Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2020, 13:25   #21
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik dat goed voor de hoerenlopers of slecht?
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 15:18   #22
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Interesse ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 16:51   #23
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Maybe they can buy them ice cream:

https://www.google.com/amp/s/thepatt...o-video/%3famp

Citaat:
Pattaya couple stunned after a homeless person eats their ice-cream while recording on video – VIDEO
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 17:08   #24
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Either way het ziet er niet zo goed uit voor wie er langere tijd wenst te verblijven:

(vh Thaivisa forum)

Citaat:
Single Entry Tourist Visa to Thailand now requires foreigners to show funds of 500k THB

Foreigners who wish to apply for a Single Entry Tourist Visa (SETV) to Thailand are now required to provide 6 months worth of bank statements showing a bank balance of at least 500,000 THB.

The jaw dropping new financial requirement has been confirmed on the websites of several Thai embassies around the world, as well via?*emails to Thaivisa readers.

The SETV allows foreigners to stay in Thailand for up to 60 days from the date of arrival and is valid for 90 days from date of issue.

Previously, applicants for the SETV had to show proof they had a balance of at least 20,000 THB or 40,000 THB for families and sometimes, depending on the Thai Embassy or Consulate, this wasn’t asked for.

But now, applicants need to show a bank balance of 500,000 THB or equivalent.

If you are applying from the UK, the Thai Embassy in London now requires a balance of “£12,800 maintained throughout the past 6 months”, while the Thai Embassy in Washington requires “$17,000 or 500,000 baht each month for the last six month”.

And that’s not all.

Applicants also need to meet all the other requirements necessary for any non-Thai to return to Thailand currently such as, Certificate of Entry, declaration form, quarantine booking, Fit to Fly Certificate, COVID-19 negative test result and an insurance policy which provides a minimum of 100,000 USD coverage, including for COVID-19.

The new requirements for SETV echo the?*equally jaw dropping requirements for foreign property owners?*who wish to return to Thailand currently.

However, what isn’t clear is if the new financial requirements are temporary while Thailand continues to successfully battle the COVID-19 pandemic or if it will be permanent.

The SETV has been a popular way for many different types of tourists to enjoy an extended stay in Thailand.

However, it is particularly popular with young backpackers who use the 60 days to travel around Thailand before travelling elsewhere.

It remains to be seen how many young backpackers would be able to meet the new 500,000 THB financial requirements.

The new requirements as listed on the websites of the Thai Embassies in Helsinki, London and Washington can be found below:

Helsinki:

https://helsinki.thaiembassy.org/en/...e39c3354007bb1

Washington:

https://thaiembdc.org/2020/11/05/trsingle_entry/

London:

https://london.thaiembassy.org/en/pu...ae4b236972c562

...
Nu voor mij verandert er niets vermits ik toch maar voor max. 1 maand zou gaan -wat sowieso uitgesloten is want zelfs niet ad orde cf. **30 day visa exemption and visa on arrival currently suspended**, maar ik kan me voorstellen dat het voor anderen niet zo leuk moet zijn. Echter weerspiegelt het wel hoe de situatie er plots kan veranderen en men als 'buitenstaander' hoe dan ook aan hun goodwill vasthangt i.e. reeds prior corona waren ze zo de regels ah verstrengen, en het zal er zeker niet op beteren.

Laatst gewijzigd door bembem : 18 november 2020 om 17:36.
Oud 18 november 2020, 18:17   #25
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Kan beide kanten uit maar ik vermoed dat de THB sterker zal worden. Of er moest inderdaad één of andere revolutie gebeuren of de financiële markt stort in maar dan vermoed ik dat China wel een handje zal komen helpen (tegen een kost natuurlijk).

Denk dat de EU er veel slechter voorstaat dan de Asean landen.

We zullen zien.
Er is een belangrijke Chinese minderheid. Ze controleren wel het verpletterend hoofdaandeel van de economie. Doorgaans hebben alle bedrijven en grote projecten Thais van Chinese oorsprong aan de leiding. Op een bepaald moment in de geschiedenis werden ze verplicht hun Chinese naam te vervangen door een Thaise maar ze zijn in de eerste plaats toch Thai. Chinese groep toeristen daarentegen op zich zijn niet geliefd omdat ze zich zeer boertig en onrespectvol gedragen. Zoals helaas sommige hordes Westerlingen

Dat in geval van "revolutie" een tussenkomst van het Chinees leger zou getolereerd worden is uitgesloten. Niet vergeten dat de Thaise militairen de macht strak in handen houden. Niets gebeurt zonder de steun van militaire top.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 18 november 2020 om 18:19.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 05:45   #26
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat in geval van "revolutie" een tussenkomst van het Chinees leger zou getolereerd worden is uitgesloten. Niet vergeten dat de Thaise militairen de macht strak in handen houden. Niets gebeurt zonder de steun van militaire top.
Ik bedoelde dat China Thailand en de andere Asean landen wel financiëel zal bijstaan indien de financiële markten daar zouden crashen, niet militair.

De burgeronlusten zullen idd wel 'afgehandeld' worden door het Thaise leger.

Laatst gewijzigd door Erra555 : 19 november 2020 om 05:50.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 07:27   #27
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Ik bedoelde dat China Thailand en de andere Asean landen wel financiëel zal bijstaan indien de financiële markten daar zouden crashen, niet militair.

De burgeronlusten zullen idd wel 'afgehandeld' worden door het Thaise leger.
Toen onder druk van de publieke opinie de VS zich heeft teruggetrokken uit Zuid-Vietnam zei President Johnson dat vanaf dan gans ZO Azië in handen zou vallen van het communistische China. En zo is stilaan aan het geschieden. Cambodja Laos en Vietnam zijn al ongeveer Chinees grondgebied....Thailand gaat volgen net als Birma.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 november 2020 om 07:28.
Oud 19 november 2020, 20:30   #28
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Toen onder druk van de publieke opinie de VS zich heeft teruggetrokken uit Zuid-Vietnam zei President Johnson dat vanaf dan gans ZO Azië in handen zou vallen van het communistische China. En zo is stilaan aan het geschieden. Cambodja Laos en Vietnam zijn al ongeveer Chinees grondgebied....Thailand gaat volgen net als Birma.
Thailand is toch nog altijd iets apart. Ik denk niet dat communisten (enfin als men China nog communist kan heten) daar voet aan wal krijgen. Van alle Aziatische landen is het toch het land waar men de meeste vrijheid ervaart. Het is ook een totaal andere cultuur.
Oud 20 november 2020, 00:02   #29
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Either way het ziet er niet zo goed uit voor wie er langere tijd wenst te verblijven:

Nu voor mij verandert er niets vermits ik toch maar voor max. 1 maand zou gaan -wat sowieso uitgesloten is want zelfs niet ad orde cf. **30 day visa exemption and visa on arrival currently suspended**, maar ik kan me voorstellen dat het voor anderen niet zo leuk moet zijn. Echter weerspiegelt het wel hoe de situatie er plots kan veranderen en men als 'buitenstaander' hoe dan ook aan hun goodwill vasthangt i.e. reeds prior corona waren ze zo de regels ah verstrengen, en het zal er zeker niet op beteren.
Met andere woorden, voor wie nog wat affiniteit heeft met de lokale cultuur kan het nog goed komen.
Voor de rest, blijf er weg. Voorlopig toch.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2020, 08:52   #30
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Thailand is toch nog altijd iets apart. Ik denk niet dat communisten (enfin als men China nog communist kan heten) daar voet aan wal krijgen. Van alle Aziatische landen is het toch het land waar men de meeste vrijheid ervaart. Het is ook een totaal andere cultuur.
Misschien wel maar zoals altijd zal het afhangen van het prijskaartje. Money rules the world.
Oud 4 april 2021, 00:51   #31
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard update

Wooooooooooooo hij staat nu aan 36!!

