Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 april 2021, 14:36   #101
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
helemaal niet, massa overtredingen hebben een directe impact op de algemene volksgezondheid...

Wie heeft er geklaagd toen rokers niet meer binnen en uiteindelijk ook niet meer (overal) buiten mochten roken ?
Alsof je virussen kunt verbieden.

Dat is ten minste bewezen ongezond en dan nog moeten winkels niet sluiten en komt de politie niet aankloppen bij een rook-party met torenhoge boetes.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2021, 14:52   #102
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog niet zolang geleden moest men een Nederlands dorp 'ontzetten' omdat een verjaardagsfeestje via feestboek uitgegroeid was tot een festivalomvang
En wat was daar dan mis mee ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2021, 14:53   #103
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
helemaal niet, massa overtredingen hebben een directe impact op de algemene volksgezondheid...
Nee, niet echt. Dat is het punt trouwens.
Oud 28 april 2021, 14:57   #104
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie heeft er geklaagd toen rokers niet meer binnen en uiteindelijk ook niet meer (overal) buiten mochten roken ?
Kijk, mensen die roken, die verpesten ergens de lucht voor anderen. Nu ben ik tegen een door de wet opgelegd rookverbod. Maar dat sommige plekken commercie willen drijven door een rook vrije ruimte aan te bieden, en anderen juist rokers willen aantrekken, zou de natuurlijke marktgedreven manier zijn om dat te doen.

Maar hier gaat het daar niet om. Mensen die naar een feestje gaan, verpesten het NIET voor andere feestgangers. Als zij daar ziek worden, of anderen aansteken, is dat met wederzijds akkoord. Zoals wanneer je in een rokersruimte gaat he.

Ik vind het totaal normaal dat mensen die besmet zijn, niet zomaar zonder uw toelating in uw buurt mogen komen als je dat niet wil. Maar daar stoppen ook uw prerogatieven.
Oud 28 april 2021, 14:59   #105
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat was die directe impact op de volksgezondheid dan bijv. van La Boum I ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2021, 15:38   #106
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Dat zal in ieder geval minder zijn dan de BLM betoging in Brussel in juni vorig jaar. Toen waren er immers 10000 aanwezigen op een kleinere oppervlakte. Die betoging - waar de politie pas ingreep nadat ze in rellen ontaarde - was naar verluidt ook een ramp voor de volksgezondheid.

Zou ik er ver af zitten als ik 0 (nul) besmettingen schat?

Laatst gewijzigd door gertc : 28 april 2021 om 15:39.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2021, 16:22   #107
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Klopt, want er is helemaal geen noodwet. Deze schending van onze grondrechten wordt middels simpel MB geregeld. Een MB geschreven door iemand die zelfs geen mandaat van de kiezer heeft gekregen. Degenen die dit principe steunen, zijn overigens ook degenen die het vermanend vingertje naar "ondemocratische" regimes durven uit te steken. Tjah.
Ik herfraseer; Het grondrecht op vrije associatie gaat boven de niet-wetenschappelijk gefundeerde mening van experten/politici/computerboeren.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2021, 16:22   #108
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
er was geen impact. niet direct, noch indirect. de wereld draaide nadien gewoon door.
Oud 28 april 2021, 16:27   #109
gunter5148

Standaard

Citaat:

U heeft er niets mee te maken of ik rook of niet. U mag zich uiteraard beschermen tegen sigarettenrook want deze is naar verluid ongezond. U kan evenmin eisen dat een derde partij (de overheid dus) mij verbiedt te roken om U te beschermen, omdat ik nooit met U in contact kom, immers, dan eist U een eigendomsaandeel van mijn lichaam op. Als ik rook en ik inviteer een andere persoon, roker of niet, in de ruimte, en die komt binnen uit vrije wil, dan heeft niemand er iets mee te maken dat wij daar dan samen in de rook zitten. Dat geldt voor 2 personen, of 200.000 personen.
Als U dat toch een eigendomsaandeel eist, dan eis ik van U ook iets terug. Ik eis dan dat U enkel nog maar inademt, want als U uitademt produceert U CO2, en dat is schadelijk voor het milieu.
Oud 28 april 2021, 17:04   #110
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mensen die de grondrechten hoog in het vaandel dragen hebben daartegen geprotesteerd. Het hoort de horeca uitbater toe of hij in zijn eigendom toelaat of er geraakt wordt of niet. Dat is niet aan de staat. Daarna is het aan de consument of hij een zaak bezoekt waar al dan niet gerookt mag worden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2021, 18:28   #111
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik eis dan dat U enkel nog maar inademt, want als U uitademt produceert U CO2, en dat is schadelijk voor het milieu.

