![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ofwel nu gratis wat men je nu aanbiedt. Ofwel later en dan koop je zelf wat je wil.
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ga je dat dan ook uit je eigen zak betalen ? Ik hoop dat je nooit wat duurdere of speciale medicamenten nodig zal hebben. Want dan zal je zien dat niet jij maar je mutualiteit zal zeggen of je die mag nemen, of iets anders. Of je zou misschien zelf de volle pot kunnen betalen. (Weet zelfs niet of dat mogelijk zou zijn voor een individuele patiënt)
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rekenen en tellen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, naargelang de mutualiteit die je hebt krijg je meer of minder terug voor zekere keuzes. Als ik naar een van de winkels ga die een akkoord hebben met mijn mutualiteit dan krijg ik meer terug dan als ik naar een andere opticien ga, maar als die andere opticien een montuur of glazen heeft die meer passen bij wat ik wil, wel, dan betaal ik het verschil zelf. Dat gaat van 150 Euro uit mijn zak tot 1600 Euro uit mijn zak, he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zou kunnen zeggen dat de staat dingen aanbiedt, en dat er dan op de vrije markt de rest is, die je dan zelf betaalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe verantwoord je dit dan tegen naasten -die geen enkele covid dode kennen- maar op spoed belanden door vaccinatie, waarvan sterftegevallen. Zo zegt de media dat er x aantal 30+ sterven aan corona als we niet vaccineren en minder als we wel vaccineren. Maar waar is nuancrering? Wie zijn die dertig plussers dat overlijden? Zwaarlijvigen? Mensen met onderliggende aandoeningen? En wie zijn daartegenover de mensen die sterven aan de vaccins?
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb niets tegen een vrije markt, integendeel. Dan stel ik mij wel vragen omtrent de kwaliteitscontrole, wat een vaccinatie betreft. Ik hoop dat de EU er lessen uit trekt, en de pharma eens anders begint aan te pakken. Concurrentie moet mogelijk zijn. Dit is oud zeer, ook wat productie van medicatie betreft. Trouwens, als alle staten alles zelf moeten produceren dan kan dat wel eens lelijk tegenvallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar aspirine is nu toch ook op de vrije markt. Stel jij je vragen bij de kwaliteit van aspirine ? Ik heb het over uw apotheker die U het vaccin verkoopt dat je zelf wil kopen he. Niet noodzakelijk over een of andere Russische website waar je vaccins kan kopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() de jeugd onze toekomst blabla, de 56-plussers hebben geen economische waarde blabla
Economisch gezien zijn de 56-plussers 10 keer meer waard dan de 'jeugd' die kost alleen maar geld terwijl de 'ouderen' een vermogen hebben opgebouwd en zelfs als ze niet meer werken nog allerlei belastingen en handelswaarde opleveren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een land als Nederland kent drogisten waar je producten kan kopen die niet noodzakelijk op voorschrift moeten gebeuren. Voor vaccins zou dat ook moeten kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin "When you're accustomed to privilege equality feels like oppression." Laatst gewijzigd door morte-vivante : 8 april 2021 om 19:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het is onmogelijk om te beweren dat een oudere meer waard is dan een jongere he, want die jongere wordt vanzelf een oudere, maar die oudere gaat niet meer een jongere worden. De jongere heeft dus alle potentieel van de oudere, plus dat van die jongere. Die oudere heeft enkel het laatste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hiermee bevestig je dan enkel mijn vermoeden: een apotheek is big business.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zijn boterham verdient hij vooral met alles wat in Nederland ook in een Drogisterij verkocht wordt. Alles wat vrij afleverbaar is, alle "huisbereidingen", de cosmetica, de parafarmacie. En dan ziet ge onmiddellijk waarom die vestigingswet niet afgeschaft wordt, en waarom een systeem met drogisterijen zoals in Nederland in Belgie nog niet voor morgen is
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin "When you're accustomed to privilege equality feels like oppression." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hollanders vinden onder de 60 met AZ te link
,,De verhouding tussen de mate van risico en de mate van profijt ligt boven de 60 jaar heel anders, daarom is het advies heel duidelijk", zei minister De Jonge. ,,Boven de 60 is AstraZeneca gewoon een goed en veilig vaccin. https://www.ad.nl/binnenland/nederla...raad~ae6ce102/ Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 8 april 2021 om 20:33. |
![]() |
![]() |