Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 mei 2021, 21:42   #21
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Jongens, AUB zwarte Piet is nog maar pas afgevoerd en nu is het de beurt aan Sneeuwwitje, wat bezielen die mensen met klein verstand om dit weer op het vuur te gooien.Elke vrouw wil toch een spreekwoordelijke ridder op wit paard of er scheelt iets aan de vrouw.
Sanne krijgt na al die jaren gelijk.

https://forum.fok.nl/topic/1700202
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2021, 22:51   #22
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Sanne krijgt na al die jaren gelijk.

https://forum.fok.nl/topic/1700202
Ja zij was al wakker omdat Sanne het sprookje naspeelde, in het sprookje was Sneeuwwitje in een diepe coma en daar is het de taak van knappe prins op witte paard om die wakker te kussen, dat is fictie en bij Sanne is het realiteit en dat is een Marsafstand verschil.
En daarbij Sneeuwwitje had al een boontje voor die prins en net zoals in het echte leven, wie niet waagt ook niet wint. En ze leefde nog lang en gelukkig. Wat waarschijnlijk van die azijnpissende sprookjes verneukers niet kan gezegd worden, hun prins op het wittepaard weegt 120 kg en voor dergelijke prins ligt er een kwakkel van vrouw in een whiskey comaslaap te wachten.

Laatst gewijzigd door Deo : 6 mei 2021 om 23:01.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 07:55   #23
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Toen de prins Sneeuwwitje wilde wakker kussen duwde een persoon hem opzij en zette zijn zwarte lippen op Sneeuwwitje haar mond, het was de verbannen zwarte Piet! Maar de prins voerde zwarte Piet in een judo greep en zette zijn knie erop en toen kwam er een varken met lange snuit en het verhaaltje was uit.
Nee nee nee.. dit is vreselijk.. amai mijn ogen.
Alweer komt een zwarte in de greep van een blanke..

Hoe durf je??

jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 08:45   #24
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Jongens, AUB zwarte Piet is nog maar pas afgevoerd en nu is het de beurt aan Sneeuwwitje, wat bezielen die mensen met klein verstand om dit weer op het vuur te gooien.Elke vrouw wil toch een spreekwoordelijke ridder op wit paard of er scheelt iets aan de vrouw.
Misschien heeft dat wel te maken met ...

De beautywereld neemt afscheid van blank en blond
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 08:59   #25
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Zo mag het wel nog van sommige wokes

Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg snowwhite2.jpg‎ (46,1 KB, 215x gelezen)
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 10:34   #26
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Zo mag het wel nog van sommige wokes

Waarom heeft Sneeuwwitje geen lippenstift op?

Oh wacht.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 19:25   #27
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Hoe een woke reanimeren ? Maar beter niet of je bent je job kwijt.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 20:13   #28
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Stel je voor de gruwel slaat in uw gezin en dochter overlijdt, je zit vooraan in kerk en kist staat naast u er stormt een paard binnen en iemand breekt kist open en kust uw dode dochter die onmiddellijk wakker word.
Wat dan? Is het een held? Word die vervolgd wegens...
Stel je voor er gebeurd niks, wat dan?
Vader klopt die van kastje naar de muur, word opgepakt en paar jaar instelling.
Verschil met Sneeuwwitje?
Juist realiteit is gruwel en sprookje heeft niks met ongewenste intimiteiten te maken.
Zij die daar iets anders in zien moeten zich deftig laten nakijken.

Laatst gewijzigd door Deo : 7 mei 2021 om 20:14.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 20:22   #29
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Jongens, AUB zwarte Piet is nog maar pas afgevoerd en nu is het de beurt aan Sneeuwwitje, wat bezielen die mensen met klein verstand om dit weer op het vuur te gooien.Elke vrouw wil toch een spreekwoordelijke ridder op wit paard of er scheelt iets aan de vrouw.
Hadden ze de blanken niet omgedoopt tot "witten", dan hadden ze nooit op dit idee hoeven te komen.

Laten we het probleem oplossen door dat wicht "sneeuwblankje" te noemen. En niets belet de gegadigden om hun eigen sprookje te maken, over "sneeuwzwartje".

Het eigenlijke probleem is echter geen zwart/wit-verhaal. Het eigenlijke probleem is collectivisme. Privatiseer het onderwijs en iedereen kan de sprookjes horen die zijn ouders hem of haar (of twijfelgeval, laten we modern nzijn) willen meegeven.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 20:28   #30
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Stel je voor de gruwel slaat in uw gezin en dochter overlijdt, je zit vooraan in kerk en kist staat naast u er stormt een paard binnen en iemand breekt kist open en kust uw dode dochter die onmiddellijk wakker word.
Wat dan? Is het een held? Word die vervolgd wegens...
Stel je voor er gebeurd niks, wat dan?
Vader klopt die van kastje naar de muur, word opgepakt en paar jaar instelling.
Verschil met Sneeuwwitje?
Juist realiteit is gruwel en sprookje heeft niks met ongewenste intimiteiten te maken.
Zij die daar iets anders in zien moeten zich deftig laten nakijken.
https://m.youtube.com/watch?v=HRYYMLzLN-c
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 20:32   #31
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Één zwarte dat was vroeger toch ook een neger waarom en wie heeft dit veranderd en om welke reden. Is het een rasistisch woord, ik vind van niet, het is één geworden door het accent op dat woord te leggen door mensen die het willen veranderen omdat ik in dat woord nooit het accent van rasisme in neger wenste en wilde te leggen.
Dat accent is er nu natuurlijk wel door hun eigen wissen van dat woord.
Dat vind ik ervan.
Met andere woorden "neger" is nooit een rasistisch woord geweest het is wel rasistisch geworden door zwarten zelf.
Als de kus in Sneeuwwitje door velen negatief word beschouwd, dan word dit ook zo net zoals" Neger " ook een rasistisch woord werd. Verpamperde wereld.

Laatst gewijzigd door Deo : 7 mei 2021 om 20:43.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 21:07   #32
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Één zwarte dat was vroeger toch ook een neger waarom en wie heeft dit veranderd en om welke reden. Is het een rasistisch woord, ik vind van niet, het is één geworden door het accent op dat woord te leggen door mensen die het willen veranderen omdat ik in dat woord nooit het accent van rasisme in neger wenste en wilde te leggen.
Dat accent is er nu natuurlijk wel door hun eigen wissen van dat woord.
Dat vind ik ervan.
Met andere woorden "neger" is nooit een rasistisch woord geweest het is wel rasistisch geworden door zwarten zelf.
Als de kus in Sneeuwwitje door velen negatief word beschouwd, dan word dit ook zo net zoals" Neger " ook een rasistisch woord werd. Verpamperde wereld.
In situaties als deze gebruik ik graag het voorbeeld van Savonarola, de Florentijnse dominicaan die leefde ten tijde van Lorenzo de Medici.

Begon zijn "carriere" als preker met een sterk humane, emanciperende inslag doch werd gaandeweg fanatieker en puriteinser tot hij zich heiliger dan de paus waande. Tal van mensen kwamen door zijn toedoen op de brandstapel terecht. Tot dit lot hem zelf uiteindelijk toekwam.

Zo zal het ook de woke-predikanten vergaan. Het pad van de verkloters.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 7 mei 2021 om 21:07.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 21:09   #33
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Één zwarte dat was vroeger toch ook een neger waarom en wie heeft dit veranderd en om welke reden. Is het een rasistisch woord, ik vind van niet, het is één geworden door het accent op dat woord te leggen door mensen die het willen veranderen omdat ik in dat woord nooit het accent van rasisme in neger wenste en wilde te leggen.
Dat accent is er nu natuurlijk wel door hun eigen wissen van dat woord.
Dat vind ik ervan.
Met andere woorden "neger" is nooit een rasistisch woord geweest het is wel rasistisch geworden door zwarten zelf.
Als de kus in Sneeuwwitje door velen negatief word beschouwd, dan word dit ook zo net zoals" Neger " ook een rasistisch woord werd. Verpamperde wereld.
Nog niet zolang geleden was roken in een restaurant nog vanzelfsprekend en kon je met 2,5 promille gerust een bus besturen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 21:22   #34
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Nog niet zolang geleden was roken in een restaurant nog vanzelfsprekend en kon je met 2,5 promille gerust een bus besturen.
mocht Sneeuwwitje een kettingrookster zijn met ook 2,5 promille in bloed, dan zou deze discussie er nooit geweest zijn, wie wilt zoiets kussen?
Zij zou nog in coma liggen.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 21:30   #35
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
mocht Sneeuwwitje een kettingrookster zijn met ook 2,5 promille in bloed, dan zou deze discussie er nooit geweest zijn, wie wilt zoiets kussen?
Zij zou nog in coma liggen.
Gij kent het oorspronkelijk verhaal van Sneeuwwitje dus niet?

‘Er was eens een beeldschone kettingrokende alcoholieke prinses...’
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2021, 10:29   #36
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Aangezien zij door vergiftiging buiten bewustzijn is, kon ze geen toestemming geven aan hem om haar te kussen. Hij is dus in fout..

