![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Leer zelf lezen. Zonsondergang is op het einde van de ramadan om 21:21, zonsopgang om 05:59. En de rest van de ramadan is zonsondergang vroeger en zonsopgang later. Dus ze kunnen feesten en eten van zonsondergang tot zonsopgang, zonder last te hebben van de avondklok. Ze kunnen alleen niet tijdens die periode van het ene feestje naar het andere gaan. Ze mogen door de avondklok zelfs niet stoppen voor zonsopgang, dat is misschien wel lastig ja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op een zeker ogenblik zullen uw ogen toch eens moeten opengaan, als ge nog eens gaat schrijven dat "99% van de wetenschappers voor die maatregelen zijn" he. De wetenschap staat in publicaties, niet in clowns op TV. De clown op TV, Van Damme, die daar staat te zeveren over zijn lymfeklieren, heeft geen publicatie om op te staan. En als hij daar zelf de ontdekker van zou zijn, dan zou hij dat ook wel geschreven hebben. Het enige wat het gemaatregel toelaat, is het verschrikkelijk hoog goudvissenniveau van mensen die de bovenstaande quote schrijven. Die echte wetenschappelijke artikelen, dan nog in tijdschriften zoals Nature, bullshit in het kwadraat noemen, verspreid door uilskuikens, is een teken van oftewel slechte wil, oftewel van een mengeling van pretentie en ignorantie zonder weerga. En ja, soms staat er al eens BS in een Nature artikel dat is waar. Maar het is wel het meest gerenommeerde tijdschrift in de wetenschap, en de andere linken verwijzen ook naar echte vakbladen. Dat van tafel vegen omdat het wel eens uw VTM-waarheden in twijfel zou kunnen trekken, daar moet je eens diep over bezinnen. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 maart 2021 om 15:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Neen, de angst wordt te hard uitgemolken en aangewakkerd om nog toeval te zijn.
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je ziet hoe de overheid en de media er vandaag nog altijd alles aan doen om de angst onder de bevolking niet alleen te behouden, maar zelfs te versterken, dan zit er meer achter dan pure onbekwaamheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu is het wel zo dat de Franse IC al 4 maanden op haar tandvlees zit - we doen hier een echte "flatten the curve", en het is ook een aanzwellende kritiek ten opzichte van de regering dat die ondertussen niet veel meer IC heeft mogelijk gemaakt. Waarschijnlijk komt het ook omdat Macron hier nogal heel heel hard tegen gemaatregel is, maar hij vecht tegen gans zijn regering en de medische wereld. Niettemin krijg je hier meer en meer dokters te zien die vinden dat het gemaatregel op zich problematisch is, en zij verwijten de overheid van gewoon niet meer middelen ter beschikking te hebben gesteld van de ziekenhuizen. Dat is een beetje hypocriet natuurlijk, want de prive sector van de gezondheidszorg wordt helemaal niet aangesproken ; noch het personeel, noch de infrastructuur. Kortom, hier heerst eigenlijk geen grote schrik voor corona, maar men vindt in het algemeen wel dat men moet beletten dat de ziekenhuizen totaal overbelast zijn. Er zijn hier ook uitzendingen van praatprogramma's waar er mensen rond de tafel zitten die bijna op mijn lijn zitten, en die geschandaliseerd zijn over de inbreuken op de vrijheid. Het enige wat ik niet hoor is dat men lijken zou mogen stapelen - daar verschillen ze van mijn visie op de zaak. Hier wordt ook gezegd dat men dingen zoals ivermectine verwaarloost en dergelijke. Dus is er wel sinds enkele maanden in de media hier ook een tegenklank. Hier is al vele keren Douste-Blazy op TV geweest, zelf een dokter, die destijds minister van volksgezondheid is, en die al sinds voor de tweede golf zegt dat hij wel voor een lockdown of zo is, maar enkel maar als men nadien iets heeft om definitief een oplossing te bieden, en dat van lockdown naar lockdown gaan, een straatje zonder einde is. Bijvoorbeeld was hij voorstander van (ten tijde van de tweede golf) een lockdown te doen als men nadien geregeld gans de bevolking zou testen, en overgaan op een strikte isolatie politiek en een open maatschappij. Hij was tegen "een lockdown om lage getallen te hebben voor kerstmis": hij zegde dat dat gewoon uitstel was. Laatst gewijzigd door patrickve : 22 maart 2021 om 19:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Parlementslid
|
![]() Hier heerst ook geen schrik. Dat is jullie waanbeeld waarin jullie een soort van superhelden zijn die het grote complot allemaal doorhebben en de rest zijn lemmings. Mij niet gelaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Had je vorig jaar gedacht dat je voor enkele jaren vertrokken was van opgeschorte burgerrechten en sociale contacten ? Laatst gewijzigd door patrickve : 22 maart 2021 om 19:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat dit ten koste gaat van de actieven en sterken is een feit. Dit zijn zowel jongeren als ouderen. Er is geen tegenstelling jong/oud. Er wordt vaak naar de nazi's verwezen ivm dictatoriale maatregelen. Maar het waren net de nazi's die van de chronisch zieken en zwakken af wilden. Een zuivering van het ras. Alle menselijkheid en compassie weg. En wat wordt hier als endlosing voorgesteld? Laat de zwakken en ouderen creperen. De ouderen en zwakken zijn ook voor de complot denkers hier pure balast en verstoorders van een feestende maatschappij. Corona is sh#t, en nu moeten wij daar samen door. Niet neuten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Waarom zijn er 24/7 leugens, censuur en propaganda nodig? Als de keizer kleren aanheeft, dan is het redelijk belachelijk te opperen.... dat de keizer geen kleren aanheeft. Dan zijn leugens, censuur en propaganda echt niet nodig. Maar wat als de keizer naakt is? ik veronderstel dat jouw nieuwsvergaring niet verder reikt dan België en de MSmedia?
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
En vanaf wanneer jij ook begint te denken dat het opgezet spel is. 1 week nog? 1 maand nog? 1 jaar nog? 10 jaar nog? Of gewoon, zolang het "nodig" is... Ten tweede; de nazis wilden niet van de zwakkeren/ouderen af. de nazis hadden een vijand nodig om angst te zaaien onder de bevolking. Vandaar dat ze de leugen verspreidden dat joden "ziektes" hadden. Waar je dood van ging. covid-40-45... dezelfde leugens, dezelfde propaganda, dezelfde censuur, dezelfde woorden, dezelfde massapsychologie, dezelfde angst. Hetzelfde fascisme.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 22 maart 2021 om 20:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dat zou je wel zeggen. Maar...
Nu is dit (Covid) dodelijker voor zwakkere mensen dan normale griep. Dat maakt griep niet een zacht ei. Ook daar gaan velen aan dood per jaar. Maar daar legt men de samenleving niet voor stil. Waar ligt de grens dan toch? ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Gerard R. : 22 maart 2021 om 20:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]()
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Liberaal of sos, er wordt verwacht dat er enige solidariteit is. Voor het genocide gedachtegoed waarbij de zwaksten moeten sterven voor de feestgangers is geen plaats. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |