Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2005, 15:57   #1
FMisplon
Provinciaal Gedeputeerde

FMisplon's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar FMisplon
Standaard Filip Dewinter & Bart De Wever over Di Rupo, BHV,...

LVSV-Leuven organiseerde op dinsdag 1 maart het zogenaamde 'Vlaams Duel' tussen Bart De Wever van de N-VA en Filip Dewinter van het Vlaams Belang. Het debat kreeg uiteindelijk nog een staartje. De wagen van de Dewinter bleek na het debat zwaar beschadigd te zijn door onbekenden; en ook de auto van een van de bestuursleden van het Liberaal Studentenverbond Leuven, die het debat organiseerde, was het mikpunt van ernstig vandalisme. Het LVSV-Leuven liet in een mededeling weten dat ze hun misprijzen over deze misdrijven uitdrukken. De vereniging roept intussen de leuvense studenten op zich te verzetten tegen deze wantoestanden. LVSV-Leuven kondigt trouwens aan dat het ook in de toekomst de discussie wil blijven aangaan met vertegenwoordigers van andere ideologieën, meningen en opvattingen.

Nog voor het debat uit de startblokken schoot hadden wij een gesprek met Filip Dewinter (fractieleider van het Vlaams Belang in het Vlaams Parlement) en Bart De Wever (voorzitter van de N-VA). De eerste vraag die ze beiden voorgeschoteld kregen was wat zij vonden van het grote charmeoffensief van Elio Di Rupo (PS) in de Vlaamse media.

Luister nu naar de interviews met Filip Dewinter & Bart De Wever op:
http://www.politics.be/interviews/539/
[size=1]Gegarandeerd 100% vrijwilligerswerk, Gegarandeerd 100% onafhankelijk
[/size]

Laatst gewijzigd door FMisplon : 3 maart 2005 om 15:58.
FMisplon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2005, 16:08   #2
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

boehoe ik heb geen geluidskaart in mijnen computer hier...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2005, 16:21   #3
Klingon
Burger

Klingon's schermafbeelding

Standaard

Ik heb ook geen geluidskaart hier.

Maar iedereen heeft het steeds over het charme offensief van Di Rupo. Kan iemand mij vertellen wat er zo charmant is aan afdreigingen van het kaliber: 90% van Brussél is Franstalich, de Vlamink moet niet droom van een separaat Vlaanderen mét Brussél
Oud 3 maart 2005, 16:27   #4
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klingon
Ik heb ook geen geluidskaart hier.

Maar iedereen heeft het steeds over het charme offensief van Di Rupo. Kan iemand mij vertellen wat er zo charmant is aan afdreigingen van het kaliber: 90% van Brussél is Franstalich, de Vlamink moet niet droom van een separaat Vlaanderen mét Brussél
Hij is tenminste realist op dat vlak.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2005, 16:30   #5
Tegendradigaard

Standaard

tiens heeft taal er dan toch iets mee te maken..... ?
Ik dacht dat de Bub en Franstaligen ons toch altijd gezegd hebben dat wij niet mochten afscheiden alleen maar 'om de taal'... Want dan waren wij taalracisten en dergelijke dingen meer he...

maar omgekeerd zou een Franstalig Brussel niet bij Vlaanderen willen en dat louter om de taal.... ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2005, 16:38   #6
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Interviewer: Het VB, die andere Vlaamsnationalistische partij, aarzelt niet om voortdurend op jullie in te hakken, nochtans is het de enige partij die net zoals jullie op termijn naar een Vlaamse staat wil, (...) ergens zijn jullie toch bondgenoten?

Bart De Wever: Wel dat denk ik eigenlijk helemaal niet, ons Vlaamsnationalisme is totaal anders onderbouwd, ideologisch, en zij hebben ook een heel andere strategie, wij
nemen veratnwoordelijkheid, wij proberen zaken in beweging te krijgen, zij staan aan de kant, ze worden aan de kant gezet, maar staan er ook zeer graag en volgen dit dossier ook als ramptoeristen, zij wachten eigenlijk watertandend op een fiasco in de hoop nog meer stemmen te kunnen halen, maar de vraag waar zij nooit een antwoord op geven is de vraag hoe zij dat gaan oplossen, welke partners zij zoeken te vinden, hoe zij de Franstaligen gaan overtuigen, dat is helemaal niet klaar, die vraag ontwijken zij, ze maken het zichzelf ontzettend gemakkelijk.
Oud 3 maart 2005, 16:38   #7
Klingon
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Hij is tenminste realist op dat vlak.
De vraag was wat er charmant aan was (behalve voor die paar bubbers dan)
Oud 3 maart 2005, 16:40   #8
Klingon
Burger

Standaard

Alle Vlaams Nationalisten zouden beter aan één zeel trekken in plaats om zich steeds maar blind te staren op de verschillen. Kijk toch naar de overeenkomsten, het doel is toch hetzelfde?
Oud 3 maart 2005, 16:41   #9
Klingon
Burger

Standaard

[size=1]
Citaat:
Weet goed beste mensen, dat er in die Vlaamse beweging ook vele verdraagzame, LINKSE elementen zich bevinden, die dan vooral terug te vinden zijn binnen de [size=1]N-VA[/size] en Spirit die het NIET EENS zijn met de visie van het Blok op het toekomstige Vlaanderen. (Zeno!)[/size][size=1]
Spirit en Vlaamse Beweging????? Bewijzen!
[/size]
Oud 3 maart 2005, 17:14   #10
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klingon
Alle Vlaams Nationalisten zouden beter aan één zeel trekken in plaats om zich steeds maar blind te staren op de verschillen. Kijk toch naar de overeenkomsten, het doel is toch hetzelfde?
Idd, én het moét van beide kanten komen.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2005, 17:15   #11
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
Interviewer: Het VB, die andere Vlaamsnationalistische partij, aarzelt niet om voortdurend op jullie in te hakken, nochtans is het de enige partij die net zoals jullie op termijn naar een Vlaamse staat wil, (...) ergens zijn jullie toch bondgenoten?
De interviewer is niet neutraal
,
Citaat:
wij
nemen veratnwoordelijkheid, wij proberen zaken in beweging te krijgen,
Ja, kijk maar hoe vakkkundig jullie B-H-V in beweging brengen.

Citaat:
zij staan aan de kant, ze worden aan de kant gezet, maar staan er ook zeer graag
Andermans domme schuld.
Klagen helpt niet.

Citaat:
en volgen dit dossier ook als ramptoeristen, zij wachten eigenlijk watertandend op een fiasco in de hoop nog meer stemmen te kunnen halen
Dat crapuul gedraagt zich bijna als een oppositiepartij begot.

Citaat:
maar de vraag waar zij nooit een antwoord op geven is de vraag hoe zij dat gaan oplossen
Dat moet de regering doen, jullie dus. Als je het al aan de oppositie moet gaan vragen ...
Citaat:
welke partners zij zoeken te vinden
Ofwel mogen die partners niet, worden ze ook uitgesloten, of beginnen ze te roepen en te tieren, samen met heel het cirque, why bother?

Citaat:
hoe zij de Franstaligen gaan overtuigen

Citaat:
dat is helemaal niet klaar, die vraag ontwijken zij, ze maken het zichzelf ontzettend gemakkelijk.
De snoodaards
Oud 3 maart 2005, 17:16   #12
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Idd, én het moét van beide kanten komen.
Ik heb lang genoeg in de n-va gezeten (en de zaak vanuit hun kant bekeken), verwacht maar niet teveel ervan hoor.
Oud 3 maart 2005, 17:19   #13
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Ik heb lang genoeg in de n-va gezeten (en de zaak vanuit hun kant bekeken), verwacht maar niet teveel ervan hoor.
Ik zit erin en merk geen ongelooflijke anti-sfeer.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2005, 17:23   #14
ilfalco
Minister-President

Standaard

De cden-n-va waren zelfs de bedenkers van het beruchte zwijgakkoord waarmee ze alle kans op een eventuele wisselmeerderheid de grond onboorden .Zelfs paars interpreteerde het cordon nogeens niet zo strak... Net als in brussel liever met de c'ten en belgicisten meeheulen. Ik ben er zelfs van overtuigd dat mocht Groen het niet geweigerd heebbn dat ze met goren zouden regeren....En als het vb krak dezelfde kritiek levert als ronduit inzake B_H_V dan begint men over een extreem-rechtse verottingsstraegie.

De hoofdreden waarom ik geen lid van de n-va meer wil zijn is dat het Bourgois en co is die neerkijken op het VB en zelfs liever met BIB en Groen samenwerken dat samen met het Vb voor de vlaamse zaak.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 3 maart 2005 om 17:24.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2005, 18:10   #15
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Bericht aan C uit W en ilfalco.

Misschien de posting van Klingon (nr 8) eens lezen, waar ik 100% mee akkoord kan gaan. Aan de top zijn de discussies altijd bitsig, wellicht denkt de basis er
anders over (hoop ik toch). Op die manier komen we er nooit.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2005, 18:12   #16
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wij nemen veratnwoordelijkheid, wij proberen zaken in beweging te krijgen,...
Ja, kijk maar hoe vakkkundig jullie B-H-V in beweging brengen.
Hij doelt op de verwezenlijkingen in de Vlaamse regering. B/H-V is een federale materie, N-VA maakt géén deel uit van de federale regering.

Citaat:
Citaat:
[Ze] volgen dit dossier ook als ramptoeristen, zij wachten eigenlijk watertandend op een fiasco in de hoop nog meer stemmen te kunnen halen...
Dat crapuul gedraagt zich bijna als een oppositiepartij begot.
Dus het VB wenst eerder dat B/H-V niet gesplitst wordt om partijpolitieke redenen dan dat B/H-V zou gesplitst worden?

Citaat:
Citaat:
maar de vraag waar zij nooit een antwoord op geven is de vraag hoe zij dat gaan oplossen.
Dat moet de regering doen, jullie dus. Als je het al aan de oppositie moet gaan vragen ...
Nogmaals, N-VA maakt géén deel uit van de federale regering.

Citaat:
Citaat:
hoe zij de Franstaligen gaan overtuigen
Zonder hen zal het toch niet gaan hoor ...
Oud 3 maart 2005, 18:43   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bart De Wever: Wel dat denk ik eigenlijk helemaal niet, ons Vlaamsnationalisme is totaal anders onderbouwd, ideologisch, en zij hebben ook een heel andere strategie, wij
nemen veratnwoordelijkheid, wij proberen zaken in beweging te krijgen, zij staan aan de kant, ze worden aan de kant gezet, maar staan er ook zeer graag en volgen dit dossier ook als ramptoeristen, zij wachten eigenlijk watertandend op een fiasco in de hoop nog meer stemmen te kunnen halen, maar de vraag waar zij nooit een antwoord op geven is de vraag hoe zij dat gaan oplossen, welke partners zij zoeken te vinden, hoe zij de Franstaligen gaan overtuigen, dat is helemaal niet klaar, die vraag ontwijken zij, ze maken het zichzelf ontzettend gemakkelijk.
Citaat:
Bericht aan

Fibre (posting 21) : zeer zinnige posting.
Nitroke (posting 23) : 100% akkoord.
Jan Hyoens (posting 77) en Raven (posting 80) : een beetje redelijkheid gewenst.
Denken jullie werkelijk dat het steeds inhakken op de N-VA ons een stap verder brengt?
Alleen verbondenheid tussen de nationalisten zal Vlaanderen onafhankelijk maken.
Republikeinse groeten van robert t.
Oud 3 maart 2005, 18:45   #18
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Ik zit erin en merk geen ongelooflijke anti-sfeer.
ik zit er ook in en merk over de ganse partij toch duidelijk op dat er twee stromingen zijn hoor. De ene die totaal niet van het blok moeten weten, en een andere die, hoewel misschien ideologisch toch grote verschillen, inziet dat ooit de tijd komt dat we samen bepaalde dingen zullen moeten forceren.

Ik behoor tot die tweede. Hoewel we in veel dingen verschillen, is er iets dat ons bindt. Laat ons eerst ervoor zorgen dat we zover geraken, daarna vecht iedereen wel uit in verkiezingen welke richting we willen uitgaan
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2005, 18:51   #19
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zonder hen zal het toch niet gaan hoor ...
Dat klinkt héééééééééééél anders dan wat de N-VA ooit, in een veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer verleden zei...

Laat ons een kijken naar de analyse van De Tijd

Citaat:
In staat van splitsing
Stefaan Huysentruyt
tamaram

Zoals verwacht, hebben de paarse partijen de parlementaire bespreking van de wetsvoorstellen over de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde gisteren op de lange baan geschoven. De verslaggevers in de bevoegde kamercommissie krijgen vier weken de tijd om een synoptische tabel over de wetsvoorstellen op te stellen. Meer dan bezigheidstherapie is dat niet. Maar voor de paarse partijen betekent het evenveel weken uitstel. Dat uitstel was dringend nodig omdat nog steeds geen uitweg uit de impasse is gevonden.

Paars duwde het uitstel gisteren zonder veel omkijken door de strot van de Vlaamse coalitiegenoot, het kartel van CD&V en N-VA. Daarmee is het Vlaams front voor de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde gespleten. En ook het het Vlaams kartel zou wel eens eerder gesplitst kunnen zijn dan Brussel-Halle-Vilvoorde. CD&V en de N-VA deden gisterenavond weliswaar hun best om hun eensgezindheid te beklemtonen, maar het is duidelijk dat het verdere uitstel voor de N-VA zeer moeilijk te verteren is. De partij bestempelt dat terecht als paarse woordbreuk en in strijd met het Vlaams regeerakkoord. Maar zolang kartelpartner CD&V daar geen Vlaamse regeringszaak van maakt, kan dat ongestraft gebeuren. Want de Vlaamse regering kan wel verder zonder de N-VA maar niet zonder CD&V.

Zolang het cordon tegen het Vlaams Belang standhoudt en Groen! voor de oppositie kiest, zijn de christen-democraten en paars in Vlaanderen tot elkaar veroordeeld. Dat verklaart waarom CD&V een Vlaamse regeringscrisis tracht te vermijden. Het splijten van de meerderheid zou er enkel toe leiden dat diezelfde meerderheid achteraf weer moet worden gelijmd. En ruziënde coalitiepartners zijn in strijd met het goed bestuur dat Vlaams minister-president Yves Leterme de Vlamingen beloofd heeft. Bovendien kan CD&V probleemloos de schuld voor het uitstel in de schoenen van paars schuiven. CD&V wil wel maar kan niet, want zit federaal in de oppositie, luidt het christen-democratische verweer.

Komt van uitstel ook afstel? Het is weinig waarschijnlijk. Zelfs de Vlaamse paarse partijen kunnen het tegenover hun leden en hun kiezers niet maken de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde sine die uit te stellen. Maar het is moelijk vooruit geraken in communautair drijfzand als er geen dwingende noodzaak toe is. Bijvoorbeeld omdat een oplossing de enige mogelijkheid is om een regeringscrisis te vermijden. Maar paars vindt de kwestie duidelijk geen federale crisis waard. En tot nader order vindt CD&V de splitsing ook geen Vlaamse crisis waard. Misschien is het tijd dat de burgemeesters van Halle-Vilvoorde opnieuw druk op de ketel zetten. Tenminste, als ook dat front binnenkort niet in staat van splitsing verkeert.
Oud 3 maart 2005, 18:58   #20
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Laat er dus de Franstaligen maar buiten, Fribre.
Het zijn de 'Vlamingen' zelf, mét alle troeven in handen, die elk op hun wijze de boel laten aanmodderen.
Zolang het Vlaams belang gecordonneerd wordt, is een crisis op welk niveau dan ook, een schijnvertoning. De drie grote machtsblokken zijn immers zolang dit duurt toch op mekaar aangewezen, crisis na crisis, na crisis..........:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Tijd
Het splijten van de meerderheid zou er enkel toe leiden dat diezelfde meerderheid achteraf weer moet worden gelijmd.
De N-Va hoeft daarbij niet eens als lijmpot te dienen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be