#WOW!!
Oud 4 april 2021, 08:51   #32
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Wooooooooooooo hij staat nu aan 36!!

#WOW!!
Ben je nu weer dezelfde fout aan het maken of ben je blij dat de Thai Baht goedkoper is geworden om naartoe te reizen?
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2021, 09:26   #33
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ben je nu weer dezelfde fout aan het maken of ben je blij dat de Thai Baht goedkoper is geworden om naartoe te reizen?
Verwar haar nu ni, hé!
Oud 4 april 2021, 10:55   #34
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Thaise economie heeft extra zware klappen gekregen omdat het toerisme als een steen is gevallen in 2020. De prognoses voor een groei van 4% in 2021 zijn op zijn minst voorbarig geweest. Men vreest integendeel een zware financiële crisis en een instorting van de immobiliën markt omdat de banken boven hun middelen geld uitgeleend hebben.
De Thaise regering is nu plannen aan het uitwerken om jaarlijks op zijn minst 1 miljoen rijkere gepensioneerden aan te trekken met een minimum van 10.000€ maandelijks inkomen. De overheid wil ook aan de beperkingen sleutelen om het de niet-Thais gemakkelijker te maken immobiliën te kopen.
Oud 4 april 2021, 11:09   #35
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

500000Bath is eigenlijk nog heel schappelijk voor een Europeaan. Als je minder als dat hebt en je doet zo een dure reisjes dan ben je toch niet goed bezig.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2021, 11:11   #36
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
500000Bath is eigenlijk nog heel schappelijk voor een Europeaan. Als je minder als dat hebt en je doet zo een dure reisjes dan ben je toch niet goed bezig.
Maandelijks inkomen?
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2021, 11:16   #37
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Maandelijks inkomen?
Ik begrijp dat toch anders. Een rekening met minstens saldo van 500.000baht de laatste 6 maanden.

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 4 april 2021 om 11:20.
Oud 4 april 2021, 11:29   #38
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Men kan gemakkelijk een heen en terug vlucht naar BKK kopen aan +- 500€. Voor 50€ per nacht heb je al 3 zelfs 4 sterren hotels en het eten en drinken is spotgoedkoop. Het totale verschil met een reis naar Italië of Spanje zal voor budget toeristen gelijkaardig zijn. De vlucht duurder maar het verblijf en dagelijkse kosten veel lager. Thailand mikt nu liever op rijkeren die een Thai residentschap kunnen kopen.
Oud 4 april 2021, 11:34   #39
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Thaise economie heeft extra zware klappen gekregen omdat het toerisme als een steen is gevallen in 2020. De prognoses voor een groei van 4% in 2021 zijn op zijn minst voorbarig geweest. Men vreest integendeel een zware financiële crisis en een instorting van de immobiliën markt omdat de banken boven hun middelen geld uitgeleend hebben.
De Thaise regering is nu plannen aan het uitwerken om jaarlijks op zijn minst 1 miljoen rijkere gepensioneerden aan te trekken met een minimum van 10.000€ maandelijks inkomen. De overheid wil ook aan de beperkingen sleutelen om het de niet-Thais gemakkelijker te maken immobiliën te kopen.
Daar zijt ge vet mee, niet? Uwe maat Fred heeft de middelen...

hoop ik voor hem.
Oud 4 april 2021, 11:36   #40
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Men kan gemakkelijk een heen en terug vlucht naar BKK kopen aan +- 500€. Voor 50€ per nacht heb je al 3 zelfs 4 sterren hotels en het eten en drinken is spotgoedkoop. Het totale verschil met een reis naar Italië of Spanje zal voor budget toeristen gelijkaardig zijn. De vlucht duurder maar het verblijf en dagelijkse kosten veel lager. Thailand mikt nu liever op rijkeren die een Thai residentschap kunnen kopen.
Voor de jonge rugzaktoerist zal dat inderdaad een probleem zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be