![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit dat er niet eens medicinale cannabis is, getuigt hoe infantiel dit beleid is. Waar wacht Vivaldi op? Een medisch platform met terug betaalde cannabis moest toch al lang realiteit zijn me dunkt.
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 18 april 2021 om 14:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vivaldi moet luisteren naar zijn tooghangers. En zoals je weet zijn alcoholgebruikers de grootste tegenstanders van alle andere drugs. Alleen hun drug is gezond en plezant. Trouwens waarom blijft men het steeds hebben over Alcohol en drugs en spreekt men niet gewoon over drugs ? We spreken toch ook niet over cannabis en drugs ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 april 2021 om 16:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Amerika is Europa voor, wie had dat gedacht? Zelfs New York !
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Altijd zo geweest.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kunnen de mensen alhier dan stoppen met op kutpartijen te stemmen die ons dat mensenrecht ontnemen? ^^
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het zal wel zoals met alcohol, allemaal vanaf hangen hoeveel, en in welke concentratie ge gebruikt. En het wordt pas echt vervelend als ge er aan verslaafd geraakt (en hulpbehoevend word). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel een complete legalisering van cannabis voor en minderjarigheid optrekken tot 21j. Dan is iedereen volwassen genoeg te bepalen of ze dat gebruiken of niet. Hoewel we voor medicinale cannabis geen leeftijd moeten instellen.
![]() |
![]() |
#69 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jij mag dus eetbare cannabisproducten verdedigen, vertellen dat ze probleemloos doseerbaar zijn en helemaal niet moeilijk te gebruiken of bereiden want jij spreekt voor jezelf. Maar als ik dat tegenspreek (het doseren is niet zo makkelijk als jij laat uitschijnen en een joint is veel rapper gerold dan wanneer je een coq au canna klaar zou maken) ben ik plots degene die het beter denkt te weten? Er als eens bij nagedacht dat ik misschien ook wel voor mezelf spreek? Mag dagt misschien? Mijn mening uiten? Die ik baseer op persoonlijke ervaringen? Blijkbaar niet dus... Citaat:
Maar over hoeveel procent van de cannabisgebruikers gaat dat dan? Ik ken er best een hoop maar geen enkele daarvan gebruikt tincturen of infusies. Maar dat komt waarschijnlijk omdat Netflix-hipsters vrij zeldzaam zijn in mijn vriendenkring. ![]() Citaat:
![]() Wat voor manier van discussieren hanteer jij seg? Jij bent pro en geeft je argumenten mee. Ik ben niet pro en geef argumenten mee. Maar ik (en niet jij blijkbaar) ben dan wel plots degene die 'voor een ander dingen bepaalt'. Waar haal jij zo'n redeneringen? In elk geval: ik blijf mij mijn standpunt dat cannabisgebruik via edibles niet de ideale manier is om met cannabis te beginnen. Wil iemand dat toch doen is dat voor mij geen enkel probleem. Ik zal het hem alleen niet aanraden. En dan in eerste instantie omdat het doseren wel degelijk moeilijk is. Ben jij ervan bewust dat er vele mensen zijn die zelfs zonder wiet op al beginnen duizelen van millileters en milligrammen, laat staan van milliliters per milligrammen? En in tweede instantie omdat er bij het bereiden van tincturen en infusen in huiselijke kring het bepalen van het THC-percentage nagenoeg onbegonnen werk is. En het dus een hele kermis wordt om de ideale dosering te vinden. En dat telkens opnieuw als er nieuwe wiet gekocht/geoogst wordt. Dat is mijn mening daarover. En verder vreet voor mijn part iedereen wat hij wil. Maar als iemand mij zegt dat hij eens graag cannabis wil proberen laat ik hem van een joint trekken tot hij iets gewaar begint te worden. Na vijf minuten weet die mens wat cannabis met iemand doet. En kan hij thuis zelf aan de slag. Jij gaat daarentegen met potten en pannen aan de slag, schotelt die mens een bord voor en (er vanuit gaand dat jij het voorzichtigheidsprincipe zal hanteren) negen van de tien merkt die mens totaal niets. Waarna jij hem uitnodigt om volgende week nog eens terug te komen. Om dan een wat straffere kipfilet te proberen. En zo zal die mens waarschijnlijk na enige tijd doorhebben wat cannabis met hem doet en dan staat hij daar... Hij moet op zoek naar tincturen en infusen (vertel mij eens waar je die haalt). Of hij moet met gegarandeerde bio-wiet die niet van de straat of de shop komt aan de slag. Dus moet hij nog gaan tuinieren ook. En dus wachten op het volgend oogstseizoen. Als-ie tenminste niet op een appartement woont. En als zijn tinctuur dan klaar is begint het hele gedoe van voor af aan want hij heeft geen flauw idee hoe straf die is. Geloof jij nu echt dat de gemiddelde cannabisgebruiker dat allemaal gaat ondernemen? Dream on. Hij rijdt naar de coffeeshop of vraagt wat aan een vriend en rolt een joint. En welke wiet hij daar ook in draait, hij weet; "na elk trekje duurt het hooguit een minuut vooraleer ik het effect ken en ik kan dus probleemloos de joint wegleggen als het voor mij genoeg is geweest." Dat is de realiteit. En niet meer dan dat. Jij maakt daar dan van dat dat ik ben die anderen wil vertellen wat ze wel en niet mogen doen maar dat is uw kronkelende zienswijze.
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zeg nu eens eerlijk: hoe begin je als newbie aan het kweken van cannabis met een welbepaald CBD en/of THC gehalte? Dan kan je toch ook niet meer doen dan afgaan op wat er op de verpakking van de zaden staat? En dan nog... In 2015 wees een studie uit dat nog geen kwart van de fabrikanten van edibles er in slaagde het correcte THC-gehalte op de verpakking aan te geven. Hoe moet je dan als gebruiker in godsnaam met perfecte doseringen werken?
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je gooit dat te pas en te onpas door elkaar. Zoals hier nu ook weer. Alcohol en tabak (recreatieve drugs) vergelijken met medicinale cannabis (medische drug). Citaat:
Wie ben jij immers om iemand van 20 jaar de toegang tot cannabis te ontzeggen? En waarom alleen cannabis legaliseren? Wie ben jij om voor een coke-gebruiker te bepalen of hij al dan niet coke mag gebruiken? Daar kan je mij niet van beschuldigen. Ik ben voorstander van een systeem waarbij elk druggebruik uit het strafrecht gehaald wordt. Elk. Dus naast cannabis ook heroine, coke, speed,... en wat ze nog allemaal uitvinden. Ontraden? Ja, zeker. Preventie? Heel zeker. Maar eender welk druggebruik bestraffen? Nope. Dus als ik dan van jou hoor dat ik 'voor anderen wil bepalen wat goed en slecht is' sta ik met graagte even op mijn achterpoten ja. Voor zover ik hier kan opmaken heb jij veel meer de neiging dan ik om anderen uw wil op te leggen.
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderen bepalen reeds voor anderen. Ik acht meeste mensen volwassen genoeg hun eigen weg te vinden zonder adviezen of bangmakerij.
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 21 april 2021 om 06:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat deed hij enkel om zich in te dekken als cannabis marktaandeel van alcohol inpalmt. Het liefst van al zou hij cannabis illegaal houden maar omdat hij ook merkt dat dat niet gaat lukken switch-ie vrolijk van kamp. Als je de concurrentie vreest kan je die best gewoon zelf opkopen, dat principe. Heb jij ooit geweten dat in het verleden (toen cannabis nog overal illegaal was) AbInbev ooit ook maar 1 euro uit heeft gegeven om cannabis legaal te maken? Nee he? AbInbev heeft de pest aan legale cannabis maar if you can't beat them, join them.
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar bepaalde ik voor anderen dat het eten van cannabis geen recreatieve vorm van gebruik is? Heb jij weer aan de kipfilet gezeten misschien? Jij leest overduidelijk dingen die er niet zijn. En wat men mijn stelling dat jij voor anderen dingen bepaalt? Jij wil 20-jarigen de toegang tot cannbis ontzeggen. Kan je nog meer voor een ander iets bepalen dan dat? Jou manier van discussieren doet me aan een ander forumlid hier denken. Heel hard zelfs. Die strooide ook maar wat argumenten in het rond om dan, als-ie zichzelf voor de zoveelste keer had vastgereden, maar de persoonlijke toer op te gaan. En anderen zo maar in het wilde weg dingen in de mond te leggen. Het wordt op het verdachte af herkenbaar. Dus kom: eerst eens uitleggen hoe dat zit met ik die bepaalde dat het eten van cannabis geen recreatief gebruik was.
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sativexx is zulk gedrocht dat alles onderstreept wat vandaag mis is met medicinale cannabis. Ook overheden plaatsen patent voor de patiënt. Overheden, topmannen etc geef je best geen bevoegdheid over uw gezondheid, Een staat die zo infantiel met medicinale en recreatieve cannabis omgaat hoeft ons hier ook niet te vaccineren. Kindermoordenaars door verbod op cannabis, honderden levens per jaar konden gered worden maat ze sudderen liever in hun ongelijk.
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat we de minimumleeftijd moeten optrekken naar 21 omdat 18 nog niet volgroeid is volgens wetenschappelijke termen. Ook zijn de meeste 18 jarige schoolgangers. Ik wil die leeftijd ook optrekken voor sigaretten en alcohol. Niet voor je rijbewijs.
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gebruikers die hun soorten kennen kunnen dat zelfs veilig toedienen aan kinderen. Wakker worden voor 2021 BigF ![]()
![]() |
![]() |
#78 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En hoe weet jij wat er mis mee is? Kan jij dat ook zeggen van bepaalde antibiotica, virusremmers of andere medicijnen dan? Of werkt het bij jou gewoon niet? Dat wil nog niet zeggen dat het een gedrocht is eh? Dus; waarom is sativex een gedrocht? P.s. Ik ken het enkel maar van naam en heb verder niks met het product te maken. Ik ben alleen benieuwd op basis van wat jij het een gedrocht noemt. Citaat:
Dan denk ik dat je heeeel blij gaat zijn dat er topmannen van bedrijven bestaan die medicijnen maken die je kunnen genezen. Of ben jij van mening dat je eender welke ziekte zelf kan genezen? Citaat:
Citaat:
Waar haal jij dat er per jaar honderden kinderen gered kunnen worden door cannabis? Ik zeg niet dat het niet waar is eh, ik vraag me alleen af of dat wel klopt. Zoals ik eerder al zei; ik wil best aannemen dat er kinderen zijn die baat hebben bij cannabis maar dat er honderden zijn die gered hadden kunnen worden lijkt me toch wel heel straf. Waar vind ik daar meer info over? Trouwens: als er kinderen zijn die sterven terwijl ze met cannabis hadden gered kunnen worden stel ik me toch wel ernstige vragen bij de mentale capaciteiten van hun ouders. Als je kind op sterven ligt doe je toch alles wat mogelijk is zeker? Als je je kind kan redden door effe naar Nederland te rijden, wat cannabis te kopen, op internet op te zoeken hoe je dat klaar maakt voor gebruik en niet meer risico te lopen dan dat je aan de grens tegengehouden wordt en dat mijnheer de flik even zegt dat 'je dat nooit meer mag doen'. Met een belerend vingertje erbij. Als dat voor mensen met stervende kinderen teveel gevraagd is denk ik niet dat we met zo'n mensen compassie moeten hebben. Wij laat nu zijn kind sterven omdat hij iets moet doen wat niet mag van vadertje staat? Dus nogmaals: hoe zit dat met die kinderen die gestorven zijn terwijl ze heel simpel gered hadden kunnen worden?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 22 april 2021 om 06:08. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaja, 't zal wel.
Citaat:
Let wel; ik vind het een slechte manier. Ik zeg echter nergens dat beginners geen cannabis mogen eten als ze dat willen. Daar is iedereen vrij in. Citaat:
Dus jij kan blijven toeteren over uitbalanceren en doseren zoveel je wil; de gebruiker heeft daar gewoon de gegevens niet voor. Ook jij hebt die niet. En dus kan ook jij niet 'uitbalanceren'. Citaat:
Waarom zou ik paniekerig doen over wat anderen binnenspelen? Nogmaals; voor mij speelt iedereen binnen wat hij wil. Ik geef gewoon mijn mening. Zonder die op te willen dringen aan anderen. Als jij daar paniek in ziet gaat dat vooral aan jezelf liggen. Citaat:
Het zijn net die punten die problemen veroorzaken zolang cannabis illegaal is. Niemand durft hulp te zoeken bij problemen, de straffen op bezit van cannabis zijn schadelijker voor de maatschappij dan cannabis zelf... En dat wil jij dan nog even doortrekken tot 21 jaar?? Denk een even goed en diep na. Overigens vind ik het minstens heeeeel raar dat jij enerzijds afgeeft op de overheid wanneer ze bepalen wat er wel en niet mag met cannabis maar ze langs de andere kant wel de mogelijkheid wil bieden om het te verbieden voor bepaalde leeftijden. Nog geen klein beetje dubbel eh?
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben je hier nu weer met je 'straatwiet'? Welke andere wiet ken jij dan nog? Met zelf gekweekte? Oké, prima. Maar wat weet jij meer over je zelfgekweekte (ik zeg maar wat) White Widow dan ik ken over diezelfde White Widow die ik in de coffeeshop haalde? Ik ben een groot voorstander voor het vrij maken van elk druggebruik maar als ik dingen lees als "Gebruikers die hun soorten kennen kunnen dat zelfs veilig toedienen aan kinderen." beginnen mijn tenen toch nog geen klein beetje te krullen. Want hoewel ik het al meermaals vroeg, een antwoord blijf je me schuldig. Wat weet jij zoal over de wiet die je zelf kweekt? Het THC gehalte? Het CBD gehalte? Nee he? Want waar zou je dat halen? Van de verpakking van de zaadjes? Haha... Of heb jij een thuislabo?? In ieder geval: mensen die geloven dat er ze zoveel van hun wiet afweten dat ze het probleemloos aan hun kinderen kunnen geven vind ik veel gevaarlijker dan eender welke drug. Want ze maken zichzelf iets wijs en spelen met het leven van hun kinderen.
![]() |