Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2021, 16:55   #81
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De overheid moet haar burgers zelf laten kiezen.

ik neem aan dat alle lockdownies staan te popelen om AZ te pakken.

Das mooi, want bij een vrije keuze zal de rij daar verdomd kort zijn.
Je mag zelf kiezen.

Ofwel nu gratis wat men je nu aanbiedt.
Ofwel later en dan koop je zelf wat je wil.
Oud 8 april 2021, 17:04   #82
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De overheid moet haar burgers zelf laten kiezen.

ik neem aan dat alle lockdownies staan te popelen om AZ te pakken.

Das mooi, want bij een vrije keuze zal de rij daar verdomd kort zijn.
Ja, en hoe ga je kiezen ? Ga je alle bijsluiters lezen, en ze begrijpen ?
En ga je dat dan ook uit je eigen zak betalen ?
Ik hoop dat je nooit wat duurdere of speciale medicamenten nodig zal hebben. Want dan zal je zien dat niet jij maar je mutualiteit zal zeggen of je die mag nemen, of iets anders.
Of je zou misschien zelf de volle pot kunnen betalen. (Weet zelfs niet of dat mogelijk zou zijn voor een individuele patiënt)
Oud 8 april 2021, 17:42   #83
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik hoop dat je nooit wat duurdere of speciale medicamenten nodig zal hebben. Want dan zal je zien dat niet jij maar je mutualiteit zal zeggen of je die mag nemen, of iets anders.
Of je zou misschien zelf de volle pot kunnen betalen. (Weet zelfs niet of dat mogelijk zou zijn voor een individuele patiënt)
Goed mogelijk want tegen dan is het geld op vanwege corona maatregelen, nu doe jij alsof er meer geld zal over zijn door die maatregelen.

Rekenen en tellen ...
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 17:46   #84
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
56 plusers zijn so wie so minder waard in economische zin. Dus die kun je dat kutvaccin beter geven dan de leeftijdsgroepen die nog productief zijn.

(wel benieuwd hoeveel kandidaten dat AZ vaccin gaan nemen, 40%?)
het is net voor die 56 plusers dat we heel de economie aan het kapot maken zijn, het heeft geen nut om logica te zoeken bij wat ze doen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 17:54   #85
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk wel he. Dat zou zo moeten zijn. Dat veroorzaakt ook extra selectie.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 17:56   #86
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is toch voor veel dingen zo: een bril bijvoorbeeld. Of bij de tandarts. Een zeker deel wordt terugbetaald, de rest kies je zelf en betaal je zelf, naargelang de kwaliteit of de voorkeuren die je hebt.
En ja, naargelang de mutualiteit die je hebt krijg je meer of minder terug voor zekere keuzes. Als ik naar een van de winkels ga die een akkoord hebben met mijn mutualiteit dan krijg ik meer terug dan als ik naar een andere opticien ga, maar als die andere opticien een montuur of glazen heeft die meer passen bij wat ik wil, wel, dan betaal ik het verschil zelf. Dat gaat van 150 Euro uit mijn zak tot 1600 Euro uit mijn zak, he.
Oud 8 april 2021, 17:57   #87
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het was al van in den beginne overeengekomen dat je niet zal mogen kiezen welk vaccin je wilt.
Je kan altijd weigeren.
Wat wel lastig is, is dat die niet op de vrije markt aangeboden worden, en dat staten zichzelf het monopolie hebben toegeeigend.

Je zou kunnen zeggen dat de staat dingen aanbiedt, en dat er dan op de vrije markt de rest is, die je dan zelf betaalt.
Oud 8 april 2021, 18:17   #88
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ongeveer 1 op de 100.000 betekent ongeveer 100 gevallen (van ernstige trombose) als je heel België ermee in zou enten. Daar kan je net één ziekenhuis mee overbelasten als je ze allemaal op hetzelfde moment hetzelfde ziekenhuis in schuift. Afgezet tegen bijvoorbeeld het aantal ernstige effecten en het aantal doden door corona tot nu toe of de verwachte aantallen als de rest van het land ook nog besmet moet raken is dat een vrij laag getal. Ook vergeleken bij het risico op bijvoorbeeld leverschade als je weleens wat drinkt of het risico op ongelukken door verkeersdeelname valt het eerder innpositieve dan in negatieve zin op. Op een normale bijsluiter staan bijwerkingen die bij tussen de 1 op de 1.000 en een op de 10.000 keer voorkomen al vermeldt als "komt zelden voor".

Dus het staat je geheel vrij om daar voor jou persoonlijk een term als zeldzaam aan te hangen of niet, maar de kans dat je rijk wordt via een loterij is groter.

Wat het niet minder vervelend maakt voor de mensen die toevallig bij die 100 ernstige gevallen horen terwijl ze waarschijnlijk ook toevallig niet bij de ernstige covid patiënten gehoord zouden hebben, zeker niet. Maar het is niet per se een groot risico.
Maar wie zijn de mensen dat sterven aan covid en wie zijn de mensen die sterven aan vaccinatie door een zeldzame trombose na vaccinatie?

Hoe verantwoord je dit dan tegen naasten -die geen enkele covid dode kennen- maar op spoed belanden door vaccinatie, waarvan sterftegevallen.

Zo zegt de media dat er x aantal 30+ sterven aan corona als we niet vaccineren en minder als we wel vaccineren. Maar waar is nuancrering? Wie zijn die dertig plussers dat overlijden? Zwaarlijvigen? Mensen met onderliggende aandoeningen? En wie zijn daartegenover de mensen die sterven aan de vaccins?
Oud 8 april 2021, 18:18   #89
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wat wel lastig is, is dat die niet op de vrije markt aangeboden worden, en dat staten zichzelf het monopolie hebben toegeeigend.

Je zou kunnen zeggen dat de staat dingen aanbiedt, en dat er dan op de vrije markt de rest is, die je dan zelf betaalt.
Dat is voor discussie vatbaar.
Ik heb niets tegen een vrije markt, integendeel.
Dan stel ik mij wel vragen omtrent de kwaliteitscontrole, wat een vaccinatie betreft.
Ik hoop dat de EU er lessen uit trekt, en de pharma eens anders begint aan te pakken. Concurrentie moet mogelijk zijn. Dit is oud zeer, ook wat productie van medicatie betreft.

Trouwens, als alle staten alles zelf moeten produceren dan kan dat wel eens lelijk tegenvallen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 18:25   #90
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is voor discussie vatbaar.
Ik heb niets tegen een vrije markt, integendeel.
Dan stel ik mij wel vragen omtrent de kwaliteitscontrole, wat een vaccinatie betreft.
Maar aspirine is nu toch ook op de vrije markt. Stel jij je vragen bij de kwaliteit van aspirine ? Ik heb het over uw apotheker die U het vaccin verkoopt dat je zelf wil kopen he. Niet noodzakelijk over een of andere Russische website waar je vaccins kan kopen.
Oud 8 april 2021, 18:27   #91
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat de EU er lessen uit trekt, en de pharma eens anders begint aan te pakken. Concurrentie moet mogelijk zijn. Dit is oud zeer, ook wat productie van medicatie betreft.
Maar dat IS de normale manier in pharma. Het is met DEZE vaccins dat de staten alles gemonopoliseerd hebben. Natuurlijk is er concurrentie, vraag en aanbod, en zo, bij de apotheker.

Citaat:
Trouwens, als alle staten alles zelf moeten produceren dan kan dat wel eens lelijk tegenvallen.
Het zijn prive bedrijven die produceren he. De staten hebben gewoon alles oopgekocht.
Oud 8 april 2021, 18:28   #92
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Maar het alternatief is een ziekte die zo verschrikkelijk is dat we al meer dan een jaar onze maatschappij en het sociaal contact platleggen.

Mag ik concluderen dat u nu vol in het provaxxerskamp zit ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 19:33   #93
edwinp
Banneling

Standaard

de jeugd onze toekomst blabla, de 56-plussers hebben geen economische waarde blabla

Economisch gezien zijn de 56-plussers 10 keer meer waard dan de 'jeugd' die kost alleen maar geld terwijl de 'ouderen' een vermogen hebben opgebouwd en zelfs als ze niet meer werken nog allerlei belastingen en handelswaarde opleveren.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 19:35   #94
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar aspirine is nu toch ook op de vrije markt. Stel jij je vragen bij de kwaliteit van aspirine ? Ik heb het over uw apotheker die U het vaccin verkoopt dat je zelf wil kopen he. Niet noodzakelijk over een of andere Russische website waar je vaccins kan kopen.
Goed. Dan zou ik om te beginnen toch eerst eens de rol van de apotheker in België in vraag stellen.
Een land als Nederland kent drogisten waar je producten kan kopen die niet noodzakelijk op voorschrift moeten gebeuren. Voor vaccins zou dat ook moeten kunnen.
Oud 8 april 2021, 19:39   #95
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
de jeugd onze toekomst blabla, de 56-plussers hebben geen economische waarde blabla

Economisch gezien zijn de 56-plussers 10 keer meer waard dan de 'jeugd' die kost alleen maar geld terwijl de 'ouderen' een vermogen hebben opgebouwd en zelfs als ze niet meer werken nog allerlei belastingen en handelswaarde opleveren.
Trololo
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 19:42   #96
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed. Dan zou ik om te beginnen toch eerst eens de rol van de apotheker in België in vraag stellen.
Een land als Nederland kent drogisten waar je producten kan kopen die niet noodzakelijk op voorschrift moeten gebeuren. Voor vaccins zou dat ook moeten kunnen.
begin dan maar eerst met de vestigingswet te annuleren. als apotheker kunt ge niet zo maar een apotheek openen, enkel een bestaande apotheek overnemen. prijs ongeveer 5 jaar omzet

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 8 april 2021 om 19:42.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 19:46   #97
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht

Kijk, ik zit zelf in die klasse bijna, maar ik zou toch denken dat het productiefste van mijn bestaan achter mij zit zulle. Toch als ik mijn goesting krijg

Het is onmogelijk om te beweren dat een oudere meer waard is dan een jongere he, want die jongere wordt vanzelf een oudere, maar die oudere gaat niet meer een jongere worden. De jongere heeft dus alle potentieel van de oudere, plus dat van die jongere. Die oudere heeft enkel het laatste.
Oud 8 april 2021, 19:52   #98
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
begin dan maar eerst met de vestigingswet te annuleren. als apotheker kunt ge niet zo maar een apotheek openen, enkel een bestaande apotheek overnemen. prijs ongeveer 5 jaar omzet
Hiermee bevestig je dan enkel mijn vermoeden: een apotheek is big business.
Oud 8 april 2021, 20:23   #99
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hiermee bevestig je dan enkel mijn vermoeden: een apotheek is big business.
wel, de gouden jaren van Meneer Apotheker zijn voorbij. 30 jaar geleden kon ge daar inderdaad goed uw boterham mee verdienen. Maar tegenwoordig hoor ik toch alleen maar geklaag. De marge die een apotheker krijgt op het afleveren van een voorschrift is geplafoneerd. Dus het maakt voor de apotheker geen zak uit als het product dat hij moet afleveren het riziv 10000 of 150000 euro kost, wat hij krijgt is toch geplafonneerd.
Zijn boterham verdient hij vooral met alles wat in Nederland ook in een Drogisterij verkocht wordt. Alles wat vrij afleverbaar is, alle "huisbereidingen", de cosmetica, de parafarmacie. En dan ziet ge onmiddellijk waarom die vestigingswet niet afgeschaft wordt, en waarom een systeem met drogisterijen zoals in Nederland in Belgie nog niet voor morgen is
Oud 8 april 2021, 20:32   #100
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Hollanders vinden onder de 60 met AZ te link

,,De verhouding tussen de mate van risico en de mate van profijt ligt boven de 60 jaar heel anders, daarom is het advies heel duidelijk", zei minister De Jonge. ,,Boven de 60 is AstraZeneca gewoon een goed en veilig vaccin.

https://www.ad.nl/binnenland/nederla...raad~ae6ce102/

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 8 april 2021 om 20:33.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be