nog in die "jongeren zijn het ergste slachtoffer van allemaal"-onzin meegaan helpt ook niet en de pampergeneratie is de schuld vd ouders, niet vd kinderen. voed je je kinderen niet op om af en toe een tegenslag te verwerken, een tegenslag is vandaag quasi kindermishandeling, dan loopt dat ooit mis. ik verbaas me niet over burn-outs en depressies bij alles onder de 30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#567 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Economie heeft een direct gevolg op het aantal zelfmoorden, overal. Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 13 maart 2021 om 10:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#568 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat speelt zeker een rol. U haalt het voorbeeld van de Chinezen aan en het gegeven dat ze niet worden gepamperd. Sta me toe toch even de nuanceren. Chinezen, zowel op school als op de werkvloer ondergaan een zelfde soort 'regime' zeg maar. Dat is anders dan momenteel hier bij ons. Op de schoolbanken worden ze nog gepamperd; zelfs in die mate dat o.a. het dubbelen van een schooljaar al ter discussie heeft gestaan en de positie van de leraar ten overstaan van de leerlingen toch wel minder hiërarchisch is geworden in de loop der jaren. Ook dat is anders in China. Leerlingen luisteren naar de leraar. En werknemers luisteren naar de werknemer. Ik verdedig niet specifiek het Chinese model; wel haal ik hier dus de nuance aan, dat waar Chinezen gewend zijn geraakt aan bepaalde vormen van hiërarchie vanaf het moment dat ze kind zijn, krijgen jonge mensen bij ons een 'verandering' te verwerken. Zomaar van het ene moment op het andere, lijken ze in een andere wereld terecht te komen. Een wereld waarin ze wel degelijk moeten luisteren. Een wereld waarin ze wel degelijk worden beoordeeld op basis van de behaalde resultaten. Bejaarden plegen m.i. dan eerder zelfmoord omdat ze niet tegen het alleen zijn kunnen. Bejaarden vroeger waren (wederom: m.i.) minder eenzaam, omdat er meer zorg voor hen werd gedragen door de familie. Ook die relaties liggen vandaag geheel anders, doordat daar minder tijd/zin/mogelijkheden toe zijn.
![]() |
![]() |
#569 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#570 |
Banneling
|
![]() ?
Laatst gewijzigd door edwinp : 13 maart 2021 om 11:19. Reden: dubbel |
![]() |
![]() |
![]() |
#571 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#572 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben wel akkoord dat de televisie vroeger, en nu de social media nog een tandje bij, maken dat jongeren (en volwassenen) teveel ideaal-beelden te zien krijgen. Waardoor ze bijna zichzelf niet meer kunnen waarderen, want "minderwaardig".
Maar toch wordt er erg overdreven. Als je in de statistieken optelt dat een gast van 17 die geschreid heeft en down was gedurende een week, omdat zijn liefje hem bedroog en hem laten zitten heeft, een "psychische klacht" heeft, dan moet het voor mij niet meer.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#573 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#574 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu is de 2 jaar, 20 jaar geworden. Nu zijn bejaarden 20 jaar lang niet meer nuttig, en een last voor hun kinderen, in plaats van op tijd de pijp uit te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#575 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toeval ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#576 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu moet ik wel zeggen: mijn heksie perfeksie en ikzelf wandelen nogal graag en vaak. Geen km-lange wandelingen van het ene dorp door de vallei naar het andere dorp, maar hier in de buurt. Ik zie wel veel plaatsen waar nog veel afgesproken wordt. Mocht ik een feestje zien van volwassenen: ik bel de flikken en verraad ze. Maar dat jonge volkje, die ga ik niet verklikken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#577 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#578 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#579 |
Minister-President
|
![]() Dat weten we.
![]() |
#580 |
Minister-President
|
![]() Een mens wordt er ook gek van en gaat bij moment de grootse onzin omarmen; al is het maar uit ijdele hoop.