![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#162 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Guinevere : 26 oktober 2019 om 19:53. |
|
|
|
|
|
|
#163 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Natuurlijk, nu kan ik niet meer gaan zuipen.
Gelukkig heb ik nog drie kartons Cara pils.
|
|
|
|
|
#164 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Of die hadden uw resterende drie kartons leeg gezopen. En dan was je nog slechter gezind als lo-... ik bedoel, middenklasser. |
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
En uw 'goed voor 5 keer-bon' van Hot Marijke, die altijd ingewisseld kan worden voor 'goed voor 10 keer' met Guinevere. Keus te over, bovendien kan deze bon ook ingewisseld worden voor een plaasteren Venus van Milo, weliswaar zonder armen.
|
|
|
#166 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Het gaat hier weer eindigen zoals gewoonlijk. Zever tussen links en rechts; ook zoals gewoonlijk. Goed zo. Doe zo verder. Maar ik doe niet mee. Ik ga TV kijken. Daar weet ik op voorhand dat alles gemaakt wordt voor de schijn. Hier wacht ik toch tevergeefs op een geargumenteerd debat. Dag jongens en meisjes. Laatst gewijzigd door werkman : 26 oktober 2019 om 20:08. |
|
|
|
|
|
|
#167 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#168 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, dan had ik niets meer aan mijn leven gehad.
|
|
|
|
|
#169 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Trouwens, in mijn optiek zijn meerwaarden, gelden bekomen waarvoor niet moet gewerkt worden. Hier vallen dan bvb erfenissen en dividenden ook onder. En zie niet in, waarom, na belasting op de meerwaarden, men de vermogens zelf nog eens moet belasten. |
|
|
|
|
|
|
#170 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Belasting is voor ieder gelijk.
Maar ik heb nu al 4 verschillende aanslagbrieven voor hetzelfde jaar gekregen. En nu begin ik toch te twijfelen.
|
|
|
#171 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ze houden ondertussen wel de economie op gang, zonder economie geen welvaart. De middenklasse is de pineut maar niet van de supervemogens maar van een falend beleid met egotrippers dat veel te veel geld opslorpt. Die grote vermogens zouden er niet geweest zijn hadden ze hun zaken beheerd zoals onze overheden ..... Goedkope werknemers vind je van overal aan onze lonen maar kapitaal dat in dure loonlanden investeert is nog niet zo evident.
|
|
|
|
#172 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Wachtend op een verblijfsvergunning zonder enige overheidsteun krijg je zelfs een belastingsbrief terwijl je niet mag werken ondertussen ....
|
|
|
#173 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
De overheid en haar beleid is het beste voorbeeld.
|
|
|
|
#174 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Leve onze warme maatschappij... |
|
|
|
|
|
|
#175 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Kijk nu Venezuela binnen de 20 jaar van een welvaartstaat naar pure armoede waar je zelfs geen medicatie meer kan krijgen. Een land met petrolium in overvloed waar je dagen moet aanschuiven voor een halve tank brandstof waar de meeste multinationals hun deuren sloten. Mensen die het goed deden liggen met een hoop geld waar je enkel de open haard nog met kan aansteken wegens waardeloos. Ook daar nationalisserden ze en de "communisten" gingen het eens oplossen samen met diegenen die dachten we gaan de rijken hun geld eens afpakken ....
|
|
|
|
#176 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#177 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#180 |
|
Minister
|
Voor mensen zoals ik is België een fiscaal paradijs. Inkomsten verwerven uit bezit is veel aantrekkelijker dan inkomsten uit arbeid.
Ikzelf bezit bijvoorbeeld een beleggingsportefeuille in beursgenoteerde aandelen waaruit ik een consistente bron van inkomen genereer, dit doe ik d.m.v. opties te schrijven. Ik schrijf maandelijks out of the money covered calls op onderliggende aandelen zoals Melexis, Umicore .... Met de ontvangen premies schrijf ik dan weer put opties om rente op rente te creeëren. Dagelijks verdien ik theta, dit is tijdswaarde die uit een optie vervaagt. Soms gebruik ik optie constructies om een nadeel na te bootsen en de beurstaks te omzeilen. Ik bedoel hierbij dan de strategie van het synthetische aandeel; nl. het schrijven van een put optie en het kopen van een call optie op dezelfde onderliggende waarde. De fiscaliteit voor beleggingen is als volgt: Meerwaarde op aandelen: 0 % taxatie (enkel beurstaks van 0.27 %) Ontvangen premies van geschreven opties: 0 % taxatie Dit loont gewoon meer dan werken. Laatst gewijzigd door DebianFox : 30 april 2021 om 19:40. |
|
|
|