En als ze nu toch het verhaaltje wat moeten aanpassen kunnen ze haar misschien ook een nieuwe naam geven: modderbruin, lijkt me wel wat.
Zou een hartmassage wel toegestaan zijn?
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2021, 10:32   #37
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Misschien heeft dat wel te maken met ...

De beautywereld neemt afscheid van blank en blond
Sneeuwwitje had zwarte haren:
Zij had een huidje zo wit als sneeuw en ogen en haren zo zwart als ebbenhout.
Eigenlijk is Sneeuwwitje dus de ideale mix van zwart en wit.
Het probleem zal wel in haar naam zitten ...
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2021, 22:48   #38
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht

__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2021, 22:50   #39
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Sneeuwitje is een oud sprookje !! Dat die wokiepokies den hoogste boom
inkruipen met hun zogenaamde enorme wereldverbeteringen !!
Het heeft er geen zak mee te maken !! Stelletje zuurpruimen !!
Wokeness makes me I have to shomit all the time !!

BTW: En wat met het bierdrankje , sneeuwwitje ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2021, 17:01   #40
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Hadden ze de blanken niet omgedoopt tot "witten", dan hadden ze nooit op dit idee hoeven te komen.

Laten we het probleem oplossen door dat wicht "sneeuwblankje" te noemen. En niets belet de gegadigden om hun eigen sprookje te maken, over "sneeuwzwartje".

Het eigenlijke probleem is echter geen zwart/wit-verhaal. Het eigenlijke probleem is collectivisme. Privatiseer het onderwijs en iedereen kan de sprookjes horen die zijn ouders hem of haar (of twijfelgeval, laten we modern nzijn) willen meegeven.
Dit is wat er gebeurt als openingsposts geen uitleg en/of relevante links bevatten. Hoewel de verwarring dankzij zaken als negerzoenen begrijpelijk is gaat het bij er bij mensen die Sneeuwwitje als een slecht rolmodel zien eerder om dat ze een dom mens is dat tot drie keer toe in dezelfde leugen loopt als er geen man thuis is om haar handje vast te houden en haar happy end verdient door door een volslagen vreemde aangerand te worden. Het gaat niet om de kleur. In het algemeen dan toch.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Waarom enkel Sneeuwwitje viseren en niet de Schone Slaapster bv?
Schone Slaapster van hetzelfde laken een pak. Happy end via aanranding of, in sommige versies, door volwaardige verkrachting waarna ze wakker wordt door de pijn van de geboorte. En dan is er de princes op de erwt, die aan de man komt doordat hij besluit haar stiekem te martelen omdat zijn enige criterium voor een vriendin is dat ze slecht tegen pijn moet kunnen. Zelfs het pas vrij laat geschreven Belle en het Beest (die titel vertaald toch vrij slecht naar het Nederlands) gaat min of meer over Stockholm syndroom zonder er ergens op te hinten dat het gaat over Stockholm syndroom en dat dat slecht zou kunnen zijn. Juist de populaire sprookjes over vrouwen hebben vaak toch wel ergens een vrouwonvriendelijk stuk zitten.

Ik ben niet zo van het verbieden van dit soort zaken, en ik denk in het algemeen dat soms juist een bepaalde ongemakkelijkheid en imperfectie een verhaal goed kan maken. Maar het kan soms wel goed zijn om even bij dit soort zaken stil te staan. Een leuke case study is bijvoorbeeld Roodkapje. Al heel vroeg zijn er meerdere versies van het verhaal waarbij in sommigen Roodkapje zich heel goed weet te redden en ze in anderen compleet hulpeloos en afhankelijk van de jager is. Waarom worden bepaalde versies populairder dan anderen? Zegt dit iets over de mensen van die tijd? Over ons? Zijn er patronen te trekken naar een bredere lijn onder populaire sprookjes? En als jij een dochtertje hebt, welke versie vertel jij dan voor het slapengaan? En "gewoon, de versie die ik van mijn ouders hoorde en die de andere kinderen kennen, rot eens op met je nadenken!" is niet per se een slecht antwoord, ik zeg niet dat je het een moet of het ander moet. Ik zeg ook niet dat het "allemaal de schuld is van mannen" (al zijn er natuurlijk wel mensen die dat wel zo zien). Maar ik denk wel dat dit soort verschijnselen interessant kunnen zijn om over na te denken. Vergelijkbaar met verschijnselen als "90% van ons entertainment gaat over geweld, waarom eigenlijk?" en "waarom zijn er zoveel media voor vrouwen over hoe moeilijk het is om tussen twee haast perfecte partners te kiezen maar zo weinig voor mannen?"
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 10 mei 2021 om 17:03.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be