Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 mei 2021, 16:13   #41
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
...beweren althans de leugenpers of mediageile, ongeloofwaardige tv-experts.
Hier dan toch niet, het vaccinatiecentrum is leeg, geen kat te zien. Daarom proberen ze telefoon verkoop.
In onze gemeente spelen mensen niet graag russische roulette met hun leven of proefkonijn voor een medisch experiment.
De cijfers komen van Sciensano.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2021, 18:27   #42
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Er staat ook: 'Laat weten dat je komt!'
Met een datum waarvóór je moet bevestigen.
'Kan je absoluut niet op deze momenten? Maak dan nieuwe afspraken.'

Dus, je krijgt ongevraagd afspraken die je moet bevestigen maar als je niet komt, moet je dat ook laten weten.
Wat voor onzin, als je hun afspraak niet bevestigt dan weten ze toch dat je niet gaat komen.
Waarom zou je dan ook nog moeten laten weten dat je niet komt?

Maar ze zijn zo wanhopig omdat de vaccinatiecentra, net zoals eerder de testcentra, LEEG blijven dat ze mensen gaan zitten opbellen en lastig vallen om te vragen waarom ze hun afspraak gemist hebben en proberen om hen een nieuwe afspraak aan te smeren...voor hun fooi/premie per gevaccineerde misschien?
Althans, zo heb ik al gehoord van verschillende mensen, we zullen zien.

Ik hoef helemaal niet te reageren op afspraken die de staat voor mij maakt, ik heb helemaal niet om een afspraak gevraagd.
Ik maak zelf mijn afspraken als ik dat nodig vind en ik hoef ook geen uitleg te geven waarom ik niet inga op een ongevraagde afspraak.

Heb je overigens de propaganda blaadjes met halve waarheden en leugens ook gelezen die ze erbij gevoegd hebben?
Alsof de mensen werkelijk nog onwetende idioten zijn zonder internet.

Ge moet niet alles geloven wat ge "gehoord hebt". Een familielid werd 2 dagen voor de geplande vaccinatie opgebeld met de vraag of hij niet kwam. Ze hadden geen bevestiging gekregen. Hij wist van niks. Zijn brief was op de post blijven liggen. Hij is natuurlijk toch gegaan toen hij dat vernam.
Indien hij weigerde werd zijn plaats ingenomen door iemand anders. Dat de vaccinatiecentra leeg blijven is dus dikke zever. Ikzelf kon onmiddellijk binnen gaan. Maar toen ik buitenkwam stond er een ganse rij te wachten om hun vaccin te krijgen.

PS Wie een beetje contact heeft met andere (oudere) mensen weet dat er toch nog heel wat mensen zijn die geen internet hebben. Of niet weten hoe ze op internet info moeten zoeken.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2021, 18:29   #43
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.924
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
...beweren althans de leugenpers of mediageile, ongeloofwaardige tv-experts.
Hier dan toch niet, het vaccinatiecentrum is leeg, geen kat te zien. Daarom proberen ze telefoon verkoop.
In onze gemeente spelen mensen niet graag russische roulette met hun leven of proefkonijn voor een medisch experiment.
Ik merk dat toch als ik hier met de mensen spreek. Nog niemand tegengekomen die geweigerd heeft. De 65+ categorie is volledig afgewerkt.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2021, 18:32   #44
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik merk dat toch als ik hier met de mensen spreek. Nog niemand tegengekomen die geweigerd heeft. De 65+ categorie is volledig afgewerkt.
Denk het ook, zelfs m'n dochter wil eenprik als de zever daardoor stopt. Ze nemen de prik omdat ze vrijheid wordt beloofd, de sukkelaars weten alleen niet dat de variantjes er nog aan komen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2021, 18:36   #45
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik merk dat toch als ik hier met de mensen spreek. Nog niemand tegengekomen die geweigerd heeft. De 65+ categorie is volledig afgewerkt.
Mijn madam moet haar vaccinatie nog krijgen. Idd voor mijn zus en schoonbroer. Zij zijn 65+. Die zijn dus nog niet allemaal gevaccineerd. Ik denk dat het half mei wordt eer men aan de leeftijd onder 65 begint.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2021, 21:28   #46
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Denk het ook, zelfs m'n dochter wil eenprik als de zever daardoor stopt. Ze nemen de prik omdat ze vrijheid wordt beloofd, de sukkelaars weten alleen niet dat de variantjes er nog aan komen.
De toekomst zal uitwijzen wie de grootste sukkelaars zijn.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 01:41   #47
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 01:45   #48
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dat klinkt nog zo slecht niet: 'Voor mij nog zo ne saaie Rudy' ...
Alleen wat zuur van smaak vrees ik.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 05:10   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
PS Wie een beetje contact heeft met andere (oudere) mensen weet dat er toch nog heel wat mensen zijn die geen internet hebben. Of niet weten hoe ze op internet info moeten zoeken.
Dat is het zalige eraan

In België werken ze tenminste op uitnodiging, hier moet ge zelf het initiatief nemen, en ge moet dus op tinternet reserveren. Ge kunt ook telefonisch: dan hoort ge een automaat die zegt dat ge het op tinternet moet doen
Om de week verandert de officiele politiek, en veranderen de mogelijke spuiten voor de mogelijke categorieën, zodat op den duur geen kat nog weet of hij nu eigenlijk bij de "officieel toegelaten" groep behoort of niet. Dat wordt dan op een persconferentie aangekondigd de donderdag avond, en de vrijdag komen de precieze modaliteiten uit, zodat het in de weekend weeral totale verwarring is en de mensen in de vaccinatie centra zelf nog niet weten wie te aanvaarden en wie niet.

Het is een manier om definitief af te geraken van oudjes die niemand kennen of geen familie hebben die het voor hen kan doen he en om een competitive advantage te geven aan zij die wat rapper bij de pinken zijn. Nu ja, niet echt, corona is zelfs voor ouderen, niet dodelijk genoeg om echt aan selectie te doen, maar toch, het is een poging.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 05:13   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik merk dat toch als ik hier met de mensen spreek. Nog niemand tegengekomen die geweigerd heeft. De 65+ categorie is volledig afgewerkt.
Hier niet, in tegendeel, de klasse 65-75 is waarschijnlijk de minst goed bediende. Want heel lang is het eerst 80+ en dan 75+ geweest. Dan is het 65+ geweest maar eerst puur met pfizer omdat A-Z zogezegd niet werkte voor hen, en nu enkel maar met A-Z omdat die onder de 55 verboden werd, en ze dus de pfizer en moderna willen houden voor daaronder, en ondertussen is men gaan openen voor 55+ en voor 50+ met comorbiditeiten en vorige vrijdag voor iedereen met comorbiditeiten, en die mensen zijn veel gekwiekster dan die 65+ om te reserveren en dergelijke. Dus zitten we met een gat ergens exact daar waar de ziekenhuizen van vol liggen...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 05:21   #51
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De toekomst zal uitwijzen wie de grootste sukkelaars zijn.
Wel, ik denk dat mijn initiële vrees dat het vaccin wel eens sterk nadelig kon zijn, zich niet realiseert (anders had ik het ook niet gepakt). Maw, in het slechtste geval doet dat vaccin niet veel op termijn, ik denk niet dat het op individuele basis nefast is (wat had gekund indien er een soort van enhancement achtig verschijnsel voordeed, maar dat lijkt zich nergens voor te doen met varianten, hoewel we niet weten of dat na een zekere tijd toch niet zou optreden).

Ik denk dat een vrij grote zekerheid is dat het U op kortere termijn (maanden of zo) beschermt tegen zware vormen, en voor mensen die daar geen piepkleine kans voor hebben (en ik hoor daarbij gezien mijn 50+ leeftijd) is dat dus toch wel prima, het is dat meegenomen he. De leeftijd waar dat ergens interessant begint te worden moet ergens tussen de 30 en de 60 liggen. Daaronder denk ik dat het voorlopig nutteloos is. Maar waarschijnlijk niet echt nadelig.

Daarentegen, ik ben er niet zeker van dat het op *maatschappelijk* vlak een goed idee is om een mossel-noch-vis politiek te hebben van VEEL te vaccineren, maar niet *iedereen en heel snel, over gans de wereld*. Dat laatste is voorlopig logistiek niet mogelijk.

Mocht nu blijken dat die vaccins een redelijk langdurige bescherming geven tegen zwaar ziek worden (maar niet tegen ziek worden en het doorgeven) dan zou dat eigenlijk perfect zijn. Dan dienen die vaccins om U "de eerste keer" niet zwaar ziek te worden, en moeten we vanaf nu proberen om zoveel mogelijk corona laten te circuleren, met zoveel mogelijk varianten "om constant bij te benen". Dat zou eigenlijk het ideale zijn. Dan heeft het geen belang of ge de eerste keer via vaccinatie, of als ge jonger zijt, via natuurlijke besmetting immuniteit hebt: ge moet het nadien altijd proberen op te doen, en het zal niet zwaar zijn.

Mocht het zijn dat die vaccins hun nut kwijt zijn in het najaar, of volgend jaar, tja, dan is het weer naar af he.

Maar wat volgens mij, eens er voldoende zwakke mensen gevaccineerd zijn, verkeerd is, is om proberen de circulatie tegen te gaan. Het is eerder het omgekeerde.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 mei 2021 om 05:23.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 06:07   #52
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
...beweren althans de leugenpers of mediageile, ongeloofwaardige tv-experts.
Hier dan toch niet, het vaccinatiecentrum is leeg, geen kat te zien. Daarom proberen ze telefoon verkoop.
In onze gemeente spelen mensen niet graag russische roulette met hun leven of proefkonijn voor een medisch experiment.
Ik hoop voor de antivaxxers dat het voor hun goed afloopt.
Ik ga me in ieder geval laten prikken.

Zelfs als ik niet volledig immuum zou zijn hoop ik op bescherming tegen :
- Ziekenhuisopname
- Intensieve zorgen
- of nog erger.....

Feit is dat er in de oude bevolking geen negatieve rapporteringen meer zijn.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 06:35   #53
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De toekomst zal uitwijzen wie de grootste sukkelaars zijn.
de jonge mensen
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 06:39   #54
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik hoop voor de antivaxxers dat het voor hun goed afloopt.
Ik ga me in ieder geval laten prikken.

Zelfs als ik niet volledig immuum zou zijn hoop ik op bescherming tegen :
- Ziekenhuisopname
- Intensieve zorgen
- of nog erger.....

Feit is dat er in de oude bevolking geen negatieve rapporteringen meer zijn.
alsof het plebs inzage heeft in die rapporteringen

plus die schrijven op wat hun uitkomt
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 07:00   #55
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik hoop voor de antivaxxers dat het voor hun goed afloopt.
Ik ga me in ieder geval laten prikken.

Zelfs als ik niet volledig immuum zou zijn hoop ik op bescherming tegen :
- Ziekenhuisopname
- Intensieve zorgen
- of nog erger.....

Feit is dat er in de oude bevolking geen negatieve rapporteringen meer zijn.
Maar je hebt ten volle gelijk. Als je het risico loopt om zwaar ziek te zijn, dan moet je inderdaad zo een vaccin nemen, daar dient het voor, om dat te beletten, of toch de kans daartoe te verminderen. En dat is het dan ook.

Het is een beetje als een dikke trui aandoen om geen kou te hebben he.

Maar mensen die geen groot risico lopen om ziekenhuis opname of intensieve zorgen of zo nodig te hebben, hebben ook geen vaccin nodig. Nu, ik denk niet dat het HEN persoonlijk veel zal schaden, maar het is wel nefast voor de anderen die een vaccin genomen hebben, want het vergroot de kans op het snel ontstaan van een virus dat het vaccin doorbreekt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 08:06   #56
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.405
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ge moet niet alles geloven wat ge "gehoord hebt". Een familielid werd 2 dagen voor de geplande vaccinatie opgebeld met de vraag of hij niet kwam. Ze hadden geen bevestiging gekregen. Hij wist van niks. Zijn brief was op de post blijven liggen. Hij is natuurlijk toch gegaan toen hij dat vernam.
Indien hij weigerde werd zijn plaats ingenomen door iemand anders. Dat de vaccinatiecentra leeg blijven is dus dikke zever. Ikzelf kon onmiddellijk binnen gaan. Maar toen ik buitenkwam stond er een ganse rij te wachten om hun vaccin te krijgen.

PS Wie een beetje contact heeft met andere (oudere) mensen weet dat er toch nog heel wat mensen zijn die geen internet hebben. Of niet weten hoe ze op internet info moeten zoeken.
Ja als je de vacinatie uitnodiging toevertrouwd aan zo wat het meest onbetrouwbare disfunctionele institut van de belze staat , De belgische pesterijen ja dan kan dat er wel van komen natuurlijk.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 08:14   #57
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik ga vragen om de spuit on mijn dij te krijgen. Mijn bovenarmen zijn te gespierd.
Dan is het vaccineren in uw bovenarm zeker aan te bevelen. Het vaccin moet immers intra-musculair worden ingespoten.
Is die extra gespierdheid ook te merken aan uw nek?
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 09:07   #58
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dan is het vaccineren in uw bovenarm zeker aan te bevelen. Het vaccin moet immers intra-musculair worden ingespoten.
Is die extra gespierdheid ook te merken aan uw nek?
U bent nog nieuwsgieriger dan mijn vrouw......
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 10:11   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dan is het vaccineren in uw bovenarm zeker aan te bevelen. Het vaccin moet immers intra-musculair worden ingespoten.
Is die extra gespierdheid ook te merken aan uw nek?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 11:33   #60
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
de jonge mensen
Maar neen.
Lees eens het daarjuist geciteerd artikel over Israël:
dS
De jonge mensen worden niet gevaccineerd en doen waar ze zin in hebben.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be