![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
Bekijk resultaten enquête: Is een pandemiewet noodzakelijk, relevant, opportuun ... | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
12 | 25,53% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
29 | 61,70% |
Ik weet het niet ... |
![]() ![]() ![]() |
6 | 12,77% |
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kunde nog een plaat opzetten en een ricard drinken met vrienden thuis?
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Macron heeft ons gevraagd van gedurende 4 weken niet te veel familie en vrienden te zien, de voornaamste bron van besmettingen en rekent op onze zin voor verantwoordelijkheid. Gans het gemaatregel was erop gericht om het moeilijk te maken om zo een dingen te organiseren door de verplaatsingen te belemmeren, en daar dient die 10 km nu ook voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja , dat hebben we gezien in Holland. Rutten heeft er stemmen op bij gewonnen.
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De regering gaat in beroep tegen dat vonnis dat haar zou verplichten om binnen de 30 dagen HAAR F*CKING WERK te doen en,voor de verandering en na een jaar gedoe,eens iets WETTELIJKS te organiseren...
Ach,het is geen verrassing natuurlijk,want we kunnen depolitieke klasse toch niet dwingen te stoppen met de "kikker in warm water methode (hetgeen totnogtoe werkte,zonder noemenswaardig resultaat nochtans) maar nu de pan,het water de temperatuur,de receptuur en de kooktijd en het geplande resultaat zou moeten vastleggen......nou.... ![]() Terwijl inderdaad de ICU's van de ziekenhuizen weer aan het opvullen zijn verkondigen "experts" dat,als we braaf zijn,tegen 1 mei de horeca weer open zal mogen...We zullen het zien,reeds vanaf volgende week wordt verwacht dat het aantal besmettingen en opnames weer zal minderen. Wel ja,we zijn nu zover dat het zelfs door kelt voorspelbare verloop van een ziektebeeld zou afhangen van enigerlei "maatregelen"..... Maar nooit de vraag ,of de opstand der parlementairen hetgeen ZOU MOETEN,hoe het toch komt dat onze ICU's ONDANKS de maateregelen iedere paar maanden redelijk opvullen? Ach,juist,de schuld van "de mensen".....uiterraard..... Laatst gewijzigd door kelt : 1 april 2021 om 13:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Parlementslid
|
![]() Hoe zal die wet gestemd worden? Met de fysieke aanwezigheid van de volksvertegenwoordigers in het parlement of via een lapmiddel zoals internet, of gaan alleen de fractieleiders stemmen? Ik ben benieuwd.
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het zinnetje "dan krachtens de wet" komt zeeeeer veel voor. De grondwet geeft de wetgever vrij veel vrijheid om de criteria te bepalen waaronder bepaalde vrijheden gelden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feit dat deze maatregelen die veel en veel langer duren en veel strenger zijn dan in Belgie, maken dat er hier veel meer gevallen zijn wil wel duidelijk zeggen dat dat allemaal niet veel doet he. Het punt is gewoon dat de lockdown hier de piek niet hoog genoeg heeft laten gaan in november. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 april 2021 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bon,de Premier gaat er toch voor om binnen de maand een Pandemiewet door het parlement te persen...Dit los van de beroepsprocedure...
We zullen eens de ruggengraat van onze Parlementairen ,speciaal dezen van de meerderheid,zien.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar maak ik mij geen illusies in. Die duwen gewoon op het knopje waarvoor ze opdracht hebben gekregen. Ik vraag me alleen af wat het grondwettelijk hof gaat doen met dit misbaksel.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo veel tijd is er niet meer, en ondertussen hoor of lees ik er niet zoveel van.
Met het mes op de keel probeert de federale regering tegen het einde van de maand een nieuwe pandemiewet door het parlement te loodsen. Als ze dan geen gedegen wettelijk basis heeft voor de coronamaatregelen, moet ze per dag een dwangsom van 5.000 euro ophoesten, met een maximum van 200.000 euro. Tenzij de rechter daar in beroep anders over oordeelt. Financieel is dat geen ramp, maar het zou wel flink gezichtsverlies betekenen. Bron: dS 15 april 2021 |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Allez, de volgende keer dat ik voor moord terechtsta, ga ik zeggen: meneer de rechter, gelieve mij niet te veroordelen, want financieel is dat geen ramp, maar het zou een gezichtsverlies zijn ! En dan zou ik naar huis gaan en een pint drinken, en gewoon voort moorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De pandemiewet komt er deze maand niet. De tekst kan deze maand onmogelijk nog door het parlement. De tekst is nu pas bezorgd, waardoor de parlementsleden zich onvoldoende kunnen voorbereiden.
Dus toch gezichtsverlies. Het parlement zal zich pas woensdag over de ‘aangepaste’ pandemiewet buigen. De ministerraad heeft de tekst nu pas goedgekeurd. Bron: dS |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Of die dwangsom nu betaald wordt of niet doet er niet toe, het is geen regularisatie die ze afkopen. De illegale activiteit moet direct stoppen dus wettelijk is er geen basis meer om boetes te innen of straffen uit te delen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 1 jaar de tijd gehad. Allee, ik wil nog schappelijk zijn en beginnen tellen vanaf de aanstelling van decroo. 6 maanden
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Deze week zou er wel een uitspraak moeten zijn over het aangetekend beroep. Laatst gewijzigd door Rudy : 26 april 2021 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |