Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2021, 21:21   #121
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Misschien worden kinderen wel transgender van moedermelk.
Of misschien worden kinderen transgender omdat er tijdens de zwangerschap teveel geneukt werd; of zaad ingenomen via het spijsverteringsstelsel ...

Daar gaan de katholieken niet goed van zijn.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2021, 21:22   #122
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maar ik trek de hypothese nog verder om zelfs volwassen mensen terug aan de borstvoeding te leggen. Met vrouwen die antistoffen tegen covid hebben, en alzo vaccineren via de tepel.
Could work...
Ik stel mij kandidaat als proefpersoon, waar moet ik zijn?
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2021, 21:23   #123
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
Ik stel mij kandidaat als proefpersoon, waar moet ik zijn?
Ik heb al contact opgenomen met de melkbank. Informatie volgt.
Oud 17 maart 2021, 21:23   #124
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vaak zien we moeders die overschakelen op poeder omdat ze te weinig melkproductie hebben. Afkolven en/of melkbank raadplegen die natuurlijke stoffen over te dragen via de voeding.
Volgens mij is veel ellende te voorkomen op lange termijn wanneer de baby opgevoed wordt met moedermelk van een gezonde moeder.

Verspreid het woord.
Waar ziet gij vaak? Heel precies, waar ziet gij vaak?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2021, 21:26   #125
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Of misschien worden kinderen transgender omdat er tijdens de zwangerschap teveel geneukt werd; of zaad ingenomen via het spijsverteringsstelsel ...

Daar gaan de katholieken niet goed van zijn.
Interessante piste waar op gemediteerd dient te worden.
Oud 17 maart 2021, 21:27   #126
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken een vroedvrouw die zegt dat steeds meer vrouwen op poeder overschakelen.
Oud 17 maart 2021, 21:30   #127
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Opgezocht.

Citaat:
2. Borstvoeding is alleen levensnoodzakelijk in derdewereldlanden, in de Westerse wereld zijn er “perfecte” alternatieven zoals (kunstmatige) zuigelingenvoeding.

De komst van zuigelingenvoeding zorgde ervoor dat moeders een keuze kregen: borstvoeding was niet langer noodzaak, want er was een alternatief dat je kon kopen in de winkel. Steeds minder moeders kozen voor borstvoeding en veel kennis die voorheen van moeder op dochter werd doorgegeven, raakte vergeten.
Inmiddels is het duidelijk dat borstvoeding diverse voordelen biedt die zuigelingenvoeding mist. Borstvoeding heeft een unieke samenstelling: de samenstelling van de melk van iedere moeder is aangepast aan de behoefte van haar baby. Moedermelk is dé ongeëvenaarde superieure babyvoeding; alle vervangende voedingsmogelijkheden zijn wezenlijk anders. Borstvoeding is het uitgangspunt, waartegen alle andere voedingsmethodes moeten worden afgetoetst wat betreft groei, gezondheid, ontwikkeling en alle andere voordelen op de korte en lange termijn.
Borstvoeding beantwoordt aan alle nutritionele voedingsbehoeften van baby’s omdat ze alle nutriënten bevat die belangrijk zijn voor hun ontwikkeling. De samenstelling van borstvoeding verandert volgens het moment, de leeftijd en de behoefte van de baby. Borstvoeding beantwoordt aan de immunologische behoeften van baby’s omdat ze antilichamen bevatten die de baby nodig heeft. Betekent dit dat baby’s die uitsluitend borstvoeding krijgen nooit ziek worden? Natuurlijk niet, maar baby’s die zuigelingenvoeding krijgen, hebben meer kans om ziek te worden, omdat ze meer blootgesteld worden aan pathogenen en geen antilichamen krijgen. Het immuunsysteem van baby’s is niet perfect autonoom de eerste jaren, dus het is belangrijk dat ze geholpen worden met de antilichamen van de moeder.
https://www.health.belgium.be/nl/bor...borstvoeding#2
Oud 17 maart 2021, 21:32   #128
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Dit artikel uit 2018 handelt over de eerste transvrouw die bortsvoeding kan geven. En de Duivel maar lachen.

https://www.newscientist.com/article...feed-her-baby/
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2021, 21:34   #129
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 17 maart 2021 om 21:35.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2021, 21:35   #130
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ik trek de hypothese nog verder om zelfs volwassen mensen terug aan de borstvoeding te leggen. Met vrouwen die antistoffen tegen covid hebben, en alzo vaccineren via de tepel.
Could work...
Voor zover bekend zitten er in de allereerste borstvoeding stoffen die een onschatbare waarde hebben voor de baby.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2021, 21:39   #131
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Voor zover bekend zitten er in de allereerste borstvoeding stoffen die een onschatbare waarde hebben voor de baby.
Inderdaad, zie de quote naar Schoofzak.
Het beschermt op korte en lange termijn tegen ziektes. De moeder haar borstvoeding is zelfs uniek samengesteld op haar baby. Dat bereik je niet met een namaakpoedertje.
We hebben met een geest te maken die ons evenbeeld wilt vernietigen, het is al in ons voedsel, medicijnen, onderwijs, politiek, kerken, internet, ...

We keren beter terug naar het originele en laten die imitaties voor wat ze zijn.
Oud 17 maart 2021, 21:40   #132
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
En niet alleen voor de baby. Borstvoeding geven bevordert het herstel van de moeder.
Oud 17 maart 2021, 21:46   #133
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Inderdaad, zie de quote naar Schoofzak.
Het beschermt op korte en lange termijn tegen ziektes. De moeder haar borstvoeding is zelfs uniek samengesteld op haar baby. Dat bereik je niet met een namaakpoedertje.
We hebben met een geest te maken die ons evenbeeld wilt vernietigen, het is al in ons voedsel, medicijnen, onderwijs, politiek, kerken, internet, ...

We keren beter terug naar het originele en laten die imitaties voor wat ze zijn.
We, we.
U doet maar hoor. Geen kat houdt u tegen.
Maar mag ik zelf nog beslissen?
Oud 17 maart 2021, 21:49   #134
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
We, we.
U doet maar hoor. Geen kat houdt u tegen.
Maar mag ik zelf nog beslissen?
Ja, ik adviseer maar. Volgens de wetenschap is het originele beter dan de imitatie. Feiten.

Als steeds minder vrouwen borstvoeding geven, en dat draagt tijdens de eerste jaren bij aan het immuunsysteem van de baby; waarom zou men wegens gemakzucht dan voor flesvoeding kiezen en later dan verwonderd zijn te moeten vaccineren?

Kan het niet zijn dat als beleid meer alternatieven bekend maakt dan een vaccin, we meer zouden bereiken? Of moet het altijd dood en verderf zijn?

Laatst gewijzigd door CUFI : 17 maart 2021 om 21:52.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2021, 21:53   #135
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb al contact opgenomen met de melkbank. Informatie volgt.
Wat zeiden ze? "U hoort nog van ons. U hoeft ons niet opnieuw te bellen. Wij bellen u."

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2021, 21:54   #136
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Wat zeiden ze? "U hoort nog van ons. U hoeft ons niet opnieuw te bellen. Wij bellen u."
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2021, 21:59   #137
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Alle mensen die niet via de foef ter wereld komen, hebben een verhoogd risico op verminderde weerstand omdat ze niet in contact zijn gekomen met vaginale bacteriën. Als deze mensen ook al niet hebben mogen proeven van de voordelen van moedermelk en moederkoek, zullen ze op latere leeftijd steeds meer belastend zijn voor de gezondheidszorg. Het is dus niet meer dan evident dat deze mensen niet alleen een grotere bijdrage dienen te leveren, maar ook een hogere verzekering horen af te sluiten en uiteraard op de laatste plaats staan indien ze een behandeling van doen hebben. Zulke mensen horen zelfs gebrandmerkt te worden opdat ieder van ver ziet wat voor zwak vlees ze in de kuip krijgen. Als voorbeeld zou zo een merkteken de werkdruk van zorgverleners enorm verlichten bij de beruchte triages....
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2021, 22:00   #138
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, ik adviseer maar. Volgens de wetenschap is het originele beter dan de imitatie. Feiten.

Als steeds minder vrouwen borstvoeding geven, en dat draagt tijdens de eerste jaren bij aan het immuunsysteem van de baby; waarom zou men wegens gemakzucht dan voor flesvoeding kiezen en later dan verwonderd zijn te moeten vaccineren?

Kan het niet zijn dat als beleid meer alternatieven bekend maakt dan een vaccin, we meer zouden bereiken? Of moet het altijd dood en verderf zijn?
Is het feit dat de wetenschap dat zegt nu niet net teken van het beest?
The narrative

Ik heb trouwens geen borsten, ik heb daar niet in te beslissen.
Oud 17 maart 2021, 22:02   #139
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Alle mensen die niet via de foef ter wereld komen, hebben een verhoogd risico op verminderde weerstand omdat ze niet in contact zijn gekomen met vaginale bacteriën. Als deze mensen ook al niet hebben mogen proeven van de voordelen van moedermelk en moederkoek, zullen ze op latere leeftijd steeds meer belastend zijn voor de gezondheidszorg. Het is dus niet meer dan evident dat deze mensen niet alleen een grotere bijdrage dienen te leveren, maar ook een hogere verzekering horen af te sluiten en uiteraard op de laatste plaats staan indien ze een behandeling van doen hebben. Zulke mensen horen zelfs gebrandmerkt te worden opdat ieder van ver ziet wat voor zwak vlees ze in de kuip krijgen. Als voorbeeld zou zo een merkteken de werkdruk van zorgverleners enorm verlichten bij de beruchte triages....
Zou de schade niet in te halen zijn door op latere leeftijd regelmatig den bak eens uit te lekken?
Oud 17 maart 2021, 22:03   #140
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Is het feit dat de wetenschap dat zegt nu niet net teken van het beest?
The narrative

Ik heb trouwens geen borsten, ik heb daar niet in te beslissen.
Neen maar als ik zeg “we keren beter terug naar het originele” in context van babyvoeding is dat gefundeerd op iets abstract.
1 + 1 = 2 voor u en mij ongeacht ons geloof, toch? Dus je hoeft niet bij alles te triggeren als een sjw en verbanden met religie zien

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be