![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Wat gaat het oordeel zijn in de Floyd/Chauvin rechtszaak? | |||
Third degree murder |
![]() ![]() ![]() |
1 | 14,29% |
Second degree murder |
![]() ![]() ![]() |
3 | 42,86% |
Manslaughter |
![]() ![]() ![]() |
1 | 14,29% |
Vrijspraak |
![]() ![]() ![]() |
2 | 28,57% |
Aantal stemmers: 7. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Puur anekdotisch, ik heb in de jaren 2000 nog vaak meegemaakt dat de blanken van ons groepje binnen mochten in the club en de zwarten of latinos niet ... ’too many inside’. Dit was in Atlanta. Als wij met voornamelijk blanken pick-up soccer speelden in het park, nooit aangesproken door politie. Als we mixed waren, veel kans dat de politie elk half uur voorbij kwam en vaak vroeg en of we wel een permit hadden (tegen betaling mag je er niet-competitief voetballen). Anderzijds moet ik zeggen dat politie ook tegen blanken zeer autoritair handelt. Elke keer de politie mij gestopt heeft, kon ik die agent wel verwensen omwille van de powertrip. Meestal speeding of expired tag. Die politie buitenwippers van hetzelfde, would-be drill sergeants. Ik liet mij ’scheren’ en had nooit enige motivatie ook maar een woord in discussie te gaan. Een keer mijn wagen op parking Target geparkeerd wegens platte band na nachtje stappen. 3 mijl naar huis gewandeld met idee dat morgen te regelen, was echt te moe. 07.00 uur 's ochtends gebonk op mijn voordeur. Politie ivm mijn wagen. Onder mars orders moest ik die wagen daar stante pede verwijderen. Terug gewandeld, wachtend op takeldienst heb ik vaak naar de politiewagen mogen zwaaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat erom dat een mens is mishandeld door een agent met de dood tot gevolg. Die agent moet daar dus ter verantwoording voor geroepen worden. Er zijn daar al te veel agenten zomaar weggekomen met hun misdaden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Niet dat het idee dat je mensen niet zomaar mag doden maar zo oud als het strafrecht is natuurlijk (wat op zichzelf al teruggaat tot voor de tien geboden), er bestaan al veel langer ongeschreven regels en sociale contracten. Maar we hebben ze opgeschreven juist ook om het makkelijker te maken om te bepalen welke afspraken nog wel en niet meer moeten gelden en welke er nieuw nodig zijn. En deze afspraak lijkt toch nog vrij populair. Ik ken niet veel mensen die erover klagen dat ze niet vaak genoeg vermoord worden. Ik vind dit bovendien nogal een infantiele invulling van "het recht van de sterkste". Hoe moeilijk is het nou echt om iemand om te leggen? Mensen besteden een derde van hun hele leven aan slapen, en knuppels zijn al enige tijd terug uitgevonden. Dus dan is "sterk zijn" enkel een kwestie van mensen graag willen vermoorden? Is dat kracht? Een eikel willen zijn gewoon omdat het kan? Het vertrouwen en de samenwerking waar onze maatschappij en al onze grote prestaties uit voortkomen een beetje beschadigen? Ik zie het nog niet zo.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 21 april 2021 om 23:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nooit de afspraak gemaakt dat "op een partij al dan niet stemmen" het maken van afspraken is. Een afspraak is iets dat ik zelf aanga of niet. Met mensen. Niet met constructies.
Laatst gewijzigd door patrickve : 22 april 2021 om 05:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juiist. Binnen de groep. Niet daarbuiten. Ik heb, zoals ik stelde, niks tegen zo een afspraken, maar wel binnen de groep.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
|
![]() En een agent en de arrestant die in dezelfde samenleving wonen behoren niet tot dezelfde groep omdat... ?
![]() |
![]() |
#169 |
Europees Commissaris
|
![]() Er is in jouw visie geen groep, er zijn hooguit individuen die te kennen kunnen geven dat ze tot zo'n groep zouden behoren. Wat ze verder doen en hoe zich van persoon tot persoon opstellen, met welke gevoelens en handelingen tot gevolg, is op elk moment onzeker (en niet alleen door individuele reflectie maar dus ook qua intenties). De rest volgt daaruit. (Zoals het omgekeerd niet verbaast dat het niet zo is dat menselijke maatschappijen tot stand zijn gekomen.)
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 22 april 2021 om 07:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig heeft de jury in Minneapolis een andere visie en is Chauvin veroordeeld over de ganse lijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met Rodney King hadden ze na de vrijspraak van de flikken in kwestie een 60-tal doden. Deze flik moest geslachtofferd worden om de gemoederen bij de negers rustig te houden. Go USA Go ![]() Rechtsspraak? My ass.
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Racistische bagger.
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk dat Patrick zijn definitie van 'dezelfde groep' ietsje enger is : beperk het tot hemzelf, zijn vrouw en kinderen en de 3 poezen des huizes. Al de rest hoort niet bij de groep. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alles natuurlijk.
https://www.youtube.com/watch?v=JSxZNcWheoI If you can judge a wise man by the color of his skin, then mister you're a better man than I. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
|
![]() Citaat:
Je hebt ook nooit de afspraak gemaakt dat baby's een luier dragen. Toch had je er een om. Je bent nou eenmaal geboren in een al bestaande samenleving. Je hoefde niet meer zelf het vuur uit te vinden, of de pasteurisatie of de trein, en je hoefde ook concepten als wetten of samenlevingen in het algemeen niet meer zelf te bedenken. Het staat je bij al die zaken vrij om er geen gebruik van te maken of je ertegen te verzetten. Mensen die tegen kleding zijn kunnen in de zomer naar een naturistencamping trekken, protesteren om de wetten over openbare naaktheid veranderd te krijgen of op de partij van meer blote tetten stemmen, mensen die tegen auto's zijn kunnen aan een fietsstraat gaan wonen, aan klimaatmarsen meedoen of op de vroem vroem partij stemmen en mensen die tegen anti-moord wetten zijn kunnen zich aansluiten bij een cult diep in de bossen van Alaska, in hun eentje voor het regeringsgebouw gaan roepen over het recht van de sterkste of de partij voor meer moord oprichten. Dat is hoe onze samenleving werkt, dat hebben mensen al voor je bedacht. En zelfs als je het met die fundamentele "meta-afspraken" niet eens bent kan je werken aan verandering daarvan. Maar simpelweg zeggen "ik erken die en die en die specifieke onderdelen en eigenschappen van de maatschappij niet, dus ze hebben geen betrekking op mij" is niet hoe het werkt. Dat is niet hoe het kan werken, en alleen al het proberen uitleggen aan iemand die ouder is dan vier is lastig door hoe absurd het concept is. "O nee bakker, ik erken het concept van betalen niet, bedankt voor het brood hè!" Dat is niet hoe bakkers werken, of de rest van de maatschappij. Je geniet duidelijk van de voordelen van de maatschappij, gezien je via een computer in een taal aan het communiceren bent met ons, om dan te zeggen "iedereen houdt zich aan de algemene afspraken naar mij toe, maar ik zou alles moeten mogen" is net zo kinderachtig als jouw toepassing van het recht van de sterkste. En bovendien is het niet werkbaar en leidt het voor niemand tot iets goeds.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 22 april 2021 om 11:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |