Politics.be Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 april 2021, 11:48   #3881
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 40.823
Standaard

Hyundai / Kia gaan de directe concurrentie aan met Tesla model 3/Y ook in die prijsklasse. Grote batterij >77 kWh bruikbaar.

Ook qua snelladen moeten ze niet veel onderdoen.

KIA EV6 GT versus Tesla 3/Y Performance

Citaat:
https://ev-database.nl/auto/1471/Kia-EV6-GT

Prestaties
Acceleratie 0 - 100 km/u 3.5 sec
Topsnelheid 260 km/u
Actieradius Elektrisch * 400 km
Totaal Vermogen 430 kW (585 pk)
Totaal Koppel 740 Nm
Aandrijving AWD

Accu en Opladen

Accu Capaciteit Bruikbaar* 77.4 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Achterzijde - Rechts
Snellaadvermogen (max) * 250 kW DC
Snellaadtijd (40->320 km) * 18 min
Snellaadsnelheid * 930 km/u
Ook de "gewone" EV6, standard range 58 kWh:
Citaat:
https://ev-database.nl/auto/1480/Kia...dard-Range-2WD

Prestaties
Acceleratie 0 - 100 km/u * 8.5 sec
Topsnelheid * 185 km/u
Actieradius Elektrisch * 335 km
Totaal Vermogen 125 kW (170 pk)
Totaal Koppel 350 Nm
Aandrijving Achter

Accu en Opladen

Accu Capaciteit Bruikbaar* 58.0 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Achterzijde - Rechts
Snellaadvermogen (max) * 175 kW DC
Snellaadtijd (34->268 km) * 18 min
Snellaadsnelheid * 780 km/u
https://www.kia.com/be/nl/modellen/ev6/ontdekken/

De Ioniq 5 van Hyundai:
https://ev-database.nl/auto/1381/Hyu...Q-5-Project-45

Laatst gewijzigd door Micele : 10 april 2021 om 11:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2021, 12:56   #3882
chris k
Parlementslid
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.673
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Bandenslijtage is niet alleen een fijnstof-probleem. Een paar dagen geleden was er een onderzoeksrapport van Suez (The Insight Report: 2030, Invisible Ocean Pollutants from our Road) waarin blijkt dat 1/3 van alle microplastics die in het water terechtkomen (en dus ook in oppervlaktewater/drinkwater en finaal de voedselketen) afkomstig zijn van bandenslijtage. Wat je niet inademt aan carcinogeen bondenstof, komt aldus wel op een andere manier in het lichaam terecht dus.

Een andere studie, in de EU - idem verhaal, bandenstof is met kop en schouders de belangrijkste bron van microplastics:

Bijlage 114168



en

Huidige EV's produceren zo'n 20% meer aan bandenstof.
Wij hebben ook metingen gedaan op microplastics in afvalwater in samenwerking met Univ . ....resultaten volgen nog .

Een ding is al zeker zit al in de lucht ....elke keer je een plastic flesje of glazen flesje met plastic dop -> opent heb je prijs -> 2 maal inademen en opdrinken
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2021, 22:17   #3883
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 40.823
Standaard

Mini-mini-Jeep eigenbouw in India: (lol)

Citaat:
https://electrek.co/2021/04/11/diy-electric-jeep-india/

It was built by a man named Mr. Shakir from Kerala, a state in southern India.

And his custom electric mini-Jeep is glorious in all the best ways.

He built it for his kids and he says it fits six children in it, though he and the vlogger interviewing him in the video below demonstrated that it can still fit two adults, even if they have to squeeze a bit.

In addition to the two seats up front for a driver and passenger, there are bench seats along each side of the rear portion of the Jeep.

At one point Shakir and the vlogger even take the Jeep out for a ride with four kids sitting in the rear.

Shakir built the entire electric Jeep by hand at home, including welding up the frame.

To shape the custom body panels, which required extensive hammering that bothered his neighbors, he had to leave his home shop and rent space in a local workshop.

Wow, I wish my neighbors were as considerate as Shakir.

The Jeep isn’t a new creation; Shakir built it around five years ago and it is only now getting the attention it deserves. The project took him between 6 months to a year to complete, though he was only able to make progress on it during breaks from his work.

What really sells it though is the attention to detail.

Shakir included custom front and rear bumpers, removable soft top, leaf spring suspension, hood buckles, power windows, LED lights including indicators, a manual gear box, adjustable seats, roof luggage rack, sound system – the works!

During the interview a Mahindra Jeep happens to drive by and it is comical to see how closely the mini Jeep resembles it.


Powered by a 1,000W motor, the vehicle certainly isn’t overpowered. But Shakir designed it for his children and thus the power level is sufficient, especially since it seems capable of pulling along 6 passengers just fine.

The driving scenes show the Jeep moving along quite sprightly despite the small 1,000W motor. It even has enough battery for 60-70 km (37-43 mi) of range, which sounds like plenty of run time for his kids to have some serious fun in it.

I’ve covered interesting little mini electric Jeeps before, including one that was as cheap as $1,700.

Shakir’s cost him around $2,000 to build, though his version is undoubtedly much nicer.

Even though this version was built for kids, I wish I could hire Shakir to make a slightly larger version for me. The creativity and craftsmanship on this one-of-a-kind EV is too impressive for there to only be one!
Is wel eerder "een golfkarretje voor kinderen" maar het bolt en de kinderen achteraan hebben plezier.

Eigenlijk kunnen de kinderen beter zelf rijden, naar school ofzo.
Zie filmpje waar een kind achter het stuur zit: https://www.youtube.com/watch?v=Y1zmCwrTxmI&t=57s

De 1 kW motor zal wel veel rubber achterlaten op de aardewegen.

Prijs is onbetaalbaar voor Lowie van den Tent.

Laatst gewijzigd door Micele : 11 april 2021 om 22:30.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 22:29   #3884
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 40.823
Standaard

Welke Mercedes-S-klant koopt nu nog een ICE S-klasse na het zien en rijden van deze EQS?

https://www.auto-motor-und-sport.de/...atterie-preis/







Citaat:
World Premiere of the all-electric EQS

https://youtu.be/AyOW4kazy54?t=216

Laatst gewijzigd door Micele : 15 april 2021 om 22:39.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2021, 18:46   #3885
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 40.823
Standaard

Ook EVs met ~200 km rijbereik verkopen goed in Duitsland.

VW e-up op 1:
https://ev-database.nl/auto/1189/Volkswagen-e-Up

Kanttekening: in Frankrijk, Nederland en Noorwegen haalt de e-Up de top 20 niet.

Laatst gewijzigd door Micele : 19 april 2021 om 18:56.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2021, 12:51   #3886
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 40.823
Standaard

Audi komt (eindelijk) met de A6 e-tron met een (EV-klassegerechte) Cd van 0,22. (Mercedes EQS heeft 0,20, Tesla model S haalt sinds 2021 ook 0,208 (voordien 0,24), zelfs de veel kortere Tesla model 3 haalt 0,23)

300 km bijladen zou in 10 minuten mogelijk zijn.

Ergens einde 2022 op de markt?

Citaat:


Audi has just shown the future of their electric sedans with the A6 e-tron concept, which debuted at the Shanghai auto show today.

The sedan is based on a new platform that Audi is calling “Premium Platform Electric” or “PPE” for short, developed in collaboration with Porsche. This platform will enable Audi to offer several new vehicles, with the first hitting the road in late 2022.


The A6 e-tron concept boasts the impressive specs that one would expect from a premium electric vehicle. The A6 will have a 100kWh battery, and be able to charge at up to 270kW on an 800 volt charger. Audi claims its 350kW (469hp) motor will push the car from 0-100 km/h (0-62mph) in less than four seconds.

The battery is good for a range of 700 km (435 miles) on the WLTP cycle, which translates to about 390-400 miles on the EPA cycle. While we don’t have final efficiency numbers yet, and these are all just estimates for a concept car, this would put the car in line with the most-efficient electric cars available today. Audi claims the A6 e-tron has an aerodynamic drag coefficient of just .22, which would also make it one of the least-draggy cars available.

High efficiency helps with charging too – the less energy you use to go a certain distance, the more miles you can add with the same amount of electricity. Audi says that a 270kW charger will be able to charge the battery from 5-80% (about 480 km/300 mi of range) in about 25 minutes. Or in an optimal situation, a 10-minute charge can add up to 300 km (186 mi) of range. So, despite having a similar kilowatt charge rate as the Porsche Taycan, the A6 should add more miles of range when plugged in for the same amount of time due to its higher efficiency.

https://electrek.co/2021/04/19/audi-...-2022-release/

Laatst gewijzigd door Micele : 20 april 2021 om 12:56.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2021, 12:56   #3887
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 24.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Welke Mercedes-S-klant koopt nu nog een ICE S-klasse na het zien en rijden van deze EQS?

https://www.auto-motor-und-sport.de/...atterie-preis/





Heb je al een prijsrange voor dat ding? Zou me niet verwonderen moest dit vlotjes boven de 200K gaan...
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2021, 12:59   #3888
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 40.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Heb je al een prijsrange voor dat ding? Zou me niet verwonderen moest dit vlotjes boven de 200K gaan...
Ik denk het ook voor de topversie. Prijzen komen pas bij marktstart in de zomer.

Range zal zowat €120k basisversie tot €220k topversie zijn. En daar nog opties bovenop...
Ik denk alleszins nog wat duurder dan de Porsche Taycan versies.

Ams schatte 110k voor de (naakte) instapversie vergeleken met de ICE- S-klasse.

Citaat:
Jüngsten Aussagen von Mercedes-Chef Ola Källenius zufolge, verdient der Hersteller pro verkauftem EQS weniger als an einem vergleichbaren Verbrenner-Modell. Diesen Umstand begründet der 51-Jährige mit den höheren Produktionskosten von Elektrofahrzeugen. Den genauen Preis gibt es allerdings erst zum Markstart im Sommer 2021. Wendet man den durchschnittlichen Aufpreis der EQ-Modelle in Relation zu vergleichbaren Verbrennermodellen nun auf die S-Klasse an, könnte der EQS-Einstiegspreis bei rund 110.000 Euro liegen.

Laatst gewijzigd door Micele : 20 april 2021 om 13:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2021, 14:06   #3889
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 24.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik denk het ook voor de topversie. Prijzen komen pas bij marktstart in de zomer.

Range zal zowat €120k basisversie tot €220k topversie zijn. En daar nog opties bovenop...
Ik denk alleszins nog wat duurder dan de Porsche Taycan versies.

Ams schatte 110k voor de (naakte) instapversie vergeleken met de ICE- S-klasse.
110K is de instapversie Diesel. Als de instapversie voor de EQS 120K is, dan houden ze toch beter gewoon op met Diesels te maken?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2021, 16:30   #3890
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 40.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
110K is de instapversie Diesel. Als de instapversie voor de EQS 120K is, dan houden ze toch beter gewoon op met Diesels te maken?
Dat zullen ze ook in enkele jaren doen.

Maar ze zullen nog altijd veel meer aan die dieselversies verdienen dan aan de EQS. Stond ook in Ams.

Citaat:
Jüngsten Aussagen von Mercedes-Chef Ola Källenius zufolge, verdient der Hersteller pro verkauftem EQS weniger als an einem vergleichbaren Verbrenner-Modell. Diesen Umstand begründet der 51-Jährige mit den höheren Produktionskosten von Elektrofahrzeugen.
Citaat:
De euronorm 7 komt verplicht vanaf 2025

De verkoop van nieuwe auto's met een verbrandingsmotor is in 2025 onmogelijk door de invoering van extreem strenge Euro7-uitstootnormen. Dat beweert de overkoepelende Duitse auto-industrie, verenigd in de VDA.
Zolang gaan de meeste ICE-constructeurs nog verder doen met hun diesels euronorm 6d te verkopen. Dit was Daimlers laatste miljardeninvestering, 2016.

En deze recente link heb ik ook gelezen:
Citaat:
https://www.handelsblatt.com/unterne...Wb6SFNPgEf-ap3
31.03.2021

„Wir warten nicht auf Veränderung“ – Daimler zieht Ende des Verbrenners vor
Der Autobauer schwenkt schneller auf E-Mobilität um als bisher geplant.


Laatst gewijzigd door Micele : 20 april 2021 om 16:57.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2021, 10:48   #3891
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 40.823
Standaard

De Porsche Taycan sportsedan is qua verkoop een van de belangrijkste modellen van Porsche geworden.
Qua verkoop Q1-2021 (9.072) evenaart hij bijna de 911 (9.133), het eeuwige succesnummer.

Het ziet er naar uit dat het doel 40k/jaar Taycans te verkopen in 2021 kan lukken. Voor 2020 was het doel nog 20k/jaar (gesteld in 2019)

De "goedkopere" SUVs van Porsche zorgen nog altijd voor de hoofdverkoop.

De Macan is met 22,5k de bestverkopende, en daar gaat Porsche nu ook een electrische versie van maken, voorzien 2022.

De compacte middenmotormodellen doen het relatief minder goed.

Dat de Panamera sportsedan (5.600) onder het succes van de Taycan moet inboeten is niet meer dan logisch.

Citaat:
https://electrek.co/2021/04/21/porsc...important-car/

This is proving true as Porsche has now confirmed having delivered over 9,000 Taycan electric cars in Q1 2021.

That’s a more than 500% increase over Q1 2020 and it is setting up Porsche to possibly achieve around 40,000 Taycan deliveries in 2021.

The electric vehicle is becoming extremely important in Porsche’s lineup.

The automaker reported that it crushed the sales of the Panamera, the Taycan’s closest competitor in the lineup, and it is even approaching Porsche 911 sales:

“Among the various models, the Macan was most in demand with 22,458 units delivered in the first quarter. The Cayenne followed in second place with 19,533 vehicles. Exactly 9,133 customers took delivery of the iconic 911 sports car while the first all-electric sports car from Porsche was equally popular: 9,072 Taycan cars were delivered in the first three months of the year. The mid-engine sports cars also remain popular: 6,190 examples of the 718 Boxster and 718 Cayman were delivered. The Panamera was handed over to 5,600 customers.”

The Macan is still Porsche’s bestseller, but the vehicle is also about to be electrified with a new all-electric option expected to be unveiled this year.

Laatst gewijzigd door Micele : 22 april 2021 om 11:11.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2021, 15:26   #3892
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 40.823
Standaard

Zero motorcycles viert zijn 15-jarig bestaan met een special edition.
https://electrek.co/2021/04/22/zero-...r-anniversary/

Ze verkopen sinds 2010 enkel electrische moto's.

Met succes blijkbaar.

https://en.wikipedia.org/wiki/Zero_Motorcycles

Interessant onstaan en ontwikkeling, ook dankzij een Belgische investeerder.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zero_Motorcycles

De (wereldwijde) verkoop zou extra gestegen zijn sinds/ondanks de Coronapandemie. Maar dat zal bij andere merken ook kunnen zijn.

Citaat:
https://www.motorcyclesdata.com/2021...o-motorcycles/

While distributing in 30 countries, the sales are concentrated in USA and Europe. In 2020 the company performed the best annual sales ever, with near 4.000 sales, with relevant increase both in USA (+19%) and in Europe (+33%).

Laatst gewijzigd door Micele : 22 april 2021 om 15:36.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2021, 22:33   #3893
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 40.823
Standaard

Tesla model 3 is Q1-2021 de best verkochte sedan geworden van de premiummerken, wereldwijd.


Laatst gewijzigd door Micele : 26 april 2021 om 22:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2021, 22:41   #3894
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 14.927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tesla model 3 is Q1-2021 de best verkochte sedan geworden van de premiummerken, wereldwijd.
De model 3 in dezelfde klasse van een Mercedes E en een Audi Q5 plaatsen is simpelweg een belediging voor deze merken.

Er is NIETS premium aan een model 3.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2021, 16:41   #3895
chris k
Parlementslid
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.673
Standaard

Tesla's mogen niet op autosnelwegen in China .
https://www.vroom.be/nl/nieuws/chine...utm_term=news2
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2021, 15:45   #3896
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 40.823
Standaard

Leuk en leerrijk animatiefilmpje over de (vuile) waarheid van verbrandingsmotoren en hoeveel (vuile) energie en electriciteit verspilt wordt enkel voor het maken van hun brandstof.

Geniet ervan!

Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM

The Dirty Truth about Combustion Engine Vehicles | An 'Open Source' Animation

02.03.2021
Animatiefilmpje begint bij 1'20", maar de inleiding mag ook gehoord worden of het ontstaan/onderzoek over de inhoud van dat filmpje.

Laatst gewijzigd door Micele : 28 april 2021 om 15:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 18:24   #3897
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 40.823
Standaard Doe maar gewoon



https://electrek.co/2021/04/30/tesla...ion-in-orders/
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 19:33   #3898
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 40.823
Standaard

Wereldwijde verkoop alle stekkerwagens (inclusief plug in hybride), eerste kwartaal 2021. BEV in blauw
http://ev-sales.blogspot.com/2021/04...arch-2021.html

Nog altijd geen concurrent voor Tesla te zien.



Memories 2018...
Citaat:
https://finance.yahoo.com/news/chevy...183644682.html
The Chevy Bolt is crushing the Tesla Model 3 (GM, TSLA)

Matthew DeBord January 3, 2018

Chevy sold over 3,000 Bolts in December.

Tesla will likely sell fewer Model 3's than that for the entire fourth quarter.

If the sales trend continues, Chevy could be selling 5,000 Bolts every month by mid-2018.
Zelfs in 2021 halen ze nog altijd geen 5k/maand ...

Opmerking: General Motors China heeft wel 44% van de aandelen van SGMW in bezit.
De makers van die mini-stadswagen die op de 2e plaats staat.

Laatst gewijzigd door Micele : 30 april 2021 om 19:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2021, 07:44   #3899
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 40.823
Standaard

Onafhankelijke autobedrijven specialiseren zich ook in Tesla, en ontlasten Tesla garages. En de consument wordt sneller bediend.
Citaat:
https://www.amt.nl/werkplaats-onderh...-zelf-10169374

29 april 2021

Tesla-onderhoud lastig voor onafhankelijke autobedrijven? Dat valt best mee, vindt Jan Doornenbal van Auto Totaal Houten. Eenvoudig is anders, maar wie niet bang is voor een beetje uitzoekwerk, kan een interessante nieuwe doelgroep aanboren. “Tesla pioniert met elektrische mobiliteit, wij pionieren met Tesla-onderhoud.”
Alles strikt volgens fabrieksvoorschriften, zelfs de dure pot vet (€193) voor het panoramadak te smeren moet volgens voorschrift.
Onderhoudsmateriaal moet alles origineel Tesla zijn.
Citaat:
Nieuwe doelgroep

Gemiddeld ligt het aantal Tesla-doorgangen bij Auto Totaal Houten rond de twee tot drie auto’s per week. In de begintijd kwamen vooral zakelijke klanten over de vloer. Tegenwoordig weten ook particulieren de weg naar het bedrijf te vinden. “Met ons Tesla-specialisme hebben we een nieuwe doelgroep aangeboord. We zitten in een regio met een relatief groot Tesla-wagenpark.

Onze klanten zijn mensen die een nieuwe Tesla leasen, of die er zakelijk of privé zelf een hebben gekocht. Ook mensen met Tesla’s van oudere bouwjaren komen naar ons toe.” Een van de succesfactoren voor het specialisme is de korte doorlooptijd, vertelt Jan. “Bij Tesla kunnen de wachttijden voor onderhoud behoorlijk oplopen. Hier kunnen klanten binnen twee weken terecht, en onze pakketprijzen zijn scherper.”

Veilig werken aan EV’s: jong geleerd, oud gedaan

Laatst gewijzigd door Micele : 1 mei 2021 om 07:58.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2021, 11:24   #3900
chris k
Parlementslid
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.673
Standaard

https://www.forbes.com/sites/thomasb...Wwh3CW0DSEhHn0
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be