Zalig !
Oud 28 april 2021, 19:43   #112
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Mensen die de grondrechten hoog in het vaandel dragen hebben daartegen geprotesteerd. Het hoort de horeca uitbater toe of hij in zijn eigendom toelaat of er geraakt wordt of niet. Dat is niet aan de staat. Daarna is het aan de consument of hij een zaak bezoekt waar al dan niet gerookt mag worden.
Laat me niet lachen.
Als je nu nog maar zou suggereren om in eender welk restaurant in Vlaanderen het roken toe te staan op vrijwillige basis bla bla ... dan komt de chef uit zijn keuken met een groot mes achter jou aan .... omdat jij zijn culinaire prestaties niet naar waarde weet te schatten.

Met dat verbod om te roken in restaurants is een grote culturele omslag teweeg gebracht.
Misschien wel de grootste van na woII.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2021, 19:44   #113
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Laat me niet lachen.
Als je nu nog maar zou suggereren om in eender welk restaurant in Vlaanderen het roken toe te staan op vrijwillige basis bla bla ... dan komt de chef uit zijn keuken met een groot mes achter jou aan .... omdat jij zijn culinaire prestaties niet naar waarde weet te schatten.
Dat is wel raar dat die chef dat eeuwenlang niet heeft gedaan he.

Citaat:
Met dat verbod om te roken in restaurants is een grote culturele omslag teweeg gebracht.
Misschien wel de grootste van na woII.

Kijk, als kind van twee "schoorstenen" ouders, kan ik een rookvrije ruimte apprecieren. Maar ik vind dat dat niet moet opgelegd worden door de overheid, en dat dat een vrije keuze moet zijn. Ik moet wel toegeven dat niemand eigenlijk rookvrije restaurants uitbaatte toen het nog in de mode was van te roken en dat ik dus niet veel aanbod zou gevonden hebben. Maar goed, dat zou mij dan gewoon - zoals nu met een vaccinatie paspoort zal gebeuren waarschijnlijk - ervoor zorgen dat ik geen voet zou binnengezet hebben in een restaurant of een cafe. Dat zijn immers plekken van vermaak, en als zij geen vermaak bieden naar mijn smaak, is er dus wat mij betreft geen aanbod, dat is niet erg.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 april 2021 om 19:46.
Oud 28 april 2021, 19:47   #114
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U heeft er niets mee te maken of ik rook of niet. U mag zich uiteraard beschermen tegen sigarettenrook want deze is naar verluid ongezond. U kan evenmin eisen dat een derde partij (de overheid dus) mij verbiedt te roken om U te beschermen, omdat ik nooit met U in contact kom, immers, dan eist U een eigendomsaandeel van mijn lichaam op. Als ik rook en ik inviteer een andere persoon, roker of niet, in de ruimte, en die komt binnen uit vrije wil, dan heeft niemand er iets mee te maken dat wij daar dan samen in de rook zitten. Dat geldt voor 2 personen, of 200.000 personen.
Als U dat toch een eigendomsaandeel eist, dan eis ik van U ook iets terug. Ik eis dan dat U enkel nog maar inademt, want als U uitademt produceert U CO2, en dat is schadelijk voor het milieu.
CO2 is onontbeerlijk voor het plantaardig leven op aarde.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2021, 22:41   #115
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dan zouden we beter meer CO2 uitstoten in plaats van proberen te verminderen?
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2021, 22:44   #116
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

La Boum 1 is kwaad op La Boum 2.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210428_97509425

Vechten !
Oud 28 april 2021, 23:46   #117
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is wel raar dat die chef dat eeuwenlang niet heeft gedaan he.

Kijk, als kind van twee "schoorstenen" ouders, kan ik een rookvrije ruimte apprecieren. Maar ik vind dat dat niet moet opgelegd worden door de overheid, en dat dat een vrije keuze moet zijn. Ik moet wel toegeven dat niemand eigenlijk rookvrije restaurants uitbaatte toen het nog in de mode was van te roken en dat ik dus niet veel aanbod zou gevonden hebben. Maar goed, dat zou mij dan gewoon - zoals nu met een vaccinatie paspoort zal gebeuren waarschijnlijk - ervoor zorgen dat ik geen voet zou binnengezet hebben in een restaurant of een cafe. Dat zijn immers plekken van vermaak, en als zij geen vermaak bieden naar mijn smaak, is er dus wat mij betreft geen aanbod, dat is niet erg.
Het personeel moet ook beschermd zijn.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2021, 23:52   #118
gunter5148

Standaard

Citaat:
Niet volgens de klimaatfanatici. Ik ben blij dat u die overheidspropaganda dan doorheeft.
Oud 28 april 2021, 23:58   #119
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet volgens de klimaatfanatici. Ik ben blij dat u die overheidspropaganda dan doorheeft.
Die fanatici zijn de nuttige idioten he; wat de machthebbers meer zou kunnen boeien, is een taks op het uitademen van CO2.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 28 april 2021 om 23:58.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2021, 05:52   #120
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Het personeel moet ook beschermd zijn.
Ja, dat is waar.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be