Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2021, 17:52   #101
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Gaat dit draadje over mij ? Zo ja, dan moet je de titel aanpassen hee
Er zouden nogal wat titels moeten aangepast worden die niet over het BLOK gaan waar jij ze er toch tussen vlamt.

Het is een veel gebruikte tactiek om er het VB bij te sleuren als de argumenten mankeren of op zijn.

Ik probeer hier geregeld reacties te posten MET argumenten. Niemand reageert er op, maar owee als ik inpik op een reactie waarin jij genoemd wordt.
Oud 13 april 2021, 17:52   #102
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
natuurlijk wel.
Maar een blokvrije zone willen invoeren roept de vraag op :
mogen blokkers hun mening nog ventileren ?
Is dat niet eerder de correcte vraag ?
Niet projecteren...

Blokkers debiteren hier minimum 2/3 van de dagelijkse traffic. Dus die ventileren niet alleen hun mening, ze domineren het politiek debat hier a gogo. Zij het niet kwalitatief, dan toch zeker kwantitatief.
Waarbij het gemeten gewicht van extreem rechts 18,7% in Vlaanderen is, en volgens de laatste peiling 23%.
Disproportioneel veel dus, tegenover hun reeël gewicht in de maatschappij.

Dat maakt het voor niet-extreem rechtse forumleden moeilijk om nog zinvol te debatteren zonder continu 'wat met al die makakken' 'ga er zelf tussen wonen' 'smijt ze buiten' 'allemaal gedwongen terugsturen' 'omvolking' 'genocide' en de gebruikelijke islam bullshit te moeten verdragen. Het aantal zelfbenoemde islam-geleerden die menen de diepere psyche van 1,3 miljard mensen te kennen en te kunnen samenvatten op een bierviltje is hier zowat de mainstream geworden. Wie dan nog heeeel lichtjes doorwrijft om het laagje islam-excuses weg te vegen botst op puur racisme, ter illustratie volstaat het de draadjes over BLM in de VS (niks met moslims te zien) of de pareltjes van racisme die er geschreven zijn over de 'omvolking' door negers in Ninove of Aalst te lezen. Katholieke negers blijken dan 'plots' even ongewenst te zijn dan moslims.

De vraag die ik suggereerde, was of het mogelijk zou zijn van één specifiek subforum te maken om daar zonder al die asstalk over omvolking en andere bruine obsessies te kunnen discussiëren.

De motie is ingediend, en afgewezen. The rest is history.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 13 april 2021 om 17:52.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 17:54   #103
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Er zouden nogal wat titels moeten aangepast worden die niet over het BLOK gaan waar jij ze er toch tussen vlamt.

Het is een veel gebruikte tactiek om er het VB bij te sleuren als de argumenten mankeren of op zijn.

Ik probeer hier geregeld reacties te posten MET argumenten. Niemand reageert er op, maar owee als ik inpik op een reactie waarin jij genoemd wordt.
Echt ?

En lees je daar dan écht de onderliggende boodschap niet uit ?
Oud 13 april 2021, 17:59   #104
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Naast de kwestie.
Het Blok is een discussie thema.

Forumleden zijn dat niet. En dat komt niet van mij, maar van het reglement en de veelvuldige mededelingen v/d moderatie daarover die je nu (raar maar waar... ) eensklaps niet meer weet te herinneren ?
Oud 13 april 2021, 18:01   #105
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Mag Panda zijn mening niet meer ventileren of
Waar lees jij dat?
Zeg eens, "jong".
-Met welke bedoeling vraagt iemand een blokvrije zone aan op een politiek forum?
-Volstaat het cordon sanitaire niet? Waarom moest daar een mond-dood-makend verlengstuk aan gebreid worden?
-Waarom reageerde je daar niet afwijzend op?
Oud 13 april 2021, 18:24   #106
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Naast de kwestie.
Het Blok is een discussie thema.

Forumleden zijn dat niet. En dat komt niet van mij, maar van het reglement en de veelvuldige mededelingen v/d moderatie daarover die je nu (raar maar waar... ) eensklaps niet meer weet te herinneren ?
Juist Panda! Het Blok is een discussiethema. Forumleden zijn dat niet. Maar je vergeet voor het gemak dat jij de forumleden die jouw vermaledijde BLOK aanhangen de mond probeerde te snoeren door een Blokvrije zone te vragen.

Het BLOK komt hier niet discussiëren. Hun aanhangers wél. DAAR was het jou dus om te doen. Topisch "Liberaal. De vrijheid van meningsuiting van je politieke tegenstanders proberen te beknotten.

Ik begrijp héél goed dat je daar liever niet aan herinnerd wordt, maar dat heb je jezelf aangedaan.

Ik weet verdomde goed wat de moderator daar over denkt, maar dat geldt voor iedereen. OOK voor degenen die het niet kunnen laten om mij persoonlijk te treiteren, ja zelfs in de huid van de moderator te steken. Onze manier van schrijven vertoont nochtans geen énkele overeenkomst. Ik heb jou daar nog niemand over weten bekritiseren.

Er zijn nu eenmaal zaken waarvan men de gevolgen moet dragen. Zeker als de aanleiding zwart of wit te boek staat bij de suggesties en mededelingen.

Staat het je niet aan? Gebruik dan de rode driehoek.
Oud 13 april 2021, 18:33   #107
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist Panda! Het Blok is een discussiethema. Forumleden zijn dat niet. Maar je vergeet voor het gemak dat jij de forumleden die jouw vermaledijde BLOK aanhangen de mond probeerde te snoeren door een Blokvrije zone te vragen.
Een feitelijke leugen dus... Ik suggereerde 1 extra subforum, blokvrij, dus elke Blokker kan naar naar hartelust blijven voort dagelijks over 'de makak' fulmineren in elk van de bestaande subforums.

Citaat:
Het BLOK komt hier niet discussiëren. Hun aanhangers wél. DAAR was het jou dus om te doen. Topisch "Liberaal. De vrijheid van meningsuiting van je politieke tegenstanders proberen te beknotten.

Ik begrijp héél goed dat je daar liever niet aan herinnerd wordt, maar dat heb je jezelf aangedaan.

Ik weet verdomde goed wat de moderator daar over denkt,
maar dat geldt voor iedereen. OOK voor degenen die het niet kunnen laten om mij persoonlijk te treiteren, ja zelfs in de huid van de moderator te steken. Onze manier van schrijven vertoont nochtans geen énkele overeenkomst. Ik heb jou daar nog niemand over weten bekritiseren.

Er zijn nu eenmaal zaken waarvan men de gevolgen moet dragen. Zeker als de aanleiding zwart of wit te boek staat bij de suggesties en mededelingen.

Staat het je niet aan? Gebruik dan de rode driehoek.
Ik ervaar geen enkel probleem om dat punt ten volle te begrijpen.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 13 april 2021 om 18:34.
Oud 13 april 2021, 18:40   #108
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een feitelijke leugen dus... Ik suggereerde 1 extra subforum, blokvrij, dus elke Blokker kan naar naar hartelust blijven voort dagelijks over 'de makak' fulmineren in elk van de bestaande subforums.
Een forum met een gele ster?
Een getto voor VB-ers?
Komt mij toch zo bekend voor.
Oud 13 april 2021, 18:42   #109
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Discriminatie op overtuiging.

Ik verschiet alle dagen dat jij hier nog bent.
Oproepen tot is strafbaar, dat weet je toch?
Oud 13 april 2021, 18:46   #110
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leeft er nog iets binnen een straal van 10km buiten jezelf ?
(Vraag aan Patrick in feite, hoewel panda uw bbq werkt die op gas ?)
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 18:47   #111
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Politieke correctheid is vandaag de best lonende oplichterij.
3 !
Oud 13 april 2021, 19:01   #112
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Een forum met een gele ster?
Een getto voor VB-ers?
Komt mij toch zo bekend voor.
Wat heeft dat met gele sterren te maken ? Je weet toch dat er al jaren en dagen een subforum 'rechts' bestaat ?

Is er iemand die daar ooit problemen over maakte ?
Ik denk het niet...
Wat is dan je probleem met een Blok-vrije zone ?

Wat voor groteske vergelijking is dat overigens, om te verwijzen naar een 'getto' terwijl mijn suggestie nu juist is (was, ze is afgewezen) om een EXTRA subforum te maken om daar onder niet-Blokkers te kunnen discussiëren zonder gedaas over 'de makak' dat 90% van alle lopende discussies verpest ?

Laatst gewijzigd door Pandareus : 13 april 2021 om 19:07.
Oud 13 april 2021, 19:11   #113
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
NIEMAND, ik herhaal, NIEMAND, ook geen Blokkers gebruiken het woord "makak" meer dan jij.

EEN blokvrije zone betekent niet meer of minder dan uitsluiting en discrimiatie van je politieke tegenstanders. Een zone waar jij en je medestanders welke mening dan ook konden ventileren, maar waar jullie underdogs, net zoals de Joden, geen recht van spreken zouden hebben.

Enerzijds start je draden waarin je "suggereert" dat de Vlaams Belangers op dit forum deportaties voorstaan, maar anderzijds vraag je zélf hun deportatie uit een door jou gewenste zone.

Hoe je het ook probeert te verpakken, dit komt neer op het monddood maken van je politieke tegenstanders. Op een verlengstuk van het cordon sanitaire willen voorzien op dit forum, en op jouw persoonlijke verzoek.

Typisch "liberaal". Vrijheid van meningsuiting voor je zelf, maar verboden toegang voor onbevoegden.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 13 april 2021 om 19:13.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 19:14   #114
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet projecteren...

Blokkers debiteren hier minimum 2/3 van de dagelijkse traffic. Dus die ventileren niet alleen hun mening, ze domineren het politiek debat hier a gogo. Zij het niet kwalitatief, dan toch zeker kwantitatief.
Waarbij het gemeten gewicht van extreem rechts 18,7% in Vlaanderen is, en volgens de laatste peiling 23%.
Disproportioneel veel dus, tegenover hun reeël gewicht in de maatschappij.

Dat maakt het voor niet-extreem rechtse forumleden moeilijk om nog zinvol te debatteren zonder continu 'wat met al die makakken' 'ga er zelf tussen wonen' 'smijt ze buiten' 'allemaal gedwongen terugsturen' 'omvolking' 'genocide' en de gebruikelijke islam bullshit te moeten verdragen. Het aantal zelfbenoemde islam-geleerden die menen de diepere psyche van 1,3 miljard mensen te kennen en te kunnen samenvatten op een bierviltje is hier zowat de mainstream geworden. Wie dan nog heeeel lichtjes doorwrijft om het laagje islam-excuses weg te vegen botst op puur racisme, ter illustratie volstaat het de draadjes over BLM in de VS (niks met moslims te zien) of de pareltjes van racisme die er geschreven zijn over de 'omvolking' door negers in Ninove of Aalst te lezen. Katholieke negers blijken dan 'plots' even ongewenst te zijn dan moslims.

De vraag die ik suggereerde, was of het mogelijk zou zijn van één specifiek subforum te maken om daar zonder al die asstalk over omvolking en andere bruine obsessies te kunnen discussiëren.

De motie is ingediend, en afgewezen. The rest is history.
Ik projecteer helemaal niet.
Gelieve geen woorden te gebruiken die je niet begrijpt of bewust verkeerd gebruikt.
Dat dit forum vol zit met blokkers ben ik me van bewust. Maar het blijft een vrij medium dat toegankelijk is voor iedereen.
Persoonlijk vind ik het jammer dat er niet meer representatie is van kwalitatieve vertegenwoordiging van andere partijen. Klaarblijkelijk worden die niet aangetrokken door dit soort medium. De club is trouwens sowieso bijzonder klein. Dagelijks komen er leden bij, maar die posten nooit.

In alle geval uw voorstel is/was pure censuur. Een echt voorstel tot kwaliteitsverbetering werd door u verguisd als zijnde censuur terwijl het dat helemaal niet was.

Veel van uw argumentatie over whataboutisms en dergelijke meer, op het eerste zicht correct. Maar u gebruikt ze evenzeer. Ik heb het een tijdje in de gaten gehouden en er toen op gewezen.
Whataboutisms zijn in mijn ogen trouwens een correcte manier van discussieren. Want als je in een bepaalde situatie voorstellen formuleert is het terecht om je af te vragen of die voorstellen dan ook niet van toepassing zijn in een andere vergelijkbare situatie.

U zal daar toch mee moeten leren mee leven of een eigen forum oprichten waar je jezelf naar harteziel gelijk kan geven.

Overigens wordt je hier nogal rap bij extreem rechts ingedeeld.
Ik ben centrum rechts en niets anders. En zeer open voor de mening van eenieder, mits gestaafd met goede argumentatie zodat op zijn minst van gedachten gewisseld kan worden en wederzijds begrip kan ontstaan. Ik vertoef hier niet in de hoop of de wil om iemand van mening te doen veranderen. Al zal dat natuurlijk zo lijken omdat ik uiteraard mijn standpunten verdedig.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 19:20   #115
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Wat heeft dat met gele sterren te maken ? Je weet toch dat er al jaren en dagen een subforum 'rechts' bestaat ?

Ik denk het niet...

Wat voor groteske vergelijking is dat overigens, om te verwijzen naar een 'getto' terwijl mijn suggestie nu juist is (was, ze is afgewezen) om een EXTRA subforum te maken om daar onder niet-Blokkers te kunnen discussiëren zonder gedaas over 'de makak' dat 90% van alle lopende discussies verpest ?
Zoals steeds ontgaat u de boodschap, omdat het u ontmaskert als iemand voor wie het doel alle middelen heiligt, ook racisme, discriminatie, polarisatie, haat...
Voor iemand die zich afzet (of beweert zich af te zetten) tegen discriminatie, racisme, polarisatie, haat...
Oud 13 april 2021, 19:21   #116
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Ik projecteer helemaal niet.
Gelieve geen woorden te gebruiken die je niet begrijpt of bewust verkeerd gebruikt.
Dat dit forum vol zit met blokkers ben ik me van bewust. Maar het blijft een vrij medium dat toegankelijk is voor iedereen.
Persoonlijk vind ik het jammer dat er niet meer representatie is van kwalitatieve vertegenwoordiging van andere partijen. Klaarblijkelijk worden die niet aangetrokken door dit soort medium. De club is trouwens sowieso bijzonder klein. Dagelijks komen er leden bij, maar die posten nooit.

In alle geval uw voorstel is/was pure censuur. Een echt voorstel tot kwaliteitsverbetering werd door u verguisd als zijnde censuur terwijl het dat helemaal niet was.

Veel van uw argumentatie over whataboutisms en dergelijke meer, op het eerste zicht correct. Maar u gebruikt ze evenzeer. Ik heb het een tijdje in de gaten gehouden en er toen op gewezen.
Whataboutisms zijn in mijn ogen trouwens een correcte manier van discussieren. Want als je in een bepaalde situatie voorstellen formuleert is het terecht om je af te vragen of die voorstellen dan ook niet van toepassing zijn in een andere vergelijkbare situatie.

U zal daar toch mee moeten leren mee leven of een eigen forum oprichten waar je jezelf naar harteziel gelijk kan geven.

Overigens wordt je hier nogal rap bij extreem rechts ingedeeld.
Ik ben centrum rechts en niets anders. En zeer open voor de mening van eenieder, mits gestaafd met goede argumentatie zodat op zijn minst van gedachten gewisseld kan worden en wederzijds begrip kan ontstaan. Ik vertoef hier niet in de hoop of de wil om iemand van mening te doen veranderen. Al zal dat natuurlijk zo lijken omdat ik uiteraard mijn standpunten verdedig.
2
Oud 13 april 2021, 19:26   #117
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik denk het niet...

Heeft u geen toegang tot dat subforum 'rechts' ?
Trouwens hoe gaat u het praktisch organiseren zo'n blokvrij forum ?
Mag er dan ook een subforum zijn waar niet om de 5 botten over de bruine horde wordt gezeverd ?
Echt waar, dit forum dient voor open dialoog, mits gebonden aan de forumregels.
U zit hier al jaren en nog hebt u dat niet door.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 19:35   #118
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
NIEMAND, ik herhaal, NIEMAND, ook geen Blokkers gebruiken het woord "makak" meer dan jij.

EEN blokvrije zone betekent niet meer of minder dan uitsluiting en discrimiatie van je politieke tegenstanders. Een zone waar jij en je medestanders welke mening dan ook konden ventileren, maar waar jullie underdogs, net zoals de Joden, geen recht van spreken zouden hebben.

Enerzijds start je draden waarin je "suggereert" dat de Vlaams Belangers op dit forum deportaties voorstaan, maar anderzijds vraag je zélf hun deportatie uit een door jou gewenste zone.
Ik suggereer dat niet, ik citeerde uit het 70 puntenplan van PhDW waar de Blokkers toch oh zo dol op zijn.

Citaat:
Hoe je het ook probeert te verpakken, dit komt neer op het monddood maken van je politieke tegenstanders. Op een verlengstuk van het cordon sanitaire willen voorzien op dit forum, en op jouw persoonlijke verzoek.
Fout.
Dat extra subforum zou geen enkele beknotting noch begrenzing van de Blokkers betekenen aangezien zij net als nu naar hartelust kunnen blijven alle bestaande subforums opvullen met 'wat met de makak-discussies'.

Ik vraag me trouwens af waarom je -weeral- richting mij praat alsof ik het over 'politieke tegenstanders' zou hebben ?
Politieke tegenstanders, dat zijn n-va'ers, groenen, tsjeven e.d.

Extreem rechts is geen politieke tegenstander, dat is een vijandig organisme. De kanker van de maatschappij.
Voor politieke tegenstanders kan ik tot op zekere hoogte respect hebben.
Nooit voor de vijanden van de democratie, wat het wezenskenmerk is van fascisme en dus fascistische partijen.

Citaat:
Typisch "liberaal". Vrijheid van meningsuiting voor je zelf, maar verboden toegang voor onbevoegden.

Eigenlijk zeg je : "wij willen elk cafe kunnen blijven verzieken, en willen aan alle tafels kunnen aanschuiven, ook als een genootschap ons liever mist".

Ik vrees dat sommigen hier heeeel bewust het dommetje aan het uithangen zijn : ik vroeg nooit om Blokkers hier buiten te houden (zou grotesk zijn, aangezien ze minimaal 2/3 van het publiek vormen) maar wel om 1 (één, ein, un , one...) extra subforum om eens een discussie te kunnen voeren zonder gezeik over de makak.
Oud 13 april 2021, 19:53   #119
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heeft u geen toegang tot dat subforum 'rechts' ?
Trouwens hoe gaat u het praktisch organiseren zo'n blokvrij forum ?
Mag er dan ook een subforum zijn waar niet om de 5 botten over de bruine horde wordt gezeverd ?
Echt waar, dit forum dient voor open dialoog, mits gebonden aan de forumregels.
U zit hier al jaren en nog hebt u dat niet door.
Over je eerste vraag heb ik ook al zitten te denken.

Is de VLD rechts? Links? Allebei? Of geen van beiden?

Welke liberaal is rechts, links, allebei of geen van beiden?
Wie gaat daar over beslissen?

Welke Vlaams-Belangkiezer is rechts, uiterst rechts, of ook ergens links?
Wie van hen wil alle makaken buiten?
In welke categorie hoort een forummer thuis die ALLE moslims én de Joden buiten wil? En die dat publiekelijk heeft laten horen op dit forum?
Wat als die forummer ALLE Vlaams-nationalisten over dezelfde kam scheert?
Ook, en zelfs vooral die van de N-VA?

Moet de moderator op basis van die gegevens gaan oordelen wie er wel of niet in de blokvrije zone wordt toegelaten?

Wedden dat heel het forum binnen de kortste keren op zijn kop zou staan?
En dat de mod, nog meer dan nu al het geval is, bekritiseerd zou worden?
Tot ook de laatste de pijp aan Maarten geeft?
Oud 13 april 2021, 20:00   #120
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik suggereer dat niet, ik citeerde uit het 70 puntenplan van PhDW waar de Blokkers toch oh zo dol op zijn.
Ik begrijp waarom jij niet zo dol bent op dat 70 puntenplan.
Het gaat niet zo ver als jij zou willen gaan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be