Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2021, 18:46   #201
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zo is dat.

Ik hou meer van fatsoenlijke reacties op de politieke gang van zaken dan op achterbakse en leugenachtige aanvallen op mijn persoon, op de mijns inzien betrouwbaarste mediabron, en op hatelijk gelul over blok-adepten en rare kwieten.

Het heeft geen enkele zin om aandacht te verspillen aan rare kwieten die niet tot een behoorlijke discussie over de politiek in staat zijn.
Jij houdt van fatsoenlijke reacties ? Heb je je eigen berichten afgelopen paar jaren wel gelezen ? Ze druipen van het zuur.

Er valt niet "fatsoenlijk" met u te discuturen. Bij u (maar ook bij xeno, en vele anderen) vervalt iedere discussie automatisch in "belziek, francofonie, moslims"-onzin.

Dat zijn geen discussies.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2021, 08:57   #202
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vivaldi is geen kibbelkabinet. Factchecks

Citaat:
Zelfs Open Vld heeft het stilaan gehad met 'luis in de pels': "We kunnen Bouchez niet blijven verdedigen”

Niemand lijkt helemaal ongeschonden uit het Overlegcomité te komen. Niet alleen bij de Vlaamse regering zat er ruis op de lijn, ook de federale regering heeft haar buik vol van ‘luis in de pels’ en MR-voorzitter Georges-Louis Bouchez.
Oud 26 maart 2021, 09:07   #203
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kernkabinet is fratsen van Bouchez beu
https://www.tijd.be/politiek-economi.../10293632.html

Met dank aan Lachaert en De Croo.
Oud 26 maart 2021, 09:12   #204
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bouchez is volop campagne aan het voeren tegen zijn Eigen beleid. Die verkondigt eigenlijk hoe de Walen hierin staan. Als ik vergelijk met hoe mijn Waalse collega's met Corona omgaan dan lijkt het soms of er in Wallonië helemaal geen Corona bestaat.

Deze bres in de regering kan wel eens diep snijden. Ik bak alvast een bakske popcoren.
Oud 26 maart 2021, 09:15   #205
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Croo is het beu en roept Bouchez tot de orde

Premier De Croo (Open Vld) is het beu. Op het kernkabinet donderdagmorgen haalde hij stevig uit naar Georges-Louis Bouchez en zijn MR. Aanleiding was de forse kritiek van de MR-voorzitter op de beslissingen die het Overlegcomité heeft genomen.
Nu pas? En nu? Een derde kans voor de Grand Bouche van de MR?
Oud 26 maart 2021, 09:36   #206
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Aan dat "kibbel-tempo" blijft Vivaldi nooit overeind tot 2024. Wacht tot Corona bedwongen is, en er (economisch) puin moet geruimd worden. Dan komt de kat echt op de koord

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2021, 11:29   #207
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Aan dat "kibbel-tempo" blijft Vivaldi nooit overeind tot 2024. Wacht tot Corona bedwongen is, en er (economisch) puin moet geruimd worden. Dan komt de kat echt op de koord
Dan gaan OOK WIJ inderdaad wat beleven.
Oud 26 maart 2021, 11:57   #208
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Bouchez is volop campagne aan het voeren tegen zijn Eigen beleid. Die verkondigt eigenlijk hoe de Walen hierin staan. Als ik vergelijk met hoe mijn Waalse collega's met Corona omgaan dan lijkt het soms of er in Wallonië helemaal geen Corona bestaat.

Deze bres in de regering kan wel eens diep snijden. Ik bak alvast een bakske popcoren.
Ik herhaal, Wilmes is Bouchez kotsbeu. In de regering is er GEEN probleem.

Bouchez heeft geen vat op zijn ministers indien hij zich zo deloyaal gedraagt.
Oud 26 maart 2021, 12:07   #209
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik herhaal, Wilmes is Bouchez kotsbeu. In de regering is er GEEN probleem.

Bouchez heeft geen vat op zijn ministers indien hij zich zo deloyaal gedraagt.
Q: Waarom smijt ze hem niet buiten?

A: Omdat Bouchez baas is.
Oud 26 maart 2021, 12:19   #210
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Q: Waarom smijt ze hem niet buiten?

A: Omdat Bouchez baas is.
Vergeet niet dat Bouchez reeds onder curatele staat van het partijbureau.
Oud 26 maart 2021, 12:24   #211
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Sorry hoor, maar het ligt niet aan de kappers.
Mijn persoonlijke ervaring zou de oorzaal eerder bij "de moeilijk bereikbare groepe" leggen. Mensen die wekelijks twee ritten naar hun moederland (e.g. Polen, Roemenië, Bulgarije,...) ondernemen. Gepensioeneerden die "essentiële medische zorg" gaan halen in Spanje, Portugal, Turkije, Italië,.... En vele anderen uit deze "moeilijk bereikbare groepen" die doodleuk hun dagelijkse bezigheden verder zetten alsof er nooit corona is geweest (bv kaartnamiddagen).

Neen, de kappers zijn maar een klein druppeltje dat in de grote emmer geen enkele bijdrgae levert.
Kortom, eigenlijk stel je vast dat degenen die volgens u tot de multicul samenlevering behoren en goed geintegreerd zijn, nogal moeilijk bereikbaar zijn.
Ergo, als het puntje bij het paaltje komt, geloof jij uw eigen bagger niet.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2021, 12:34   #212
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Jambon, en dat hebben de mensen met een gezonde reserve voor rechtse politiek hier al meermaals gezeg, is een zeer zwak politiek figuur en op dit moment doodsimpel de dweil van Vivaldi.
De (nog nooit verklaarde) keuze voor Jambon als MP is een van de taktische blunders van de N-VA leider die de ondertussen ellenlange lijst miskleunen gewoon verder aanvult.
Onzin,
De keuze om de kleuters toch naar school te laten gaan was weloverwogen.
Hoe gaan die ouders voor opvang zorgen. Zo'n kinderen hebben gedurende de dag veel aandacht nodig en moeten bezig gehouden worden. Ouders die thuiswerken kunnen dat niet.
Net daarom dat er werd geopperd om de kleuterscholen open te houden.
Maar omdat er wederom emotioneel paniekvoetbal gespeeld wordt, door de schoolgemeenschap zelf, mag dat niet.
Gevolg, een hele hoop ouders, ook degenen die niet kunnen thuiswerken, hebben nu een gigantisch probleem. Waar blijf ik met mijn kinderen. Of hoe kan ik mijn thuiswerk zo organiseren dat ik en mijn werk kan doen, en die kinderen bezig houdt. Ze vastplakken achter de televisie zal dat dan wel zijn.

Zo'n lockdown heeft wel een serieus aantal praktische problemen, waar een werkloze zelfverkaarde chemicus geen last van heeft. Die zijn ervaringen zijn trouwens ook niet veel waard, want hij komt niet buiten. Niemand komt buiten, of toch heel weinig. Dus in deze wat weten wij nu waar die besmettingen zich situeren, tenzij je zelf wel buitenkomt, niet thuiswerkt. tja, dan kan het zijn dat je zelf de besmettingshaard bent.

En dat zal dichter bij de waarheid liggen vrees ik. De Croo heeft gelijk. Er is veel te veel mobiliteit. Veel werkgevers eisen nu dat hun personeel komt werken. Mijn vrouw moet bvb één dag per week naar kantoor, haar collega's 2. Zogezegd in bubbels. Maar daar is in de praktijk geen sprake van.

En dan blijkt het nog die Britse variant te zijn. Europa faalt dus ook. Grensen dicht. En begin is ne keer serieus te vaccineren zeg, in plaats van erover te praten.
Oud 26 maart 2021, 12:36   #213
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom niet leuk ?

Jambon, Weyts...komen archi slecht uit de hele soap. Zwak.

Luidt hoogst waarschijnlijk stemmenverlies in voor de NVA.

En dat is leuk.
Neen helemaal niet.
Ben komt er eigenlijk zeer goed uit. De bedoeling had moeten zijn om het onderwijs zo lang mogelijk open te houden. De gevolgen hiervan zijn zeer groot.
Ben blijkt de enige te zijn met gezond verstand.
Oud 26 maart 2021, 12:40   #214
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij houdt van fatsoenlijke reacties ? Heb je je eigen berichten afgelopen paar jaren wel gelezen ? Ze druipen van het zuur.

Er valt niet "fatsoenlijk" met u te discuturen. Bij u (maar ook bij xeno, en vele anderen) vervalt iedere discussie automatisch in "belziek, francofonie, moslims"-onzin.

Dan zou ik toch eerst voor eigen deur vegen.
Uw haat tov vlaams nationalisme is ook van dien aard dat je de grootse zever neerpent en elke berichtgeving een eigen inkleuring geeft die meestal verre van juist is.
Oud 26 maart 2021, 12:43   #215
stuyckp
Banneling

Standaard

In alle geval, als je op korte tijd zaken moet herroepen nog geen maand nadat je verspoepeld hebt, dan zet je jezelf in uw hemd.
Niemand komt hier goed uit, en niemand wordt hier beter van.
Behalve de virologen ala Van Ranst die de economie willen kapot maken.
Die zien alleen de ziekenhuizen en blijkbaar mogen alle bedden niet benut worden. En om dat te bekomen mag men gerust overdrijven, we gaan geen vaccinatie posten hebben, maar triageposten. Zulke statements zijn eigenlijk schandalig.

Vaccineren zou gewoon door de huisartsen moeten gedaan worden. En zeker als het kan met het vaccin van johson en johnson dat kan bewaard worden in de koelkast. Gas geven met die vaccinatie.

Nu gaat het zo zijn, dat als de gehele bevolking is gevaccineerd, dan zal blijken dat de oudjes terug dood vallen. En begint de molen opnieuw.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 26 maart 2021 om 12:45.
Oud 26 maart 2021, 16:22   #216
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dan zou ik toch eerst voor eigen deur vegen.
Uw haat tov vlaams nationalisme is ook van dien aard dat je de grootse zever neerpent en elke berichtgeving een eigen inkleuring geeft die meestal verre van juist is.
Reageren op de politieke actualiteit die ik beschrijf is er voor Tavek niet bij. Persoonlijke aanvallen is zijn kenmerk. Of de bronnen waar ik mijn info uit vis wegzetten als N-VA-gestuurd, en dus vanzelfsprekend ongeloofwaardig.
I rest my case.
Oud 26 maart 2021, 16:25   #217
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Reageren op de politieke actualiteit die ik beschrijf is er voor Tavek niet bij. Persoonlijke aanvallen is zijn kenmerk. Of de bronnen waar ik mijn info uit vis wegzetten als N-VA-gestuurd, en dus vanzelfsprekend ongeloofwaardig.
I rest my case.
De schrik zit er goed in.
Oud 26 maart 2021, 16:28   #218
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In alle geval, als je op korte tijd zaken moet herroepen nog geen maand nadat je verspoepeld hebt, dan zet je jezelf in uw hemd.
Niemand komt hier goed uit, en niemand wordt hier beter van.
Behalve de virologen ala Van Ranst die de economie willen kapot maken.
Die zien alleen de ziekenhuizen en blijkbaar mogen alle bedden niet benut worden. En om dat te bekomen mag men gerust overdrijven, we gaan geen vaccinatie posten hebben, maar triageposten. Zulke statements zijn eigenlijk schandalig.

Vaccineren zou gewoon door de huisartsen moeten gedaan worden. En zeker als het kan met het vaccin van johson en johnson dat kan bewaard worden in de koelkast. Gas geven met die vaccinatie.

Nu gaat het zo zijn, dat als de gehele bevolking is gevaccineerd, dan zal blijken dat de oudjes terug dood vallen. En begint de molen opnieuw.
Vergeet Vandenbroucke niet. Die glorieert pas.

HET probleem is de veel te late en beperkte vaccinatie. "België is maar een klein land", waardoor het, volgens DeCroo, afhankelijk is van de EU....en van haar blunders. Die blunders heb ik vaak genoeg uit de doeken gedaan, maar daar komt geen reactie op.

Zoals gezegd: de schuldigen gaan vrijuit.
Oud 26 maart 2021, 16:36   #219
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wel, die drie domeinen zijn wel eerbare politieke gevoeligheden, die nogal frequent aan de oppervlakte komen bij elk overheidsingrijpen.
Dus ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2021, 16:39   #220
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen helemaal niet.
Ben komt er eigenlijk zeer goed uit. De bedoeling had moeten zijn om het onderwijs zo lang mogelijk open te houden. De gevolgen hiervan zijn zeer groot.
Ben blijkt de enige te zijn met gezond verstand.
Daarom dat hij nu de kleuterscholen toe doet, terwijl Jambon had gevochten om ze open te houden.

lol
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be