![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() eigenlijk de ideale plek voor mij om de coronaregels te overtreden ... 'ik versta u niet hé gast'
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brussel moet dringend gedekoloniseerd worden. Word wakker!
![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt wel nog 50% kans dat je een Nederlandssprekende agent tegen komt natuurlijk ...
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat de helft van de Brusselse politie, en méér dan de helft van de ambtenaren geen Nederlands spreekt, stoort je duidelijk niet. Hoe zou DAT komen?
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge moet u als Vlaming eens gaan aanmelden bij een Brussels ziekenhuis.
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan er over meespreken want ik lag er. Idem over de Brusselse politie. Die werd opgeroepen toen het gebouw van de VU voor de zoveelste keer met verf beklad werd. Het personeel van de VU heeft het procesverbaal zelf moeten opstellen want geen van de twee agenten sprak meer dan twee woorden Nederlands.
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Nederlandstaligen zijnniet alleen wél tweetalig, ze gedragen zich ook niet denigrerend tegen Franstaligen, zoals Franstaligen wél doen tegen Vlamingen.
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vroeger waren ze een beetje tweetalig, de echte tweetaligen waren "Franskiljons". Vandaag kan je met een Vlaming onder de 35 jaar geen gesprek meer voeren in het Frans, tenzij het om een telg gaat van de 6% Vlamingen die er nog overschieten in Brussel en die op de koop toe een heel hoog Dansaertgehalte hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In StEttienne in Schaarbeek waren de twee chirurgen die mij behandelden Nederlandstaligen. Het waren de Franstalige verpleegsters die zich schandelijk gedroegen tegenover Vlaamse zieken. Niet alleen tegen mij. Zelfs een Nederlandstalig vrouwtje van 90 jaar oud, dat in Brussel woonde, en perfect Frans sprak, heeft maandenlang de pesterijen van eentalig Franstalig personeel moeten verdragen. Een staaltje daar van was: haar met ijskoud water wassen.
Toen ik na vijf dagen uit bed mocht heb ik haar met lekker warm water gewassen. Het oudje is er kort nadat ik naar huis ging overleden. Ik vernam het pas van een andere (tweetalige) kamergenote toen ik het oudje ging bezoeken, met een recorder en enkele cd,s met klassieke muziek. Radio aan bed of tv op de kamer was er destijds geen van beide. Er lagen wel een massa taterende moslimvrouwen. En ze kregen nog een grotere massa luidruchtig bezoek. Daar lag ik de eerste dagen na mijn zware rugoperatie tussen. Als enige Nederlandstalige op een kamer van zes. Op mij na allemaal luidruchtige moslima's. Ik heb meermaals in een ziekenhuis gelegen in mijn leven, maar nooit heb ik er tranen gelaten, behalve in het Brusselse ziekenhuis.
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zowat alle Vlamingen een mondje Frans spreken betekent niet dat zij in officieel tweetalig Brussel verplicht zijn om op Frans over te schakelen. Jouw probleem is dat je verwacht dat Vlamingen dat wél doen. Omdat dit van hen verwacht wordt als ze met Franstaligen in contact komen. Zelfs in Vlaanderen is dat nog vaak het geval. Maar niet alle onder-én-boven-de-35-jarigen geven nog gehoor aan die ver-eiste. Ik ben ooit in la Fourchette in Neder-over-Heembeek buiten gestapt zonder er te eten omdat de dame-des-huizes het vertikte om één woord Nederlands te spreken tegen mij én mijn Vlaamse gezeldschap. Waarvan een aantal uit Neder-Over-Heembeek nota bene. Er lag zelfs geen tweetalige menukaart. Neder-Over-Heembeek is nochtans niet eens een "faciliteitengemeente". In hartje Brussel liet ik ooit mijn boodschappen aan de kassa van een supermarkt staan omdat het omhooggevallen eentalig Franstalige kreng aan de kassa mij afblafte omdat ik weigerde op Frans over te schakelen. De Franstalige klanten die achter mij aanschoven vielen de kassierster bij. Zij noemden mij onbeleefd. Eindelijk laten niet alle Vlamingen zich nog door pretentieuze, eentalig Franstalige dommekloten op hun kop schijten.
![]() |
![]() |
#57 | |||
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
![]() Citaat:
Hoe gaat het met de "Vlemingen van Enge" (Titjes)? Citaat:
Citaat:
Tijdens de zeventiende eeuw werd de zuiderrand van het gebied dat nu als "West-Vlaanderen" bekend staat verwaalst. De bevolking was door oorlogsvoering en ziekte uitgedund. Vrankrijkse godsdienstvluchtelingen vonden aldaar een nieuwe thuis. Heel wat West-Vlaamse dorpen werden zelf hoofdzakelijk Waals (bv. Rekkem en Zandvoorde) of taalgemengd (Nieuwkerke en Wijtschate). De verwaalsing is ondertussen teruggelopen maar Rekkem wordt nog steeds bedreigd. Komen-Waasten is ondanks de stevige Vlaamse bevolkingsgroei tijdens de voorbije eeuw voor het Vlaams verloren gegaan omwille van de overheveling naar Henegouwen. Men kan vandaag de dag nog steeds sporen van deze verwaalsing aantreffen. De oorspronkelijk Nederlandstalige (Vlaamse) benaming staat tussen haakjes. Bellegem: Klein Torkonje Koeigem en Sint-Denijs: Grandvalbos (Gravenbos), Labroye (Zwijnshoek), Mortagne of 't Mortaanse Mesen: La Basse-Cour (Neerhof) Nieuwkerke: Don (Ter Donk), Romarin (Zavelpit) Rekkem: Brun Cornet (De Leerse), Castert (Kattesteert), Croisé (Kruisstraat), Paradijs (Hemelrijk), Pont-Neuf (Nieuwebrug), Purgatoire (Vagevuur), Risquons-Tout (Grote Linde), Triloy (Heuvelberg) Rollegem: Forest Wijtschate: Garde-Dieu (Hoogtaveerne), Sauvegarde (Savaardlinde) en Waalhoek Zandvoorde: Basseville, Champreule ofte Schaprulle Met Edingse groeten
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Aan hoeveel redenen zit u ondertussen al (niet hoger dan 1302 alstublieft)? Met Vlaamse groeten
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dit klopt. Bovendien kan men makkelijk een onderscheid maken tussen de "Nieuwe Belgen" in het Vlaams Gewest en de arbeiders woonachtig in Vrankrijk. Deze Nieuwe Belgen leren Nederlands en spreken het met de Vlamingen of anderstaligen. Dit is voor de mensen uit Vrankrijk, afgezien van de Westhoek, meestal niet het geval. Blijkbaar te moeilijk...Dit leidt tot belachelijke toestanden waarbij de Nieuwe Belg tevergeefs een boodschap in het Nederlands poogt over te brengen. Het antwoord luidt: "Comprend pas!, Français!". Deze Nieuwe Belgen leren vervolgens ook enkele woorden in hun herentaal of vraagt de Vlaming om hulp. Hoogachtend
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |