Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2021, 07:27   #101
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Welnee ik ben daar uiteraard serieus in. Als ge in de positie zijt waar ge beslissingen kunt nemen, en ge neemt die niet in het voordeel van uw eigen volk, zijt ge schandalig bezig he.

Nu ja, ik kan de positie van Herr Flick ergens begrijpen, dat hij zijn eigen voordeel veel en veel hoger inschat dan dat van zijn naasten, en dus een eigen opgeblonken imago belangrijker vindt dan de voordelen van zijn familie. In die zin kan ik erin komen. Maar zo een kwiebus verdient dan ook wel pek en veren in de familie he.

Ik denk dat wij familie anders bekijken, Ik zal dingen doen voor hen zolang het legaal is. maar Ik laat mij door niks of niemand intimideren, niet door nonkel hupeldepup en ook niet door de paus van rome of fluppe I.

Mijn buurman heeft dat vorig jaar geprobeerd, die gaat daar nog lang spijt van hebben, intussen is hij al geplooid trouwens. De slappe zak.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2021, 07:42   #102
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welnee ik ben daar uiteraard serieus in. Als ge in de positie zijt waar ge beslissingen kunt nemen, en ge neemt die niet in het voordeel van uw eigen volk, zijt ge schandalig bezig he.
Geen probleem. Dat heet verantwoordelijkheid opnemen.
Als burgemeester heb je wel een voorbeeldfunctie naar alle burgers van de gemeente.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2021, 07:59   #103
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik denk dat wij familie anders bekijken, Ik zal dingen doen voor hen zolang het legaal is. maar Ik laat mij door niks of niemand intimideren, niet door nonkel hupeldepup en ook niet door de paus van rome of fluppe I.
Ah, ja, dat is omdat jullie ergens geloven in een soort van systeem, en de wereld niet bekijken als gewoon "uw omgeving" waar het enkel maar de bedoeling is om die zo veel mogelijk naar uw eigen hand te zetten. Alles wat "wetten" en zo is, maakt gewoon maar deel uit van die omgeving, zoals bomen en muizen deel uitmaken van de omgeving van een vos die daar leeft he. Wetten hebben an sich geen betekenis, regels tellen niet, behalve dat je er rekening mee moet houden dat zij tot zekere reacties van uw omgeving aanleiding zullen geven ; niet meer dan dat tanden van een muis niet echt tellen voor die vos, behalve dat hij daar rekening mee moet houden.

Het is helemaal niet omdat een regel iets zegt, dat je daaraan moet gehoorzamen, dat heeft geen enkel "punt van eer" of zo. Een regel die je kent, geeft U enkel maar informatie over hoe uw omgeving, waaronder flikken en rechters en zo, zullen kunnen reageren ten aanzien van uw gedrag. Het is dan enkel maar een overweging of het risico daarop (zoals de beet van een muis) opweegt tegen het voordeel van die regel "te overtreden". Maar dat heeft verder geen enkele waarde, behalve die informatieve, over hoe uw omgeving, die ook flikken, rechters en zo bevat, riskeert van te reageren.

Als dusdanig is "het mandaat van burgemeester versieren" enkel maar iets dat U mogelijkheden geeft om uw eigen voordeel te doen he. Dat daarbij GEZEGD wordt dat het dient als voorbeeldfunctie en dat daarbij GEZEGD wordt dat die zich aan regels moet houden, is enkel maar goed voor de propaganda die dient om aan die functie juist macht kunnen toe te kennen en dat laten te slikken door naieve burgers. Maar eens ze erin getuind zijn, moet ge daar uiteraard verder geen rekening meer mee houden, behalve zoals met alle regels, namelijk dat zij bij het overtreden ervan reacties kunnen uitlokken. De kunst bestaat er dan in om die regels naast zich neer te leggen, maar toch zo handig mogelijk die reacties te vermijden, bijvoorbeeld door te liegen of mensen om te kopen of zo.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 mei 2021 om 08:02.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2021, 08:05   #104
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Beroepseer binnen de politiek?

Moest die bestaan, dan zouden er geen problemen zijn in de wereld.
juist. Politiekers zouden idealisten moeten zijn maar het zijn, behalve de spreekwoordelijke witte raaf, parasitaire opportunisten en eksters.
Oud 6 mei 2021, 08:05   #105
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Geen probleem. Dat heet verantwoordelijkheid opnemen.
Als burgemeester heb je wel een voorbeeldfunctie naar alle burgers van de gemeente.
Inderdaad, hier is het voorbeeld, verkoop geen zever en laat u vaccineren vanaf dat je er de mogelijkheid toe hebt.

Heeren had dankzij de laksheid van de federale instellingen de kans om zichzelf en haar omgeving te laten vaccineren en heeft die met beide handen aangenomen, net zoals verschillende burgemeesters.
MVR heeft zich ook laten vaccineren als 56 jarige, terwijl hij geen risicoberoep uitvoert.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2021, 08:09   #106
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
juist. Politiekers zouden idealisten moeten zijn maar het zijn, behalve de spreekwoordelijke witte raaf, parasitaire opportunisten en eksters.
Nee, een goede politicus is een opportunist.
Wie enkel werkt met idealen, vergeet de kansen te grijpen die er zijn en komt nooit verder dan lid van een partij zijn.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2021, 08:18   #107
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, ja, dat is omdat jullie ergens geloven in een soort van systeem, en de wereld niet bekijken als gewoon "uw omgeving" waar het enkel maar de bedoeling is om die zo veel mogelijk naar uw eigen hand te zetten. Alles wat "wetten" en zo is, maakt gewoon maar deel uit van die omgeving, zoals bomen en muizen deel uitmaken van de omgeving van een vos die daar leeft he. Wetten hebben an sich geen betekenis, regels tellen niet, behalve dat je er rekening mee moet houden dat zij tot zekere reacties van uw omgeving aanleiding zullen geven ; niet meer dan dat tanden van een muis niet echt tellen voor die vos, behalve dat hij daar rekening mee moet houden.

Het is helemaal niet omdat een regel iets zegt, dat je daaraan moet gehoorzamen, dat heeft geen enkel "punt van eer" of zo. Een regel die je kent, geeft U enkel maar informatie over hoe uw omgeving, waaronder flikken en rechters en zo, zullen kunnen reageren ten aanzien van uw gedrag. Het is dan enkel maar een overweging of het risico daarop (zoals de beet van een muis) opweegt tegen het voordeel van die regel "te overtreden". Maar dat heeft verder geen enkele waarde, behalve die informatieve, over hoe uw omgeving, die ook flikken, rechters en zo bevat, riskeert van te reageren.

Als dusdanig is "het mandaat van burgemeester versieren" enkel maar iets dat U mogelijkheden geeft om uw eigen voordeel te doen he. Dat daarbij GEZEGD wordt dat het dient als voorbeeldfunctie en dat daarbij GEZEGD wordt dat die zich aan regels moet houden, is enkel maar goed voor de propaganda die dient om aan die functie juist macht kunnen toe te kennen en dat laten te slikken door naieve burgers. Maar eens ze erin getuind zijn, moet ge daar uiteraard verder geen rekening meer mee houden, behalve zoals met alle regels, namelijk dat zij bij het overtreden ervan reacties kunnen uitlokken. De kunst bestaat er dan in om die regels naast zich neer te leggen, maar toch zo handig mogelijk die reacties te vermijden, bijvoorbeeld door te liegen of mensen om te kopen of zo.
Ik weet dat de meesten uit een egoistische reflex gaan denken en zullen proberen al hun voordeel te halen. Het is ook zeker waar dat 99% van diegene die bvb een functie als burgemeester uitoefenen dat doen om er hun eigen voordeel uit te halen. Bij vakbondsdelegees is dat overigens het zelfde. Maar kan je je ook voorstellen dat er mensen zijn die iets doen zonder dat ze een egoistische reflex hebben om er tot elke prijs zelf beter van te worden ?

Die ook iets kunnen gunnen aan een ander, of zich "verantwoordelijk" voelen voor die gene waarvoor ze geacht worden te zorgen ?

Wat het laatste betreft, wanneer je dat begint te doen mijn beste, moet je altijd ogen op je rug hebben. Want die leugen haalt je in , of diegene die je opgelicht of bedonderd hebt staat op een nacht met een hele grote bijl naast je bed.
Oud 6 mei 2021, 08:30   #108
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Voor zover ik begrijp is er een gerechtelijk onderzoek naar het doorbreken van medisch geheim.

Is dit na strafklacht of eigen initiatief van het parket ?

Ik kan me niet voorstellen dat dit niet als zonder voorwerp verticaal wordt geklasseerd. Het betreft een publiek persoon en een politicus en coronapaspoorten zijn actueel publiek debat. Het gerecht heeft in Limburg andere Voorzorgen.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 6 mei 2021 om 08:31.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2021, 08:32   #109
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, een goede politicus is een opportunist.
Wie enkel werkt met idealen, vergeet de kansen te grijpen die er zijn en komt nooit verder dan lid van een partij zijn.
We zien waar we met die opportunisten zijn gekomen.
Fraude, bedrog, nepotisme, machtsmisbruik....
Oud 6 mei 2021, 08:33   #110
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Voor zover ik begrijp is er een gerechtelijk onderzoek naar het doorbreken van medisch geheim.

Ik kan me niet voorstellen dat dit niet als zonder voorwerp verticaal wordt geklasseerd. Het betreft een publiek persoon en een politicus en coronapaspoorten zijn actueel publiek debat. Het gerecht heeft in Limburg andere Voorzorgen.
Daarbij, wie zegt dat ze niet werd gespot in het vaccinatiecentrum.
Oud 6 mei 2021, 08:33   #111
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Daar zal het parket in Limburg wel tijd voor hebben/maken.

Voor 13 miljoen Euro fraude daarentegen :
https://www.hln.be/binnenland/fraude...r-op~a494cdc1/
Oud 6 mei 2021, 08:35   #112
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet dat de meesten uit een egoistische reflex gaan denken en zullen proberen al hun voordeel te halen. Het is ook zeker waar dat 99% van diegene die bvb een functie als burgemeester uitoefenen dat doen om er hun eigen voordeel uit te halen. Bij vakbondsdelegees is dat overigens het zelfde. Maar kan je je ook voorstellen dat er mensen zijn die iets doen zonder dat ze een egoistische reflex hebben om er tot elke prijs zelf beter van te worden ?

Die ook iets kunnen gunnen aan een ander, of zich "verantwoordelijk" voelen voor die gene waarvoor ze geacht worden te zorgen ?
Tuurlijk, maar dat is gewoon een andere vorm van egoisme, een van "de dada van verantwoordelijkheid" willen navolgen. Er zijn er die postzegels willen verzamelen, er zijn er die hun dada's willen doordrukken.

Mijn punt is: ik vind dat niet speciaal "beter" op een of andere manier. Dat is gewoon een andere manier om met uw omgeving om te gaan, maar ik vind dat niet specifiek "lovenswaardig" of zo. Het is een beetje vreemd, da's al. Zoals postzegel verzamelaars. Maar goed, mensen hebben nu eenmaal dada's he.

Ik heb eigenlijk meer bewondering voor die vrouw, die tenminste aan haar eigen volk dacht, dan aan zo een rigide kwiebus die zijn dada's van de regeltjes volgen om zijn eigen ego te strelen, wil doen.

Citaat:
Wat het laatste betreft, wanneer je dat begint te doen mijn beste, moet je altijd ogen op je rug hebben. Want die leugen haalt je in , of diegene die je opgelicht of bedonderd hebt staat op een nacht met een hele grote bijl naast je bed.
Of omgekeerd, wanneer ge niet ingaat op de vraag van een naaste omdat uw dada dat niet leuk vindt...

De wereld zit vol vijanden he. Per definitie. Enkel op uw naasten kunt ge normaal rekenen om de strijd tegen de rest aan te gaan. Maar dan moet ge ook clan vormen daarmee he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 mei 2021 om 08:36.
Oud 6 mei 2021, 08:38   #113
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik kan me niet voorstellen dat dit niet als zonder voorwerp verticaal wordt geklasseerd. Het gerecht heeft in Limburg andere Voorzorgen.
Nochtans is het niet correct van screenshots te pakken uit een lijst met medische gegevens.

Net zoals het Mechelse stadsbestuur een lijst met bezoekers uit een cafe heeft opgevraagd via een gemeente ambtenaar en vervolgens een paar werknemers heeft ontslagen wegens het overtreden van corona regels.

Beide zijn schending van het Medisch geheim en de privacy regels. GDPR is daar heel duidelijk over.
Oud 6 mei 2021, 08:45   #114
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk, maar dat is gewoon een andere vorm van egoisme, een van "de dada van verantwoordelijkheid" willen navolgen. Er zijn er die postzegels willen verzamelen, er zijn er die hun dada's willen doordrukken.

Mijn punt is: ik vind dat niet speciaal "beter" op een of andere manier. Dat is gewoon een andere manier om met uw omgeving om te gaan, maar ik vind dat niet specifiek "lovenswaardig" of zo. Het is een beetje vreemd, da's al. Zoals postzegel verzamelaars. Maar goed, mensen hebben nu eenmaal dada's he.

Ik heb eigenlijk meer bewondering voor die vrouw, die tenminste aan haar eigen volk dacht, dan aan zo een rigide kwiebus die zijn dada's van de regeltjes volgen om zijn eigen ego te strelen, wil doen.

Of omgekeerd, wanneer ge niet ingaat op de vraag van een naaste omdat uw dada dat niet leuk vindt...

De wereld zit vol vijanden he. Per definitie. Enkel op uw naasten kunt ge normaal rekenen om de strijd tegen de rest aan te gaan. Maar dan moet ge ook clan vormen daarmee he.

Dat ze het voor een naaste doet, (en zeker als die risico loopt ) kan ik er volledig inkomen dat ze het voor zichzelf doet vind ik persoonlijk problematisch. De functie vereist dat nu eenmaal. (Lead by example)

Maar wat het allemaal nog erger maakt is het liegen om de eigen nek te redden. Men zou nu ondertussen na duizenden jaren evolutie toch al moeten weten, dat dat pas echt voor problemen zorgt. Als professionele stempelaar kom je daar nog mee weg, maar niet als Burgemeester.
Oud 6 mei 2021, 08:54   #115
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ze het voor een naaste doet, (en zeker als die risico loopt ) kan ik er volledig inkomen dat ze het voor zichzelf doet vind ik persoonlijk problematisch. De functie vereist dat nu eenmaal. (Lead by example)

Maar wat het allemaal nog erger maakt is het liegen om de eigen nek te redden. Men zou nu ondertussen na duizenden jaren evolutie toch al moeten weten, dat dat pas echt voor problemen zorgt. Als professionele stempelaar kom je daar nog mee weg, maar niet als Burgemeester.
Ja, kijk, ze is gewoon slecht in haar job. Als je liegt moet je dat goed doen he
Oud 6 mei 2021, 08:57   #116
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, kijk, ze is gewoon slecht in haar job. Als je liegt moet je dat goed doen he

Ja net zoals die klokkenluider, ... hoe denk je nu weg te komen met screenshots pakken, komaan zeg.

Organiseer een lek op een deftige manier he.

export van de DB (dat staat in de logs ja, ... ) maar je doet dat voor "testing purposes" of voor statistieken te trekken. Ja dan raakt die lijst zoek.
Oud 6 mei 2021, 10:12   #117
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk persoonlijk eerder dat ze hier het medisch geheim inroept om er van onder te muizen.

Strikt genomen heeft ze uiteraard ook gelijk, diegene die die screenshots heeft gepakt gaat een dik probleem hebben als ze hem / haar pakken.

Langs de andere kant, mag machtsmisbruik van een burgemeester best wel worden aangetoond.
Natuurlijk gebruikt ze het medisch beroepsgeheim daarvoor want anders was haar geniepig voorkruipen ook niet uitgekomen.

Intussen is welbekend dat politici heel goed weten dat het vaccinatiepaspoort een inbreuk zal zijn op het medisch beroepsgeheim, dat ze niet mogen schenden dus kan en mag een vaccinatiepaspoort er ook niet komen.

Machtsmisbruik mag zeker aangetoond worden maar dat is door politici al langer schering en inslag, zij vinden ook dat de wetten die ze maken enkel gelden voor het gepeupel en niet van toepassing zijn op henzelf.
Nu, ik heb er geen enkel probleem mee dat ze het vuur uit hun sloffen lopen om met voorrang gevaccineerd te worden, liefst nog voor alle politici.
Oud 6 mei 2021, 10:42   #118
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze had niet moeten liegen, ze had gewoon heel luchtig moeten toegeven dat ze een fout had gemaakt en dat in de toekomst niet meer zou doen. Op dat moment had ze ook heel vriendelijk moeten doen tegen de journalist in kwestie, het was niet het moment om uit de hoogte te gaan doen. In dat geval hadden we nooit geweten dat Veerle een bedriegster is.

Nee, alles bij elkaar moeten we concluderen dat ons Veerle niet van de slimste is en zichzelf in nesten heeft gewerkt. Een domme burgemeester is geen goede burgemeester dus zou ze beter worden vervangen.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2021, 10:44   #119
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Intussen is welbekend dat politici heel goed weten dat het vaccinatiepaspoort een inbreuk zal zijn op het medisch beroepsgeheim, dat ze niet mogen schenden dus kan en mag een vaccinatiepaspoort er ook niet komen.
Vaccinatiegegevens worden sowieso geregistreerd, en er is niemand die je verplicht gebruik te maken te maken van je vaccinatiepaspoort.
Als je gebruik maakt van je vaccinatiepaspoort is dit bijgevolg geen inbreuk op het medisch (beroeps)geheim.

Laatst gewijzigd door Rudy : 6 mei 2021 om 10:45.
Oud 6 mei 2021, 10:50   #120
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Natuurlijk gebruikt ze het medisch beroepsgeheim daarvoor want anders was haar geniepig voorkruipen ook niet uitgekomen.

Machtsmisbruik mag zeker aangetoond worden maar dat is door politici al langer schering en inslag, zij vinden ook dat de wetten die ze maken enkel gelden voor het gepeupel en niet van toepassing zijn op henzelf.
Nu, ik heb er geen enkel probleem mee dat ze het vuur uit hun sloffen lopen om met voorrang gevaccineerd te worden, liefst nog voor alle politici.
Dat paspoort zal in uw bezit zijn. Gij zult dus kunnen beslissen of ge het laat zien of niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be