Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2021, 07:08   #21
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

De bedrading boven in de hersenkamer ziet er bij jonge mensen nog een beetje anders uit dan bij volwassenen. Oa het gevoel voor risico is nog niet wat het zal worden. Gelukkig maar. Het leidt tot vernieuwing en vooruitgang. Helaas heeft het ook nadelen. Het veroorzaakt nogal wat ongelukken, ongevallen en hogere criminaliteitscijfers. Angstige extreem rechtse oude mensen vergeten dat wel eens.

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2021, 07:16   #22
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zorg dat je het minstens op het 4e verdiep doet. De ethische code verbiedt dat politie daar binnenvalt wegen gevaar van uit het raam vallende zatlappen.
Je neemt een binnenvaartschip, gaat op de Schelde liggen eens iedereen aan boord is en je kan rustig feesten.
Niemand die je opmerkt, niemand die kan klagen over lawaai en de politie geraakt er amper.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2021, 07:37   #23
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je neemt een binnenvaartschip, gaat op de Schelde liggen eens iedereen aan boord is en je kan rustig feesten.
Niemand die je opmerkt, niemand die kan klagen over lawaai en de politie geraakt er amper.
Dan ken je de scheepvaartpolitie niet goed. Onderschat ze niet.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2021, 07:52   #24
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De bedrading boven in de hersenkamer ziet er bij jonge mensen nog een beetje anders uit dan bij volwassenen. Oa het gevoel voor risico is nog niet wat het zal worden. Gelukkig maar. Het leidt tot vernieuwing en vooruitgang. Helaas heeft het ook nadelen. Het veroorzaakt nogal wat ongelukken, ongevallen en hogere criminaliteitscijfers. Angstige extreem rechtse oude mensen vergeten dat wel eens.
Als je de foto van die gast bekijkt ziet zijn hersenkamer er vooral beneveld van alcohol of andere substanties uit...

https://www.hln.be/antwerpen/hotelga...elen~a0e78268/

Laatst gewijzigd door Skobelev : 12 april 2021 om 07:53.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2021, 08:15   #25
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dan ken je de scheepvaartpolitie niet goed. Onderschat ze niet.
Ik ken de zeevaartpolitie heel goed zelfs.

En weet dat die amper op de bovenschelde komen.
Ze hebben daar zelf niet voldoende vaartuigen voor en de andere boten die ze soms gebruiken kunnen daar niet komen en kosten te veel geld om daarvoor in te zetten.
Het andere probleem is dat de zeevaartpolitie federaal is en dus geen GAS-boetes kan uitschrijven.
En de coronaboetes, zijn GAS-boetes.
En een PV opstellen kan niet, want de maatregelen zijn juridisch niet vervolgbaar verklaard door de rechtbank, wegens gebrek aan wettelijke kader.
Vaart je schip onder vreemde vlag, zijn aan boord de Belgische maatregelen niet van toepassing, want het schip is dan geen Belgische grondgebied en de Belgische maatregelen tellen enkel voor Belgische grondgebied.

Dus neem dat je een feestje geeft op een Congolese kustvaarder.
Die kan in Brussel mensen oppikken, die zich op Belgische grondgebied volledig aan de coronaregels houden, maar eens aan boord tellen de Congolese regels en wetten en daarna terug afzetten in Zeebrugge, waar men zich terug houd aan de Belgische regels.
De zeevaartpolitie kan dan enkel toekijken hoe men aan boord een feest houd en daarna enkel de regels toepassen die gelden voor iemand die uit het buitenland terug komt.
En daar je vermijd om +48 uur aan boord te zijn, steekt je dus gewoon een dikke middenvinger op tegen de regering en de politie.
Oud 12 april 2021, 08:30   #26
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Ik zou een huisje boeken via natuurhuisje of dergelijke in the middle of nowhere.
Oud 12 april 2021, 08:39   #27
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken de zeevaartpolitie heel goed zelfs.

En weet dat die amper op de bovenschelde komen.
Ze hebben daar zelf niet voldoende vaartuigen voor en de andere boten die ze soms gebruiken kunnen daar niet komen en kosten te veel geld om daarvoor in te zetten.
Het andere probleem is dat de zeevaartpolitie federaal is en dus geen GAS-boetes kan uitschrijven.
En de coronaboetes, zijn GAS-boetes.
En een PV opstellen kan niet, want de maatregelen zijn juridisch niet vervolgbaar verklaard door de rechtbank, wegens gebrek aan wettelijke kader.
Vaart je schip onder vreemde vlag, zijn aan boord de Belgische maatregelen niet van toepassing, want het schip is dan geen Belgische grondgebied en de Belgische maatregelen tellen enkel voor Belgische grondgebied.

Dus neem dat je een feestje geeft op een Congolese kustvaarder.
Die kan in Brussel mensen oppikken, die zich op Belgische grondgebied volledig aan de coronaregels houden, maar eens aan boord tellen de Congolese regels en wetten en daarna terug afzetten in Zeebrugge, waar men zich terug houd aan de Belgische regels.
De zeevaartpolitie kan dan enkel toekijken hoe men aan boord een feest houd en daarna enkel de regels toepassen die gelden voor iemand die uit het buitenland terug komt.
En daar je vermijd om +48 uur aan boord te zijn, steekt je dus gewoon een dikke middenvinger op tegen de regering en de politie.
Akkoord. Ik had geen rekening met niet Belgische vlag.
Op een Belgische plezierboot aan de kaai zou ik het toch niet proberen. Dat komt niet goed.
Oud 12 april 2021, 08:42   #28
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zorg dat je het minstens op het 4e verdiep doet. De ethische code verbiedt dat politie daar binnenvalt wegen gevaar van uit het raam vallende zatlappen.
Nodig een neger uit.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2021, 09:06   #29
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nodig een neger uit.
Zou je die nog kunnen wijsmaken dat ze kunnen vliegen?
Oud 12 april 2021, 09:22   #30
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

#een soundproof ruimte huren.......
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2021, 09:57   #31
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Naar internationale wateren varen
Oud 12 april 2021, 10:19   #32
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
#een soundproof ruimte huren.......
In mijn auto, 7 zitplaatsen, gratis ...
Oud 12 april 2021, 10:41   #33
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dit een PA?
Mijn excuses voor de PA, maar ik vind het wel degelijk een walgelijke uitspraak van jou. Leven we echt in een maatschappij waar mensen zo denken? Iemand is dood, laten we er eens flink mee lachen. Je kan dat dom vinden, je kan bedenken "wat bezielt die jongen toch", maar hem gewoon vierkant uitlachen is toch een brug te ver??!

Sorry, maar daar word ik gewoon kwaad van. Dit is ook gewoon uitdagen.
Oud 12 april 2021, 10:57   #34
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Mijn excuses voor de PA, maar ik vind het wel degelijk een walgelijke uitspraak van jou. Leven we echt in een maatschappij waar mensen zo denken? Iemand is dood, laten we er eens flink mee lachen. Je kan dat dom vinden, je kan bedenken "wat bezielt die jongen toch", maar hem gewoon vierkant uitlachen is toch een brug te ver??!

Ik zou daar niet zo zwaar aan tillen, hoe erg de gebeurtenis ook. Je wenst niemand dood. En dan hebben we het nog niet over nabestaanden.
Volgens mij is het op een bepaald moment een menselijke reactie om op wantoestanden in tijden van miserie op een ludieke manier te reageren.
Het doet mij denken aan de moppen over joden destijds, ondanks het leed. En die moppen waren niet proper.
Oud 12 april 2021, 11:52   #35
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Akkoord. Ik had geen rekening met niet Belgische vlag.
Op een Belgische plezierboot aan de kaai zou ik het toch niet proberen. Dat komt niet goed.
Jawel, maar dan moet je buiten de Belgische wateren gaan.
Oud 12 april 2021, 11:55   #36
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ik zou een huisje boeken via natuurhuisje of dergelijke in the middle of nowhere.
zeer zeker. Mensen met geld kunnen dat allemaal betalen. Ik reken mezelf bij die gelukkigen. Tegenwoordig doen wij veel take away lunches en zo. Bij veel jongeren gaat dat natuurlijk niet en om het financieel wat te kunnen bolwerken huren ze dan een hotelkamer van 50 euro per nacht. Vaak loopt dat goed omdat er toch amper volk in de hotels zit tegenwoordig, helaas deze keer niet.

En dan heb je van die walgelijke fascistische reacties die er nog mee zitten te lachen ook. Solidariteit nul.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2021, 11:55   #37
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jawel, maar dan moet je buiten de Belgische wateren gaan.
Als je na het feestje terug van boord wil, dan moet je wel een recente negatieve test kunnen voorleggen en twee weken in quarantaine gaan.
Oud 12 april 2021, 12:07   #38
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht

Deze draad gaat over personen die dit willen framen als politiebrutaliteit en de schuld in de schoenen van politie en politiek willen steken en het zo proberen politiek te recupereren. Dat is pas onfatsoenlijk.

Die politiemensen deden gewoon hun werk.
Oud 12 april 2021, 12:18   #39
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze draad gaat over personen die dit willen framen als politiebrutaliteit en de schuld in de schoenen van politie en politiek willen steken en het zo proberen politiek te recupereren. Dat is pas onfatsoenlijk.

Die politiemensen deden gewoon hun werk.
Mee eens. Bij deze.
Oud 12 april 2021, 12:19   #40
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Of ze nu uit het raam springen of in een hoogspanningscabine kruipen, 't is de schuld van de flikken

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be